Mode & Beauty alle pijlers

Wat zijn jullie ervaringen met Vinted

26-08-2020 11:58 34 berichten
Hallo allemaal!

Zoals de topictitel al zegt: wat zijn jullie ervaringen met Vinted?

Zelf gebruik ik regelmatig United Wardrobe, zowel voor kopen als verkopen. De administratiekosten via Vinted zijn echter een stuk lager en er is ook veel aanbod vanuit Frankrijk en België.

Nu lees ik op o.a. trustpilot veel negatieve ervaringen met de internationale verzending. Maar omdat je op zulke sites natuurlijk vooral de negatieve verhalen leest ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen :)
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste probeerde het: veel gedoe, veel gezeik, weinig geld
lilalinda schreef:
26-08-2020 12:00
Onze oudste probeerde het: veel gedoe, veel gezeik, weinig geld
Bedankt voor je reactie. Bedoel je in het onderhandelingsproces? Of met verzending etc? Want dat eerste heb je op Marktplaats en UW ook ;-)
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
26-08-2020 12:03
Bedankt voor je reactie. Bedoel je in het onderhandelingsproces? Of met verzending etc? Want dat eerste heb je op Marktplaats en UW ook ;-)
MP maar dan nog erger, want internationaal

Ik had alleen MP-ervaringen en op basis daarvan, had ik al mijn twijfels. Maar ze wilde graag, dan mag het.
ze komt er alleen nu ook zelf van terug.
Ja het hele gebeuren met ‘mag ik nog een extra foto en wil je opmeten wat de maat is van mouw tot schouder en weer verticaal’ ben ik inmiddels gewend Haha! :bonk:

Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen nadat de koop is gesloten: hoe ging de (internationale) verzending? Hoe was een eventuele klachtenafhandeling?

Ik ben momenteel in onderhandeling met een verkoper uit een ander land, maar weet nog niet of ik het aandurf.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gisteren twee bestellingen geplaatst voor het eerst. Kinderkleding en niet erg kostbaar, dus ga het zien. Verzending bij beide verkopers vanuit frankrijk, één is al onderweg zag ik.

Heb verder niet onderhandeld voor die paar euro.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Welke pakketleverancier wordt er gebruikt bij jouw bestellingen?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels wat kledingstukken verkocht, ook naar het buitenland, en ik ben eigenlijk wel positief. Het maken van de advertenties vind ik makkelijk om te doen. Net als op MP heb je ook mensen die van alles vragen en waar je dan nooit meer wat van hoort.

Je krijgt een melding wanneer het pakketje is opgehaald bij de pakketleverancier, dus gedoe over dat iets niet bezorgd is heb ik nog nooit gehad.
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
26-08-2020 13:00
Welke pakketleverancier wordt er gebruikt bij jouw bestellingen?
Homerr en Mondial Relay. Heb de horror recensies gezien dus ben benieuwd.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Ik ben helaas verslaafd aan Vinted. Koop en verkoop redelijk veel. Nog nooit gedoe gehad. Leveringen via homerr duren soms een tijd, maar dat weet je van te voren. Daarom kost het je ook maar €1,49. Ik kan het je alleen maar aanraden :D
Alle reacties Link kopieren
ik heb nu ook ongeveer 11 bestellingen gehad zowel verkoop als zelf kopen.
nog niets gekocht uit andere landen omdat ik nog geen ervaring heb met Mondial Relay (waarmee het wordt verstuurd).
Telkens gebruik gemaakt van Homerr. 10 keer is dat goed gegaan! Helaas ben ik nu al 3,5 weken aan het wachten op een pakketje. Ik denk dat deze bij Homerr vermist is geraakt, aangezien er geen updates meer zijn geweest en de klantenservice kon ook niet helpen. Erg jammer.
Desondanks een goede ervaring met Vinted.
Verdiende geld wordt ook gewoon uitbetaald op je bankrekening.
Oh wat fijn dat er ook veel goede ervaringen zijn! Het toeval wil dat er een Mondial Relay punt hier bijna naast de deur zit. Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens mij kon ik bij de bestelling die ik op het oog heb alleen dat of DHL kiezen, geen Homerr.

Het gaat om een flink bedrag. Vandaar dat ik het toch lastig vindt en aan het dubben Ben wat ik nu moet doen..
anoniem_399996 wijzigde dit bericht op 27-08-2020 00:22
1.47% gewijzigd
chickito schreef:
26-08-2020 13:52
ik heb nu ook ongeveer 11 bestellingen gehad zowel verkoop als zelf kopen.
nog niets gekocht uit andere landen omdat ik nog geen ervaring heb met Mondial Relay (waarmee het wordt verstuurd).
Telkens gebruik gemaakt van Homerr. 10 keer is dat goed gegaan! Helaas ben ik nu al 3,5 weken aan het wachten op een pakketje. Ik denk dat deze bij Homerr vermist is geraakt, aangezien er geen updates meer zijn geweest en de klantenservice kon ook niet helpen. Erg jammer.
Desondanks een goede ervaring met Vinted.
Verdiende geld wordt ook gewoon uitbetaald op je bankrekening.
Wat vervelend dat je pakketje zoek is. Mocht hij niet meer boven water komen krijg je je geld terug neem ik aan?
Alle reacties Link kopieren
HoleyMalonely schreef:
26-08-2020 13:55
Oh wat fijn dat er ook veel goede ervaringen zijn! Het toeval wil dat er een Mondial Relay punt hier bijna naast de deur zit. Ik had er nog nooit van gehoord. Volgens mij kon ik bij de bestelling die ik op het oog heb alleen dat of DHL kiezen, geen Homerr.

Het gaat om een flink bedrag. Vandaar dat ik het toch lastig vindt en aan het dubben Ben wat ik nu moet doen..
Had het bedrag gelezen... dat zou ik zelf nooit aandurven op afstand. Bij alles boven de 100 euro haal ik het op en als het niet op rijafstand is laat ik het voorbij gaan. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard.
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel wat gekocht en verkocht op vinted en eigenlijk allemaal goede ervaringen. 1x is een pakket kwijgeraakt maar toen kregen we beide ons geld. Op UW had ik juist veel meer gezeik
Alle reacties Link kopieren
Tracking is wel redelijk irritant. Krijg het vooral bij dat Mondial relay niet voor elkaar iets van informatie te zien.

Krijg je uiteindelijk wel ook in de vinted app bericht als het pakketje af te halen is?
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Al aardig wat gekocht en prima ervaring. Ik kies voor dhl ophaalpunt. De rest zit niet in de buurt. 1x reageerde verkoper niet. Na verlopen termijn had ik zo mijn geld terug. Verder tot nu toe leuke kleding die er tip top uitzag voor weinig.
Bedankt voor de ervaringen! :)
Alle reacties Link kopieren
Heb m'n pakjes binnen, goed en best snel gegaan dus. En heb zelf ook wat dingen verkocht, zonder gedoe. Moet het geld wel nog krijgen, wordt pas uitbetaald als de verkoper het pakketje afgehaald heeft denk ik. Tot nu toe tevreden :)
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Nog wel een tip: kijk bij verzendopties welke bij jou in de buurt zitten, om te voorkomen dat je een heel eind moet rijden om een pakketje weg te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Prima ervaringen met Vinted, ook naar en vanuit het buitenland.
Fijn! Bedankt voor de reacties :)
Alle reacties Link kopieren
Stefje schreef:
03-09-2020 19:17
Nog wel een tip: kijk bij verzendopties welke bij jou in de buurt zitten, om te voorkomen dat je een heel eind moet rijden om een pakketje weg te brengen.
dit is een goede tip, zo moest ik laatst naar een vaag tankstation om mn pakje af te leveren. Ik heb de optie Mondial Relay uitgezet.
Alle reacties Link kopieren
Hier een paar goede ervaringen met Mondial Relay en Homerr. Het duurt inderdaad wat langer, maar tot nu toe gaat het altijd goed!
Ik heb toevallig deze week voor het eerst iets gekocht. Designer, dus hoop dat ik inderdaad goed zat met dat het item echt was.

Wat ik jammer vond, was dat het via Mondial Relay verzonden werd zonder dat ik dat aan kon geven. Een geluk dat er hier een ophaalpunt zit. Had liever gehad dat ze gemeld hadden dat internationaal alleen op die manier kan. Edit: als je zelf verkoopt kun je kiezen welke verzendopties je aan zet. Als koper blijkbaar niet.

Verder dus heel benieuwd of het pakket aankomt. Fingers crossed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven