Mode & Beauty alle pijlers

Plussize vriendelijke winkelstad?

25-10-2020 02:11 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik voor mijn verjaardag een weekendje winkelen en wellness gekregen voor als corona voorbij is.

Ik heb maat 48 en ik heb dus niks aan de meeste winkels. Ik koop normaal alles online.

Wat is een leuke stad waar veel winkels met plussize kleding zijn? In Nederland of in het buitenland.

Ik zat zelf aan london te denken omdat engelse webshop vaak standaard mijn maat hebben.

Maar mss zijn er betere opties?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen verstand van plus-size winkels, maar winkelen hoeft toch niet per se om kleding te gaan? Je kunt toch prima je kleding online kopen en tijdens dat weekendje kijken in leuke winkels met sieraden/woonaccessoires/tassen/leuke hebbedingetjes/boeken etc. etc.?
Alle reacties Link kopieren
In Groot-Brittannië zijn ze inderdaad al een stuk uitgebreider qua maten. Verder zou ik het niet weten, in België of Frankrijk iig niet.
Maar ik zou het eerder zien als een gezellig uitje als het doel 'kleding kopen' want dat valt gewoon tegen. (Ik heb ook maat 48).
Alle reacties Link kopieren
Misschien iemand inhuren die voor je winkelt; dat is pas een écht cadeau. Ik heb geen maat 48 maar ik haat kleding kopen. ;-D
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Weet niet of je ook een plus-size behamaat hebt? Als je naar Londen gaat kun je een afspraak maken bij Bravissimo (bij Covent Garden), dan nemen ze echt de tijd voor je.
Jammer om in zo'n leuke stad alleen maar te gaan winkelen. Kun je er niet gewoon een leuk sightseeing en wellness weekend van maken en dan zelf gewoon online winkelen?
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een wellness-plek in London bedacht? En hou je rekening met het Max gewicht aan bagage?

Ik zou dichter bij huis ergens gaan, meer tijd en geld om te shoppen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
In eigen land zijn ook genoeg winkels te vinden, hoor. Ik ben bang dat je nog best wel even zult moeten wachten om op shopping trip te kunnen gaan. Corona zal nog wel een tijdje onze reisjes gaan beperken.

Ik heb zelf ook maat 48 en ik heb veel gehad aan een groep op Facebook waar tips werden gegeven voor winkels die grotere maten verkopen.

De groep heet: 'Curvy mode platform 46plus'.

Misschien de moeite waard voor je?
Alle reacties Link kopieren
Londen is prima om plus size te shoppen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
En Amerika....
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
25-10-2020 08:36
En Amerika....
Weekendje Amerika🤭
Alle reacties Link kopieren
In Duitsland zijn ook veel winkels waar maten groter zijn. Ik ben echt fan van Peek en Cloppenburg, Galeria Karstadt warenhuis, Adler. Ook (duitse) C en A verkopen wel maat 48 en nog best veel andere winkels. Ik winkel wel in Bocholt. Verder weg zijn Dresden, Berlijn ook mooie steden. Maar alle grotere steden hebben bovenstaande zaken. Succes!
Alle reacties Link kopieren
In Hilversum zitten er twee, met een zeer gevarieerde collectie, tegenover elkaar. Ben je dan nog niet geslaagd dan rijd je door naar Laren (5 kilometer). Daar zit er ook nog een (wel wat aan de prijs...). en dan ga je naar Londen (als alles weer gezellig is in de wereld) voor andere dingen. En pak je ook af en toe een winkeltje mee.
Winkelen hoeft toch niet perse winkelen voor kleren te betekenen? Shop voor de keuken, dingen voor in de huiskamer. Lekkere snackjes of lekkere douchespullen.

Ik zou gewoon een leuke stad kiezen, geen stad die plussize vriendelijk is, dat bestaat natuurlijk niet.


Veel plezier alvast.
Felidaes schreef:
25-10-2020 09:45
Winkelen hoeft toch niet perse winkelen voor kleren te betekenen? Shop voor de keuken, dingen voor in de huiskamer. Lekkere snackjes of lekkere douchespullen.

Ik zou gewoon een leuke stad kiezen, geen stad die plussize vriendelijk is, dat bestaat natuurlijk niet.


Veel plezier alvast.
Maar TO wil dat wel. Dus waarom moet ze dan voor andere dingen gaan shoppen?
In Nederland is dat er niet. Online steeds meer leuke winkels en merken maar in de winkels zelfs vaak ouwe tuttenmode in die maat.

En vaak zijn de speciale shops ook nog eens niet echt hip.

Ik zou ook naar London kijken na de Corona.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op Londen, maar zeker niet om te winkelen in 'main street' winkels. Oxford street in november/ december vond ik een hel (veel en veel te druk), en eigenlijk geen winkels die je niet ook in andere grote Britse steden vindt. De grotere winkelcentra aan de rand van de stad hebben ook genoeg aanbod, maar helaas een stuk minder sfeer...
Mouzepoes schreef:
25-10-2020 10:59
Ik ben dol op Londen, maar zeker niet om te winkelen in 'main street' winkels. Oxford street in november/ december vond ik een hel (veel en veel te druk), en eigenlijk geen winkels die je niet ook in andere grote Britse steden vindt. De grotere winkelcentra aan de rand van de stad hebben ook genoeg aanbod, maar helaas een stuk minder sfeer...
Dat gaat TO toch niet doen. Corona enz. Of moet volgend jaar zijn? ;-)

En mbt de maat en mode is London beter te doen dan de meeste winkelsteden in NL. Of Engeland misschien meer in het algemeen dan?
Luci_Mster2 schreef:
25-10-2020 10:36
Maar TO wil dat wel. Dus waarom moet ze dan voor andere dingen gaan shoppen?
Snap ik.

Je hebt wel plus size vriendelijke winkels, maar niet hele steden.

Dus leuk dat ze dat wil, maar misschien moet ze qua shoppen dan toch een beetje haar horizon verbreden en (ook) voor andere dingen gaan shoppen?

Of gewoon helemaal niet shoppen en leuke bezienswaardigheden te gaan kijken.

Maar je hebt gelijk, ik heb niet perse antwoord gegeven op TO haar vraag; behalve dan dat zulke steden niet echt bestaan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Elke stad in Nederland heeft toch weer hetzelfde riedeltje kleding winkels in confectie maten tot max 44. Je weet al waar je naartoe moet met je maat 48 en of dat nou in Nijmegen, Groningen of Amsterdam is, is overal exact hetzelfde. (Ms mode, c&a, piepklein beetje h&m in model Hobbezak, miss Etam, ulla Popken, en dan ben je er wel zo'n beetje).
Ik ben over gegaan op zelf naaien, ben er een blijer mens van geworden.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
25-10-2020 12:35
Elke stad in Nederland heeft toch weer hetzelfde riedeltje kleding winkels in confectie maten tot max 44. Je weet al waar je naartoe moet met je maat 48 en of dat nou in Nijmegen, Groningen of Amsterdam is, is overal exact hetzelfde. (Ms mode, c&a, piepklein beetje h&m in model Hobbezak, miss Etam, ulla Popken, en dan ben je er wel zo'n beetje).
Ik ben over gegaan op zelf naaien, ben er een blijer mens van geworden.
Ben ik niet met je eens. Tuurlijk hebben grote steden de standaard meuk, maar vaak zijn er ook onafhankelijke/zelfstandige winkels met een heel ander assortiment. Je moet ze wel even weten te vinden.

Maar fijn dat je handig bent met de naaimachine. Ben ik wel een beetje jaloers op...geen talent, geen geduld. Lijkt me wel dat het vinden van leuke stoffen, net zoals het vinden van grote maten winkels niet altijd even makkelijk is.
Alle reacties Link kopieren
In Goes zit een leuke winkel met grote maten. Goes zelf vind ik verder ook best leuk.

Maar een stad met meerdere plussize winkels ken ik helaas ook niet. In Haarlem zit een Ulla Popken, een Paprika en een Zizzi. Maar ja, dat is wel een beetje de standaard confectie. Niet met wat apartere merken.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
25-10-2020 08:22
Heb je al een wellness-plek in London bedacht? En hou je rekening met het Max gewicht aan bagage?

Ik zou dichter bij huis ergens gaan, meer tijd en geld om te shoppen.
Nee nog niet, ik heb uberhaupt nog geen stad gekozen. Londen was een optie. Ik neig er wel naar om een hotel te nemen waar welness bij zit. Dat scheelt weer een trip.
Alle reacties Link kopieren
Liebeskind² schreef:
25-10-2020 08:36
En Amerika....
Beetje ver :lol:
Alle reacties Link kopieren
Flair1995 schreef:
25-10-2020 08:52
In Duitsland zijn ook veel winkels waar maten groter zijn. Ik ben echt fan van Peek en Cloppenburg, Galeria Karstadt warenhuis, Adler. Ook (duitse) C en A verkopen wel maat 48 en nog best veel andere winkels. Ik winkel wel in Bocholt. Verder weg zijn Dresden, Berlijn ook mooie steden. Maar alle grotere steden hebben bovenstaande zaken. Succes!
Ik ga deze winkels even googlen.:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven