Mode & Beauty alle pijlers

Welke foundation/bbcream/poeder, help!

20-11-2020 08:58 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb nog nooit foundation gebruikt, vloeibare bedoel ik dan. Wel ooit bij gelegenheden minerale poeder. Die vond ik best fijn en gaf een vrij naturel resultaat. Die was roen van de bod shop maar ging uit het assortiment. Ik heb het nog steeds maar het is zeker een jaar of 8 oud. Ik gebruikte het laatst en was er toch niet meer zo tevreden over, het leek wat op de huid te liggen ipv te blenden en droogtelijntjes en fijne lijntjes meer te accentueren.

Ik houd niet van het gevoel van iets op mijn huid daarom wil ik geen vloeibare foundation.

Maar ik wil wel een iets egaler huid met een natuurlijk resultaat. Wat moet ik dan gebruiken?
Iemand tips voor fijne merken? Ik heb een gevoelige huid en reageer snel, ook met puistjes.
Die minerale poeder kon ik goed verdragen, maar ik heb geen idee welk merk ik nu moet pakken.
En hoe bepaal je de juiste kleur op afstand?
Alle reacties Link kopieren
De Skinveil-Bare with me van NYX is een fijne BB cream/ foundation. Heeft een lichte dekking, smeert prettig en voel je niet zitten. Leuk prijsje ook (€10).
Alle reacties Link kopieren
Bare Minerals is echt geweldig. Is een minerale poederfoundation.
Is alleen wel lastig te krijgen.

Je kunt ook proefzakjes minerale poeder van Mintenz proberen.
Die heb ik ook gekocht en zijn ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Fresh Nude foundation van The Body Shop fijn. Het voelt heel licht en fris. Het heeft geen superzware plakkaatverf dekking maar egaliseert wel mooi de kleur in mijn gezicht.
Minerale poeder van Mintenz vind ik erg fijn.

En wat ik nog veel fijner vond is dat ze proefsetjes hebben met 5 kleine zakjes. Kun je voor €4 eerst proberen welke kleur het beste bij je past voor je een grote pot van €20 aanschaft.

https://www.mintenz.nl/product-category ... ester-set/
Minerale poeder foundation accentueert bij mij juist de lijntjes. Ook die van Bare Minarals. Zie ik ook bij anderen.
Ik vind de "No7 Airbrush Away Sheer Finish Foundation Light" van Boots op het moment erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vloeibare foundation. Het gevoel van 'iets op je huid' is denk ik een vooroordeel of een overblijfsel van vroeger tijden, toen de foundation nog niet erg goed was.
Ik heb nooit het gevoel van 'iets op mijn huid'. En ik gebruik diverse verschillende vloeibare foundations. Die zijn tegenwoordig zo licht van textuur en zo dun en vloeibaar dat ze echt versmelten met je huid. Daar voel je niets van hoor.
Ik stem in jouw geval voor L'Oréal true match. Is makkelijk verkrijgbaar, er zijn veel kleuren beschikbaar, online vaak nog meer dan in de winkel. Veel keuze uit warm, koel of neutrale ondertonen. Niet duur, altijd wel ergens in de aanbieding. Niet geparfumeerd dus ook voor de gevoelige huid een optie. Erg dun en vloeibaar, zodat het licht aanvoelt op de huid. Één pompje is voldoende voor een lichte tot medium dekking.
Met vloeibare foundation heb je niet het gevoel van ‘iets op je huid’ hoor, zeker als je een lichte foundation kiest.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
20-11-2020 10:27
Met vloeibare foundation heb je niet het gevoel van ‘iets op je huid’ hoor, zeker als je een lichte foundation kiest.
Inderdaad, en bovendien, je hebt toch ook wel andere dingen op je huid? Een dagcrème? Antizonnebrand crème?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik letterlijk één druppel foundation, goed blenden met een stevige kwast en huid ziet er prima egaal uit.

Heb True Match van Maybelline
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Houd in je achterhoofd dat foundation maar een PAO heeft van 1 a 2 jaar, een foundation van 8 jaar oud moet je dus ook absoluut niet gebruiken ;)

ik gebruik zelf wel vloeibare foundations, ik vind Dior face and body heel fijn en Giorgio Armani lumineus silk. Maar wat ik zeg foundation heeft een PAO tijd van ongeveer 1 jaar, dus misschien is het niet handig om een duur product aan te schaffen als je het niet regelmatig gebruikt.

Ik hoorde laatst veel positieve verhalen over Origins SPF40 BB cream. Ik weet niet zo goed hoe die tinten werken, maar aangezien het een hoge spf is het misschien een fijn product omdat je minder het gevoel hebt dat je foundation draagt, maar meer het gevoel dat je een goede huidverzorging draagt
Als je foundation wilt kopen en je weet niet welke kleur je nodig hebt, laat je dan bij een goede zaak even "matchen". Bij cosmetica counters kunnen ze je altijd aan de juiste ondertoon helpen, vervolgens kun je via Findation.com vergelijkbare tinten van andere merken zoeken.
Alle reacties Link kopieren
lotconje schreef:
20-11-2020 11:11
Houd in je achterhoofd dat foundation maar een PAO heeft van 1 a 2 jaar, een foundation van 8 jaar oud moet je dus ook absoluut niet gebruiken ;)

ik gebruik zelf wel vloeibare foundations, ik vind Dior face and body heel fijn en Giorgio Armani lumineus silk. Maar wat ik zeg foundation heeft een PAO tijd van ongeveer 1 jaar, dus misschien is het niet handig om een duur product aan te schaffen als je het niet regelmatig gebruikt.

Ik hoorde laatst veel positieve verhalen over Origins SPF40 BB cream. Ik weet niet zo goed hoe die tinten werken, maar aangezien het een hoge spf is het misschien een fijn product omdat je minder het gevoel hebt dat je foundation draagt, maar meer het gevoel dat je een goede huidverzorging draagt
Eens met de houdbaarheid, acht jaar is echt veel te oud om nog te gebruiken, zelfs voor een poeder.
Niet eens met Origins, dat merk maakt veel gebruik van geurstoffen en essentiële oliën, beide geen aanrader voor een gevoelige huid.
Mac heeft de Mineralize lijn, ik heb zowel de Moisture Foundation dus de vloeibare voor als mijn huid wat droger aanvoelt, als de poeder Foundation. Beide bevallen mij erg goed. Is in heel veel kleuren verkrijgbaar, en je kan bij Douglas samples vragen om eerst te bepalen wat jouw ideale kleur is.
Alle reacties Link kopieren
Ben het er niet mee eens dat Bare Minerals in de lijntjes gaat zitten, dan gebruik je echt te veel.
Mijn schoonmoeder van in de 80 gebruikt het ook en ziet er super uit.

Ik wil geen vloeibare foundation meer.

Blijft jullie vloeibare foundation echt de hele dag mooi?
Emma95 schreef:
20-11-2020 12:01
Ben het er niet mee eens dat Bare Minerals in de lijntjes gaat zitten, dan gebruik je echt te veel.
Mijn schoonmoeder van in de 80 gebruikt het ook en ziet er super uit.

Ik wil geen vloeibare foundation meer.

Blijft jullie vloeibare foundation echt de hele dag mooi?
Ja mijne wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort de Garnier BB Cream. Wat mij betreft nóóit meer een andere.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
20-11-2020 12:01
Ben het er niet mee eens dat Bare Minerals in de lijntjes gaat zitten, dan gebruik je echt te veel.
Mijn schoonmoeder van in de 80 gebruikt het ook en ziet er super uit.

Ik wil geen vloeibare foundation meer.

Blijft jullie vloeibare foundation echt de hele dag mooi?
Mijn Lancôme Teint Idole wel.
Alle reacties Link kopieren
*Sally* schreef:
20-11-2020 12:30
Ja mijne wel.
Mijne ook. Soms is lichtjes bijpoederen nodig, en dan kan ik er weer tegen.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
20-11-2020 12:40
Ik heb sinds kort de Garnier BB Cream. Wat mij betreft nóóit meer een andere.
Die was fijn... Ik ken de huidskleur van TO niet. Ik ben bij Mac een nw13. Dus behoorlijk bleek met een neutrale ondertoon. Garnier had ooit de tint extra-fair. Helaas is deze er niet meer. De huidige kleur fair is op mij behoorlijk oranje. De BB-cream van Bourjois uit de Healthy Mix-lijn is ook fijn maar de lichtste kleur is in de winter voor mij net te oranje. In de zomer is het prima.
Alle reacties Link kopieren
dank voor de reacties. Misschien moet ik eens wat uitproberen van vloeibare foundation.
Ik ga eens kijken om mijn kleur te laten bepalen want als die niet klopt heeft het sowieso geen zin natuurlijk.

Mijn oude poedertjes heb ik vandaag weggegooid. Niet bij stil gestaan dat daar een houdbaarheidsdatum op zat.
Alle reacties Link kopieren
Bloemetjefresia schreef:
21-11-2020 18:53
dank voor de reacties. Misschien moet ik eens wat uitproberen van vloeibare foundation.
Ik ga eens kijken om mijn kleur te laten bepalen want als die niet klopt heeft het sowieso geen zin natuurlijk.

Mijn oude poedertjes heb ik vandaag weggegooid. Niet bij stil gestaan dat daar een houdbaarheidsdatum op zat.
Probeer nou gewoon die Mintenz test kleurtjes, die hierboven al gelinkt zijn. Geloof me, je wilt nooit meer anders.
Wel zorgen dat je een goede kabuki kwast hebt om het aan te brengen (Hema en Kruidvat hebben die ook). Geloof me, het is echt zo veel makkelijker en voelt zo veel lekkerder dan vloeibare. En dat zeg ik met een gevoelige en naar droogte neigende huid.
Wel een goede moisturizer er onder dragen (dus dagcreme, met spf)
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies.
En wel zorgen dat je dagcreme ingetrokken is en niet plakkerig is.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
21-11-2020 18:58
Probeer nou gewoon die Mintenz test kleurtjes, die hierboven al gelinkt zijn. Geloof me, je wilt nooit meer anders.
Wel zorgen dat je een goede kabuki kwast hebt om het aan te brengen (Hema en Kruidvat hebben die ook). Geloof me, het is echt zo veel makkelijker en voelt zo veel lekkerder dan vloeibare. En dat zeg ik met een gevoelige en naar droogte neigende huid.
Wel een goede moisturizer er onder dragen (dus dagcreme, met spf)
Kruipt die niet in de lijntjes? Versmelt die met de huid? Zit er niks in wat voor puistjes kan zorgen? Dan ben ik om!
Ik heb nog een kabuki kwast van die oude poeder.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ja, nee.

Ik heb alleen maar complimenten gekregen toen ik het droeg en zie het ook terug op foto’s die toen gemaakt zijn.
Ik maak nu de andere (vloeibare) op die ik nog heb liggen maar ben blij als ik weer Mintenz ‘mag’ bestellen! :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven