Mode & Beauty alle pijlers

Winterjassen.. help!

11-01-2021 13:08 44 berichten
Hoi iedereen
Ik ben nog altijd opzoek naar een winterjas en gezien de lockdown wordt dat online bestellen. Dat vind ik niet heel erg, maar ik zie door de bomen het bos niet meer..

Waar ik tegenaan loop is het zoeken naar sspecifiek een (warme) winterjas. Je kunt bij veel sites daarop filteren, maar bij een hele hoop ook niet. En bij de beschrijving staat dan ook het type jas niet. Of soms staat er winterjas, maar op een andere site staat dezelfde jas als 'tussenjas' beschreven.

Ik wil het liefst een mantel, maar een wintermantel zoeken lijkt al helemaal niet te doen. Dus ik denk nu ook aan eem teddyjas. Beetje hetzelfde model, maar dan wollig. Maar ik vraag me af of die wel echt warm zijn. Ik probeer inmiddels niet te kritisch meer te zijn. Ik wil alleen geen gewatteerde glimjas. En mijn budget is rond de 80 euro.

Als iemand tips/tricks heeft en me uit de brand kan helpen, heel graag :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heeeele warme teddy van Maison Scotch. Is goed gevoerd. Geen idee of je hem leuk vindt, maar je kan hem tot boven toe dicht doen met een haakje en hij is echt heerlijk warm. Hij is van een oudere collectie, was nieuw wel echt duur, maar komt met regelmaat op otrium of in de outlet van Scotch langs.
Hij staat ook heel erg leuk :heart:
Afbeelding
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
13-01-2021 17:28
Ik heb een heeeele warme teddy van Maison Scotch. Is goed gevoerd. Geen idee of je hem leuk vindt, maar je kan hem tot boven toe dicht doen met een haakje en hij is echt heerlijk warm. Hij is van een oudere collectie, was nieuw wel echt duur, maar komt met regelmaat op otrium of in de outlet van Scotch langs.
Hij staat ook heel erg leuk :heart:
Afbeelding
Ik heb deze ook, maar sorry, hij is laaaaang niet zo warm als bijvoorbeeld een goede winddichte parka. Met temperaturen onder de 10 graden is hij echt te koud, behalve als ik even met de auto ergens heen ga of zo. Dus het ligt er ook aan wat TO verstaat onder koud en warm.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
11-01-2021 13:24
Kijk eens bij Bonprix, goede, warme, betaalbare jassen.
Ik ben echt geen fan van hun klantenservice
Stressed is just desserts spelled backwards
Maleficent schreef:
13-01-2021 18:01
Ik ben echt geen fan van hun klantenservice
Ik word altijd keurig te woord gestaan en geholpen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
13-01-2021 17:57
Ik heb deze ook, maar sorry, hij is laaaaang niet zo warm als bijvoorbeeld een goede winddichte parka. Met temperaturen onder de 10 graden is hij echt te koud, behalve als ik even met de auto ergens heen ga of zo. Dus het ligt er ook aan wat TO verstaat onder koud en warm.
O wat grappig dat herken ik niet, maar ik loop overal heen en fiets nooit, misschien dat dat erbij helpt om warmer te blijven? Ik draag hem iig nu ook dagelijks en vind hem heerlijk warm. Komt geen wind door bij mij.
Het is dus blijkbaar ook persoonlijk TO!
-
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 18:14
Ik word altijd keurig te woord gestaan en geholpen.
Ik ook! Nooit problemen gehad. Iets doen we dus goed blijkbaar cateau :-)
lizenlotte schreef:
13-01-2021 20:31
Ik ook! Nooit problemen gehad. Iets doen we dus goed blijkbaar cateau :-)
Tja, ik ga er altijd vanuit dat je krijgt wat je geeft.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 18:14
Ik word altijd keurig te woord gestaan en geholpen.
Hier ook nooit problemen met bonprix. En ik bestel er heel vaak en stuur ook regelmatig terug. Gaat altijd goed met de terugbetaling en anders is het zo opgelost door de klantenservice. Ik ben juist heel tevreden over ze :)

Ik heb deze jas gekocht dit jaar. Wilde juist zo’n hele lange, lekker warm. Hij voelt niet super dik aan, maar is wel goed warm en ook wind- en waterdicht.

https://image01.bonprix.nl/assets/460x6 ... A1D2Rl.jpg

Ik heb de grijze, dat was het enige nadeel. Vind hem saai qua kleur. Zie nu de rode, die hadden ze niet toen ik hem kocht. Kon alleen uit grijs en zwart kiezen.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 14-01-2021 12:47
7.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anwb
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
13-01-2021 20:37
Tja, ik ga er altijd vanuit dat je krijgt wat je geeft.
Nou die kun je in je zak steken Male.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte koukleum en ik zweer bij een ski-jas....zonder te kunnen skiën of dat ooit gedaan te hebben :-D
Voordeel: ze zijn warm en licht.
Nadeel : niet heel stijlvol als je meer van mantels houdt.

Ik heb er eentje van Kilpi - de goedkopere soort- en evt met een softshell jas als tussenlaag eronder hoor je mij niet meer klagen. :)
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
14-01-2021 00:41
Nou die kun je in je zak steken Male.
:-?

Tja ik ben door 2 mensen echt bijzonder onvriendelijk te woord gestaan toen er een bestelling kwijt was geraakt in het proces. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en ik zal er niet meer snel iets bestellen. Daarbij kreeg ik ook nog verschillende adviezen die niet met elkaar strookten.

Misschien zijn ze wel aardig als de oplossing kant en klaar is. Dat kan ook nog he.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind mantels vaak ook meer een tussenjas want vaak zijn ze toch te koud als het gaat vriezen. Haal ze meestal bij H&M of C&A. Heb er ook eentje van wol die wel echt warm is en die komt van Bristol, had niet verwacht dat die zo warm zou zijn. Het is wel een jas van een paar jaar terug.

Maar C&A heeft ook lekker warme parka's.
Caramba! En dat op de vroege morgen...
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu telefonisch werk waarbij veel collega’s aangeven dat ze veel last hebben van boze en agressieve reacties en ik heb nog niet 1 keer een slecht gesprek gehad, nou ja 1 keer een beetje dan en ik bleef zo aardig dat ik aan het einde excuses kreeg. Dus ik ga hem niet in mijn zak steken :rofl:

Ik zal dan wel heel erg pech gehad hebben :P bij elk bedrijf werken rotte appels.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
En nu weer terug naar de jassen! :)
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er ook wel aan (vind ik) wat je met de jas gaat doen? Alleen van je voordeur naar je auto lopen? Of wil/moet je er mee fietsen? Of op een tochtige bushalte staan in alle vroegte? En pak je een paraplu als het regent? Of moet hij daar ook tegen bestand zijn?
Ik pak een jas van de kapstok naar gelang de activiteit en het weer. Nu heb ik maar drie jassen, haha, dus de keuze is altijd snel gemaakt.

Ik fiets altijd, dus ik heb een dunne wind en waterdichte jas. Hij is echt heel dun. Als het zo koud als nu is, om zeven uur, heb ik er wel een dun katoenen vestje onder. Maar als ik met dit weer op de bushalte moet wachten, trek ik er een dik wollen vest onder aan.
Alle reacties Link kopieren
Nadeel van zo’n teddy jas vind ik ook als het regent. Wordt dan zo’n viezig, nat ding.
Bedankt voor alle reacties en tips! Heb gister 3 jassen bij de bonprix besteld en ga kijken of daar een warme tussen zit :)

Ik laat weten welke het is geworden :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven