Mode & Beauty alle pijlers

Probleem bij kapper

20-09-2020 19:49 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,
Vandaag was ik bij de kapper om mijn haar te laten verven. Ik was blond en wilde graag naar een warmere kleur. Samen met de kapster en een kleurenboek kwamen we tot een bepaalde kleur, dit was een soort 'auburn', een hele warme middenblond/koperachtige kleur, heel mooi. De kapster stond echter alleen in de salon en het werd onverwacht erg druk voor haar. Zij kreeg veel telefoon tussendoor, en ook kwam er regelmatig een klant binnenlopen met de vraag of hij/zij geholpen kon worden. Ik merkte dat de stress hierdoor toenam bij haar. Toen ze de verf aan het aanbrengen was liet ze regelmatig de kwast vallen en vielen er kloddertjes verf op de grond en op armleuning van mijn stoel. Terwijl mijn kleur in moest trekken had ze ook nog een behoorlijk veeleisende klant tussendoor, ik had wel een beetje met haar te doen. Maar ondertussen hoopte ik ook dat het goed bij mij zou gaan, ik vond het erg spannend en ik verheugde me op mijn nieuwe look. Mijn kleur heeft ruim een uur ingewerkt en toen kwam ze bij mij terug. Ze spoelde mijn haar uit, ging het drogen en fohnen en... ik was middenblond. Geen warme kopertint maar in plaats daarvan zag ik zelfs een groenige waas over mijn haar. Inmiddels zat er ook alweer een tijdje een nieuwe klant te wachten, zijn afspraak liep behoorlijk uit en dat liet hij ook weten door af en toe hard te zuchten. Ik merkte dat de kapster nog meer gestresst werd, en ikzelf inmiddels ook. Ik gaf aan dat ik de roodtint in mijn kleur mistte, zij gaf zelf gelukkig ook toe dat het niet helemaal goed was gegaan, zij heeft mij opnieuw bij de wastafel gezet een toner op mijn haar aangebracht. Deze heeft er zo'n 5 minuten ingezeten, vervolgens weer drogen en fohnen en toen zag ik wel een koperbruine gloed over mijn haar, maar ook nog wel wat blond er tussendoor, en ook nog wel wat grauwigs. Ik weet niet wat voor kleur ik nu precies heb, het is een beetje ondefinieerbaar. Ik ben er al met al niet erg enthousiast over. Dat heb ook aangegeven maar de kapster zei dat ze het niet beter kon krijgen en dat dit met de blonde haarkleur eronder te maken heeft. Inmiddels zat ik er bijna 2,5 uur en was ik het zat, ik wilde naar buiten, de zon in. En zij moest over naar de nieuwe klant. Ik heb dus betaald en ben gegaan. Maar ik ben er nog steeds niet blij mee. En wat ik mij ook afvraag, de kleur die er nu in zit komt van de toner. Dat blijft toch niet zo lang als een haarverf, of wel? Graag jullie mening en advies.
Alle reacties Link kopieren
Toner is na 5 keer wassen er wel uit, ik zou teruggaan als het weer wat rustiger is. Dinsdagochtend ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ja hier was ik dus al bang voor. Maar zou ik dan weer helemaal opnieuw geverfd moeten worden? Dit lijkt me ook niet goed voor mij haar?
Wat gek, je zou niet verwachten dat het groenig zou worden als ze een kleur met roodtinten aanbrengt. Zo'n groene kleur ontstaat door een gebrek aan roodtinten, bijvoorbeeld als je er een koele bruintint in zou doen. Misschien heeft ze door de drukte de verkeerde kleur gemengd. Zeker teruggaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze zei dat omdat ik blond was, ze het rode pigment in de haarverf wat terug moest brengen want anders zou ik te rood/oranje worden. Met als gevolg dat er dus helemaal geen rood meer in zat, enkel middenblond, en dat veroorzaakte vervolgens die groenige gloed. Denk ik. Ik ben namelijk van mijzelf ook wat rossig. Dat blonde was ook verf (nog van voor de zomer) en zon.
rvandevelden123 wijzigde dit bericht op 20-09-2020 22:43
2.88% gewijzigd
Bij ons zijn de kappers niet open op zondag.
Ik zou ook niet per se naar deze kapper teruggaan.
Vervelend to. Ik ben geen kapper, maar toen ik van natuurlijk blond naar donkerder wilde, waren er 3 verfbeurten nodig. Was me gelukkig wel van te voren gezegd, had te maken met voldoende dieptekleuring te kunnen maken geloof ik.

Het klinkt alsof je kapper gewoon niet goed weet wat ze doet, en ook nog eens slordig en gestresst werkt. Ik zou geld terugvragen en het bij een andere kapper laten herstellen. Heb zelf goede ervaringen met verven bij Toni & Guy Kappers, maar weet niet of dat bij je in de buurt is. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
20-09-2020 22:39
Bij ons zijn de kappers niet open op zondag.
Ik zou ook niet per se naar deze kapper teruggaan.
Ik was juist zo blij dat ik daar vandaag terecht kon. Maar niet met dit resultaat natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Er is vast iets niet goed gegaan met de kleur of ze is een stap vergeten. Toen ik van blond naar donkerder wilde, heeft de kapster mijn haar eerst moeten herpigmenteren voordat ze het donker kon verven. Kan het zijn dat ze bij jou deze stap is vergeten?
Alle reacties Link kopieren
PinkDress, nee helaas niet hier (Amersfoort).
Alle reacties Link kopieren
Dulce, dat kan, ik heb geen idee.

Maar denken jullie dat mijn haar nu opnieuw geverfd moet worden? En zo ja, zou dat niet te schadelijk worden? Want ik heb dus vandaag al een verf en een toner gehad.

Het liefst los ik het wel met deze kapster op want ik heb al betaald en ik ben niet tevreden, maar als ik naar haar terugga dan moet ik wel weten waar ik om kan vragen..
Je haar was geblondeerd denk ik he? Dan zijn de rode pigmenten eruit. Daarom slaat het groen uit als de donkerdere verf niet voldoende rode pigmenten bevat. Ik denk inderdaad dat je opnieuw moet verven maar als de kwaliteit van je haar wel goed is zal dat niet zo'n heel groot probleem zijn.
Ik kreeg die groene gloed er trouwens ook uit met een kleurshampoo van Schwarzkopf, blondme blushwash in de kleur strawberry en de kleur apricot, die meng ik.
Alle reacties Link kopieren
Bel haar even. Ze weet heel goed dat het niet goed is en heeft gekozen voor een tussenoplossing. Dat is prima, maar daarmee is het natuurlijk niet afgehandeld.
Maar als je zo binnenstapt is de kans groot dat ze niet genoeg tijd heeft. Dus ik zou een afspraak maken.

En dan zou ik even niet zeggen dat je wilt dat het wordt zoals het uitgezocht was, want misschien kan dat helemaal niet. Vertel gewoon wat je hier schrijft, dat de toner ook niet echt goed gepakt lijkt te hebben, dat het grauw is en laat haar met een oplossing komen. Waarschijnlijk zal ze die oplossing met je bespreken als je er bent.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven