Mode & Beauty alle pijlers

Duurzame beauty producten

23-09-2020 13:16 12 berichten
Wat voor duurzame (milieuvriendelijk en plasticvrij) producten gebruiken jullie in je beauty routine?

Ik ben onlangs begonnen met wasbare wattenschijfjes en wil nu al niet terug. Ze zijn veel zachter voor mijn huid en ik hoef de komende paar jaar geen wattenschijfjes meer te kopen.

Ook heb ik de organicup waardoor ik geen tampons meer hoef te kopen.

Wat voor andere gouden tips hebben jullie?
Uitwasbare make-up reinigingsdoekjes van Hema en action .
Zeep ipv douchegel
Haarzeep ipv shampoo fles
Deo van het merk lekker in karton .
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik van die spuugdoekjes voor baby's om mijn gezicht mee schoon te maken maar moet wel zeggen dat die dingen er vrij snel groezelig uit gaan zien en dat ik ze ook niet meer wit krijg.

Vele duurzame dingen al geprobeerd zoals haarzeep en conditioner in zo'n blokje. Toch vind ik het minder prettig dan het spul in een fles.

Het meest duurzame wat ik nu doe is gewoon spullen opmaken in plaats van half, het niet zo lekker meer vinden en nieuwe kopen.
Alle reacties Link kopieren
Minder van alles:

Minder lang/vaak douchen. Douchegel/zeep is overbodig.

Minder make-up: dat hoeft echt niet elke dag. Scheelt ook schoonmaken.

Ik wil nog over naar shampoobar, maar de voorraad wil maar niet leeg :)
kleinezon wijzigde dit bericht op 23-09-2020 13:55
29.03% gewijzigd
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Solid conditioner.
Had ik jaren eerder moeten doen , want mijn haar is veel beter handelbaar.

Verder Nuud deo, een blokje zeep ipv vloeibare douchegel, cup, wasmiddel van Ecover.
En ik las van de week over we smyle tandpasta. Of nou ja, tandpasta. Het zijn tabletjes die je kapot kauwt en dan poets je je tanden daarmee.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Douglas (niet Douglas merk zelf) hebben ze nu ook allemaal producten die "green" zijn. Misschien zit daar wat bij?
Weet niet of je dit precies bedoeld :)
Maar die producten zijn groen gemaakt, proefdiervrij etc.
Heb ook shampoo bar geprobeerd. Er werd bij gezegd dat je haar ontzettend vet wordt omdat alle "foute" stoffen loskomen. Helaas voor mijn haar geen uitkomst het werd echt viezig en heb van mijzelf geen vet haar. Heb het 5 weken gebruikt en toen als zeep opgemaakt.

Verder gebruik ik behalve dag creme, mascara en concealer niks. Makeup haal ik er met een te wassen washandje af.

Is die organi cup iets? Juist omdat je het hergebruikt lijkt het mij minder hygiënisch.

Zou wel graag groenere schoonmaakmiddelen en wasmiddel.willen gebruiken. Iemand tips?
Doetje89 schreef:
23-09-2020 14:49
Heb ook shampoo bar geprobeerd. Er werd bij gezegd dat je haar ontzettend vet wordt omdat alle "foute" stoffen loskomen. Helaas voor mijn haar geen uitkomst het werd echt viezig en heb van mijzelf geen vet haar. Heb het 5 weken gebruikt en toen als zeep opgemaakt.

Verder gebruik ik behalve dag creme, mascara en concealer niks. Makeup haal ik er met een te wassen washandje af.

Is die organi cup iets? Juist omdat je het hergebruikt lijkt het mij minder hygiënisch.

Zou wel graag groenere schoonmaakmiddelen en wasmiddel.willen gebruiken. Iemand tips?
Die cup was ik elke dag als ik hem gebruik. En na mijn menstruatie kook ik hem uit.
Ik heb nu juist minder last van irritaties dan met wegwerptampons.

Voor schoonmaakmiddelen gebruik ik ecover en method, maar ook gewoon good old groene zeep.
Alle reacties Link kopieren
Je smeert het erop en dan is het weg dus niet duurzaam. ;-)

Als je alles opmaakt wat je koopt ben je het milieuvriendelijkste.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik geen make-up, maar wel wasbare wattenschijfjes voor m'n gezicht.

De snoet en handjes van dochter was ik voornamelijk met een washandje of spuugdoekje.
Bij luiers waarvan de huid rood geworden maak ik de billen ook schoon met een washandje.

Wasbaar maandverband

Ik wil ook graag een shampoo bar proberen!
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer duurzame producten te gebruiken maar niet alles vind ik fijn. Heb wel wasbare wattenschijfjes en duurzaam wasmiddel en schoonmaakmiddel.

Heb zo'n shampoo bar geprobeerd maar na een maand gestopt want mijn haar werd er nog vettiger van dan voorheen. Heb ook zo'n menstruatie cup geprobeerd maar voel continu dat ding zitten. Daarna heb ik wasbare maandverband geprobeerd, vind ik niet lekker zitten dus terug naar always maandverband.
Alle reacties Link kopieren
Een echte tip:

Als je plak op je tanden hebt halverwege de dag dan laat dat zich heel makkelijk verwijderen met kokosolie. Gewone handtandenborstel, de punten van de haren even in de kokosolie dippen en vlug poetsen en dan worden je tanden moeiteloos wonderbaarlijk glad. :)
Dan moet het maar zoals het kan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven