Mode & Beauty alle pijlers

Getailleerde winterjurken

15-10-2020 20:16 82 berichten
Hoi,
De titel zegt het al: ik ben op zoek naar een getailleerde winterjurk.
Ik draag graag jurken in de winter, maar veel jurken zijn een soort oversized of er zit weinig model in.
Het hoeft geen zakelijke jurk te zijn, maar qua stof het liefst wel iets wat je in de winter goed kan dragen, ook zonder vest.

Is er iemand die een leuk merk kent die dit soort jurken verkoopt? Ik loop ieder jaar wel tegen 1 of 2 geschikte jurken aan, maar kan best weer wat nieuws gebruiken en kan weinig leuks vinden dit jaar helaas
Alle reacties Link kopieren
Tsja, waar hou je van? Ik draag ('s zomers en 's winters) alleen maar jurken. Ik vind King Louie echt super. En verder draag ik Tante Betsy (kleurrijk!), Zilch, Mooi Vrolijk en meer van dat soort merken.
Sommige jurkje hebben 3/4 mouwen en andere weer lange mouwen.
https://www.kinglouie.nl/kl-knit-dress- ... -henna-red

Ik heb deze van King Louie. Heerlijk warm en mooi aansluitend. Houd ook van de midi lengte.
Alle reacties Link kopieren
Smashed Lemon heeft leuke jurken. En Le Pep. En Juffrouw Jansen. En Margot. En King Louie.
Kijk ook eens op www.topvintage.nl
Alle reacties Link kopieren
La Dress.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee van heavy jersey van esprit. Ze zijn boven de navel strak, ongeveer, en vallen tot over de knie.
Een jurk van King Louie en dan het model 'Mona'. Ze hebben dit model in verschillende stoffen (verschillen ook qua dikte) en verschillende mouwlengtes.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een gebreide jurk, dus dat zit lekker én warm.

Afbeelding

Ook leuk:

Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
15-10-2020 20:42
Ik heb er twee van heavy jersey van esprit. Ze zijn boven de navel strak, ongeveer, en vallen tot over de knie.
Heb je hier een link van? Klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik breek even in: ik heb twee gebreide jurken, maar die zijn beiden zo snel lelijk geworden. Wat is jullie ervaring?

TO: Ik draag sinds kort ook wat wijder vallende jurken met een riem of ceintuur. Is dat een optie voor je?
Sissy Boy heeft vaak lange jurken met lange mouwen die wel gedetailleerd zijn; bijv met zo’n aantrekkoordje of overslag.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Ik heb deze van Tante Betsy :

Afbeelding

Hele fijne, dikkere stof. Ik vind hem warm genoeg voor de winter en hij blijft heel mooi in de was. Vind de kwaliteit van dit merk echt super!
UnexpextedMom schreef:
15-10-2020 21:12
Ik breek even in: ik heb twee gebreide jurken, maar die zijn beiden zo snel lelijk geworden. Wat is jullie ervaring?

TO: Ik draag sinds kort ook wat wijder vallende jurken met een riem of ceintuur. Is dat een optie voor je?
Ik vind het weinig flatteus, ik voel me er altijd een rollade in.
Alle reacties Link kopieren
Dit zit ook comfortabel, net alsof je een lange trui aan hebt:

Afbeelding

Maar vind ik wel casual, misschien niet erg geschikt voor kantoor/zakelijk.
Alle reacties Link kopieren
https://www.esprit.nl/dameskleding/kle ... C1E316_001

Ik heb net deze van Esprit gekocht, heerlijk warm! Ik vind daar sowieso heel vaak mooie en fijne jurken, die ook lang mooi blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het je smaak is, ik vind het wel leuk:

Afbeelding

Afbeelding

Ook in het paars:
Afbeelding
Gewoon knap hoe seksloos ze bij King Louie een jurk kunnen maken. Lord. 😂
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
15-10-2020 22:30
Gewoon knap hoe seksloos ze bij King Louie een jurk kunnen maken. Lord. 😂
Hangt er geheel vanaf welke mood je er bij draagt. :A:

King Louie heb ik er meerdere van. Ook wat wijdere rok. Heel fijn met n merinowol maillot.
Van expresso heb ik er 2. Maar die zijn een paar jaar oud.
Esprit zou je kunnn kijken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
15-10-2020 22:24
Ik weet niet of het je smaak is, ik vind het wel leuk:

Afbeelding

Afbeelding

Ook in het paars:
Afbeelding

Die laatste is leuk!!! Waar is deze van?
Alle reacties Link kopieren
Comma!
Alle reacties Link kopieren
Mart visser heeft leuke jurken vind ik
Alle reacties Link kopieren
https://www.esprit.nl/dameskleding/kled ... E1E326_600

Van de week deze gepast. Prachtige kleur en model. Alleen zijn mijn borsten het iets te groot, waardoor de knoopjes daar wat gingen wijken :(
Alle reacties Link kopieren
Winter skater jurken zijn vaak getailleerd. Misschien kun je daar eens op zoeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven