Mode & Beauty alle pijlers

Winterjassen.. help!

11-01-2021 13:08 44 berichten
Hoi iedereen
Ik ben nog altijd opzoek naar een winterjas en gezien de lockdown wordt dat online bestellen. Dat vind ik niet heel erg, maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Waar ik tegenaan loop is het zoeken naar sspecifiek een (warme) winterjas. Je kunt bij veel sites daarop filteren, maar bij een hele hoop ook niet. En bij de beschrijving staat dan ook het type jas niet. Of soms staat er winterjas, maar op een andere site staat dezelfde jas als 'tussenjas' beschreven.

Ik wil het liefst een mantel, maar een wintermantel zoeken lijkt al helemaal niet te doen. Dus ik denk nu ook aan eem teddyjas. Beetje hetzelfde model, maar dan wollig. Maar ik vraag me af of die wel echt warm zijn. Ik probeer inmiddels niet te kritisch meer te zijn. Ik wil alleen geen gewatteerde glimjas. En mijn budget is rond de 80 euro.

Als iemand tips/tricks heeft en me uit de brand kan helpen, heel graag :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Teddy https://www.monki.com/en_eur/clothing/c ... ckets.html
Mantel https://www.monki.com/en_eur/clothing/c ... coats.html
Alle reacties Link kopieren
Teddyjassen zijn in mijn ervaring helemaal niet warm. Maar goed, mantels ook niet heel erg. Een wollen exemplaar scheelt nogal, maar die zijn duurder dan 80 normaal gesproken. Vind je die gewatteerde exemplaren uit de monki-link hierboven niks? Die glimmen niet en zijn wél warm.
De wind waait dwars door teddyjassen.
Kijk eens bij Bonprix, goede, warme, betaalbare jassen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje was me voor, hier ook een bonprix fan :lol:
Alle reacties Link kopieren
Costes heeft misschien wel wat voor je?
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht altijd dat mantels en teddy jassen wel warm waren, maar ik had het nog steeds altijd koud. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik toch maar een parka heb besteld, wel een dure van Teym (360 euro geloof ik), maar hij is elke cent zo ontzettend waard! Het grootste voordeel is dat er eindelijk geen zuchtje wind doorheen waait en hij kan ook tegen regen (en sneeuw). Ik dacht er net nog aan dat deze jas met stip op 1 mijn beste aankoop van de afgelopen jaren is. Ik zou dus niet het zoveelste flut jasje kopen maar gewoon een echt goede jas. Dan maar niet altijd helemaal stylish erbij lopen.
lizenlotte schreef:
11-01-2021 13:28
Cateautje was me voor, hier ook een bonprix fan :lol:
Ik ben fan tegen wil en dank. Het is allemaal zo leuk en betaalbaar, dat ik nu ondertussen niet weet welke jas ik aan moet trekken als ik wegga.
Kijk ook eens bij Only op de site.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt waarschijnlijk met teddy gevoerd?
Die jassen van teddy-stof, daar waait de wind en regen dwars doorheen.

Wat vind je van deze parka?

Afbeelding

95 euro in de uitverkoop, in het rood in kleine maat, in zwart in grote maten.
https://www.vrijbuiter.nl/luhta-gabi-da ... 400473990/
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een mantel en een teddy jas zijn eigenlijk alleen warm als ze gevoerd zijn met gewatteerde voering. Anders waai je er zo uit.
Ik heb een mantel met een gewatteerde voering en die is echt heel warm.
meisje22 wijzigde dit bericht op 11-01-2021 13:52
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.wehkamp.nl/eksept-by-shoeby ... -16528379/

Ik heb deze. Niet mijn gebruikelijke stijl, ik ga ook liever voor een mooie mantel (en die heb ik ook). Soms moet je toch concessies doen en deze gebruik ik voor langere wandelingen. Winddicht, waterdicht, heel warm en er zit een capuchon op. Hoewel hij niet geweldig mooi is, ben ik er toch heel blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de jas hierboven (Luhta) gepost een goede optie is. Warm, waterdicht maar toch klassiek. Wat betreft een wollen jas/mantel, als je die persé wilt, kijk inderdaad op Only en/of zoek een has met hoog wolpercentage. Ik heb een jas van Only met dezelfde samenstelling als deze https://www.only.com/nl/nl/on/damesmod ... 56578.html. Deze is best warm en draagbaar met het huidige weer van 2/3 graden met sjaal/muts, maar houdt er rekening mee dat wol/stof niet waterdicht us, of althans niet prettig bij nat weer. Bovendien is bij vriespunt een (al dan niet echte) donsjas/puffer echt warmer (en droger). Ik snap je idee hoor, meestal zijn dit soort jassen minder flatteus en niet makkelijk verkrijgbaar in een langer model. Ik laat mijn donsjas toevallig maken om koudweer-proof te zijn en ik geen geschikte soortgelijke jas vond in een langer/getailleerd model. Vandaar dat ik die Luhta jas ook een goede optie vind.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze https://www.bonprix.nl/product/gewattee ... uw-978819/ en hij is heerlijk warm. :-) en dat zeg ik als koukleum niet snel. ;-) de duimgaten vind ik ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
11-01-2021 14:03
Ik heb deze https://www.bonprix.nl/product/gewattee ... uw-978819/ en hij is heerlijk warm. :-) en dat zeg ik als koukleum niet snel. ;-) de duimgaten vind ik ook fijn.
De link werkt niet...
Alle reacties Link kopieren
Teddy’s en mantels zitten niet warm, de wind waait er dwars door heen. Ik heb een mantel van only voor erbij als ik ga winkelen of boven de 10 graden dan gaat het. Voor tegen de kou moet je echt iets anders zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Beide jassen zijn niet bepaald warm als je echt een warme jas zoekt.
Ik heb beide maar trek ze met koud weer niet aan. Wind gaat er dwars doorheen en ik span de heletijd mijn schouders en rug aan omdat ik het zo koud heb.
Blijf in jezelf geloven !
Ik lees even mee...
Ik heb vier jaar geleden een duur Falcon-ski-jack gekocht en dat was toen voor een eenmalige week wintersport (na zoveel jaar) maar wel met in het achterhoofd dat ik die jas ook gewoon kon dragen tijdens slappe winters hier met een beetje kou in Nederland. Nog nooit zo een geweldige jas gehad. Licht om te dragen, winddicht, capuchon, binnenjas en mouwen en voor elk weer draagbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor een outdoor jas gaan. Ik heb er al jaren één van Jack Wolfskin, net op mijn knieën, winddicht, waterafstotend, echt heerlijk. Even goed zoeken in de uitverkoop, ik denk dat je niet helemaal gaat komen met je budget, maar als je iets meer wil en kan uitgaven, ben je waarschijnlijk voor jaren onder de pannen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Dank voor alle reacties! Een teddy of mantel zijn dus niet warm genoeg. Tenzij een grotere investering.

Dan ga ik toch wat breder kijken. Ik ga de site van bonprix even doorspitten!
Dank, maar het probleem ligt niet bij het niet kunnen googlen. Jassen genoeg, alleen onduidelijkheid over het seizoen
meisje22 schreef:
11-01-2021 13:47
Een mantel en een teddy jas zijn eigenlijk alleen warm als ze gevoerd zijn met gewatteerde voering. Anders waai je er zo uit.
Ik heb een mantel met een gewatteerde voering en die is echt heel warm.
Dat klinkt goed. Heb je een link of merk? Heb je hem zomaar gevonden of is het ook een 'type' jas?
Alle reacties Link kopieren
Artique schreef:
12-01-2021 00:14
Dat klinkt goed. Heb je een link of merk? Heb je hem zomaar gevonden of is het ook een 'type' jas?
Hij is van vorig seizoen van Mango. Helaas heb ik dus geen link voor je.
Het is een wollen mantel en ik heb hem bij toeval gevonden toen ik een nieuwe nieuwe zocht. Ik ben geen type voor van die sportieve parka jassen dus het was echt een uitkomst dat ik die vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven