Mode & Beauty alle pijlers

Help! Solliciteren in deze hitte: wat trek ik aan?

08-08-2020 17:57 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb donderdag mijn laatste ronde gesprek voor nieuwe baan en ikwildezebaan! Vooralsnog is de verwachting in deze regionen 33 graden. Dat, gecombineerd met dat ik mijn toekomstige team ga ontmoeten én iets met hun moet gaan doen, zorgt voor wat gepanikeer in mijn hoofd: wat moet ik aan waarin ik het toch koel heb, ik me kan bewegen en wat netjes is en blijft voor anderhalf, twee uur.
De dresscode daar is sneakers en 'gewone' kleding, heel fijn voor mocht ik daar gaan werken, maar ik vind eigenlijk dat sneakers niet kunnen bij een sollicitatie. Sandalen? Nope. Linnen? Ik moet een stuk rijden dus kreukels galore.

Ik kom er niet echt uit, kunnen jullie meedenken?
Alle reacties Link kopieren
Is er airco??
Alle reacties Link kopieren
Jurk tot op de knie of maxi met open schoenen met hakje? Ik hield daar een paar weken geleden in ieder geval een baan aan over ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dragen:
Dunne lange broek, pumps, blousje
Veel deo :)
lilalinda wijzigde dit bericht op 08-08-2020 18:00
3.33% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een (getailleerde) rok aan doen tot de knie en daar leuke slippers onder die wel rondom de voet zitten weetjewel. En dan een basic los 'tshirtje erin. Succes donderdag!!
Alle reacties Link kopieren
Linnen.
En dan je kledingstuk aan een hangertje aan je autostoel hangen. Bij aankomst aantrekken in de wc, water over je polsen ter verkoeling, make up bijwerken en ga ervoor!
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doe gewoon aan wat fijn voelt? Met een dresscode als dat gaat er echt niemand moeilijk over doen (doet men met dit weer sowieso al niet). Ik heb juist meegemaakt dat men het raar vond dat ik er helemaal op gekleed was terwijl de dresscode zo simpel was. De baas had zelfs een korte broek en teenslippers aan.
Poppii schreef:
08-08-2020 18:00
Ik zou een (getailleerde) rok aan doen tot de knie en daar leuke slippers onder die wel rondom de voet zitten weetjewel. En dan een basic los 'tshirtje erin. Succes donderdag!!
Sandaaltjes?
Alle reacties Link kopieren
Poppii schreef:
08-08-2020 18:00
Ik zou een (getailleerde) rok aan doen tot de knie en daar leuke slippers onder die wel rondom de voet zitten weetjewel. En dan een basic los 'tshirtje erin. Succes donderdag!!
geen slippers
Luci_Morgenster schreef:
08-08-2020 18:02
Sandaaltjes?
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook gaan voor een jurkje of rok, minimaal tot net boven de knie of juist lang. Schoenen een sandaal met hakje (evt sleehak). Ik zou zelf wel altijd voor een mouwtje gaan, minimaal kapmouwtjes. In mijn ervaring is mouwloos soms wel ongepast terwijl een nette sandaal dan wel kan in diezelfde omgeving. En eerder losjes dan heel strak en eerder donker dan licht (ivm zichtbare zweetvlekken).
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-08-2020 17:58
Is er airco??
Amper. Vorige week eerste gesprek daar (toen was het 25 graden) en zweten joh!
Alle reacties Link kopieren
Een coltrui...
De laatste keer dat ik solliciteerde zat ik vol met uitslag/galbulten, van mijn tenen tot mijn nek. Een allergische reactie, tot grote vreugde van de studentjes geneeskunde.

On topic:
Trek een vrolijke jurk en nette sandaaltjes aan (geen doucheslippers of jezus-nikes). Viscose draagt heel lekker met deze warmte en kreukt niet.

Succes!!!
snoesje666 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 18:08
9.06% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Jurk is inderdaad wel fijn, is ook los bewegen en luchtig.
Als open schoenen, dan teennagels wel of niet lakken? (Heb geen last van Schimpie zeg maar)

Ik ga niet hun dresscode doen, want dan voel ik me minder professioneel.
Alle reacties Link kopieren
Jurk met korte mouwen en sandalen.
Waar je op kan lopen, dus niks met 10 centimeter hoogte als je dat niet gewend bent.

Als je "iets met het team gaat doen" moet je er natuurlijk wel bijhoren.
En niet totaal overdressed zijn, want dat kan negatief uitpakken.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
08-08-2020 18:00
Linnen.
En dan je kledingstuk aan een hangertje aan je autostoel hangen. Bij aankomst aantrekken in de wc, water over je polsen ter verkoeling, make up bijwerken en ga ervoor!
De laatste zin minus linnen ga ik doen ;-). Linnen en ik is echt slecht huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
MientjeHapgraag schreef:
08-08-2020 18:07
Jurk is inderdaad wel fijn, is ook los bewegen en luchtig.
Als open schoenen, dan teennagels wel of niet lakken? (Heb geen last van Schimpie zeg maar)

Ik ga niet hun dresscode doen, want dan voel ik me minder professioneel.
Denk je echt dat ook maar een mens naar je teennagels gaat staren?
Tenzij iemand in mijn omgeving er een zware opmerking over maakt, kijk ik nooit naar iemand zijn teennagels.


Als je ze wil lakken en je daarmee beter voelt ... doe gerust, maar voor je mogelijke toekomstige collega's lijkt het mij niet persé nodig.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
08-08-2020 18:07
Jurk met korte mouwen en sandalen.
Waar je op kan lopen, dus niks met 10 centimeter hoogte als je dat niet gewend bent.

Als je "iets met het team gaat doen" moet je er natuurlijk wel bijhoren.
En niet totaal overdressed zijn, want dat kan negatief uitpakken.
Nee precies, ik wil wel aansluiting vinden bij t team, ook op kledinggebied.
Jurk korte mouwen, moet te vinden zijn.
Als de dresscode sneakers en gewoon is zou ik echt geen te nette kleding aantrekken. Dan laat je juist zien dat je niet bij het bedrijf past.
Weet niet hoe oud je bent en wat voor figuur maar ik zou gaan voor een sandaal, knielengte lichte broek, of capri, en een simpel luchtig bloesje.
Alle reacties Link kopieren
Wel teennagels lakken, maar neutraal kleurtje. Zou ik doen.

En die deo: ik ben fan van baking soda. Maar neem anders van die natte tissues mee in een pakje, zodat je je tussendoor snel en makkelijk op kan frissen.
Ik heb daarvoor een luchtige top van zijde. Simpele broek of rok (tot op de knie) en daar even snel die top erbij. Zijde is heerlijk luchtig met dit weer.
Daar omkleden: hoe die je dat dan? Kom je binnen met je kleding aan een hanger en ga je met een flinke tas het gesprek in?
Zou ik niet doen.

Ik zou een luchtige jurk dragen, eentje die niet kreukt. Nette sandalen met gelakte teennagels.
En ik hoop voor je dat je met de auto gaat en airco hebt :D Succes!
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
08-08-2020 18:13
Ik heb daarvoor een luchtige top van zijde. Simpele broek of rok (tot op de knie) en daar even snel die top erbij. Zijde is heerlijk luchtig met dit weer.
Zelf zou ik dan weer geen knie-broek gaan dragen op een sollicitatie.
Eventueel wel tijdens 't werk zelf, maar niet als je nog aangenomen moet worden.

Dan nog liever een luchtige lange broek.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Leuk jurkje tot de knie, met mouwtjes (geen spaghettibandjes), sandaaltjes.
Geen kniebroek natuurlijk, of ga je op een camping solliciteren?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
08-08-2020 18:15
Zelf zou ik dan weer geen knie-broek gaan dragen op een sollicitatie.
Eventueel wel tijdens 't werk zelf, maar niet als je nog aangenomen moet worden.

Dan nog liever een luchtige lange broek.
Eens! In vredesnaam geen kniebroek!
Chocolade, altijd goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven