Mode & Beauty alle pijlers

Issue met broeken + fietsen

26-10-2020 21:10 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,
rare vraag misschien. Ik moet nog naar kantoor en ga daar op de fiets heen (30 min ofzo). Bij ons is het normaal om je business- casual te kleden, dus ik kom vaak in een nette spijkerbroek van een wat duurder merk. Nu is het vaak zo, dat al die spijkerbroeken na een half jaar scheuren bij het kruis. Ik vermoed dat het door het fietsen komt (icm niet de slankste zijn). Zijn er misschien mensen met tips? Ander soort zadel? Bepaald merk broeken? Want dit is wel heel erg geldverspilling zo...
Alle reacties Link kopieren
Oude broek aantrekken en op het werk omkleden? Of een echte fietsbroek aan?
Alle reacties Link kopieren
Andere broek aan op de fiets en op het werk omkleden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Je kunt de naden aan de binnenkant preventief laten verstevigen bij een kleermaker.
Alle reacties Link kopieren
De naden slijten bij mij niet.

Een groot vlak wordt dun en scheurt op een gegeven moment horizontaal.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Bekend probleem hier. Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, behalve een oude broek aantrekken en je op kantoor omkleden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik had dat ook vaak bij broeken en bij mijn meest goedkope spijkerbroek van de Primark had ik er juist geen last van terwijl ik m'n Levi's na een paar keer heen en weer fietsen weg kon gooien want de gaten vielen er zowat in. Het komt door de wrijving met je zadel in combinatie met niet al te stevige stof, bij mij is een kant van mn zadel bij de rand inmiddels ook iets gescheurd. Iemand raadde me een keer aan om een rokzadel er op te zetten want dan heb je die punt niet maar dat vind ik zo raar staan op mijn fiets en ik weet ook niet of dat lekker fietst.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 21:26
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Omkleden inderdaad.
Ik draag nu nog mijn dunne wandel-/outdoorbroek die ik ook in de zomer draag, nu heb ik er een thermobroek onder aan.
Voor de 'echte kou' heb ik een soort skibroek, en als ik nog een tussenvorm nodig zou hebben, heb ik een oude spijkerbroek bewaard.

Mijn mooie broeken blijven mooi, als het plots toch wat gaat regenen zit ik niet met een koude vochtige broek te werken, en in de zomer fiets ik niet met een nette spijkerbroek door de brandende zon ;)
Helaas had ik bij mijn werk vaak niet de mogelijkheid om me even om te kleden bij aankoms/ als ik weer weg ging.
Omkleden of een ander zadel denk ik.

Heb me eigenlijk nooit bedacht dat het door t fietsen kwam, dacht door mijn dikke benen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-10-2020 21:29
Helaas had ik bij mijn werk vaak niet de mogelijkheid om me even om te kleden bij aankoms/ als ik weer weg ging.
Een wc-hokje is ook gewillig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
nachtvlinder1977 schreef:
26-10-2020 21:32
Omkleden of een ander zadel denk ik.

Heb me eigenlijk nooit bedacht dat het door t fietsen kwam, dacht door mijn dikke benen.
Ja dat dacht ik ook eerst, en daar komt het ook gedeeltelijk door maar door fietsen heb je dan nog meer wrijving. Ik merkte echt verschil tussen de periode dat ik veel moest fietsen en de periode dat ik naar mijn werk kon lopen.
TsumTsum schreef:
26-10-2020 21:29
Helaas had ik bij mijn werk vaak niet de mogelijkheid om me even om te kleden bij aankoms/ als ik weer weg ging.
Toilet niet?

Ik deed bijna altijd gewoon in de wc. Of de kolfkamer/kopierhok ect.
Snoesje666 schreef:
26-10-2020 21:23
De naden slijten bij mij niet.

Een groot vlak wordt dun en scheurt op een gegeven moment horizontaal.
Dat is bij mijn man ook altijd zo. Die fietste ook elke dag naar zijn werk. Ik zou een oude broek aantrekken en op het werk even omkleden.
Alle reacties Link kopieren
Bekend probleem. Een kleermaker heeft het voor me opgelost door de broek aan de binnenkant met een extra stuk stof te verstevigen daar waar het dun wordt en scheurt. Van buiten zie je er niks van als ik de broek draag. Mijn nieuwste spijkerbroek heb ik naar de kleermaker gebracht nog voordat ik hem gedragen had. Want hetzelfde merk en model dat ik altijd draag, dus ik wist al dat het probleem toch wel zou ontstaan.
Alle reacties Link kopieren
Had ik met duurdere broeken ook last van, binnen no time kapot...
Nu goedkopere broeken en die gaan echt veel langer mee. Als ze uiteindelijk toch slijten koop ik wat nieuws, maar dan heb ik die broek er al dubbel en dwars uit.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
26-10-2020 21:26
Ik had dat ook vaak bij broeken en bij mijn meest goedkope spijkerbroek van de Primark had ik er juist geen last van terwijl ik m'n Levi's na een paar keer heen en weer fietsen weg kon gooien want de gaten vielen er zowat in. Het komt door de wrijving met je zadel in combinatie met niet al te stevige stof, bij mij is een kant van mn zadel bij de rand inmiddels ook iets gescheurd. Iemand raadde me een keer aan om een rokzadel er op te zetten want dan heb je die punt niet maar dat vind ik zo raar staan op mijn fiets en ik weet ook niet of dat lekker fietst.
Ik heb zelf een rokzadel en het interesseert me niet echt dat het er 'anders' uit ziet. Het is gewoon een rond zadel, wat dus wel betekent dat de binnenkant van de broek niet telkens langs die punt schuurt met trappen. Ik heb hem zelf destijds gekocht omdat ik graag jurken draag en geen 'kuil' (en in de zomer zweetplek) bij mijn kruis wilde. Valt me inderdaad op dat mijn spijkerbroeken toch net wat langer mee gaan.. Het is even wennen, nu vind ik het juist raar fietsen als ik een normaal zadel heb.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips! Zal sowieso even gaan kijken voor goedkopere broeken om in te fietsen en ook even googelen op kleermakers in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Of zo'n zadelkussentje? Bij de action is er een voor 3 euro en ik merk dat het minder snel schuurt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleermaker legde trouwens uit dat duurdere broeken van veel soepelere, fijnere en dunnere stof gemaakt worden dan goedkopere. Nu draag ik meestal Gstar en ik heb één spijkerbroek van MS mode liggen. Die van MS is inderdaad een stuk dikker en stugger. Durf niet te zeggen of het inderdaad in het algemeen zo geldt.

En ik heb bij Gstar geklaagd dat hun broeken zo snel kapot gingen. Zij boden aan dat ik de volgende keer naar hun winkel kon komen als een broek binnen een (half?) jaar kapot ging. Dan zouden zij voor de reparatie zorgen, of voor een nieuwe. Dat vond ik aardig, maar teveel gedoe :$ (geen Gstar winkel in mijn woonplaats).
MatchaTeaLatte schreef:
26-10-2020 21:41
Bekend probleem. Een kleermaker heeft het voor me opgelost door de broek aan de binnenkant met een extra stuk stof te verstevigen daar waar het dun wordt en scheurt. Van buiten zie je er niks van als ik de broek draag. Mijn nieuwste spijkerbroek heb ik naar de kleermaker gebracht nog voordat ik hem gedragen had. Want hetzelfde merk en model dat ik altijd draag, dus ik wist al dat het probleem toch wel zou ontstaan.
Dat kan je toch gewoon zelf doen met een stuk reparatiestof? Dat doe ik bij broeken die dun worden bij mijn bovenbenen. Stuk stof aan de binnenkant er tegenaan strijken en klaar.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
26-10-2020 21:55
Dat kan je toch gewoon zelf doen met een stuk reparatiestof? Dat doe ik bij broeken die dun worden bij mijn bovenbenen. Stuk stof aan de binnenkant er tegenaan strijken en klaar.
Dat kan je vast ook zelf doen. De kleermaker vindt het alleen leuk om te doen en hij is er goed in en ik niet...
Niqqi schreef:
26-10-2020 21:52
Of zo'n zadelkussentje? Bij de action is er een voor 3 euro en ik merk dat het minder snel schuurt.
Ja dit! Ik heb een best wel hard zadel, en er nu een gelzadel( hoes) op, scheelt volgens mij een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik een goed zadel heb, dat aan alle kanten kussen-zacht is heb ik dat probleem niet meer.
Alle reacties Link kopieren
petronella72 schreef:
26-10-2020 22:33
Sinds ik een goed zadel heb, dat aan alle kanten kussen-zacht is heb ik dat probleem niet meer.
Welk merk? Ik herken het probleem, meerdere broeken in 'n jaar versleten. Rok Zadel klinkt ook handig ivm de vaak rokjes en jurken die ik aan heb. Slijt het dan echt minder? Omkleden lukt bij mij qua tijd niet echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven