Mode & Beauty alle pijlers

Alternatief Dr. Martens

07-11-2020 18:51 101 berichten
Al járen draag ik elke winter veterboots, nog voordat het 'in' werd. Ik koop elke jaar dezelfde veterboots bij Van Haren voor 40 euro, maar ik kan er dus max 1 jaar mee doen, in verloop van tijd zit er altijd een gat in.

Nu zijn de Dr Martens veterboots natuurlijk helemaal hot. Een vriendin heeft ze ook en ze is er heel enthousiast over. Ik zit te twijfelen om te investeren in deze schoenen, omdat ik de hele winter elke dag veterboots draag en in mijn huidige dus gaten zitten. Maar de prijs vind ik wel erg hoog. Wie weet er een merk die ook zwarte veterboots verkoopt, maar niet zo prijzig zijn als Martens, maar wel kwalitatief beter als die van Van Haren? Tussen 60 en 130 euro wil ik er best voor betalen.
Alle reacties Link kopieren
Als je zoekt op aanbiedingen kin je voor 13p euro wel ergens dr martens aanschaffen. Zijn het dubbel en dwars waard
De leren veterboots van van Haren gaan een heel stuk langer mee hoor. Plastic is sowieso weggooimateriaal.
Ik heb een aantal leren laarsjes en laarzen van van Haren en doe er jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
Tamaris of Clarks.
Gabor
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn dr Martens inmiddels al ruim 18 jaar, is dus de investering mijn inziens ruim waard.
Alle reacties Link kopieren
Vagabond uit Zweden. Bevallen mij erg goed.
Never argue with stupid people...they drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
Alle reacties Link kopieren
Docs zijn regelmatig in de aanbieding :) Maar zijn verder de investering echt wel waard! Ik heb de gevoerde :)
Alle reacties Link kopieren
Docs zijn de investering meer dan waard, ze zitten zo fijn en blijven echt heel lang mooi. Ze worden eigenlijk alleen maar mooier met de jaren.
Alle reacties Link kopieren
Tamaris heeft mooie look-a-likes en zijn niet duur + ze zitten lekker. Ik zit erover te denken om een paar aan te schaffen.
Tamaris of Gabor
Ik draag ze jaren.

Maar ik heb ook een paar duurdere Mag's en Panama Jacks Feline die ik ook jaren draag. Vind voor goede en mooie boots het geld meer dan waard. Ik heb ook echt goede schoenen nodig ivm slecht ter been/zenuwproblemen.


Mijn oudste gaat iets anders om met schoenen :-D :-D en daar heb ik een paar Bullboxers voor gekocht, heeft ze ook al 2 jaar en die waren in de sale 90 euro.
En hebben veel soorten maar ook een aantal modellen die lijken op DM's. Zelfde soort boots, wel ander leer en zool slijt wat sneller. Maar 2 jaar voor ene puber voor 90 euro vind ik best oke.

Je kan nog naar Bullboxer kijken dus. Hebben eigen site maar Zalando en Sarenza en Ziengs verkopen ze ook dacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop alweer een hele tijd op dr. Martens. Ze zijn de investering wel waard! Ik ben alleen wel naar een winkel gegaan zodat ik ze daadwerkelijk kon passen, omdat andere Docs die ik via internet bestelde pijn deden bij het lopen.
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar 40 euro spenderen aan nieuwe boots ... Na 5 jaar heb je je Dr. Martens.

En ik neem aan dat - tenzij je er vreemde dingen mee doet - ze langer dan 5 jaar meegaan.

Ik zou dus 1 keer door de zure appel heen gaan.

En eventueel geld vragen voor je verjaardag of Kerst voor die schoenen.


(Of eventueel koop je nu dus nog 1 keer Van Haren's en ga je een jaar lang sparen om die Dr Marten's volgend jaar te kunnen kopen.
Nu 60 à 130 euro uitgeven, terwijl je eigenlijk alleen maar dr Martens wil zou ik onzin-geld vinden.
Dan zou ik "de overschot" liever sparen en volgend jaar écht investeren.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Paladium
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht een paar weken terug, laat ik Dr. Martens kopen, als investering ipv elk jaar de goedkopere te kopen. Ging ze passen, vond ze echt vreselijk zitten!
Uiteindelijk voor een heel ander soort model bij Panama Jack uitgekomen. Die trok ik aan en was meteen blij ermee. Twee weken later paste ik het soort model van Dr. Martens alleen dan van Panama Jack, ook meteen verliefd op. Maar ik twijfelde dus om weer zoveel geld uit te geven. Ik hoop nu dat er met black friday een kortingsactie ergens komt. Conclusie van dit verhaal, misschien heb je er nu niet veel aan, maar is wachten tot black friday budgettechnisch wel een optie.
Alle reacties Link kopieren
Als je je aanmeld voor de nieuwsbrief van de originele Dr. Martens site,krijg je code voor 20% korting op eerste bestelling.
Zo heb ik ze ook besteld.
En daarna gewoon weer afmelden
Je moet dr.martens ook echt inlopen. Ze gaan helemaal naar je voet staan en dan zitten ze heerlijk.
Maar in het begin, nee in het begin zitten ze niet lekker.
Toevallig vorige week mn eerste Dr Martens ontvangen, zitten echt heerlijk! Gewoon mn eigen maat gekocht via de originele site. Met inschrijving voor de nieuwsbrief ontvang je een 10% kortingscode. Scheelde mij toch €20 euro. Maar vind ze echt de investering waard!

Was eerst een beetje huiverig omdat je overal leest dat inlopen pijn doet bij vooral de wreef. Heb ze de eerste dagen aan gehad tijdens thuiswerken, maar nu inmiddels al 3 dagen achter elkaar ook gewoon grote stukken mee gelopen. Heb een vrij hoge wreef en brede voet maar echt 0 pijn gehad tot nu toe met inlopen. Misschien ligt het aan het model. Ik heb de Pascal Zip: echt een aanrader! Zou dus eigenlijk niet voor een alternatief gaan😋
Alle reacties Link kopieren
Ik snap om te beginnen al niet waarom je elk jaar dezelfde veterboots koopt als daar elke keer binnen het jaar een gat in zit.
Ik heb schoenen in diverse prijsklassen, maar nooit vallen de gaten erin, al helemaal niet binnen een jaar.
Hoe krijg je dat toch voor elkaar? En nog vreemder voor mij: waarom koop je datzelfde, blijkbaar ondeugdelijke, product elk jaar opnieuw?
Waar zitten die gaten dan? In de zool? Of in de bovenschoen? Want de zool is toch eenvoudig te repareren, en als er een kier tussen zool en schoen is gekomen kan dat ook worden gestikt. Maar Dr Martens doe je echt jaren mee.

Ik doe met al m’n schoenen jaren, maar ik ga regelmatig naar de schoenmaker om ze te onderhouden. Ik geef toe, ik geef vrij veel uit aan schoenen, dus dan voelt een bedrag bij de schoenmaker misschien meer in verhouding dan bij een wat goedkoper paar, maar het lijkt me alsnog de moeite.

Overigens zie ik veterboots niet als een trend of “in”? Die zijn er altijd en worden altijd gedragen.
Je kunt ook bij een legerdump kijken, daar hebben ze allerlei veterlaarzen. Niet alleen kistjes.
Ik ben compleet fan van mn dr Martens. Maar..... ik doe er niet langer dan twee jaar mee. Ik heb ze dan ook wel driekwart van t jaar elke dag aan. De zool wordt scheef omdat ik scheef loop blijkbaar. Toch absoluut waard.
Jullie hebben me overtuigd! Ik ga de Martens kopen:)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft moeilijke voeten en zweert bij Dr Martens. Maar ze vertelde wel dat ze ze moest inlopen, ze gaan naar je voeten staan. Ze loopt al jaren op dezelfde. Ik heb zelf De Martens, niet de boots, maar een laag model en na de inloopperiode zitten ze als gegoten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven