Mode & Beauty alle pijlers

Kort kapsel: tips?

12-08-2020 08:28 147 berichten
Edit: het is al gebeurt ;-)

Ik zit eraan te denken om mijn haar kort te laten knippen. Alleen weet nog niet welk model. Iemand tips?

- Ik ben niet iemand die urenlang bezig wil zijn met in model fohnen, 20 haarverzorgingsproducten erin smeren etc.
- Ik draag geen make-up
- Mijn gezichtsvorm is langwerpig / ovaal
- Ik sta wel open voor iets aparts, als het maar niet teveel werk is haha

Welke kapsels zouden hierbij passen denken jullie? of kan ik het toch beter lang houden??
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 18:57
12.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
In mijn ervaring is kort haar vele malen meer werk dan lang haar.

Als je de verzorging simpel wil houden zou ik óf echt heel kort gaan óf minstens een boblengte aanhouden. Waarbij ook een lange bob veel makkelijker in model gaat en blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg dat gewoon tegen de kapper en die maakt er iets moois van. Ik hoef daardoor niets te doen en het zit goed.

Of nou niks, kammen doe ik wel. Heerlijk. Ik had even iets dat elke dag echt geföhnd moest worden. Ik ben daar niet geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
Of kort haar meer werk is dan lang, is afhankelijk van jouw haar. Mijn haar is springerig, een beetje wind en het zit niet meer. Door de lengte/gewicht blijft het wel zitten en ik vind het met sporten prettig dat ik het altijd in een staart kan doen.
Als kind had ik kort haar en dat was een drama, want door dat springerige zat het altijd slordig.

Misschien eens overleggen met een kapper?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ja, misschien moet ik inderdaad toch even met een kapper gaan overleggen.... Ik wil alleen ook een beetje goed beslagen ten ijs komen, want het is me te vaak gebeurt dat je ergens in gepusht wordt waar ik dan uiteindelijk niet echt blij mee ben
Alle reacties Link kopieren
Hoe heb je je haar nu zitten? Om kort haar mooi te laten zitten, ben je er vaak toch best wel even mee bezig. Doe je dit niet en draag je ook nog eens geen make-up, dan kan het al snel onverzorgd staan. Sowieso elke 6 weken kapper bij kort haar
Ik heb nu haar tot over mijn schouders, maar ik ben er echt een beetje klaar mee met deze warmte. Omdat ik elke dag in het water lig (dan weer zwembad, dan weer meertje enz.) is het ook een grote bos dood stro geworden voor mijn gevoel. Vandaar dat ik het ook af wil knippen, om hopelijk weer een frisse start te maken...
Alle reacties Link kopieren
Tondeuse
jouw leven is een keuze
Pixiekapsel. :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een schuine bob en die bevalt me heel goed: op werkdagen stijl ik ‘m netjes, op vrije dagen doe ik er (na het wassen, doe ik om de dag) alleen wat mousse in voor volume en dan zit het een beetje rommelig, ook leuk. In mijn haar zit wel uit zichzelf een lichte slag, dus ik krijg vanzelf een springerig effect.

Edit: zoiets dus:
Afbeelding
-nienke- wijzigde dit bericht op 12-08-2020 08:55
14.05% gewijzigd
2east schreef:
12-08-2020 08:44
Tondeuse

Liefst zou ik dat wel doen, maar zonder make-up lijk ik dan misschien meer op een patient? :-$
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 08:45
Liefst zou ik dat wel doen, maar zonder make-up lijk ik dan misschien meer op een patient? :-$
zonder gekheid, ik heb in mijn omgeving nu 2 vrouwen die dit deden toen de kappers dicht waren. En ik vind ze beide werkelijk prachtig!!! Met én zonder make-up. 1 is 31 ander 44. 2 totaal verschilledne types.

Overweeg het ook voor mezelf!
jouw leven is een keuze
Alle reacties Link kopieren
Het zal een beetje aan je kapsel en haartype liggen of het veel werk is.
Ik heb zelf kort haar (nog korter dan een korte bob ;) ) en moet elke dag wassen, fohnen en stylen. Als ik uit het zwembad kom kan ik niet zomaar de deur uit lopen om ff naar de supermarkt te gaan. Als ik vriendinnen met lang haar zie hebben die het qua kapsel een stuk makkelijker; staart of knot er in en klaar.
Ik heb sinds een paar weken weer een bob. Tot iets onder mijn kaaklijn en loopt wat schuin omhoog naar mijn nek. Ik hoef er eigenlijk niks aan te doen, alleen even kammen. Mijn haar heeft wel slag en wat Krul als het langer is. Het is dus geen hele strakke bob, maar wat warrig. Soms doe ik een clipje erin met de voorste plukken erin die ik dan bij mijn middenscheiding bovenop vast zet zeg maar.

Zoiets heb ik, maar dan zet ik het bovenop al vast :

Afbeelding

Ik wilde perce mijn nek vrij hebben met dit warme weer. Ik heb heel veel haar en dat is echt bloedheet anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen zoek plaatjes, neem die mee naar de kapper ter inspiratie en om te laten zien welke stijl je mooi vind. Overleg vervolgens met je kapper wat mogelijk is.

Overigens hoeft kort haar echt niet meer werk te zijn. Dat is een cliché dat echt eens uit de wereld mag. Het hoeft, met het juiste kapsel, namelijk helemaal niet meer werk te zijn.
Sterker toen ik het nog schouderlang had, 100 jaar geleden, was ik alleen al aan ontklitten heel veel tijd kwijt. Nu haal ik er hooguit even een kam door voor het model en zelfs dat is niet altijd nodig.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Mindervanmij, ik heb alle lengtes gehad, maar ik vind kort haar echt meer werk dan mijn lange haar van nu. Met de warmte steek ik het gewoon op, lekker fris in de nek. Ik ben ook zo’n muts die bakken vol haaraccessoires heeft, en bij elke outfit iets passends in mijn haar doe. Bloemen, spelden met libelles, spelden met vogeltjes, haarbanden, scrunchies, ik kan wel een winkeltje beginnen.
Het is ook heel afhankelijk van het soort haar dat je hebt. Als jij fijn en dun haar hebt, kan een goed geknipt kapsel veel minder werk zijn dan een lange coupe. En heb je een klein en fijn koppie, kan een pixiecut prachtig staan! Met kort haar moet je wel veel vaker naar de kapper, een uitgegroeid model vind ik al snel wat armoeiig staan. En heb je zoals ik slag/krullen of heel eigenwijs haar, dan kan wat meer lengte een uitkomst zijn, omdat je het dan (gedeeltelijk) weg kunt steken.
Haar dat droog is geworden door de zon/zwemmen knapt erg op van een haarmasker met gelatine erin. Blaadje of poeder oplossen in een beetje water, conditioner erbij en lekker een uurtje laten zitten. Daarna uitspoelen en bij voorkeur geen shampoo gebruiken.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de kapper. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb inderdaad dun haar zonder slag dus misschien is kort voor mij dan wel minder werk. Ik weet het niet. Maar toen ik het net uit mijn knotje haalde leek het wel een Afro-kapsel dus er moet wel iets gebeuren o_o
Ik heb ook van alles gehad, inclusief alles helemaal afscheren (daar zat een verhaal bij maar dat doet er nu niet toe). Mijn ervaring is dat het bij een jong gezicht met wat make-up vaak allemaal wel kan, en als het stom zit, kan je het vaak snel weer veranderen (mijn haar groeide als een tierelier).

Maar ik heb een jaar of 4 geleden een kapper gezocht omdat ik het liever kort wilde, en dat is me niet bevallen. Ben nu niet zo jong meer, dus ik had geen zin in experimenteren. Ik wilde een goede kapper met gevoel voor mijn haar en gezicht, en ben naar een relatief dure gestapt met serieus een aantal geprinte foto’s van vroeger om ook de valkuilen met mijn haar te laten zien.

Uiteindelijk heeft hij het wel aardig geknipt, maar wat ik wilde was iemand die ook als je terug komt, weet wat jouw geschiedenis ook al weer was, zodat je gewoon vertrouwen kan hebben zonder steeds weer allemaal aanwijzingen te geven. En deze man was bijzonder vriendelijk, maar het bleef echt niet hangen waardoor het de ene keer toch weer te kort werd, of juist iets anders stoms. Het kostte me wel klauwen met geld omdat kort haar veel bijgewerkt moet worden. En ik ben nu 45 en vind dat minder leuk geknipt haar bij een fletse oudere kop echt af en toe behoorlijk geslachtloos staat, dus je moet er ook meer moeite omheen doen terwijl ik geen make-up mens ben.

Dus ik heb het na anderhalf jaar ofzo maar weer opgegeven.

Ben sindsdien ook maar heel weinig naar de kapper geweest, dus ik heb ik een relatief korte periode van kort haar weer heel erg lang haar gekregen.

Lang haar vind ik onhandiger (en al die lange losse haren die je de hele tijd maar verliest; blergh!), maar mijn man zegt nu wel dat lang haar altijd wel redelijk ok zit (ik vind het ook regelmatig saai of fantasieloos maar ja), terwijl kort haar dat niet leuk geknipt is, echt wel stom zit. En het is lastig om daar consequent invloed op te houden. Het heeft me ook heel veel geld gescheeld.

Wel vind ik dat een goed geknipt kort kapsel dat bij je gezicht past veel meer WoW-effect heeft dan het gemiddelde lange fantasieloze kapsel. Je krijgt er echt meer karakter van.

Ik wil ergens dit jaar wel weer eens naar die kapper om gewoon de droge puntjes weer wat netter te knippen, maar verder houd ik het nu zo.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 12-08-2020 20:57
5.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje een pixie gehad. Ik vond het echt enorm veel werk. Elke 5 weken naar de kapper en elke ochtend met spul in de weer om het goed te laten zitten.

De laatste jaren heb ik het halflang gedragen (krullen) maar omdat mijn kapper dicht was en daarna ben ik verhuisd hangt het nu op mijn schouders. Ik vind het saai maar het is wel 'makkelijk' want ik kan het nu in een staart gooien.

Afbeelding
-Nienke- schreef:
12-08-2020 08:45
Ik heb een schuine bob en die bevalt me heel goed: op werkdagen stijl ik ‘m netjes, op vrije dagen doe ik er (na het wassen, doe ik om de dag) alleen wat mousse in voor volume en dan zit het een beetje rommelig, ook leuk. In mijn haar zit wel uit zichzelf een lichte slag, dus ik krijg vanzelf een springerig effect.

Edit: zoiets dus:
Afbeelding
Mooi! 😍
Alle reacties Link kopieren
mindervanmij schreef:
12-08-2020 08:45
Liefst zou ik dat wel doen, maar zonder make-up lijk ik dan misschien meer op een patient? :-$
Heb ik al jaren, kortgeschoren, met pony Afbeelding zoiets dus. Lekker koel.
Ik draag bijna nooit make-up, en ik zie er gewoon uit, geen patientenlook in ieder geval
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kort haar gehad, maar nooit weer. Erg veel werk om het te stylen. Nu weer half lang.
ik geef mn bek ook maar een douw
mindervanmij schreef:
12-08-2020 09:21
Ik heb een afspraak gemaakt bij de kapper. Ik hou jullie op de hoogte. Ik heb inderdaad dun haar zonder slag dus misschien is kort voor mij dan wel minder werk. Ik weet het niet. Maar toen ik het net uit mijn knotje haalde leek het wel een Afro-kapsel dus er moet wel iets gebeuren o_o
Huh, zonder slag maar wel Afro. Dat klopt niet.
En Google op korte kapsels afbeeldingen, zowel in het NL als het Engels.
LīlyRose schreef:
12-08-2020 10:48
Huh, zonder slag maar wel Afro. Dat klopt niet.
Superpluizig en het stond heel wijd. Van mezelf zit er geen slag in, maar als ik het opgestoken heb gehad staat het daarna alle kanten uit momenteel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven