Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan kleding in de maand/ jaar?

21-11-2020 20:30 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat andere mensen uitgeven aan kleding en ik wil mn eigen uitgaven eens uittellen en vergelijken want ik heb zelf eigenlijk helemaal geen inzicht in hoeveel ik nou eigenlijk uitgeef en of dat binnen een gemiddelde zit.

Dus mijn vraag is: Hoeveel geef jij voor jezelf uit aan kleding in de maand als je al je aankopen vanaf november 2019 tot nu toe bij elkaar optelt en over 12 maanden deelt?
Inclusief schoenen, (winter)jassen, ondergoed/lingerie, sokken, riemen, mouwophouders :biggrin: etc.

Zijn jullie je bewust van wat je uitgeeft en koop je ook bewust? Ik (nog) niet en zou het wel meer willen.
Ik shop nu zowel 2e hands als nieuw en wacht veelal de sale af. Dus wat dat betreft wel wat bewust met niet te veel uitgeven in 1 keer maar ja.. Als ik dan nog niet bijhoud hoeveel dat is in een maand.. :sarcastic: :whistle:
Dit jaar veel te veel. En alleen aan wintermode. Maar de collectie is zooooo leuk dit jaar! In de zomer kan ik mij goed inhouden maar wíntermode :love: En dat is niet ieder jaar zo, maar dit jaar met al die corduroybroeken, blazertjes en eindelijk ook eens leuke jurken.
Alle reacties Link kopieren
Een godsvermogen, moest alles nieuw ivm aardig wat afgevallen. Ik koop dan wel weer graag goede kwaliteit dat lang mee gaat, dus hoop de komende paar jaar alleen nog wat aanvulling, maar niet te gek veel meer.
Ik gok €100/€150 per maand.
Alle reacties Link kopieren
Even m’n Excel lijstje erbij gepakt. Dit jaar totaal €130 uitgegeven aan kleding (1 blouse, 2 shirtjes, 1 jas en sokken). Ik geef nooit veel uit aan kleding.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
21-11-2020 21:00
Even m’n Excel lijstje erbij gepakt. Dit jaar totaal €130 uitgegeven aan kleding (1 blouse, 2 shirtjes, 1 jas en sokken). Ik geef nooit veel uit aan kleding.
:-o
Hooguit €150 per jaar denk ik. Jassen doe ik gemiddeld een jaar of 2-3 jaar mee. Schoenen koop ik in de uitverkoop. Kleding via sites als Vinted.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gemiddeld zo’n 400 euro per maand uitgeven aan kleding, maar dat is niet alleen voor mij, maar ook voor zoon van 4 en (heel sporadisch) voor man en stiefzoons. Ik ben afgelopen maanden nogal wat afgevallen, dus een deel van de uitgaven kwam doordat ik echt nieuwe spullen nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar 200 uitgegeven aan twee paar schoenen. Ik hou van Nike's en die zijn wat duurder maar daar doe ik dan wel weer jaren mee. Daarnaast deze zomer gok ik zo'n 200 aan wat shirts, jurkjes en een paar slippers. Deze winter had ik hard truien nodig dus daar heb ik 100 euro aan uitgegeven. Ook drie nieuwe broeken voor 60 euro. Daarnaast heb ik een sjaal en wat mutsen gekocht voor 40 euro. Dat was het wel volgens mij.
donutmetchocolade wijzigde dit bericht op 21-11-2020 21:15
5.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gok rond de 150 per maand. Voor mijn gevoel geef ik niet zoveel uit, maar nieuwe schoenen, lingerie en een jas tikken behoorlijk aan.
Alle reacties Link kopieren
€200 per maand voor het hele gezin (5 personen). Inclusief verzorgingsproducten en make-up voor mezelf. De kinderbijslag gebruiken we ook deels voor onszelf want eigenlijk hebben de kinderen het hele jaar genoeg.
Ik verkoop en koop ook via vinted, vooral voor de kinderen. Die groeien overal zo snel uit dat nieuw helemaal niet altijd nodig is.

Als ik voor mezelf bijvoorbeeld een bepaalde jas of tas zoek kijk ik ook eerst op vinted of mp. Meestal slaag ik daar prima voor een klein bedrag. En je ziet het er echt niet aan af dat het tweedehands is!
Alle reacties Link kopieren
Ik gok op een 300 euro dit jaar.

Ik kan rustig 50 of 60 euro aan een truitje geven, maar dat ding gaat dan wel minstens 5 jaar - en liefst langer - mee.


Corona heeft dit jaar ook geholpen :-).
Ik loop 5 dagen per week in joggingbroek, fleece en op oversokken.

Het enige wat slijt is dus die joggingbroek en die oversokken.
Mijn "gewone" kleren en schoenen blijven grotendeels in de kast en slijten nauwelijks.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar heel weinig, ik kom nergens. Heb wel een nieuwe joggingbroek, pantoffels en een lekkere fluffy badjas gekocht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik koop bijna nooit kleding.
De laatste keer is al minstens 4j geleden.
Alle reacties Link kopieren
Voor ons vier personen schat ik 500 euro per maand.
Heel weinig, hoewel ik toevallig dit jaar wel een winterjas heb gekocht, doe ik maar eens in de vijf jaar ofzo. Dat, en een paar schoenen en nog wat basics denk ik rond de 230 euro. Zonder die jas zou dat 160 euro zijn geweest. Wat ik eigenlijk nog veel vind voor mijn doen.

Ik heb het tegenovergestelde probleem van veel vrouwen; ik vind het erg moeilijk om geld uit te geven aan kleding. Vind het al snel te duur maar weet ook niet wat ik leuk vind, ben bang om miskopen te doen en zeker nu je met corona toch minder snel naar echte winkels gaat durf ik het helemaal niet aan met bestellen.

Ik vind het altijd wel apart dat sommige mensen 'per maand' rekenen. Je hebt toch niet elke maand iets nieuws nodig? Op een gegeven moment ben je toch wel even voorzien? Ik kijk altijd zo'n beetje per seizoen wat er nog bij moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk voor met zijn vieren 200 per maand.
Ik koop wel weinig voor mezelf, hoef maar 3 keer per week gekleed de deur uit rest ben ik thuis.
Heb wel nieuwe sokken gekocht en wil nog een fleece pak van uniqlo, ik zag dat er een zeer interessante snoopy lijn aankomt 😁
Alle reacties Link kopieren
Ano11niem schreef:
21-11-2020 21:52


Ik vind het altijd wel apart dat sommige mensen 'per maand' rekenen. Je hebt toch niet elke maand iets nieuws nodig? Op een gegeven moment ben je toch wel even voorzien? Ik kijk altijd zo'n beetje per seizoen wat er nog bij moet.
Als ik dan al een keer shop is het meestal een paar dingen ineens :-).

In die zin zou ik perfect kunnen uitrekenen wat het budget per maand is.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Te veel. Ik moet bekennen dat ik het niet uit durf te rekenen. Dit jaar niet zo vaak wezen winkelen in de stad, maar dat de DHL-bezorger me persoonlijk kent inmiddels zegt genoeg.

Ik ben wel serieus begonnen met minderen en dit is ook goede voornemen nummer 1. Het is alleen zo verleidelijk, nu er zo weinig kan...
Alle reacties Link kopieren
Normaal koop ik elke maand wel iets of meerdere stuks. Nu met Corona een stuk minder. We gaan niet meer uit, niet meer uiteten, weinig de deur uit en werken thuis. Ik doe het nu met de kleding die ik al heb.
Ano11niem schreef:
21-11-2020 21:52
Heel weinig, hoewel ik toevallig dit jaar wel een winterjas heb gekocht, doe ik maar eens in de vijf jaar ofzo. Dat, en een paar schoenen en nog wat basics denk ik rond de 230 euro. Zonder die jas zou dat 160 euro zijn geweest. Wat ik eigenlijk nog veel vind voor mijn doen.

Ik heb het tegenovergestelde probleem van veel vrouwen; ik vind het erg moeilijk om geld uit te geven aan kleding. Vind het al snel te duur maar weet ook niet wat ik leuk vind, ben bang om miskopen te doen en zeker nu je met corona toch minder snel naar echte winkels gaat durf ik het helemaal niet aan met bestellen.

Ik vind het altijd wel apart dat sommige mensen 'per maand' rekenen. Je hebt toch niet elke maand iets nieuws nodig? Op een gegeven moment ben je toch wel even voorzien? Ik kijk altijd zo'n beetje per seizoen wat er nog bij moet.
Ik koop kleding als ik wat leuks zie, niet omdat ik wat nodig heb. Nu met Corona heb ik bijna alles online besteld, toevallig gister weer even de stad in geweest. Heerlijk! :)
Nu met Corona geef ik wel minder uit dan normaal. Ik denk zo 100-150 euro. Normaal ca 200 euro. Per maand.
Per jaar is een veel te lange periode, dat houd ik niet bij.
Alle reacties Link kopieren
100 euro per maand, voor mijzelf. Meestal 2 keer per jaar 3-400 euro + nog wat losse aankopen als het nodig is.
Vriend schat ik ongeveer hetzelfde.
Voor onze 2 meisjes zo'n 75 euro met zijn 2 en.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Alle reacties Link kopieren
aardbeienslof schreef:
21-11-2020 22:07
Ik koop kleding als ik wat leuks zie, niet omdat ik wat nodig heb. Nu met Corona heb ik bijna alles online besteld, toevallig gister weer even de stad in geweest. Heerlijk! :)
Nu met Corona geef ik wel minder uit dan normaal. Ik denk zo 100-150 euro. Normaal ca 200 euro. Per maand.
Per jaar is een veel te lange periode, dat houd ik niet bij.
Maar slijten je kleren dan zo snel dat je elke maand nieuwe spullen koopt / nodig hebt?

Of heb je straks 10 kleerkasten nodig :-) ?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
21-11-2020 22:15
Maar slijten je kleren dan zo snel dat je elke maand nieuwe spullen koopt / nodig hebt?

Of heb je straks 10 kleerkasten nodig :-) ?
Zoals ik zei koop ik kleding als ik wat leuks tegen kom, niet omdat ik het nodig heb. :)
Verder geef ik soms wel eens wat meer uit per kledingstuk. Het is niet dat ik met tassen thuis kom.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb echt geen idee hoeveel. Bij mij verschilt het altijd zoveel, ik kan zo een aantal maanden niets kopen en dan opeens zie ik allemaal dingen die ik “moet” hebben. De laatste jaren koop ik weinig, maar wel vrij dure dingen, ik let op duurzaamheid etc. Zo heb ik dit jaar bijvoorbeeld een winterjas van bijna 400 euro gekocht, een t-shirtje van 80 euro, een jurk van 200 en een blouse van 140 euro, dan tikt het best wel aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven