Mode & Beauty alle pijlers

Welk merk winterjas is warm

21-09-2020 21:05 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een extreme koukleum. Heb het altijd koud. Op de een of andere manier heb ik altijd winterjassen die dan toch niet warm genoeg blijken te zijn en ik met verkrampte houding mezelf warm probeer te houden (met klappertanden en trillen tot gevolg).

Ik wil dit jaar eens investeren in een ècht warme jas. Dan kan ik ook normaal naar buiten in de winter zonder het koud te hebben continu. Heb mezelf voorgenomen meer buiten te komen aankomende winter.

Budget max 150 euro. Ik ben < 1.60 cm en dun en wil daarom graag een taille in de jas, omdat ik er anders uit zie als een verdwenen marshmellow. En een langer model dat net over mijn billen valt, want koude billen vind ik ook niet leuk. Parka's vind ik gaaf qua model, maar of die echt warm zijn en welk merk, geen idee.

Kortom: wie weet een flatteus en vooral warm merk dat bij mijn lengte en wensen past?
Volledig off topic, maar ik als - ik heb het altijd heet- type kan mij gewoon niet voorstellen dat je bij Nederlandse winters loopt te klappertanden...

OT; moet je fietsen naar je werk? Of is de jas voor een wandeling op zondag?
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 25-06-2021 23:59
0.00% gewijzigd
Ik heb een hele warme jas van Derbe dus ik zou bij dat merk es kijken. Hij is mij eigenlijk bijna te warm :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
21-09-2020 21:11
Volledig off topic, maar ik als - ik heb het altijd heet- type kan mij gewoon niet voorstellen dat je bij Nederlandse winters loopt te klappertanden...

OT; moet je fietsen naar je werk? Of is de jas voor een wandeling op zondag?

Nederlandse winters kunnen anders overigens best koud zijn, maar het maakt wel sterk uit waar je woont. Ik weet nog goed dat ik vorig jaar op een aangenaam koude ochtend op de trein stapte in het oosten van het land om vervolgens niet veel later uit te stappen in Rotterdam. In vieze smerige venijnige kutkou trok door alle kieren van m'n jas naar binnen. En kkkkoud dat ik het had.
Didrikson
Alpha industries.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie ski jas met centuur. Heerlijk warm
Alle reacties Link kopieren
ClaireSophie schreef:
21-09-2020 21:11
Volledig off topic, maar ik als - ik heb het altijd heet- type kan mij gewoon niet voorstellen dat je bij Nederlandse winters loopt te klappertanden...

OT; moet je fietsen naar je werk? Of is de jas voor een wandeling op zondag?
Haha ja helaas. Ben een zonnemens. 13 graden en lager betekent kippevel. Laat staan -3 ofzo brrrrrr. Vind het zo vreselijk, maar ik kan er niet omheen.

Fietsen doe ik niet, maar wandelen wel.
Alle reacties Link kopieren
Minto schreef:
21-09-2020 21:12
Heb je wel eens een Scandinavische jas geprobeerd?
Nee, wat moet ik me daarbij voorstellen? ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lange donzen jas van the north face. Bijna nooit meer koud. Ik heb liever -10 met zon dan 5graden en regen

Ander model is nu in de sale. Origineel is 300 euro, nu de helft en enkel nog kleine maten op voorraad. Met taille.
https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=LQ6
apatura wijzigde dit bericht op 21-09-2020 21:22
9.61% gewijzigd
Been there, done that, got the T-shirt.
Naketano
raindance schreef:
21-09-2020 21:20
Nee, wat moet ik me daarbij voorstellen? ;-D
Van een Scandinavisch merk. Zoals Derbe dus :)
Alle reacties Link kopieren
Een wintersportjas. Die zien er tegenwoordig ook steeds ‘slanker’ uit. Mijn fijnste jas ooit was van Eider.
Alle reacties Link kopieren
Ski-jassen zijn lekker warm.
Ik doe mijn ski-jas aan als het heel koud is.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop drie keer daags met de honden door weer en wind, en voor de winter heb ik een waxcoat van Mongo, de long lady Jane. Nooit meer nat, nooit meer koud en hij is eleganter dan ik had durven hopen. Fijne warme wollen hoed erbij.

Ook op de fiets is hij geweldig, omdat je een extra button hebt zodat hij over je knieën blijft liggen.

https://www.waxjassenshop.nl/mongo-long-lady-jane-bruin
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een airforce jas, ook erg fijn en heerlijk warm, m’n dochter heeft er ook eentje en de andere heeft een woolrich. Ze zegt dat die ook heel warm is.
snouth wijzigde dit bericht op 21-09-2020 21:36
47.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow, en: warme schoenen. Naast Fijne hoofdbedekking zijn schoenen waar geen kou door optrekt heel belangrijk om warm te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Idd, en kuitrn warmhouden.
Kniekousen en soms beenwarmers zijn mn vriendjes in de winter.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Jassen van Moscow! Ze zijn wat duurder, maar ik heb de mijne nu een jaar of 4, nog steeds mooi, nog steeds warm. Net een coconnetje!
Alle reacties Link kopieren
Scandinavische jassen inderdaad. Je moet wel je budget omhoog doen, je gaat het niet redden met 150 euro.

En warme schoenen, handschoenen, sjaal, muts.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Jack Wolfskin. Maar voor 150 euro ga je dat niet redden. Maar ze gaan wel een paar jaar mee.
Een 3 in 1 is fijn.

https://www.bol.com/nl/p/jack-wolfskin- ... 003130589/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
21-09-2020 21:21
Ik heb een lange donzen jas van the north face. Bijna nooit meer koud. Ik heb liever -10 met zon dan 5graden en regen

Ander model is nu in de sale. Origineel is 300 euro, nu de helft en enkel nog kleine maten op voorraad. Met taille.
https://www.thenorthface.nl/shop/nl/tnf ... tionId=LQ6
Oei, die review is niet best. En zo te zien geschreven door een koukleum.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ben benieuwd wat je onder je jas draagt. Onderkleding van merino wol houdt heerlijk warm. Het voert eventueel zweet goed af.

Verder ook goed voelen hoe de stof op je huid aanvoelt van de jas (binnenkant). De ene stof voelt veel warmer dan de andere en dit doet veel met je beleving. Het lijkt me dat die bewustwording bij jou nog wel een beetje extra kan.
Verder heeft ANWB of C&a prima betaalbare warme jassen.
Laagjes is altijd lekker in de winter. Dus koop je jas ruim genoeg maar ook weer niet te groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een gewone jas dragen maar dan een extra trui eronder, voor die paar dagen dat het vriest en tegelijk stormt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven