Mode & Beauty alle pijlers

Ketting dag en nacht om

23-10-2020 22:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draag altijd dezelfde, gouden sieraden, ik wissel bijna nooit af. Mijn ketting draag ik al jaren en heb het altijd om. Met slapen, douchen, echt altijd dus.
Helaas heeft dat voor slijtage gezorgd en is het al 2 keer gebroken in korte tijd.
Ik heb het nu weer laten maken en wil er nu zuiniger mee omgaan. Niet meer 's nachts om dus.

Maar ik zou wel graag een ander goudkleurig kettinkje willen, wat iets sterker is. Of minder duur, dan is het niet zo erg als het breekt.
Hebben jullie ervaringen met gold-plated kettingen, blijven die goed van kleur, kan het tegen water?
Het lijkt mij dat bijvoorbeeld sieraden van de kruidvat snel lelijk worden, maar hoe is de kwaliteit van een merk als Zinzi?
Ik draag mijn gouden ketting ook al jaren. Hij is 1 keer kapot gegaan, omdat mijn kind er hard aan trok.

Misschien ligt het aan de ketting en het goud? Niet al het goud heeft dezelfde hardheid.
Alle reacties Link kopieren
Het kwam bij deze ook door één keer hard trekken, de eerste keer kapot ging. Toen heeft de juwelier hem gemaakt, maar wees me erop dat er veel meer zwakke punten in zitten. Deze zie ik zo niet met het blote oog, maar de oorzaak is waarschijnlijk wel het erop liggen en draaien in m'n slaap.
Maar goed om te horen dat het wel lang goed gaat bij anderen. Ik overweeg ook om een nieuw gouden kettinkje te kopen, maar dan met een minder waardevol hangertje voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Het is 14 karaat goud, daar zou het niet aan moeten liggen lijkt me?
Ik zou gewoon dragen wat je fijn en mooi vind en alles wat je draagt wordt minder mooi uiteindelijk. Ik breng bijvoorbeeld mijn rond 1 x in de 3 jaar weg voor een controle. 1 x per jaar wordt geadviseerd :$

Ik heb bijvoorbeeld mijn ring nu 1 x laten bijwerken, omdat hij ook dun werd.
Maar ik draag hem al 24/7, 14 jaar lang.

Ik zou om die reden geen mindere sieraden gaan dragen in elk geval.
Alle reacties Link kopieren
Maar als het (logisch) sneller slijt, dan is het toch een kleine moeite om jezelf aan te wennen om je sieraden 's nachts en onder de douche uit te doen?

Maar goed, misschien is dat te makkelijk. Ik kan me er sowieso niets bij voorstellen. Ten eerste ligt dat toch niet lekker? En ten tweede, ik zou bang zijn dat het met draaien en woelen knapt. En onder de douche? Vind je dat niet zonde van een mooi sieraad?
Alle reacties Link kopieren
Ja, daar heb je gelijk in.
Met ringen en armband vind ik dat ook, dan heb je er zelf ook wat meer zicht op.
De juwelier kan nu deze ketting niet sterker maken of zwakke plekken bijwerken, het is echt wachten tot hij weer breekt en dan ben ik bang dat ik hem kwijt raak.
Maar ik kan inderdaad kijken voor een nieuwe en dan weer iets in deze stijl. Hopen dat het dan weer jarenlang goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-10-2020 22:32
Maar als het (logisch) sneller slijt, dan is het toch een kleine moeite om jezelf aan te wennen om je sieraden 's nachts en onder de douche uit te doen?

Maar goed, misschien is dat te makkelijk. Ik kan me er sowieso niets bij voorstellen. Ten eerste ligt dat toch niet lekker? En ten tweede, ik zou bang zijn dat het met draaien en woelen knapt. En onder de douche? Vind je dat niet zonde van een mooi sieraad?
Ja, klinkt inderdaad als een kleine moeite. Maar in de praktijk doe ik het dan 's ochtends niet weer om. Te weinig tijd, toch teveel moeite.
Ik heb er totaal geen last van 's nachts, ik voel niets zitten.
Het voordeel van echt goud is de kleur mooi blijft. Daarom mijn vraag hoe dat met bijvoorbeeld verguld zilver is.
Ik weet niet wat voor ketting precies hebt. Ik heb zoiets

https://www.myuniquestyle.nl/ketting-me ... artje.html

Alleen dan in het goud. Ik kan mij voorstellen dat dit niet goed te maken is als hij echt versleten is. Maar het gaat tot nu toe goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ketting van ti sento nu al vier jaar om 24/7 en gelukkig nog geen zichtbare slijtage
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Prachtig, Nicco.
Maar zo zonde om dat onder de douche en's nachts te dragen....ik kan me zo voorstellen dat het in de nacht ook meer te lijden heeft dan overdag. Overdag ligt het gewoon vlak op je huid, maar 's nachts heb je veel meer wrijving, ook al heb je er geen last van.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
23-10-2020 22:40
Ik weet niet wat voor ketting precies hebt. Ik heb zoiets

https://www.myuniquestyle.nl/ketting-me ... artje.html

Alleen dan in het goud. Ik kan mij voorstellen dat dit niet goed te maken is als hij echt versleten is. Maar het gaat tot nu toe goed.
Die van mij is een slangenketting. Wel ook zo fijntjes.
Maar ik hoorde dat een dikkere ketting niet direct betekent dat die ook sterker is.
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
23-10-2020 22:46
Ik heb een ketting van ti sento nu al vier jaar om 24/7 en gelukkig nog geen zichtbare slijtage
Dat klinkt goed! Ook goudkleurig?
Alle reacties Link kopieren
Gold plated en zilver met een laagje goud (dit heet Vermeil of double) is vaak maar kort mooi, vooral als het nat wordt is het gouden laagje er met een paar dagen af. Daar zou ik dus niet voor kiezen
Gold filled is misschien wel een goedkoper alternatief voor je, kleur blijft bijna net zo lang mooi als solid goud, maar prijs ligt stuk lager, is alleen wat minder goed verkrijgbaar in Nederland
Alle reacties Link kopieren
vicky87 schreef:
23-10-2020 22:53
Gold plated en zilver met een laagje goud (dit heet Vermeil of double) is vaak maar kort mooi, vooral als het nat wordt is het gouden laagje er met een paar dagen af. Daar zou ik dus niet voor kiezen
Gold filled is misschien wel een goedkoper alternatief voor je, kleur blijft bijna net zo lang mooi als solid goud, maar prijs ligt stuk lager, is alleen wat minder goed verkrijgbaar in Nederland
Ik heb nooit van gold filled gehoord, ik ga eens zoeken.
Bedankt voor het meedenken!
Jufjoke schreef:
23-10-2020 22:47
Prachtig, Nicco.
Maar zo zonde om dat onder de douche en's nachts te dragen....ik kan me zo voorstellen dat het in de nacht ook meer te lijden heeft dan overdag. Overdag ligt het gewoon vlak op je huid, maar 's nachts heb je veel meer wrijving, ook al heb je er geen last van.
Ik heb er eigenlijk nooit zo bij stilgestaan. Ik lig overigens stil snachts. Ik word altijd wakker in dezelfde houding als hoe ik in slaap val, misschien dat dit ook uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Leer het jezelf gewoon aan, net zoals je je tanden poetst, je gezicht wast etc.
Zo zonde van je mooie sieraden.
Alle reacties Link kopieren
Amouse2 schreef:
23-10-2020 22:37
Ja, klinkt inderdaad als een kleine moeite. Maar in de praktijk doe ik het dan 's ochtends niet weer om. Te weinig tijd, toch teveel moeite.
Ik heb er totaal geen last van 's nachts, ik voel niets zitten.
Het voordeel van echt goud is de kleur mooi blijft. Daarom mijn vraag hoe dat met bijvoorbeeld verguld zilver is.
Dat is een kwestie van aanwennen en inbouwen in je dagelijkse patroon. Ik sliep vroeger ook met mijn ketting om, en toen die brak gaf de juwelier aan dat dit kwam door er mee te slapen. Met mijn nieuwe ketting dus niet meer gedaan. Eerst vergat ik hem ook steeds, maar mezelf toen aangewend hem 's avonds neer te leggen bij iets wat ik de volgende dag zeker tegen kwam. Bij mij is dat mijn tandenborstel. Na een paar weken geen probleem meer, en heb ik hem er altijd om.

Ik heb geen verstand van de kwaliteit van verguld zilver. Maar mijn ketting was van zilver, en die brak dus ook dit er mee te slapen. Denk dus dat dat geen oplossing is. Het is wel goedkoper om te vervangen, maar je loopt nog steeds het risico dat de ketting zwak wordt door er mee te slapen en hij ineens breekt en je dan het hangertje kwijt bent.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vergulde zilveren ketting. Nu een jaar 24-7 om. Hij is iets verkleurd. Als deze echt lelijk wordt, wil ik graag een ketting van echt goud.
Het kan ook aan de kwaliteit van de ketting liggen. Ik draag mijn zilveren ketting al bijna 20 jaar 24/7 en nog de ketting is steeds net zoals toen ik hem kreeg. Vanzelfsprekend maak ik de ketting eens in de zoveel tijd schoon met zilverpoets.
Een sieraad is een gebruiksvoorwerp vind ik. Gewoon lekker mee slapen en douchen. En 18 karaat goud zal nooit verkleuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje geleden een gold plated ketting gekocht en moet zeggen dat die enorm snel verkleurde. Ik was er verbaasd over en baalde enorm eigenlijk. Draag nu wel een gouden ketting en deed het ook altijd af voor het douchen en slapen maar heb het nu al een tijdje niet meer afgedaan. En vind het heel fijn, want het liefst wil ik het gewoon altijd omhouden. Overige sieraden doe ik wel iedere avond af maar dat komt omdat ik het niet fijn vind met slapen.
Alle reacties Link kopieren
Kettinkjes van Maje zijn mooi, goedkoop en van goede kwaliteit! (Ben de mijne helaas wel kwijtgeraakt)
Alle reacties Link kopieren
Ze breken allemaal. Of de schakeltjes gaan draaien en dan krijg je ze niet teruggedraaid. Na wat jaren goud dragen heb je een handvol kapotte stukjes ketting.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het zijn vooral die afgeplatte schakels die zichzelf vastdraaien.

Je kan gebroken schakels overigens zelf repareren, met een loep en een rozenkranstang. Er zijn ook hele setjes tangetjes.

Ik had tenslotte geen zin meer in het teruglopen van hele wegen omdat de ketting onderweg gebroken moest zijn. En ook dat gepiel om te repareren had ik geen zin meer in.

Ik kan me herinneren dat ik zelfs superglue gebruikte om het gerepareerde schakeltje te versterken. Dat lukte geweldig maar hij werd minder soepel en brak dan ergens anders. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven