Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geef jij uit aan kleding in de maand/ jaar?

21-11-2020 20:30 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat andere mensen uitgeven aan kleding en ik wil mn eigen uitgaven eens uittellen en vergelijken want ik heb zelf eigenlijk helemaal geen inzicht in hoeveel ik nou eigenlijk uitgeef en of dat binnen een gemiddelde zit.

Dus mijn vraag is: Hoeveel geef jij voor jezelf uit aan kleding in de maand als je al je aankopen vanaf november 2019 tot nu toe bij elkaar optelt en over 12 maanden deelt?
Inclusief schoenen, (winter)jassen, ondergoed/lingerie, sokken, riemen, mouwophouders :biggrin: etc.

Zijn jullie je bewust van wat je uitgeeft en koop je ook bewust? Ik (nog) niet en zou het wel meer willen.
Ik shop nu zowel 2e hands als nieuw en wacht veelal de sale af. Dus wat dat betreft wel wat bewust met niet te veel uitgeven in 1 keer maar ja.. Als ik dan nog niet bijhoud hoeveel dat is in een maand.. :sarcastic: :whistle:
Ik denk ongeveer 100 per maand voor mij alleen. Minstens de helft daarvan wordt besteed aan kleding die ik niet nodig heb, maar die ik mooi vind (nieuwe jurk, nóg een rok die ik een keer per maand draag).
Ik vind het heerlijk om verlanglijsten op zalando te maken en daar af en toe iets van te bestellen, gewoon voor de fun.
Alle reacties Link kopieren
Met fases heel veel. Heb twee maanden geleden nog 250 euro uitgegeven aan broeken, truien en ondergoed, maar sindsdien ook niks meer. Zo gaat dat een aantal keer per jaar._
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
22-11-2020 10:01
Ach "durven". Moet je niets aan durven want daar is toch niets verkeerd mee :). Je kan dat bedrag zelfs uitgeven aan 1 stuk.
Hmmm nou ja, ik geef zelf ook niet graag prijs (ha!) aan wat ik aan kleding uitgeef. Alleen met 1 vriendin heb ik het er over want die shopt hetzelfde als ik. Ik heb in het verleden vaak genoeg een opmerking naar mijn hoofd gekregen in de trant van 'belachelijk'. Ooit in een relatie (die goddank al jaren voorbij is) smokkelde ik de tassen het huis in en gooide ik de tasjes en prijskaartjes meteen weg omdat ik het commentaar niet wilde horen. Eigenlijk idioot want ik werk voor mijn geld.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens het bedrag per jaar (4500 euro voor mijzelf, zoon en een heel klein beetje voor man) omgerekend naar maand, want in de praktijk koop ik twee keer per jaar een hele stapel (bij de start van een nieuw seizoen) en tussendoor alleen af en toe wat leuks.

Ik vind het echt knap dat mensen met zo weinig kledingbudget toekunnen. Nu heb ik wel een representatieve functie en koop ik alleen voor m’n werk jaarlijks enkele nieuwe jurken, rokken en/of jasjes. Vaak wel goede kwaliteit, dus het gaat lang mee, maar dan nog vraagt m’n kledingkast af en toe om aanvulling.
Alle reacties Link kopieren
PietjeBello schreef:
22-11-2020 10:00
Dit. Ik vind €5 voor een jurkje al te veel :rofl:

Soms gun ik mezelf een item voor maximaal €4 inclusief verzendkosten op Vinted. Dan ben ik daar dagen naar aan het zoeken. En het lukt mij ook nog altijd. Met prijskaartjes er nog aan. M’n partner verklaart mij altijd voor gek. :proud: Terwijl ik helemaal geen krent ben en het geld gewoon heb. Maar ik vind het zonde voor zo’n lapje stof.
Vind het knap dat je dat kan! Ik word vaak na 1 pagina al treurig als ik daar kijk. Zoveel kleding op een slechte manier geadverteerd met overal de kreukels in, waar de vorm niet zichtbaar van is. Ben dol op online shoppen, maar goede afbeeldingen is voor mij wel een must (koop daarom bijvoorbeeld ook nooit bij Zara, die foto's zijn echt niet te doen) en wil ook kunnen retourneren als het me toch niet zint.
Lady_Day schreef:
22-11-2020 10:06
Hmmm nou ja, ik geef zelf ook niet graag prijs (ha!) aan wat ik aan kleding uitgeef. Alleen met 1 vriendin heb ik het er over want die shopt hetzelfde als ik. Ik heb in het verleden vaak genoeg een opmerking naar mijn hoofd gekregen in de trant van 'belachelijk'. Ooit in een relatie (die goddank al jaren voorbij is) smokkelde ik de tassen het huis in en gooide ik de tasjes en prijskaartjes meteen weg omdat ik het commentaar niet wilde horen. Eigenlijk idioot want ik werk voor mijn geld.
Toxische relatie dan.
Hij heeft hier geen flauw benul van wat ik wel of niet koop (tenzij het dan iets is dat hem echt in het oog springt - lingerie zeg maar :biggrin: ) of hoe vaak, maar hij maalt daar ook niet om. Het is inderdaad mijn geld dat ik uitgeef, dus daar moeit hij zich niet mee. Dat ik graag bij specifieke merken koop en dat die best wel wat geld kosten, weet hij ook maar dat doet ie zelf ook dus ook daar no prob.

Wat anderen er van vinden, doet me dan weer weinig. Laat ze het maar belachelijk vinden, ik vind het heerlijk :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mijn huidige partner maalt er ook niet om. Hij koopt zelf bijna nooit kleding want het boeit hem niet. Ik heb ook wel eens verteld wat ik aan een paar laarzen had uitgegeven en daar vindt hij dan ook helemaal niets van maar op de een of andere manier zit er toch nog wel een soort schaamte bij mij. En het is niet eens dat ik heel veel dingen koop, totaal niet maar ik geef aan 1 kledingstuk relatief best veel uit. Meestal draag ik alles wel wat ik koop want ik denk er wel goed over na.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-11-2020 09:33
Voor degenen die weinig kopen, zit er voor jullie nooit een seizoen tussen waarin je bijna álles wel wil hebben, gewoon puur omdat je het zo mooi vindt of het geheel je stijl is? Ik snap het heel goed hoor, dat je sommige jaren weinig koopt. Ik vond de mode de afgelopen jaren niet vaak mooi (of ik keek niet goed, wist het niet te vinden etc) en nu wordt alles me zo ongeveer in de schoot geworpen.
Ik geef ook niet veel uit aan kleding. Geen idee hoeveel. Wel paar nieuwe broeken gekocht dit jaar. Maar dit jaar geen nieuwe jassen of schoenen gekocht. Dus paar truien/shirtjes en een nieuwe jurk voor een bruiloft.

Maar het is maar net hoeveel aandacht je er aan besteed toch. Ga je wekelijks even de stad in, dan zie je die mooie kleding en wil je vast iets leuks kopen. Of als je bewust, of uit verveling, gaat zoeken online.
Maar Ik woon bijv niet dichtbij de stad dus zo vaak kom ik er niet. Als ik ga stadten dan is het vaker voor de kinderen (die nu eenmaal vaker wat nieuws nodig hebben omdat ze eruit groeien) dan voor mezelf. En online zoeken doe ik ook zo vaak niet.
Nu door dit topic bedenk ik me dat ik eigenlijk nog wel een nieuwe jas wil haha, maar ben er eigenlijk niet zo mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even gekeken maar dit is echt het goedkoopste jaar ooit geweest met corona:
45 euro aan maillots en panty's,
70 euro aan stof om zelf kleding van te naaien,
260 euro aan hardloopschoenen (maar die zijn ook echt alleen om hard te lopen, dus kun je ook onder 'sportattributen' vatten ipv kleding).
Normaal denk ik dat ik zo 600 euro per jaar (excl sportattributen) uitgeef, maar dat is een beetje een slag in de lucht want ik houd geen Excel sheets bij ofzo.

Naast corona helpt zwanger worden trouwens ook, je haalt ergens een tas doorgeefkleding en je stelt alle andere aankopen uit tot je na de bevalling weer in enigerlei vorm bent teruggesprongen... en gezien mijn goedkope jaar 2020 heb ik dan een extra ruim budget :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
-Helena- schreef:
22-11-2020 10:50
Ik heb even gekeken maar dit is echt het goedkoopste jaar ooit geweest met corona:
45 euro aan maillots en panty's,
70 euro aan stof om zelf kleding van te naaien,
260 euro aan hardloopschoenen (maar die zijn ook echt alleen om hard te lopen, dus kun je ook onder 'sportattributen' vatten ipv kleding).
Normaal denk ik dat ik zo 600 euro per jaar (excl sportattributen) uitgeef, maar dat is een beetje een slag in de lucht want ik houd geen Excel sheets bij ofzo.

Naast corona helpt zwanger worden trouwens ook, je haalt ergens een tas doorgeefkleding en je stelt alle andere aankopen uit tot je na de bevalling weer in enigerlei vorm bent teruggesprongen... en gezien mijn goedkope jaar 2020 heb ik dan een extra ruim budget :cheer2:
Aanvulling op mezelf: afgelopen jaar dus ex sportattributen 115 euro, maar ben vast van plan volgend jaar in één keer minimaal duizend euro erdoorheen te jassen met zo'n online stylist gebeuren waar je je maten en stijl enzo doorgeeft, want ik haat shoppen maar wil wel graag mooie nieuwe garderobe, vooral ook voor werk. Voor de blije shoppers die zich ongemakkelijk voelde door alle minimaliseren die hier net als ik minibedragen aan het posten waren :lol:
tulpje21 schreef:
22-11-2020 10:46
Ik geef ook niet veel uit aan kleding. Geen idee hoeveel. Wel paar nieuwe broeken gekocht dit jaar. Maar dit jaar geen nieuwe jassen of schoenen gekocht. Dus paar truien/shirtjes en een nieuwe jurk voor een bruiloft.

Maar het is maar net hoeveel aandacht je er aan besteed toch. Ga je wekelijks even de stad in, dan zie je die mooie kleding en wil je vast iets leuks kopen. Of als je bewust, of uit verveling, gaat zoeken online.
Maar Ik woon bijv niet dichtbij de stad dus zo vaak kom ik er niet. Als ik ga stadten dan is het vaker voor de kinderen (die nu eenmaal vaker wat nieuws nodig hebben omdat ze eruit groeien) dan voor mezelf. En online zoeken doe ik ook zo vaak niet.
Nu door dit topic bedenk ik me dat ik eigenlijk nog wel een nieuwe jas wil haha, maar ben er eigenlijk niet zo mee bezig.
Dat is bij mij dus niet zo. Er kunnen echt járen voorbij gaan dat ik echt niks leuks zie, ook al zou ik wel iets willen kopen. Gewoon omdat ik de kleding die er hangt zo lelijk vind, zowel in de stad als bij online zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer sinds een begin dit jaar echt heel bewust te kopen. Uitzondering gemaakt voor een Chloé tas. Daar werd ik helemaal verliefd op en heb ik een week over nagedacht (hele bewuste aankoop dus :yes: ) . Ik wilde voor deze winter zelfs helemaal niets kopen, maar dat is niet helemaal gelukt. Jammer genoeg zie ik erg veel leuke dingen. Waar ik wel sterk op let is dat het item in meerdere sets past. Normaal gesproken geef ik tussen de €100-€150 uit per maand. Soms niks, soms veel meer.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
22-11-2020 11:11
Dat is bij mij dus niet zo. Er kunnen echt járen voorbij gaan dat ik echt niks leuks zie, ook al zou ik wel iets willen kopen. Gewoon omdat ik de kleding die er hangt zo lelijk vind, zowel in de stad als bij online zoeken.
Dat heb ik meestal, dus ik ben wel benieuwd wat jij nu zo leuk vindt op dit moment. Is dat een bepaald merk of een winkel?
Lady_Day schreef:
22-11-2020 10:32
Mijn huidige partner maalt er ook niet om. Hij koopt zelf bijna nooit kleding want het boeit hem niet. Ik heb ook wel eens verteld wat ik aan een paar laarzen had uitgegeven en daar vindt hij dan ook helemaal niets van maar op de een of andere manier zit er toch nog wel een soort schaamte bij mij. En het is niet eens dat ik heel veel dingen koop, totaal niet maar ik geef aan 1 kledingstuk relatief best veel uit. Meestal draag ik alles wel wat ik koop want ik denk er wel goed over na.
Hier koop ik ook niet zo heel veel. Die 500 per maand voor mezelf in de voorbije twaalf maanden is opgegaan aan een trench, een paar hakken, een paar botjes, 3 full setjes lingerie, een kleedje en een trui. Gewoon investeren in wat tijdloze stukken, en dan hier en daar een folieke.
Tot nu toe 50 euro over het hele jaar uitgegeven aan kleding. Dit is inclusief schoenen en ondergoed.
Quincy2 schreef:
22-11-2020 11:16
Dat heb ik meestal, dus ik ben wel benieuwd wat jij nu zo leuk vindt op dit moment. Is dat een bepaald merk of een winkel?
Ik koop veel bij Zalando, van verschillende merken. Het zijn vooral de dikke stoffen die mij aanspreken, voornamelijk corduroy of fluweelachtig. De kleuren, diepgroen, bordeaux, bruin, oker, navy blauw. Broeken met hoge taille en wijde pijpen. Zal vast allemaal wel te verkrijgen zijn geweest 5-10 jaar terug maar toch kwam ik het op de een of andere manier toen echt niet tegen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik alleen extra sportkleding gekocht (shirtjes, schoenen en sokken) en ik heb een cadeaukaart opgemaakt bij de Bijenkorf aan redelijk nutteloze dingen die precies tot het bedrag kwamen (sportbroek en panty).
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 1 januari tot nu nog net geen €1000 voor mezelf, vriend, peuterdochter en baby.
Sinjoren schreef:
22-11-2020 11:16
Hier koop ik ook niet zo heel veel. Die 500 per maand voor mezelf in de voorbije twaalf maanden is opgegaan aan een trench, een paar hakken, een paar botjes, 3 full setjes lingerie, een kleedje en een trui. Gewoon investeren in wat tijdloze stukken, en dan hier en daar een folieke.
Wat is dat?
NYC schreef:
22-11-2020 09:33
Voor degenen die weinig kopen, zit er voor jullie nooit een seizoen tussen waarin je bijna álles wel wil hebben, gewoon puur omdat je het zo mooi vindt of het geheel je stijl is? Ik snap het heel goed hoor, dat je sommige jaren weinig koopt. Ik vond de mode de afgelopen jaren niet vaak mooi (of ik keek niet goed, wist het niet te vinden etc) en nu wordt alles me zo ongeveer in de schoot geworpen.

Nee ik wou dat ik dat had. Maar ik vind heel veel niet leuk. Weet ook niet echt wat mijn stijl is en 'durf' weinig te kopen. Ik zit ook op een leeftijd, begin 30, dat ik me wat volwassener wil gaan kleden, maar geen idee hoe of wat.
Ik zit denk ik gemiddeld op 125 euro per maand. Heb een tijdje niks gekocht maar heb wel een paar keer vertwijfeld voor mijn kast gestaan de laatste tijd dus dan weet ik dat ik weer wat dingen moet aanschaffen.

Ik koop goede kwaliteit en ga ook niet mee met trends maar ben na een paar jaar toch uitgekeken op mijn kleding. Mijn smaak verandert met de tijd. Met heel veel andere dingen heb ik dat niet maar met kleding wel.

Heb pas ook op Vinted rondgekeken mede omdat ik hier enthousiaste reacties las. Maar zoals iemand hier ook al zei, ik kan niet door de slechte kreukelfoto's heen kijken. En niet kunnen retourneren vind ik ook niks want heb geen zin om zelf te verkopen. 60 euro betalen voor een tweedehands trui, ook al is het dan van een favoriet merk en mankeert er niks aan, dat staat me ook tegen.
Ano11niem schreef:
22-11-2020 11:49
Nee ik wou dat ik dat had. Maar ik vind heel veel niet leuk. Weet ook niet echt wat mijn stijl is en 'durf' weinig te kopen. Ik zit ook op een leeftijd, begin 30, dat ik me wat volwassener wil gaan kleden, maar geen idee hoe of wat.
Gebeurt mij ook niet veel hoor, de laatste keer dat ik dat had was in 1996. :rofl: En daarna was het bijna elk jaar mwah... Paar jaar geleden wel een paar hele mooie flanellen overhemd-blouses. Twee van de drie heb ik nog. De mooiste helaas niet meer. Zat niet meer mooi, terwijl de stof wel mooi was. Helaas is er in de loop der jaren - ook onder invloed van partners - best een en ander de deur uit gegaan terwijl ik achteraf niet goed weet waarom.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1 winterjas die je 5 jaar draagt en die eigenlijk op is, maar die je dan nog een laatste winter draagt, best wel karig.

Net als bijna dagelijks hetzelfde paar schoenen, die je dan laat verzolen. Ook het bovendeel van de schoen (het leer) wordt echt minder mooi. Ze worden gewoon afgetrapt.

Begrijp me niet verkeerd. Als het geld er niet is, dan is het er niet en moet het maar zo. Maar als geld het probleem niet is, dan begrijp ik het niet. Dan geef je niet veel om je uiterlijke verschijning. Bovendien: zelfs als geld een probleem is zou ik tweedehands shoppen en nog steeds zorgen dat ik meer dan 1 jas en 1 paar dagelijkse schoenen heb.

Schoenen gaan bovendien langer mee als je ze niet elke dag draagt. Die moeten drogen/rusten en dan kun je ze relatief veel vaker aan.
Alle reacties Link kopieren
Net even opgeteld. Mijn betalingen bij Zalando en H€M waren 526 euro. H&M was 139 euro, en dat was alleen voor de kinderen. Zij kopen zelf ook van hun eigen rekening, maar daar heb ik niet goed zicht op. Bij Zalando kopen mijn jongste en ik, dus ik vrees dat ik voor dit jaar niet boven de 300 euro kom. Dat is ook wel logisch, want de noodzaak voor leuke jurken is er niet echt als je toch alleen maar thuis zit. Nu zit er wel een gat in mijn favoriete schoenen, dus ik ben al aan het kijken naar een nieuw paar.
aardbeienslof schreef:
21-11-2020 22:20
Zoals ik zei koop ik kleding als ik wat leuks tegen kom, niet omdat ik het nodig heb. :)
Verder geef ik soms wel eens wat meer uit per kledingstuk. Het is niet dat ik met tassen thuis kom.
Maar hoe komt het dan dat je ‘iets leuks ziet’?
Ik snap dat nooit. Als ik geen kleren nodig heb dan zoek ik niet naar kleren. En ik kom niet in kledingwinkels als ik niets nodig heb.

Ik denk dat ik zo’n 75 per maand uitgeef, maar dan in 2/3x per jaar ineens. En dat is dan incl sportkleding, ondergoed, schoenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven