Mode & Beauty alle pijlers

Kleding 'ontpillen'

19-11-2020 11:08 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft een goede tip voor het ontpillen van kleding? Ik heb vroeger zo'n apparaatje gehad, maar van wat ik me nog herinner werkte dat niet al te best.
Ouderwets scheermesje. Voorzichtig!
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
19-11-2020 11:11
Ouderwets scheermesje. Voorzichtig!
Ja, toch wel? Ik kan me vaag iets herinneren dat iemand me daar eens voor waarschuwde, want als je de woldraden doorsneed dan.....(ging je wollen trui naar de klote?)
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo'n apparaatje. Maar dan wel de goede stand anders doet het inderdaad weinig. Werkt hier ontzettend goed.
Blijf in jezelf geloven !
Ik heb zo'n Philips apparaatje en dat werkt heel goed!
Ook Philips hier. Werkt heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga het in eerste instantie voorzichtig proberen met een scheermesje en als ik daar niet tevreden over ben zal ik eens naar zo'n apparaatje van Philips kijken.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zo'n ouderwetsche kam werkt het beste voor mij. Snel en effectief.

Afbeelding

Ik heb zo'n Philips ding en ik ben er niet tevreden over. Scheermesje heb ik ook wel eens gedaan maar daar moet je heel voorzichtig mee zijn.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
19-11-2020 11:14
Ja, toch wel? Ik kan me vaag iets herinneren dat iemand me daar eens voor waarschuwde, want als je de woldraden doorsneed dan.....(ging je wollen trui naar de klote?)


Dat pillen is gewoon het schuren van stof over stof. Als je lang haar hebt en een vlecht maakt, heb je over de hele lengte van die vlecht korte, uitstekende haartjes omdat niet alles precies even lang is. Zo moet je je stof ook voorstellen. Aan die uitstekende haartjes blijft dan stof hangen en door wrijving ontstaan bolletjes (zoals wanneer je kleine gehaktballetjes tussen je handen draait).

Dus dat kun je gewoon verwijderen. Mits je een tikje voorzichtig bent uiteraard.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dat ik een beetje een rauwdouwer ben en niet zo voorzichtig.

Ik zie nu die wolkam. Misschien is dat meer iets voor mij. Ik weet dat het door wrijving komt inderdaad. Ik heb het vooral op de binnenkant van mijn mouwen bij wollen truien en bij mijn wollen mantel op de borst van de strap van mijn crossbody tas.
Ik heb jaren een scheermesje gebruikt maar heb nu zo'n pluizen-scheerapparaatje van Philips en dat gaat heel erg goed. Ik heb er al aardig wat vesten en truien mee kunnen opknappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels het apparaatje van Philips besteld. Ben benieuwd!
Ben ook benieuwd wat je er van vindt!
Scheermesje☺️
Alle reacties Link kopieren
TL21 schreef:
28-11-2020 13:52
Ben ook benieuwd wat je er van vindt!
Ik heb hem vandaag voor het eerst gebruikt en ben er heel blij mee! Meteen mijn wollen truien en mantels behandeld en heel tevreden.
Bedankt voor de tips!
Ah super fijn! Leuk dat je het nog terugkoppelt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven