Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan kleding in de maand/ jaar?

21-11-2020 20:30 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat andere mensen uitgeven aan kleding en ik wil mn eigen uitgaven eens uittellen en vergelijken want ik heb zelf eigenlijk helemaal geen inzicht in hoeveel ik nou eigenlijk uitgeef en of dat binnen een gemiddelde zit.

Dus mijn vraag is: Hoeveel geef jij voor jezelf uit aan kleding in de maand als je al je aankopen vanaf november 2019 tot nu toe bij elkaar optelt en over 12 maanden deelt?
Inclusief schoenen, (winter)jassen, ondergoed/lingerie, sokken, riemen, mouwophouders :biggrin: etc.

Zijn jullie je bewust van wat je uitgeeft en koop je ook bewust? Ik (nog) niet en zou het wel meer willen.
Ik shop nu zowel 2e hands als nieuw en wacht veelal de sale af. Dus wat dat betreft wel wat bewust met niet te veel uitgeven in 1 keer maar ja.. Als ik dan nog niet bijhoud hoeveel dat is in een maand.. :sarcastic: :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nagerekend. Ik zat dit jaar rond de 50 euro per maand. Ik kijk ieder seizoen of ik wat nodig heb en zo nee dan koop ik niks, tenzij ik iets leuks tegen het lijf loop (maar dat is weinig, want ik hou niet van kledingwinkels en online zoek ik vaak pas als ik wat nodig heb)
Alle reacties Link kopieren
Honderd euro aan kleding en 450 aan schoenen. Schoenen helpen mijn hele budget om zeep.
Alle reacties Link kopieren
Niet veel. Ik zit zeker onder de 400,- per jaar aan kleding. Voor schoenen zit ik zeker onder de 150,- per jaar. Ik koop meestal 1 nieuw paar in de zomer en een nieuw paar in de winter. Jassen doe ik zeker 5 jaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik was wel nieuwsgierig dus ik heb het even opgezocht (periode 21 november 2019 t/m 20 november 2020).

In totaal €441,67:
- €3,99: 1 beha (had nog een tegoedbon)
- €82,47: 1 broek, 2 shirts, 2 hemdjes
- €49,99: 1 blouse
- €92,45: 1 paar leren enkellaarsjes
- €105,00: 2 paar Birkenstocks
- €72,77: 1 shirt, 3 truien
- €35,00: winterjas

Vind het nog best veel eigenlijk qua totaalbedrag (vind geld uitgeven aan kleding en schoenen niet zo leuk, haha).

Per maand valt het eigenlijk dan wel mee: €36,81.
rainydays wijzigde dit bericht op 21-11-2020 23:45
0.19% gewijzigd
Here am I in my little bubble
Beetje raar om per maand te rekenen :)
Maar herrekend naar 12 maanden zal dat zowat 500€ zijn per maand.
Alle reacties Link kopieren
Christiana schreef:
21-11-2020 21:50
Voor ons vier personen schat ik 500 euro per maand.

€6000 per jaar O_O
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik denk 200 per jaar, ik koop zelden nieuwe kleding en ben bijna te zuinig op mijn schoenen. Zo heb ik een paar die ik ook mooi vind al 3 jaar nieuw in de kast omdat ik het zonde vind om deze al te gebruiken terwijl ik nog andere goede schoenen heb :hihi: ik koop soms ook bij de kringloop winkel. Hangen soms shirts en truien met het kaartje er nog aan.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog goed verdiende kocht ik veel meer, denk dat ik gemiddeld bijna tussen de €150-€200 per maand.

Het wisselt uiteraard heel erg per maand maar op meer dan €40 per maand ga ik nu niet uitkomen.
aardbeienslof schreef:
21-11-2020 22:07
Ik koop kleding als ik wat leuks zie, niet omdat ik wat nodig heb. Nu met Corona heb ik bijna alles online besteld, toevallig gister weer even de stad in geweest. Heerlijk! :)
Nu met Corona geef ik wel minder uit dan normaal. Ik denk zo 100-150 euro. Normaal ca 200 euro. Per maand.
Per jaar is een veel te lange periode, dat houd ik niet bij.
Oke ja daar heb ik ook het geld niet voor (over).
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-11-2020 21:32
Dit jaar heel weinig, ik kom nergens. Heb wel een nieuwe joggingbroek, pantoffels en een lekkere fluffy badjas gekocht.
Dit inderdaad. Ik koop veel minder dit jaar, kom toch bijna nergens. Ja, buiten wandelen, maar dan lekkere, warme kleren aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zo’n 250,-
Per jaar.

Ik haat winkelen, online of fysiek. Heb ook kleding en schoenen die jaren meegaan, geef niks om mode/trends. Heel soms ga ik naar een winkel hier in de buurt, zeg ‘ik heb een broek, een rok, 2 shirtjes en een vest nodig. Geen glitters of teksten, maat 40’.
Zij weet wat ze in de winkel heeft hangen, ik neem plaats op een kruk in de paskamer en zij komt met spullen. Ik pas, geef aan dat ik een andere kleur wil, zij heeft tips of advies en met zo’n 40 minuten sta ik met mijn tassen met spullen buiten, en hoef ik weer een hele tijd niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik geef zo min mogelijk uit aan kleding. Wanneer ik wat koop dan is het wel iets dat van kwaliteit is en lang mee kan gaan.

Een voordeel voor mij is dat ik via een kennis op Een aantal merken 50% of meer korting krijg op kleding/schoenen. Ik heb nog een klein wensen lijstje voor einde van dit jaar voor een bepaald merk. Waar een nieuwe winterjas op staat (die koop ik 1x per 3 jaar)
Als dit doorgaat heb ik dit jaar ruim 600 euro aan korting gekregen aan kleding en schoenen.


Ik heb ook niet veel kleding/schoenen. Elk seizoen gaat er kleding naar de kleding-bank. Alles wat erbij komt, gaat ook minimaal weer weg.
Ik geef ook niet om trends (in de zin van “erbij lopen volgens de laatste mode“) maar ik vind wel dat er het ene jaar leukere dingen in de winkels (of online) te koop zijn dan andere jaren. Maar ik zie dat dus enkel bij wintermode. Dus in de jaren dat ik de mode leuk vind koop ik wel meer. Op zomerkleding heb ik geen kijk.
Alle reacties Link kopieren
Kleding is wel echt mijn valkuil. Ik geef niks om hip of trend maar ik vind het heel leuk om in mijn eigen stijl rond te lopen. Verder leef ik best minimalistisch, koop alleen dingen als het echt nodig is. Ook steeds minder kleding, dat wel, maar nog steeds te veel. Ik probeer wel wat duurzamere merken te kopen en dingen die langer meegaat (hoop ik dan).

Ik houd verder niet bij wat ik exact uitgeef. Maar ik heb even gerekend en kom dan op €60 per maand Ik zal vast vanalles vergeten zijn dus ik ga uit dat het wel meer is zo'n €80 misschien wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik verbaas mij er echt over hoe weinig mensen kopen/aan kleding uitgeven. Okay, ik zal echt wel boven het gemiddelde zitten want ik ben dol op mooie kleding maar zelfs als je niet van kleding houdt... je hebt toch altijd wel sokken, ondergoed en bepaalde basics nodig?
Ik koop alleen sokken, panty's, ondergoed en schoenen. De rest maak ik zelf. Alleen daarmee kom ik al op €300,00 per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-11-2020 08:48
Ik verbaas mij er echt over hoe weinig mensen kopen/aan kleding uitgeven. Okay, ik zal echt wel boven het gemiddelde zitten want ik ben dol op mooie kleding maar zelfs als je niet van kleding houdt... je hebt toch altijd wel sokken, ondergoed en bepaalde basics nodig?

Mijn sokken en ondergoed kosten niet veel. En welke basics? Shirtjes, een vestje, een goedzittende spijkerbroek? Die verslijt ik ook niet jaarlijks?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik schat zo'n 200 euro p/m. Waarbij vooral schoenen en jassen dan wel aantikken. Overigens zit hier ook ondergoed bij in. Een fijne BH is ook niet goedkoop.
Lady_Day schreef:
22-11-2020 08:48
Ik verbaas mij er echt over hoe weinig mensen kopen/aan kleding uitgeven. Okay, ik zal echt wel boven het gemiddelde zitten want ik ben dol op mooie kleding maar zelfs als je niet van kleding houdt... je hebt toch altijd wel sokken, ondergoed en bepaalde basics nodig?
Ondergoed: 5 bij de primark voor €1. Doe ik jaren mee.

Sokken: koop ik niet want ik draag alleen panty’s.

Panty’s: haal ik 1x een hele grote voorraad van bij de zeeman. Kost geen drol uiteindelijk.

Basics: wat voor basics? Geen idee wat je bedoeld.
himalaya schreef:
22-11-2020 09:00
Mijn sokken en ondergoed kosten niet veel. En welke basics? Shirtjes, een vestje, een goedzittende spijkerbroek? Die verslijt ik ook niet jaarlijks?
Elke seizoen koop ik er wel een set schoenen bij (€100,00?), een BH kost mij €80,00, leggings en panty's gaan bij mij ook snel. Ik koop wel bijna jaarlijks een goedzittende spijkerbroek a €50-75,00.

Dus een volledige garderobe op pijl houden met minder dan €300,00 lukt mij in elk geval al niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok rond de 3.000 per jaar voor mij alleen.

Kleren zijn een hobby :proud: en hobby's kosten geld.

Met corona nu wel een stuk minder, het geld gaat nu naar wandelweekendjes in een hotel.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
21-11-2020 21:00
Even m’n Excel lijstje erbij gepakt. Dit jaar totaal €130 uitgegeven aan kleding (1 blouse, 2 shirtjes, 1 jas en sokken). Ik geef nooit veel uit aan kleding.
O, dat is nog minder dan ik.

Nu koop ik net zo weinig, maar dan is 130 euro voor een jas wel een normale prijs.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar een flinke batch fijne sokken van Qnoop gekocht en nieuwe onderbroeken. Een nieuwe ademende regenjas en een paar nieuwe zomerwandelschoenen (vorige waren na 10 jaar echt versleten) en wat dunne truitjes. 500 euro bij elkaar schat ik.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
22-11-2020 08:48
Ik verbaas mij er echt over hoe weinig mensen kopen/aan kleding uitgeven. Okay, ik zal echt wel boven het gemiddelde zitten want ik ben dol op mooie kleding maar zelfs als je niet van kleding houdt... je hebt toch altijd wel sokken, ondergoed en bepaalde basics nodig?
Ik kan jaren met die dingen doen dus hoef niet jaarlijks nieuwe sokken te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
22-11-2020 09:08
Elke seizoen koop ik er wel een set schoenen bij (€100,00?), een BH kost mij €80,00, leggings en panty's gaan bij mij ook snel. Ik koop wel bijna jaarlijks een goedzittende spijkerbroek a €50-75,00.

Dus een volledige garderobe op pijl houden met minder dan €300,00 lukt mij in elk geval al niet.

Ik heb genoeg schoenen van prima kwaliteit, die draag ik al jaren. De BH’s van Zeeman (2 voor uit mijn hoofd 8,99) bevallen mij prima, dus bij vervanging tikt dat ook niet echt aan. En als mijn spijkerbroek vervangen moet worden (ook niet jaarlijks) dan is die van een merk waarvan ik weet dat hij goed zit. Hoogstens 35,-
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven