Mode & Beauty alle pijlers

Tips bovenkleding lange man

21-09-2020 13:31 18 berichten
Hoi allemaal!

Ik heb tips nodig voor mijn lange man. Het is een drama om voor hem goede bovenkleding te vinden, met name truien, t-shirts en polo's. Mijn man is lang en heeft een redelijk sportief figuur: brede schouders en slanke taille. Hij heeft draagt meestal maat XL. Bij een hoop merken zie ik vaak dat de schouders goed zitten maar dat het rond de taille floddert omdat deze maat toch vaak op de 'vollere' man gericht is. Slim fit polo's en shirt waren vaak de oplossing maar de laatste tijd hebben een aantal merken hun snit veranderd lijkt het! Polo's van bijvoorbeeld Lacoste zijn echt te kort! Truien hebben vaak ook zo'n 'band' aan de onderkant, waardoor deze niet mooi zit en omhoog kruipt!

Wie-o-wie heeft er goede tips voor me?
Alle reacties Link kopieren
Girav
Alle reacties Link kopieren
Ja, Girav inderdaad.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het probleem. IK ben zelf ook tamelijk lang, en veel standaard polo's of t-shirts zijn te kort voor me. Koop nu al enige tijd bij een goede modezaak (geen keten) die ook lengtematen voeren, en dat is geweldig. Kan ik eindelijk weer eens een t-shirt onder een overhemd dragen zonder dat dat t-shirt gelijk boven mijn broeksband uit kruipt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
sunshineandblueskies schreef:
21-09-2020 13:35
Ja, Girav inderdaad.
Ja, die ken ik inderdaad! Ik dacht dat deze meer voor 'ondershirts' waren maar ze hebben ook polo's zie ik! Blijven deze een beetje mooi in de was? :-D
pejeka schreef:
21-09-2020 13:37
Ik ken het probleem. IK ben zelf ook tamelijk lang, en veel standaard polo's of t-shirts zijn te kort voor me. Koop nu al enige tijd bij een goede modezaak (geen keten) die ook lengtematen voeren, en dat is geweldig. Kan ik eindelijk weer eens een t-shirt onder een overhemd dragen zonder dat dat t-shirt gelijk boven mijn broeksband uit kruipt.
Hebben die ook kleding voor mannen? Welke winkel is het? :)
Alle reacties Link kopieren
Lange_Jas schreef:
21-09-2020 13:39
Ja, die ken ik inderdaad! Ik dacht dat deze meer voor 'ondershirts' waren maar ze hebben ook polo's zie ik! Blijven deze een beetje mooi in de was? :-D

Oh ik heb echt geen idee, sorry. Geen ervaringsdeskundige (ben een vrouw) en mijn man is van gemiddelde lengte. :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Lange_Jas schreef:
21-09-2020 13:41
Hebben die ook kleding voor mannen? Welke winkel is het? :)
(Pejeka is man)
Lange tshirts idd bij Girav. Ze hebben daar inmiddels ook meer kleuren en prints. Een ander merk wat extra lang doet is Alan Red. Nogal basic, maar prima kwaliteit.
lilalinda schreef:
21-09-2020 13:43
(Pejeka is man)
Hahaha oeps.... I assumed the gender... Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Lange_Jas schreef:
21-09-2020 13:41
Hebben die ook kleding voor mannen? Welke winkel is het? :)
Van Oorschot in Helmond
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Asos heeft een speciale lijn voor lange mannen. (Tall)
05-2019 wijzigde dit bericht op 21-09-2020 14:02
6.93% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Alle reacties Link kopieren
PME legends en state of art zijn eigenlijk de merken waar mijn man het beste slaagt. Voor de rest veel passen en soms valt het wel goed lang.

Voor ondershirts heeft de Hema ook langere t-shirts.
Alle reacties Link kopieren
Bij Okimono ben ik de laatste keer heel fijn geslaagd voor mijn tien kilometer lange zoon. Maar dat is nog een puber, dus hoe het uitpakt met een volwassen lichaam met bredere schouders weet ik niet. Ze voeren geloof ik zes maten en dat wijst zich vanzelf met maattabellen op de site. De eerste hangt hier nu aan de lijn droog te wapperen in de zon, dus hoe ze blijven in de was weet ik nog niet precies. Shirt zit wel nog helemaal perfect in model. Prints zijn iets meer nerdy (dat zullen ze zelf misschien niet zo'n leuke omschrijving vinden want het komt vanuit kunst/grafisch design) dan Girav en ik vind ze persoonlijk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Girav blijft mooi in de was.
Alle reacties Link kopieren
Scotch and soda is hier wel populair. Klinkt alsof onze mannen hetzelfde postuur hebben. Ook shirts van Colourful Rebel, truien van Tommy Hilfiger en Kultivate. Vooral het vervormen is hier een ramp. Heel bijzonder, want met mijn vrouwenkleding heb ik daar helemaal geen last van. Het blijft testen wat niet krimp/recht blijft :hamer:
Fijne tips allemaal! Ik ga Asos en Okimono even bekijken!
State of Art valt niet helemaal lekker helaas! :nooo:.
Alle reacties Link kopieren
Small and tall is ook fijn voor een lange slanke man.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven