Mode & Beauty alle pijlers

Hoe houd jij je gebit mooi (wit) en welke tandpasta?

12-10-2020 13:13 27 berichten
Hoe houden/krijgen jullie je gebit mooi wit? Ik gebruik meestal whitening tandpasta's maar heb niet het idee dat die heel veel doen. Toch zouden mijn tanden best ietsjes witter mogen. Ik drink dagelijks thee, af en toe koffie en zelden rode wijn. Ik heb een aantal jaren geleden Crest whitestrips gebruikt. Die werkten wel heel goed, ik zag duidelijk verschil en dit bleef ook echt wel een hele tijd zichtbaar, maar ik kreeg er helaas gevoelige tanden van. Dat is ongeveer een jaartje zo gebleven en was best irritant. Dus ben er een beetje huiverig voor die nogmaals te gebruiken. Ik ga sowieso bij mijn volgende tandarts bezoek even informeren, maar ben heel erg benieuwd naar jullie tips!

Verder kan ik maar geen tandpasta vinden waar ik nou echt tevreden over ben. Vaak heb ik kort na het tandenpoetsen een droge mond, of toch weer een beetje een viezige smaak in m'n mond. Ik vind tandpasta al gauw te zoet, of juist te zout, en te schuimig. Verder ben ik niet zo moeilijk hoor ;)
Ik ga elke vier maanden naar de mondhygiënist en die maakt mijn tanden goed schoon en wit (polijsten). Iets anders werkt niet.
Naar de Mondhygeniste gaan en poetsen met die rode paradontax.
Alle reacties Link kopieren
Geen koffie en thee drinken. Ik zie het altijd gelijk, zodra ik minder thee drink, zijn mijn tanden witter.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik kom eigenlijk nooit bij de mondhygienist... maar goed om te horen want dan kan ik dat ook even vragen bij de tandarts, of de mondhygienist nog iets kan betekenen voor wittere tanden ipv direct bleken.
Tsja en die thee, daar stond ik dus eigenlijk nooit zo bij stil dat die ook voor aanslag op je tanden kan zorgen (dacht vooral koffie en rode wijn) maar ik drink dus wel echt de hele dag door thee :( Zou het met groene thee en 'witte' thee minder zijn als met zwarte thee of maakt dat niet zoveel uit?
anoniem_653d4c23069d7 wijzigde dit bericht op 12-10-2020 13:26
Reden: Onlogische zin
3.02% gewijzigd
Naarmate je ouder wordt slijt de glazuurlaag op je tanden en dan gaat het gelige been erdoorheen schijnen. Dat hou je niet tegen.
Bleken is erg slecht voor het glazuur. Ik ken zelfs tandartsen die dat weigeren omdat het niet in het belang van een gezond gebit is.
Tandpasta's helpen soms maar even of maken alleen het tandvlees roder zodat de tanden witter líjken.
De mondhygiënist kan wel zorgen dat alle aanslag verwijderd wordt en het gebit optimaal schoon is. Verder zou ik het niet weten.
Vitis whitening gebruik ik. Dat schuurt niet, maar werkt anders en brengt de natuurlijke kleur van je tanden terug.

Belangrijke kanttekening: niet iedereen heeft van nature witte tanden. Ik wel, ondanks koffie drinken en roken zijn ze wit en krijg ik regelmatig de vraag waar ik ze mee bleek.

Hartstikke leuk, ware het niet dat witte tanden minder sterk zijn dan ietwat gelige tanden.
herfstappeltaart schreef:
12-10-2020 13:33
Naarmate je ouder wordt slijt de glazuurlaag op je tanden en dan gaat het gelige been erdoorheen schijnen. Dat hou je niet tegen.
Bleken is erg slecht voor het glazuur. Ik ken zelfs tandartsen die dat weigeren omdat het niet in het belang van een gezond gebit is.
Tandpasta's helpen soms maar even of maken alleen het tandvlees roder zodat de tanden witter líjken.
De mondhygiënist kan wel zorgen dat alle aanslag verwijderd wordt en het gebit optimaal schoon is. Verder zou ik het niet weten.


Dit!
Wat je nog kunt proberen om je tanden witter te laten lijken, is een (donker)rode lipstick gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Muisje32 schreef:
12-10-2020 13:25
Ik kom eigenlijk nooit bij de mondhygienist... maar goed om te horen want dan kan ik dat ook even vragen bij de tandarts, of de mondhygienist nog iets kan betekenen voor wittere tanden ipv direct bleken.
Tsja en die thee, daar stond ik dus eigenlijk nooit zo bij stil dat die ook voor aanslag op je tanden kan zorgen (dacht vooral koffie en rode wijn) maar ik drink dus wel echt de hele dag door thee :( Zou het met groene thee en 'witte' thee minder zijn als met zwarte thee of maakt dat niet zoveel uit?
Ik weet niet niet of het echt veel scheelt als je groene thee drinkt, ik zie het verschil alleen maar omdat ik dan minder thee drink. Groene thee vind ik nl vaak minder lekker.
Maar ik gebruik een rietje. :biggrin: Ik heb herbruikbare RVS rietjes, deze gebruik ik dus voor de thee. Wel de thee iets laten afkoelen! Maar de aanslag is een stuk minder geworden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toevallig vorige week deze vraag gesteld bij de mondhygiënist, maar er is niet echt wat aan te doen. Ze stelde facings voor maar daar heb ik de portomonnee niet voor 😁
Jessiebel schreef:
12-10-2020 14:25
Ik heb toevallig vorige week deze vraag gesteld bij de mondhygiënist, maar er is niet echt wat aan te doen. Ze stelde facings voor maar daar heb ik de portomonnee niet voor 😁


Gelukkig maar, het ziet er meestal fake uit.
Oeh thee met een rietje? Dat is vast even wennen maar wellicht wel de moeite waard. Groene thee vind ik ook minder lekker!
Muisje32 schreef:
12-10-2020 14:48
Oeh thee met een rietje? Dat is vast even wennen maar wellicht wel de moeite waard. Groene thee vind ik ook minder lekker!

Daar krijg je een rimpelige bovenlip van. :devil:
Alle reacties Link kopieren
Vitis whitening tandpasta maken je tanden iets witter, althans, mijn schoonzus is tandartsassistente en zei laatst dat ze mijn tanden witter vond, dus het zal een beetje helpen.
De tandpasta is wel prijzig, tube kosten zo’n 7 euro.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
12-10-2020 14:48
Daar krijg je een rimpelige bovenlip van. :devil:
:rofl:
Nou ja, dan maar de thee inhaleren?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
hannaa46 schreef:
12-10-2020 14:47
Gelukkig maar, het ziet er meestal fake uit.
Kronen zie je wel zitten (zijn witter), maar facings niet. De porceleinen zijn volledig bestendig tegen tabak, drop, koffie en thee.
Dan moet het maar zoals het kan
.
anoniem_401175 wijzigde dit bericht op 21-10-2020 22:14
99.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
12-10-2020 13:14
Ik ga elke vier maanden naar de mondhygiënist en die maakt mijn tanden goed schoon en wit (polijsten). Iets anders werkt niet.
yep dit.
Haha een rimpelige bovenlip... Het is k ook altijd wat hè :rolling:

Virus heb ik een tijdje gebruikt, maar zag ik geen verschil mee. Die max White charcoal heb ik toevallig van de week gekocht. Maar die mag je dus niet elke dag gebruiken begrijp ik?

Mondhygiënist ga ik dus zeker volgende keer naar vragen!
Muisje32 schreef:
12-10-2020 18:55
Haha een rimpelige bovenlip... Het is k ook altijd wat hè :rolling:

Virus heb ik een tijdje gebruikt, maar zag ik geen verschil mee. Die max White charcoal heb ik toevallig van de week gekocht. Maar die mag je dus niet elke dag gebruiken begrijp ik?

Mondhygiënist ga ik dus zeker volgende keer naar vragen!
Hier een theedrinker

2 x per jaar een gebitsreiniging doet wonderen.
Alle reacties Link kopieren
toen ik in Amerika was heb ik whiting strips gekocht bij walmart (je kan het bestellen op amazon) ik weet niet of het schadelijk is (vast wel) maar ze zijn in ieder geval twee jaar later nog steeds Gerhard Joling wit en krijg er bijna dagelijks nog complimenten over
Alle reacties Link kopieren
Ik poetste jaren met een speciale whitening pasta, maar toen op een dag mijn tandpasta op was, moest ik noodgedwongen met de kindertandpasta van mijn kind poetsen. En wat schetste mijn verbazing: al na 1 keer poetsen met die gewone pasta waren mijn tanden witter.

Sindsdien gebruik ik hele goedkope Prodent tandpasta zonder fratsen, en de thee-aanslag (en voorheen ook nicotine aanslag) bleef veel langer weg.

Mijn advies is dan ook om zo goedkoop mogelijke, gewone witte tandpasta zonder allerlei speciale functies te gebruiken.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
12-10-2020 21:06
Ik poetste jaren met een speciale whitening pasta, maar toen op een dag mijn tandpasta op was, moest ik noodgedwongen met de kindertandpasta van mijn kind poetsen. En wat schetste mijn verbazing: al na 1 keer poetsen met die gewone pasta waren mijn tanden witter.

Sindsdien gebruik ik hele goedkope Prodent tandpasta zonder fratsen, en de thee-aanslag (en voorheen ook nicotine aanslag) bleef veel langer weg.

Mijn advies is dan ook om zo goedkoop mogelijke, gewone witte tandpasta zonder allerlei speciale functies te gebruiken.

FV zitten in dat soort tandpasta's niet veel schuurmiddelen? Een soort Jif 2.0 zeg maar?
Vitis whitening helpt .
Anders whitening tandpasta's hielpen minder
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
12-10-2020 19:00
toen ik in Amerika was heb ik whiting strips gekocht bij walmart (je kan het bestellen op amazon) ik weet niet of het schadelijk is (vast wel) maar ze zijn in ieder geval twee jaar later nog steeds Gerhard Joling wit en krijg er bijna dagelijks nog complimenten over
Oehhh welke zijn dit???
ach.. ik doe ook maar wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven