Mode & Beauty alle pijlers

Waterdichte jassen van Zara

17-10-2020 19:19 9 berichten
Hoi allemaal,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een betaalbare leuke jas die tegen een buitje kan. Nu zag ik bij de Zara laatst dat ze best wel leuke jassen hebben die ze beschrijven als waterdicht en ook soms zelfs winddicht. Ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee hebt want ik ben een beetje sceptisch erover.

Hier een voorbeeldje:
https://www.zara.com/nl/nl/water--en-wi ... v2=1549242
Wat is je budget en hoe mode gevoelig ben je? Ik ben nog steeds zo blij met m'n softshell van de ANWB. Inmiddels is die te koud maar ik vond het echt een uitkomst op de fiets bij druilerig weer met veel wind.

Houd er wel rekening mee dat een jas tot op zekere hoogte waterdicht is anders ga je er net zo in zweten als een regenjas. Een keer was ik ondanks mijn jas nog helemaal doorweekt want het had net iets teveel geregend.

Met die van de Zara, of andere jassen van de zara, heb ik geen ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Hm geen ervaring met deze. Ben niet zo weg van de Zara. Vanmiddag wel deze gekocht: https://www.thesting.com/nl-nl/parka--zwart-328227
Ik vind hem echt fan-tas-tisch :heart: misschien ook wat voor jou?
Alle reacties Link kopieren
Je kunt je jas altijd een extra laagje waterdichte spray geven
Ze zijn waterdicht. Behalve bij de voorrits, ik heb er eentje van 2 jaar geleden en ze zijn ook lekker warm in de winter. Maar te warm vaak voor het voorjaar. Maar dat is met al die jassen van die stof. Zweetjassen als het boven de 15 graden is.

Dus als ze ondertussen een flapje over de rits hebben kan je het wel wagen.

America Today heeft ze ook al een tijdje, die zijn ook vaak mooie kleurtjes.
Ze kunnen prima tegen een klein buitje, maar je moet er geen uren mee in de regen staan. Het is sowieso handig om jassen en schoenen altijd even in de sprayen met een water afstotende spray.

Maar idd houd er rekening mee dat je heel erg gaat zweten in een echt waterdichte jas, ik ben net ook met mijn winterjas naar de supermarkt gelopen en kwam met een compleet natte rug terug van het zweet :') Dit soort jassen kun je eigenlijk alleen prettig dragen als het echt heel koud is.
Dus voor de wintermaanden zal deze jas wel lekker warm zijn. Voor de lente/zomer/herfst buien als het nog niet koud is raden jullie een dunnere jas aan? Weten jullie een betaalbaar merk dat die dunne jassen verkoopt? (Liefst dat het er ook nog een beetje leuk uit ziet :))
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit zo'n soort jas van Zara gehad. Het was waterdicht. Alleen bij -10 had ik het koud en moest ik over mijn dikke trui een vest aan onder deze jas. Ze zijn dus wel van dons maar niet zo warm als je zou verwachten.
Ik zou geen dons kopen. Er zijn genoeg alternatieven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven