Mode & Beauty alle pijlers

Slierterig haar

17-09-2020 14:50 17 berichten
Ik heb vrij dun/weinig haar met slag. Natuurlijk al niet echt top, maar waar ik me nog het meest aan stoor is het slierterige als ik even buiten loop of uberhaupt gewoon een paar uur mijn haar niet borstel. Het ziet er gelijk een beetje viezig uit. De enige manier die ik heb gevonden om het op te lossen, is door het te borstelen. Maar als ik bijvoorbeeld op kantoor ben of bijvoorbeeld in een restaurant of op visite ben, kan ik moeilijk steeds mijn haar borstelen. Heeft iemand tips tegen slierterig haar?
Alle reacties Link kopieren
ik lees even mee, zit in hetzelfde schuitje ;-)
We're a close family, always within punching distance
Ik geloof niet dat ik je kan helpen, maar lees wel even mee! zelfde probleem hier!
Alle reacties Link kopieren
Kort kapsel, kan het ook niet slierterig worden
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Opsteken en een paar "slierten" speels en los langs je gezicht laten vallen?
Alle reacties Link kopieren
Je haar vast doen, dus een staart of een vlecht? Invlechten, opsteken enz.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Niet te lang laten groeien.
Ik heb zelf fijn haar en dat kan dus echt niet over mijn schouders. Het leukst is net erboven. Was afgelopen weekend nog bij de kapper en het was eigenlijk wel iets te lang en verbaas me er altijd over hoe dik mijn haar aanvoelt als er een stuk af is.
Alle reacties Link kopieren
https://www.haarwereld.nl/blog/dun-haar/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Extensions, haarmatten,....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Ik heb het tot iets over mijn schouders. Ik ga echt niet aan de matten of extensions. Op tijd laten knippen en regelmatig borstelen. Ook gebruik ik droogshampoo voor volume.
Ik heb dat als ik m’n haar borstel na het wassen en dan zo op laat drogen. Wat goed helpt is als het droog is nog een keer borstelen en dan gaat het meestal bij mij goed.
Ik had precies hetzelfde met kort haar dus ik denk dat het bij mij aan het type haar ligt :-)
EllaBowie schreef:
17-09-2020 21:06
Ik heb dat als ik m’n haar borstel na het wassen en dan zo op laat drogen. Wat goed helpt is als het droog is nog een keer borstelen en dan gaat het meestal bij mij goed.
Ik had precies hetzelfde met kort haar dus ik denk dat het bij mij aan het type haar ligt :-)
Ja, dan heb ik het ook inderdaad altijd. Dan moet ik het nog een keer borstelen als het weer droog is. Maar ook na een paar uur, of als ik buiten ben geweest, ziet het er niet uit. Iets korter ga ik denk ik wel proberen. Ik hou van lang haar en het liefst heb ik zo'n volle bos lang haar, maar ik moet me er misschien bij neerleggen dat ik dat nooit zal krijgen. Haha. Maaar ook ik vraag me af of het dan niet minder slierterig is idd.
Ik heb ook fijn haar maar gelukkig zit er iets slag in.Ik was het met andrelon perfect krul en gebruik daarna het pompje van haarlotion perfect krul die je niet uitspoelt. Gewoon laten drogen geen fohn gebruiken daar knapt fijn haar juist van af.Als het gedroogd is ga ik met mijn handen door het haar terwijl ik voorover sta en viola het zit perfect voor 3 dagen. Ik heb echt van alles gebruikt,die droog volumepoeder werkt bij mij echt niet en maakt haar vettig dan wil je het elke dag wel wassen. Ik heb haarextentions overwogen maar na een gesprek toch maar niet gedaan.Met fijn haar moet je elke 2 maand naar de kapper,dat kost me teveel om dan steeds te vernieuwen. Toen raadde me iemand die haarlotion aan en echt voor mijn fijne haar werkt het prima.Ik heb trouwens wel lang fijn haar :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook dun en weinig haar wat met langer worden slierterig lijkt. Sinds een week of 6 ben ik het veel minder gaan wassen (2x per week, was eerst om de dag) en op de dagen dat het eigenlijk niet meer kan, gebruik ik droogshampoo. Verder gebruik ik de dag van of na het wassen een zeezoutspray en ik ben echt heel positief over het effect! Meer volume, veel stugger (dus als ik het vast zet blijft het beter zitten) en als ik het los draag lijkt het niet meer slierterig.

Ik borstel niet trouwens, ik kam met een grove kam. En dan alleen in de ochtend. De rest doe ik met mijn handen.
Alle reacties Link kopieren
Kappersshampoo gebruiken. L'anza is een fantastisch merk. Zoek een lijn die bij je haar past en ik weet zeker dat je binnen no-time heel ander haar hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb denk ik hetzelfde haar. Fijn, ontzettend steil maar wel véél haar (zeggen kappers). Het gaat bij mij ook heel snel slierten.

Nu heb ik wat @seikwijf al aangaf een kappersshampoo (inderdaad L'anza!) en ik merk na een week wassen al verschil.

Wat bij mij ook helpt: haar wassen in de avond voor je naar bed gaat met die shampoo. Handdoek even over je hoofd om te drogen en dan met nat haar naar bed. Ik borstel het dan niet meer glad.
In de ochtend is mijn haar dan echt 'stroever' en iets meer een 'slag' erin (stelt niet heel veel voor, maar toch). Zeezout shampoo werkte ook voor me (van Lush, die hebben een goeie).

Verder is het wat mijn kapper ooit al zei: "Kind, haar dat je niet hebt kan ik ook niet voor je toveren." Kapsel tot op mijn schouders of net erboven werken ook tegen het slierterige.
Droog shampoo, of beach spray op nat haar gebruiken voordat je je haar föhnt. dan wordt je haar iets stugger en zal het iets minder sliertig worden. Ik vind dat Kevyn Murphy een fijne beach spray heeft (hair resort).
Eigenlijk producten die je haar meer textuur geven, zonder het vettiger te maken. Balmain texturize volume is ook heel goed om heel snel heel veel structuur aan je haar te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven