Mode & Beauty alle pijlers

Wollen ondershirts, hoe horen ze te vallen ?

25-10-2020 12:59 40 berichten
Omdat ik het snel koud heb heb ik een paar Merino wollen ondershirts met lange mouwen gekocht.

De een valt strak om mijn lichaam en zit net aan, ook qua mouwlengte.

De andere valt losser om mijn lichaam, is wat langer , en heeft ook een stuk langere mouwen dan de andere.

Krimpt dit materiaal nog flink ?

En hoe hoort dit materiaal te zitten ? Ik heb er geen ervaring mee.

Alvast bedankt voor de reactie’s.
In mijn ervaring krimpt het niet veel.
Maar vind wel dat er verschil zit in kwaliteit en draagcomfort tussen de verschillende merken. Welk merk heb je?
Ik heb ze van Dilling.
Ik wilde sowieso morgen ook even dat bedrijf bellen, of ze erg uitlopen en of ze erg krimpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een koukleum. Ik vind het nu al koud.... Mijn wollen spul is nog nooit gekrompen. Was het uiteraard wel op wolprogramma :)

Dit soort shirtjes koop ik altijd zo dat ze strak aansluiten. Ik houd er niet van als er allerlei bobbels onder mijn truien of tops zitten.
Lady_Day schreef:
25-10-2020 13:11
Ik ben ook een koukleum. Ik vind het nu al koud.... Mijn wollen spul is nog nooit gekrompen. Was het uiteraard wel op wolprogramma :)

Dit soort shirtjes koop ik altijd zo dat ze strak aansluiten. Ik houd er niet van als er allerlei bobbels onder mijn truien of tops zitten.
Ja ik vind het ook prettig als ze aansluiten. Joha is mijn favoriete merk. Shirtjes hebben stretch maar lubberen niet. En inderdaad wassen op wolprogramma.
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 13:19
0.40% gewijzigd
Lady_Day schreef:
25-10-2020 13:11
Ik ben ook een koukleum. Ik vind het nu al koud.... Mijn wollen spul is nog nooit gekrompen. Was het uiteraard wel op wolprogramma :)

Dit soort shirtjes koop ik altijd zo dat ze strak aansluiten. Ik houd er niet van als er allerlei bobbels onder mijn truien of tops zitten.
Nee , er komen geen hobbels en bobbels onder vandaan, zo los zit hij nu ook weer niet.
Maar als ik de M op mijn hemd ook in M leg is het wollen shirt zeker 4 cm breder.

En als ik eerlijk ben staat de maat 40 mij ook niet aan, al staat maat 40 bij hun voor een M.
Ja hè Lady, guur al hè ?

Bedankt ook Sally voor je reactie.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen, zelf zou ik voor de kleinere gaan. Dat de mouwen 'net aan' zitten vind ik zelf niet zo erg. Ik draag dat soort spul altijd onder iets anders.

Joha is een heel fijn merk, inderdaad.
En welke maat hebben jullie van joha ?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag een S (maat 36).
Dan zal ik een M nodig hebben, jij bent veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
25-10-2020 13:14
Ja ik vind het ook prettig als ze aansluiten. Joha is mijn favoriete merk. Shirtjes hebben stretch maar lubberen niet. En inderdaad wassen op wolprogramma.
Heb je met stretch niet dat ze omhoog kruipen? Dat heb ik met hemdjes namelijk wel. Ik wil ook wollen ondershirts kopen met lange mouwen, maar voor onder truien. Die mogen van mij wel wat losser zitten. Maar ze moeten absoluut goed in mijn broek blijven zitten, anders word ik gek.
Alle reacties Link kopieren
Snap wel wat je bedoelt, Pamelacourson. Ik heb daar soms ook wel last van. In de winter draag ik ook graag body's als ondergoed.

Dit is er eentje van wol met zijde. Lijkt me heerlijk:

https://asterra.nl/nl/overig/817-body-l ... 32410.html
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst thermoshirts met lange mouw gekocht tegen de kou (strak, ook voor onder mijn dagelijkse kleding). Maar zie nu deze merinowollen shirts. Weten jullie welke warmer is? En kriebelt dit niet?
Ik heb er ook paar van dilling en een maat groter dan normaal.
Ze krimpen niet maar heel fijn vind ik ze ook niet. Ik gebruik ze voor de wintersport en vind ze in de hals te laag, en niet lang genoeg.
De herenshirts vindt mijn man wel fijn.
jinte72 schreef:
27-10-2020 22:27
Ik heb laatst thermoshirts met lange mouw gekocht tegen de kou (strak, ook voor onder mijn dagelijkse kleding). Maar zie nu deze merinowollen shirts. Weten jullie welke warmer is? En kriebelt dit niet?
Merinowol prikt niet.
Ik weet niet waar je ze voor wil gebruiken? Met thermoshirts heb ik het idee dat ik sneller zweet.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon om lekker warm te blijven😊
Hmmm, de shirts die dilling nu op de site heeft hebben een hogere hals.

@jinte, ik zou dan voor merinowol gaan, dat zit gewoon lekkerder (vind ik) maar veel maakt het niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind van die doorsnee thermoshirts heel wat anders dan wol. Volgens mij zijn ze doorgaans ook gemaakt van polyesterachtig materiaal. Ik vind ze ook niet warm en merinowol wel.

Een aantal jaar geleden had H&M heel dunne merinowollen shirtjes die lekker lang waren en ook lange mouwen hadden, hoge hals. Die heb ik gedragen tot ze compleet versleten waren. Daarna nooit meer terug gezien, helaas.
jinte72 schreef:
27-10-2020 22:27
Ik heb laatst thermoshirts met lange mouw gekocht tegen de kou (strak, ook voor onder mijn dagelijkse kleding). Maar zie nu deze merinowollen shirts. Weten jullie welke warmer is? En kriebelt dit niet?
Merinowol kriebelt niet nee. Ik gebruik een van mijn shirts ook vaak om in te slapen, heb eigenlijk dagelijks wel iets van wol aan.
Voordeel van merino vind ik dat het warm is maar niet zweterig.
anoniem_399590 wijzigde dit bericht op 28-10-2020 11:31
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op wol. Ik heb net een paar dingetjes gekocht bij de Zara, viscosemix. Zit heerlijk zacht hoor maar het is bij lange na niet zo warm als wol. Ik draag het liefst merino, alpaca en kasjmier. Dat kriebelt niet.

Onlangs had ik een coltrui van Benetton besteld want die was prettig geprijsd. Maar die kriebelde wel. Meteen weer retour gedaan.
aardbeienslof schreef:
27-10-2020 22:40
Merinowol prikt niet.
Ik weet niet waar je ze voor wil gebruiken? Met thermoshirts heb ik het idee dat ik sneller zweet.
Ik heb helaas ook last van merinowol. Ik vind wol heerlijk warm, maar blijkbaar kan mijn huid er niet goed tegen (en daar baal ik van, want ik heb zo'n mooi en fijn vest).
Ik heb de dilling geretourneerd , de M was te groot en de S was te klein.
Heb nu op advies van de dames joha besteld, maar ik zie dat die tig modellen hebben.
Afijn vanaf morgen kan ik weer passen.

Brrr lady , die body. Die dingen droeg ik ook toen ik jong was.
Moet er nu niet meer aan denken.
Alle reacties Link kopieren
Gekopbloemen schreef:
28-10-2020 17:55
Ik heb de dilling geretourneerd , de M was te groot en de S was te klein.
Heb nu op advies van de dames joha besteld, maar ik zie dat die tig modellen hebben.
Afijn vanaf morgen kan ik weer passen.

Brrr lady , die body. Die dingen droeg ik ook toen ik jong was.
Moet er nu niet meer aan denken.
Oh, ik vind body's heerlijk zitten! Vooral die van Wolford. Helaas erg prijzig dus ik heb er niet de kast vol mee liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven