Mode & Beauty alle pijlers

Beginnen met huidverzorging

13-01-2021 11:05 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Weer een topic over huidverzorging....

Het zit zo, ik ben 43, heb nog nooit een crème of iets gebruikt, behalve dan de blauwe Nivea pot met dikke witte crème. Deze gebruik ik alleen als ik het idee heb dat mijn huid op mijn gezicht een beetje trekt, dus dat is waarschijnlijk iets van 2x per week.

Verder gebruik ik niks! Ik was mijn gezicht in de ochtend en avond want ik gebruik wel mascara en oogpotlood, that's it!

Nu begin ik me een beetje te irriteren aan mijn rimpeltjes en fijne lijntjes. Ik zag van het weekend dat de slaap kreukel aan 1 kant van mijn gezicht niet zo snel meer bij trekt en dat de groeven (frons) bij mijn wenkbrauwen nu permanent ingegroefd staan.

Ik heb hierover met een vriendin van mij gehad, die wel regelmatig smeert en meer bezig is met gezichtsverzorging en zij zei dat ze lyrisch was over Buffet van the Ordinary.

Ik heb deze besteld en gister binnen gekregen. Nu zit het nog niet in mijn systeem om 2x per dag te smeren maar ik dacht, dit moet vast wel gaan lukken, 2 seconden werk.

Alleen nu heb ik deze gisteravond opgebracht en vanochtend en mijn huid is warm en wat rood, niet super veel, en niemand ziet het maar ik zie en voel het wel.

Is dit mijn huid die even moet wennen? Die zich het apezuur schrikt omdat het niks gewend is? Of moet ik iets anders gaan zoeken en is deze te agressief?

Of, en dat is eigenlijk mijn hele vraag, moet ik mezelf een andere routine aanleren en heb ik nu diverse stappen overgeslagen?

Kan iemand mij helpen met wat advies, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Wat voor jouw vriendin een fijne creme is, hoeft voor jou(w huid) niet fijn te zijn.

Je zult zelf moeten ondervinden welke creme je / jouw huid fijn vindt.

Hou eens aanbiedingen in de gaten en ga een paar cremes uitproberen.

Zelf heb ik onlangs bij Holland&Barret (de Tuinen) online weer ea gekocht omdat er veel aanbiedingen zijn.

Ik zou beginnen met n creme voor de gevoelige huid, gezien t warme gevoel dat je van je huidige creme krijgt:

1. P-CL-E-creme van biodermal (volgens mij deze week bij Etos 1+1 gratis. Kruidvat heeft ook vaak zulke acties)

2. 30 I.E. Vitamine E - creme van Holland & Barret (niet speciaal voor gevoelige huid, maar merk zelf dat ie heel mild is.)

Maar nogmaals: ga vooral zelf op ontdekkingstocht.
Alle reacties Link kopieren
Het verbaast me dat je nog nooit iets hebt gebruikt. Ook geen SPF?

De gewone crèmes die je koopt bij een drogist of parfumerie doen niet veel voor je huid behalve je een prettig gevoel en -geur te geven. Vaak zit er ook een soort van glans in waardoor de optische illusie versterkt wordt.

In jouw geval zeg ik.... ga door met Nivea maar koop een gezichtscrème van dat merk voor overdag en doe voor de nacht een lekkere olie op je gezicht. Ik zweer bij Jojoba-olie en gebruik zelf altijd die van de Tuinen, eigen merk. Indien je echt een basis wil leggen voor je huid, en daar moet je vroeg mee beginnen, zou je het 5 stappenplan van Environ kunnen proberen (de AVST-lijn). Begin met 1 en ga elke keer een cijfer omhoog. Je bouwt hiermee als het ware een barrière op voor je huid.

Je kunt ook langzaam beginnen met een goede oogcreme met wat vitamines erin. Ook bijvoorbeeld die van het merk Environ. Prijzig maar je doet er maanden mee,
Alle reacties Link kopieren
The ordinary verkoopt prima producten maar de buffet kan voor jou wat agressief zijn omdat je huid nog erg maagdelijk is. Ben voorzichtig met zuren en bouw het langzaam op.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb echt nog nooit iets gebruikt en heel eerlijk, is SPF niet een zonnebrandcrème? Dat gebruik ik wel in de zomer, maar juist omdat ik een hele lichte huid heb zit ik liever niet in de zon. Zie je hoe blue ik wel niet ben....

Oke, ik ga door met de crème, laat de buffet even achterwege en ga me eens inlezen in die Environ.

@Corzon, bedankt voor de tips, ik ga zeker even kijken. En ik zal inderdaad moeten gaan testen wat ik het fijnst vind, wil het alleen graag meteen goed doen. En die Buffet is geen crème maar een serum, weet niet of dat nog verschil maakt?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
13-01-2021 11:26
The ordinary verkoopt prima producten maar de buffet kan voor jou wat agressief zijn omdat je huid nog erg maagdelijk is. Ben voorzichtig met zuren en bouw het langzaam op.
Dus misschien beter om deze 1x per week te gaan gebruiken en dat op te bouwen?
joanwatson wijzigde dit bericht op 13-01-2021 11:33
Reden: spelfout
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 11:30
Nee ik heb echt nog nooit iets gebruikt en heel eerlijk, is SPF niet een zonnebrandcrème? Dat gebruik ik wel in de zomer, maar juist omdat ik een hele lichte huid heb zit ik liever niet in de zon. Zie je hoe blue ik wel niet ben....

Oke, ik ga door met de crème, laat de buffet even achterwege en ga me eens inlezen in die Environ.

@Corzon, bedankt voor de tips, ik ga zeker even kijken. En ik zal inderdaad moeten gaan testen wat ik het fijnst vind, wil het alleen graag meteen goed doen. En die Buffet is geen crème maar een serum, weet niet of dat nog verschil maakt?
Ik heel veel dag cremes zit SPF in zodat je gezicht beschermd is tegen de zon. Het voordeel hiervan is dat het een veel aangenamer creme is dan zonnebrandcreme. Ik zou gewoon dagelijks dagcreme gaan gebruiken (wel eentje met SPF).
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 11:30
Nee ik heb echt nog nooit iets gebruikt en heel eerlijk, is SPF niet een zonnebrandcrème? Dat gebruik ik wel in de zomer, maar juist omdat ik een hele lichte huid heb zit ik liever niet in de zon. Zie je hoe blue ik wel niet ben....

Oke, ik ga door met de crème, laat de buffet even achterwege en ga me eens inlezen in die Environ.

@Corzon, bedankt voor de tips, ik ga zeker even kijken. En ik zal inderdaad moeten gaan testen wat ik het fijnst vind, wil het alleen graag meteen goed doen. En die Buffet is geen crème maar een serum, weet niet of dat nog verschil maakt?
SPF is een ingrediënt dat je oa in zonnebrandproducten vind. Zelf gebruik ik, naast mn dagelijkse verzorging, elke dag een dagcreme van Kruidvat eigen merk met een SPF factor 30. Zomer en winter. Ook als je niet in de zo’n komt is bescherming erg belangrijk.
Dus nogmaals, ga lekker door met Nivea maar stap over naar een dagcreme van ze, mét een SPF factor, en voor de nacht een lekkere olie.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou zelf van de producten van Uncover en Paula's Choice.
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 11:32
Dus misschien beter om deze 1x per week te gaan gebruiken en dat op te bouwen?
Deze kun je inderdaad beter voor de nacht gebruiken. 2x in de week, onder de olie.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik word hier een stuk wijzer van zie ik alweer, nooit geweten allemaal.

Straks dus even naar de kruidvat, dagcrème met SPF halen en kijken voor een olie.

Belachelijk eigenlijk, ben je 43 voor geworden :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
13-01-2021 11:35
In heel veel dag cremes zit SPF in zodat je gezicht beschermd is tegen de zon. Het voordeel hiervan is dat het een veel aangenamer creme is dan zonnebrandcreme. Ik zou gewoon dagelijks dagcreme gaan gebruiken (wel eentje met SPF).
Alle reacties Link kopieren
Ja dus ik ga straks even kijken voor een dagcrème met SPF!
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 11:42
Nou ik word hier een stuk wijzer van zie ik alweer, nooit geweten allemaal.

Straks dus even naar de kruidvat, dagcrème met SPF halen en kijken voor een olie.

Belachelijk eigenlijk, ben je 43 voor geworden :facepalm:
Mijn oma had op haar 80e een prachtige huid en had haar hele leven enkel een pot a la nivea gebruikt. Ze vond al die andere cremes maar onzin.
Denk dat de waarheid in t midden ligt, denk dat genen en een gezonde leefstijl (water drinken, groenten) belangrijker zijn en dat n creme een extra steuntje is.
Alle reacties Link kopieren
Mocht je dit belangrijk vinden, dan kun je met de app van Beat The Microbead van de Plastic Soup Foundation de ingrediëntenlijst scannen op microplastics. Van Nivea weet ik zeker dat er microplastics inzitten, zelf ben ik daarom overgestapt op duurzamere merken.
Ik wil hier geen tekst (maar een leeg vak kan ik niet opslaan)
Herkenbaar hoor.....ik gebruik helemaal niks...ik haal de 2x per week niet eens. Ik ben 45....

Ik vermoed dat ik ook niet de discipline heb om te smeren. Nivea is toch prima
Alle reacties Link kopieren
Corzon schreef:
13-01-2021 12:37
Mijn oma had op haar 80e een prachtige huid en had haar hele leven enkel een pot a la nivea gebruikt. Ze vond al die andere cremes maar onzin.
Denk dat de waarheid in t midden ligt, denk dat genen en een gezonde leefstijl (water drinken, groenten) belangrijker zijn en dat n creme een extra steuntje is.
De waarheid ligt niet in het midden. Sommige mensen hebben waanzinnig veel genetisch geluk met hun huid. Maar ook díe mensen zouden een nog veel betere huid hebben gehad als ze elke dag trouw spf hadden gesmeerd. Dat is gewoon een bewezen feit.
Rimpels voorkomen (voor zover de mogelijkheid van je genetische pakket toelaat) doe je door zo vroeg mogelijk in je leven te beginnen met elke dag spf te gebruiken.
Gezond eten en drinken is uiteraard belangrijk, maar de nummer één huidverouderaar is zonlicht. Daglicht. Ook als je binnen zit. Daar kun je je tegen beschermen en dat komt je huid nog veel meer ten goede dan (alleen) gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
13-01-2021 13:16
Herkenbaar hoor.....ik gebruik helemaal niks...ik haal de 2x per week niet eens. Ik ben 45....

Ik vermoed dat ik ook niet de discipline heb om te smeren. Nivea is toch prima
Voor To is Nivea niet prima. Want ze wil iets aan haar rimpels gaan doen. Daar gaat je pot Nivea geen barst aan veranderen. Als je je gezicht gewoon een beetje wil invetten omdat het anders zo droog aanvoelt, is Nivea prima.

To kan beter beginnen met een serum of crème met een laag percentage retinol.
Alle reacties Link kopieren
Van een serum moet je maar heel weinig gebruiken. Een paar druppels is meestal al genoeg.
Misschien heb je te veel gebruikt.

Spf is geen ingredient, het betekent beschermingsfactor.

Niet iedereen kan olie gebruiken. Bij mij trekt olie echt niet in mijn huid. Het blijft erop liggen. Een vriendin van mij kan de vetste olie of creme opsmeren en het is in een paar minuten weg.

Nivea heeft ook heel veel andere cremes dan het blauwe blik.
Ik zou iets kiezen in een flesje en niet in een pot.
Vergeet je hals niet mee te smeren. Daar zijn vaak de eerste tekenen van huidveroudering te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gevoelige huid die allergisch reageert op alles van Nivea. Het is verbazingwekkend hoe vaak irriterende stoffen worden toegevoegd aan crèmes waar allerlei claims aan worden opgehangen die niet kloppen. Alleen maar omdat het lekker ruikt of goed klinkt. Er ging een wereld voor me open toen ik me daarin verdiepte. Uiteindelijk kwam ik uit op de Dode Zee dag&nachtcrème van De Tuinen. Vaak hebben ze aanbiedingen zoals drie potjes voor de prijs van 1. Voor mij werkt deze crème goed, maar mijn huid is jouw huid niet. Weet je al of je een droge, vette of gecombineerde huid hebt?
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-01-2021 13:19
Voor To is Nivea niet prima. Want ze wil iets aan haar rimpels gaan doen. Daar gaat je pot Nivea geen barst aan veranderen. Als je je gezicht gewoon een beetje wil invetten omdat het anders zo droog aanvoelt, is Nivea prima.

To kan beter beginnen met een serum of crème met een laag percentage retinol.
Dit inderdaad, ik wil graag zien of ik de fijne lijntjes en rimpeltjes kan verminderen. En ik weet gewoon dat nivea dit niet kan(althans de blauwe pot). Ik weet ook niet beter want mijn moeder deed exact hetzelfde, ook zij heeft gewoon een mooie huid, maar het is net wat jij zegt, het kan beter.

Ik zag serum met 0,5% retina, is dat een goeie om 1x per week mee te beginnen?
Alle reacties Link kopieren
Zeewater8669 schreef:
13-01-2021 13:52
Vergeet je hals niet mee te smeren. Daar zijn vaak de eerste tekenen van huidveroudering te zien.
Dankjewel voor de tip, die zou ik inderdaad vergeten!
Alle reacties Link kopieren
borboletas schreef:
13-01-2021 12:53
Mocht je dit belangrijk vinden, dan kun je met de app van Beat The Microbead van de Plastic Soup Foundation de ingrediëntenlijst scannen op microplastics. Van Nivea weet ik zeker dat er microplastics inzitten, zelf ben ik daarom overgestapt op duurzamere merken.
Dankjewel voor de tip, van de microplastic wist ik inderdaad niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven