Mode & Beauty alle pijlers

Let op met Zalon; stylingkosten berekend

16-09-2020 16:47 33 berichten
Dag allemaal, voor de kledingfans en fans van de Zalon-boxen even een heads-up; Zalon berekent voortaan €15,- stylingkosten wanneer je je gehele box terugstuurt. Daarbij doet het er niet toe dat de helft van je box expliciet niet aan je wensen voldoet (synthetische stoffen sturen terwijl je expliciet hebt aangegeven die niet te willen, schoenen met te hoge hakken, etc) dus voor mij de laatste keer geweest, ik betaal de €15,- met tegenzin en ben helemaal klaar met Zalon. Jammer want ik vond het best een leuke service en heb 1x eerder een box besteld waar ik toen een aantal items van gehouden heb, maar ook al een keer een box in zn geheel teruggestuurd en toen hoefte ik niets te betalen.
Ik had nu ook niet dat er vooraf expliciet werd gemaakt dat die kosten berekend werden dus voel me wel een beetje genept omdat het eerst gratis was en nu ineens niet meer.
Super oenig. Ik ben dus sowieso wel weer even klaar met zalando.

Jullie nog recente ervaringen met de box / stylingservice?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet je toch van te voren. Als je niets houdt dan betaal je de stylingskosten.
Misschien contact opnemen met klantenservice laser dingen inzitten waarvan je expliciet hebt aangegeven ze niet te willen?
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
Laatst een keer besteld en maar 1 broek en trui gehouden. De items in mijn box waren saai of lachwekkend en om te zeggen dat het bij elkaar past.....not.

Nooit meer.
havermout1 schreef:
16-09-2020 16:53
Dat weet je toch van te voren. Als je niets houdt dan betaal je de stylingskosten.
Misschien contact opnemen met klantenservice laser dingen inzitten waarvan je expliciet hebt aangegeven ze niet te willen?
Dat was nooit zo, als je alles terugstuurt hoefde je niks te betalen.
Alle reacties Link kopieren
Dat je kosten moet betalen vind ik niet zo heel vreemd, maar ik vind het wel lullig dat de box dan voor een groot deel niet aan je eisen voldoet.
Helemaal prima dan moet je maar niet zoveel bestellen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
16-09-2020 17:19
Dat je kosten moet betalen vind ik niet zo heel vreemd, maar ik vind het wel lullig dat de box dan voor een groot deel niet aan je eisen voldoet.
Eens dat zou ik wel benoemen hoor.
Snap best dat er tijd en aandacht aan besteed wordt dus dat je iets moet betalen als je niks wil houden maar dan verwacht je van deze dienst wel dat ze hun werk goed doen en dat is niet het geval als kleding niet aan jouw eisen/voorkeuren voldoet.
Mocht er trouwens nergens een waarschuwing staan dat je moet betalen indien je het hele pakket terugstuurt lijkt me dat ook wel een reden tot klagen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Mensen retourneren toch al snel kleding en goederen.
Alle reacties Link kopieren
Online shops zoals Zalondo kopen massaal kleding in van fabrikanten, die hun orders gecanceld zien door Corona, immers geen 4 shows per jaar op de catwalks.
Kleding gemaakt in Bangladesh, Cambodja, voor een hongerloon, naaisters worden ontslagen, geen inkomen, geen eten..
Nu moet jij 15 Euro betalen omdat de zgn. stylistes niet de juiste items hebben uitgezocht voor een habbekrats. Wat verwacht je van een bedrijf die bulk opkoopt?
Echt geen winkel in de buurt waar je een leuke broek, jurk, schoenen kunt kopen?
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
16-09-2020 17:36
Mocht er trouwens nergens een waarschuwing staan dat je moet betalen indien je het hele pakket terugstuurt lijkt me dat ook wel een reden tot klagen.
Staat klip en klaar op hun website
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Dit is waarom ik niet aan die stylingservice doe. Ik bestel gewoon veel bij Zalando om uit te proberen wat mij goed staat. De ene keer gaat er veel terug en de andere keer houd ik het meeste wel. Bevalt mij prima zo.
captain_hindsight schreef:
16-09-2020 17:10
Dat was nooit zo, als je alles terugstuurt hoefde je niks te betalen.
Precies, daar adverteerden ze zelfs mee. Ik snap de teleurstelling van to, helemaal als je random spullen gestuurd krijgt.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
16-09-2020 17:36
Helemaal prima dan moet je maar niet zoveel bestellen.
Chagrijnige Karen :-D
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-09-2020 17:59
Chagrijnige Karen :-D
Nou de chagrijnige Karen, is toch de TO, die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met kleren die afgestemd zijn op haar Lifestyle O_O
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
16-09-2020 18:14
Nou de chagrijnige Karen, is toch de TO, die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten met kleren die afgestemd zijn op haar Lifestyle O_O
Ze heeft gewoon een kledingbox (abo) die opeens de spelregels veranderen. En ze waarschuwt ons ervoor. Super lief. Zou je geen granny Karen gezeik over verwachten.
Sjulia schreef:
16-09-2020 17:59
Chagrijnige Karen :-D
Dan ga ik er vanuit dat jij 10 kledingstukken besteld en er 8 terugstuurd ja dat vind ik vrij aso.
Dan maar een sjaggerijnige oud wijf.
En wie Karen is weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
16-09-2020 18:29
Dan ga ik er vanuit dat jij 10 kledingstukken besteld en er 8 terugstuurd ja dat vind ik vrij aso.
Dan maar een sjaggerijnige oud wijf.
En wie Karen is weet ik niet.
Ja hoor, kan prima gebeuren. Vooral bij een kledingbox. Dan kies je je eigen kleding dus niet eens uit, dat is het hele idee. Ik vind jou aso.
Altijd weer gezellig hier
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
16-09-2020 18:32
Ja hoor, kan prima gebeuren. Vooral bij een kledingbox. Dan kies je je eigen kleding dus niet eens uit, dat is het hele idee. Ik vind jou aso.
Sorry hier een dumbo, hoezo kies je je eigen kleding niet uit?
Nooit van gehoord. Zelfs voor kleindochter kies ik een leuk jurkje. Dat doe je toch ook voor jezelf. Kleur, model, merk. Gooi je toch niet in een box.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor de tip! Ik heb al enkele keren een Zalonbox besteld en nog nooit stylingskosten hoeven te betalen dus had er nu ook geen rekening mee gehouden. Ben over het algemeen wel tevreden met wat er in de box zit hoewel het erg afhankelijk is van de styliste heb ik gemerkt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
16-09-2020 17:44

Echt geen winkel in de buurt waar je een leuke broek, jurk, schoenen kunt kopen?
Ik weet niet hoe het in jouw woonplaats is, maar ik ben vandaag bij meerdere winkels geweest waar ze me naar online verwezen, want daar was ten eerste veel meer keuze in kleur en maatvoering en ten tweede schijnt er door Corona een bevoorradingsprobleem te zijn.
Het eerste speelt al langer en is een spiraal naar beneden.
Daarom ben ik óók blij met Zalon/Zalando: ik kan daar in elk geval kleding in alle merken/soorten/maten/kleuren vinden, wat dus écht niet mogelijk is in de stad waar ik woon.

Terug naar Zalon: dank je voor de waarschuwing :-)
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
16-09-2020 18:47
Sorry hier een dumbo, hoezo kies je je eigen kleding niet uit?
Nooit van gehoord. Zelfs voor kleindochter kies ik een leuk jurkje. Dat doe je toch ook voor jezelf. Kleur, model, merk. Gooi je toch niet in een box.
De stylist zoekt (aan de hand van jouw wensen qua kleuren en motieven, stijl) jouw kleding uit en die sturen ze dan op. Het hele idee is dat een stylist met ideeën komt die je zelf niet gauw zou bedenken. De box is de verrassing, je weet niet wat je krijgt. Zoals een verrassingsei. Soms maakt de stylist een fout. Ik wil geen leer bijvoorbeeld, en ik krijg het toch. Je stuurt meestal altijd wel iets terug. Omdat het toch niet goed past of het is je te duur etc.
Alle reacties Link kopieren
Oké, weer iets geleerd. Op kleding gebied heb je dus een "all you can eat" concept.
Wat je niet op eet stuur je terug. De kruimels blijven natuurlijk de uitbuiting van vrouwen en kinderen in ateliers die voor ons de box moeten vullen. Triest.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Het is ook een beetje een raar systeem. Als ze hun werk goed doen betaal je geen stylingkosten, maar maken ze er een potje van en moet je dus alles retourneren, dan kost het jou dus geld.
Nee, zo zou ik er ook geen zin in hebben.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Alle reacties Link kopieren
Sharing* schreef:
16-09-2020 19:51
Oké, weer iets geleerd. Op kleding gebied heb je dus een "all you can eat" concept.
Wat je niet op eet stuur je terug. De kruimels blijven natuurlijk de uitbuiting van vrouwen en kinderen in ateliers die voor ons de box moeten vullen. Triest.
Ik zie totaal geen vergelijking met een all you can eat concept. Die uitbuiting van kinderen zal er ook niet meer of minder om worden, dat probleem heb je bijna bij elke mainstreem winkel in de stad. Bij online shoppen wordt sowieso veel terug gestuurd. Of het nou stylisten boxen zijn of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven