Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval en biotine

06-01-2021 14:29 44 berichten
Yep, ik haal strengen uit mijn hoofd als ik onder de douche sta waar ik steeds weer versteld van sta en ook in mijn borstel blijven veel meer haren achter dan de 100 per dag dat normaal is.
Nou slik ik al een tijdje biotine, want dat zou het allemaal verbeteren, maar daar merk ik niks van, de uitval wordt niet minder.
Weten jullie wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Bloed laten prikken via de huisarts in plaats van zelf wat aan rotzooien met pillen, poeders of drankjes?
Ik had een zinktekort en daardoor veel haaruitval. Inderdaad even je vitamines prikken?
Geen Corona restverschijnsel trouwens?
gizzmo-returns schreef:
06-01-2021 14:52
Geen Corona restverschijnsel trouwens?
Nope.
Alle reacties Link kopieren
Kun je beter niet 'slikken' maar natuurlijk tot je nemen.

Zit hier in:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... otine.aspx
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
gizzmo-returns schreef:
06-01-2021 14:51
Ik had een zinktekort en daardoor veel haaruitval. Inderdaad even je vitamines prikken?
Ik heb jaren zink geslikt en ben daar een jaar geleden ofzo mee gestopt. Kan met een goed dieet toch geen tekort door ontstaan?
Cateautje schreef:
06-01-2021 14:54
Ik heb jaren zink geslikt en ben daar een jaar geleden ofzo mee gestopt. Kan met een goed dieet toch geen tekort door ontstaan?
Geen idee, ik had een flink tekort en slik sindsdien wel een supplement. Waarde is nu goed, mijn haar ook!
CatherineTheGreat schreef:
06-01-2021 14:54
Kun je beter niet 'slikken' maar natuurlijk tot je nemen.

Zit hier in:
https://www.voedingscentrum.nl/encyclop ... otine.aspx
Dank voor de link.

Ik drink redelijk veel lactosevrije melk, dus daar kan het niet aan liggen en een paar keer per week pindakaas op brood.
gizzmo-returns schreef:
06-01-2021 14:55
Geen idee, ik had een flink tekort en slik sindsdien wel een supplement. Waarde is nu goed, mijn haar ook!
Ik ga er dan maar weer eens aan beginnen. Ben niet zo rennerig als het om de huisarts gaat.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
06-01-2021 14:35
Bloed laten prikken via de huisarts in plaats van zelf wat aan rotzooien met pillen, poeders of drankjes?
Zeer zeker dit! Het kan best dat dat geen aanwijsbare oorzaak oplevert, maar dan weet je dat. Soms levert het wél een aanwijsbare oorzaak op, en dan kan het ook nog zomaar zijn dat het prima aan te pakken is. Maar dan kun je gericht handelen in plaats van zelf maar wat aanmodderen. Kleine moeite, mogelijk word je er veel wijzer van.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zelf echt niet zomaar allerlei specifieke supplementen gaan slikken zonder dat je weet of er überhaupt wel een tekort aan is.
Bij vitaminen en mineralen is het niet zomaar: hoe meer, hoe beter.
Is het niet veel verstandiger om éérst te controleren of en waar er tekorten zijn, en dan pas suppleren?
Jufjoke schreef:
06-01-2021 15:03
Ik zou zelf echt niet zomaar allerlei specifieke supplementen gaan slikken zonder dat je weet of er überhaupt wel een tekort aan is.
Bij vitaminen en mineralen is het niet zomaar: hoe meer, hoe beter.
Is het niet veel verstandiger om éérst te controleren of en waar er tekorten zijn, en dan pas suppleren?

Zeker weten.
Ik weet al waardoor het komt. Tot nu toe niet bij stilgestaan, maar nu ik dat wel doe is het me in een flits duidelijk.
Ik gebruik altijd een leave in prut en die ik normaal gesproken altijd gebruik was destijds uitverkocht en heb ik een andere genomen en toen is het begonnen. Dus op naar het Kruidvat en mijn oude vertrouwde prutje weer halen.


Bedankt allen, daar was ik zonder dit topic niet opgekomen.
Alle reacties Link kopieren
van leave in prut gaat je haar niet uitvallen. leave in prut komt niet in de buurt van je haarwortel namelijk. Het zou hoogstens kunnen afbreken maar dat verschil kan je makkelijk zien
smulrol schreef:
06-01-2021 15:16
van leave in prut gaat je haar niet uitvallen. leave in prut komt niet in de buurt van je haarwortel namelijk. Het zou hoogstens kunnen afbreken maar dat verschil kan je makkelijk zien

Klopt. Haaruitval heeft een lichamelijke oorzaak, ook vaak (niet altijd) hormonengerelateerd.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-01-2021 15:16
van leave in prut gaat je haar niet uitvallen. leave in prut komt niet in de buurt van je haarwortel namelijk. Het zou hoogstens kunnen afbreken maar dat verschil kan je makkelijk zien
Inderdaad, je haar kan echt niet uitvallen van andere leave in prut.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
06-01-2021 16:22
Inderdaad, je haar kan echt niet uitvallen van andere leave in prut.
Jawel hoor.
Mijn moeder gebruikte haarverf, en daar ging haar haar ook van uitvallen.
Toen is ze ermee gestopt, en was de haaruitval over.

Ik ben trouwens niet zo blij te lezen over die biotine, want heb net ook 2 potten gekocht :-(
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
06-01-2021 17:34
Jawel hoor.
Mijn moeder gebruikte haarverf, en daar ging haar haar ook van uitvallen.
Toen is ze ermee gestopt, en was de haaruitval over.

Ik ben trouwens niet zo blij te lezen over die biotine, want heb net ook 2 potten gekocht :-(
Verf is geen leave in product. Leave in wil zeggen dat je het product niet uitspoelt. Zoals een conditioner in serum- of sprayvorm of een haarcreme.
Ik neem niet aan dat ze met leave in prutje verf bedoelde.
jufjoke wijzigde dit bericht op 06-01-2021 17:50
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
06-01-2021 17:34
Jawel hoor.
Mijn moeder gebruikte haarverf, en daar ging haar haar ook van uitvallen.
Toen is ze ermee gestopt, en was de haaruitval over.
Ik denk dat je afbreken bedoelt. Haar valt uit vanaf de wortel en daar komt geen verf
Die prut smeer ik alleen in het onderste deel van mijn haar, maar door borstelen komt het wel degelijk bij mijn wortels terecht.
Alle reacties Link kopieren
Je wortels zitten onder de huid.
De kans is echt groter dat het van binnenuit komt.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
06-01-2021 17:56
Die prut smeer ik alleen in het onderste deel van mijn haar, maar door borstelen komt het wel degelijk bij mijn wortels terecht.
Nee, dat kan niet. Je haarwortels zitten in je huid.
smulrol schreef:
06-01-2021 17:59
Nee, dat kan niet. Je haarwortels zitten in je huid.
Wat een waanzinnige toestand weer. Die troep trekt toch in de huid, net zoals dagcreme in je melis. Was dat niet zo dan hoefde je niets te smeren ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven