Mode & Beauty alle pijlers

De gemiddelde vrouw heeft 103 kledingstukken

16-10-2020 19:58 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kwam een artikel hierover tegen en ben tot de conclusie gekomen dat ik dus geen gemiddelde vrouw ben haha ( wist ik wel al :hyper: )
Ik heb heel veel meer moet ik tot mijn schaamte toegeven. Zeker 130 zonder de bak op zolder met kleren die ik nier meer draag of zomerkleding. En elk najaar begint het weer te kriebelen ( zomerkleding zegt me minder)
Willen jullie eens tellen wat jullie zoal hebben? Dan voel ik me misschien wat beter en minder "oppervlakkig "...
Vaak stel ik me de vraag WAAROM... niemand maalt erover hoe ik eruit zie En op mijn werk is het mega koud...

Uit het hoofd hier
2 losse broeken
5 jeans
1 losse zwart broek
15 a 20 tal truitjes en speciale vestjes ( king louie en co)
10 tal lange basic vesten in meerder kleuren
10 tal blouses
4 leren jasjes
3 King louie winterjassen
2 blazers
1 praktische donsjas
( heb een zwak voor jassen)
4 speciale vesten
5 tal jurken
10 tal rokken
Stapel korte mouw t shirts (deel op zolder )
Topjes die ik als ondergoed draag
2 paar zwarte laarsjes
1 paar sneakers
1 paar bruine laarsjes
2 paar hoge laarzen van 10 jaar oud
2 paar sandalen
Hele stapel cardigans in verschillende kleuren die ik nog amper draag maar voorlopig bewaar


En ik ben niet blij... voel de periodieke shopdrang weer opkomen :-$
Gelukkig nu vooral winkelmandjes gevuld en weinig gekocht :yes:
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
18 van deze stellingkasten vol
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik sta niet bekend om mijn shopdrang, maar ik sla niet steil achterover van je lijstje hoor. Ik zou nog wat beter kunnen worden in het elimineren van kleding die ik eigenlijk niet meer draag om weer ruimte te maken voor nieuwe dingen. Dat kun jij misschien ook doen met de kleding op zolder. Maar als dat lijstje is wat je actief draagt dan vind ik het echt wel te overzien.

En moet je bij die 103 dingen dan ook sokken, ondergoed en schoenen tellen? Want dan kom ik denk ik ook wel riant over dat getal heen.
Schoenen en ondergoed niet meegeteld.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, nee denk niet dat sokken en ondergoed daarbij horen...
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten hoeveel ik heb, maar datgene waar ik me echt prettig in voel, dat zijn maar een stuk of 30 kledingstukken. Dat weet ik omdat ik mij onlangs verdiepte in de capsule wardrobe en toen eens ben gaan selecteren wat ik echt fijn vind en wat mij echt mooi staat.

Sindsdien heb ik die 30 kledingstukken eens apart gehouden van de rest en als ik over een paar maanden nog steeds de rest niet mis, ga ik dat weg doen.
Ik hoop vanaf dan alleen nog maar spullen aan te schaffen die passen in de lijn van die capsule wardrobe. Dus goed overdacht (geen impuls aankopen), combineerbaar met meerdere kledingstukken en waar ik echt blij van word (desnoods wat duurder).

Ik merk alleen wel dat ik vaak pas na een paar keer dragen er achter kom of ik echt blij ergens van word, dus ik vind het toch nog lastig mij te behoeden voor missers.
nijntje* wijzigde dit bericht op 16-10-2020 20:24
0.36% gewijzigd
Ik heb één kledingkast met kleding. Zo'n lagere paxkast met twee deuren. Ik weet niet hoeveel het er zijn, maar ik heb veel dingen al meer dan twintig jaar. Ik koop zelden kleding. Ik vervang ieder jaar één broek omdat hij is versleten; dat is het eigenlijk wel.
Oh, die ene kledingkast is inclusief drie lades ondergoed. En pyjama's.
Alle reacties Link kopieren
Geen zin om mijn hele garderobe te tellen maar ik denk dat ik ook makkelijk boven het aantal van 103 kom hoor. Alleen al qua sneakers en laarzen zit ik al ruim boven het aantal van TO. Maar wat Nijntje hierboven zegt, heb ik eigenlijk ook wel: dat ik uiteindelijk maar een deel van mijn kleding echt graag en veel aanheb. Een capsule wardrobe lijkt me dan weer enorm saai.
juliet64 wijzigde dit bericht op 16-10-2020 20:16
1.19% gewijzigd
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Clausule? Bedoel je niet capsule? Of is dat al weer achterhaald?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
En hoeveel van die 103 kledingstukken hebben de juiste maat? Zie tenminste vaak vrouwen die "wat voller" zijn die zich niettemin proppen in t-shirts en blouses en topjes die gewoon 2 maten te klein zijn, dat je achter ze loopt en er aan alle kanten kwabben afgetekend staan en je echt denkt: Leuk topje, maar als je het 2 maten groter zou hebben gekocht, had het je écht goed gestaan, nu zie je eruit als een gestopte worst...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
16-10-2020 20:18
Clausule? Bedoel je niet capsule? Of is dat al weer achterhaald?
Je hebt gelijk🙈
Ik ga het aanpassen!
pejeka schreef:
16-10-2020 20:21
En hoeveel van die 103 kledingstukken hebben de juiste maat? Zie tenminste vaak vrouwen die "wat voller" zijn die zich niettemin proppen in t-shirts en blouses en topjes die gewoon 2 maten te klein zijn, dat je achter ze loopt en er aan alle kanten kwabben afgetekend staan en je echt denkt: Leuk topje, maar als je het 2 maten groter zou hebben gekocht, had het je écht goed gestaan, nu zie je eruit als een gestopte worst...
Wat geef je een leuke draai aan het topic!
pejeka schreef:
16-10-2020 20:21
En hoeveel van die 103 kledingstukken hebben de juiste maat? Zie tenminste vaak vrouwen die "wat voller" zijn die zich niettemin proppen in t-shirts en blouses en topjes die gewoon 2 maten te klein zijn, dat je achter ze loopt en er aan alle kanten kwabben afgetekend staan en je echt denkt: Leuk topje, maar als je het 2 maten groter zou hebben gekocht, had het je écht goed gestaan, nu zie je eruit als een gestopte worst...
Hou jij wel voldoende afstand dan, dat je dat allemaal ziet?!
Aan 103 zit je zo denk ik. Ik ga het niet tellen.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddelde vrouw wereldwijd?
Alle reacties Link kopieren
4 meter Ikea Pax kast. Ramvol.
In m’n eentje. Inclusief een stuk of 20 paar schoenen, waarschijnlijk iets meer.

Niet gek voor een vent alleen.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Wel de Pax van 2.01 meter hoog. Dus dat scheelt.
When in doubt, the auditor is always right!
Alle reacties Link kopieren
Telt ondergoed ook mee? En sokken? Ik kom dan al wel aan 103 voor alleen lingerie en sokken :$

Denk dat ik al wel 30 broeken heb. Maar daar pas ik er maar de helft van. Heb broeken in maat 34, 36 en 38 in de kast. Tussen maat 34 en 38 zit 10kg
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
16-10-2020 20:21
En hoeveel van die 103 kledingstukken hebben de juiste maat? Zie tenminste vaak vrouwen die "wat voller" zijn die zich niettemin proppen in t-shirts en blouses en topjes die gewoon 2 maten te klein zijn, dat je achter ze loopt en er aan alle kanten kwabben afgetekend staan en je echt denkt: Leuk topje, maar als je het 2 maten groter zou hebben gekocht, had het je écht goed gestaan, nu zie je eruit als een gestopte worst...

Sow hee, het zit je wel hoog. Gelukkig kwam er een topic langs waarin dit perfect paste (no pun intended).

Oh, wacht.
Alle reacties Link kopieren
Wat is een losse broek?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
16-10-2020 20:02
18 van deze stellingkasten vol
Afbeelding
Je maakt een grapje
Ik vind 103 ook niet bijzonder veel eigenlijk. Ik ga m’n kleren niet tellen, maar als ik bedenk wat voor stapels ik alleen al op de plank heb liggen: 8 keer een stuk of 10 dingen, dan zit ik al op 80. En dat zijn alleen nog maar de basics zoals t-shirts, longsleves, truien, etc.

En ik ben totaal geen shopper.
anoniem_65537e7f5e90c wijzigde dit bericht op 16-10-2020 21:37
6.10% gewijzigd
Ik compenseer weer ;) Heb een simpele kledingkast die ik deel met partner. Twee planken en nog wat jurken in het hanggedeelte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven