Mode & Beauty alle pijlers

Beginnen met huidverzorging

13-01-2021 11:05 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Weer een topic over huidverzorging....

Het zit zo, ik ben 43, heb nog nooit een crème of iets gebruikt, behalve dan de blauwe Nivea pot met dikke witte crème. Deze gebruik ik alleen als ik het idee heb dat mijn huid op mijn gezicht een beetje trekt, dus dat is waarschijnlijk iets van 2x per week.

Verder gebruik ik niks! Ik was mijn gezicht in de ochtend en avond want ik gebruik wel mascara en oogpotlood, that's it!

Nu begin ik me een beetje te irriteren aan mijn rimpeltjes en fijne lijntjes. Ik zag van het weekend dat de slaap kreukel aan 1 kant van mijn gezicht niet zo snel meer bij trekt en dat de groeven (frons) bij mijn wenkbrauwen nu permanent ingegroefd staan.

Ik heb hierover met een vriendin van mij gehad, die wel regelmatig smeert en meer bezig is met gezichtsverzorging en zij zei dat ze lyrisch was over Buffet van the Ordinary.

Ik heb deze besteld en gister binnen gekregen. Nu zit het nog niet in mijn systeem om 2x per dag te smeren maar ik dacht, dit moet vast wel gaan lukken, 2 seconden werk.

Alleen nu heb ik deze gisteravond opgebracht en vanochtend en mijn huid is warm en wat rood, niet super veel, en niemand ziet het maar ik zie en voel het wel.

Is dit mijn huid die even moet wennen? Die zich het apezuur schrikt omdat het niks gewend is? Of moet ik iets anders gaan zoeken en is deze te agressief?

Of, en dat is eigenlijk mijn hele vraag, moet ik mezelf een andere routine aanleren en heb ik nu diverse stappen overgeslagen?

Kan iemand mij helpen met wat advies, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
13-01-2021 13:48
Van een serum moet je maar heel weinig gebruiken. Een paar druppels is meestal al genoeg.
Misschien heb je te veel gebruikt.
En dit zou heel goed kunnen... Aangezien ik dit voor het eerst gebruik.

Het warme gevoel en rode (waarvan vriend zei dat hij het niet zag of voelde) is ook weggetrokken nu.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een toner van Cosrx (een andere dan die van Jufjoke) waar ik ook eventjes een rode huid van krijg. Maar dat trekt na een paar minuten weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Ja het was nu wel tot 12u wat rood en warm, daarna trok het weg.

Moet wel zeggen dat mijn huid lekker zacht voelt maar weet niet of dit in mijn hoofd zit hahahaha
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 15:00

Ik zag serum met 0,5% retina, is dat een goeie om 1x per week mee te beginnen?
Heb je een linkje?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
13-01-2021 16:06
Heb je een linkje?
Ook van the Ordinary hahaha

https://www.douglas.nl/Gezicht-Gezichts ... RhaWwifQ==
Alle reacties Link kopieren
Ik plak hem niet goed zie ik....

https://www.douglas.nl/Gezicht-Gezichts ... RhaWwifQ==
Alle reacties Link kopieren
Linkje lukt me niet🤷‍♀️

In iedergeval, the Ordinary 0,5% retinol in Squalane
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 16:15
Linkje lukt me niet🤷‍♀️

In iedergeval, the Ordinary 0,5% retinol in Squalane
Oh, die ken ik wel. Ja, daar zou je prima mee kunnen beginnen. Retinol is iets wat je moet opbouwen. Je huid moet eraan wennen.
Zelf gebruik ik al een paar jaar 1% retinol, en nooit noemenswaardig reacties gehad, maar in het begin kan droogheid en schilfering optreden. Laat je huid er langzaam aan wennen. Gebruik het de eerste drie weken eens per week. Dan laat je er langzaamaan steeds een dag korter tussen. Maar spreid dat uit over weer een paar weken. Uiteindelijk zou je dit product dagelijks moeten kunnen gebruiken, als je dat tenminste wil.
Op het moment dat het allemaal goed gaat met je huid, en het spul is op, dan zou je kunnen overwegen om een iets hoger percentage te gaan gebruiken.

Hoewel het een product is op basis van squalane (olie) zou ik ook elke keer een goede moisturizer erna gebruiken
Alle reacties Link kopieren
Heel erg bedankt voor de adviezen JufJoke!

Ik ga er mee aan de slag!
Alle reacties Link kopieren
Als je dingen met Retinol gaat gebruiken zorg dan voor een goede zonbescherming!
Je huid wordt er namelijk ook gevoeliger van voor zonschade. En dan niet een dagcrème met spf, maar een losse zonnebrand. De dagcrèmes met spf bieden vaak niet de spf die ze op het potje zetten (of je moet heeeel dik gaan smeren). Beter een losse dagcrème en zonbescherming.
Alle reacties Link kopieren
tripsie schreef:
13-01-2021 17:23
Als je dingen met Retinol gaat gebruiken zorg dan voor een goede zonbescherming!
Je huid wordt er namelijk ook gevoeliger van voor zonschade. En dan niet een dagcrème met spf, maar een losse zonnebrand. De dagcrèmes met spf bieden vaak niet de spf die ze op het potje zetten (of je moet heeeel dik gaan smeren). Beter een losse dagcrème en zonbescherming.
Oke, dus ik heb net een dagcrème gekocht met spf 30, maar dan kan ik beter daarbovenop nog mijn Eau Thermale Avene spf 50 voor het gezicht bij gebruiken?

Krijg je dan geen puistjes of pukkeltjes?
Alle reacties Link kopieren
Naar mijn mening kun je prima je dagcrème met spf 30 of 50 gebruiken. Gebruik het alleen inderdaad wel royaal.
Alle reacties Link kopieren
En wat verstaan jullie onder royaal?
Alle reacties Link kopieren
Een derde tot een halve theelepel. Dat geeft je de beschermingsfactor die op de verpakking staat. Als je die hoeveelheid aanhoudt, gewoon royaal insmeren van gezicht, hals, nek en oren, dan heb je een lekkere klodder nodig.
Alle reacties Link kopieren
Top! Dan weet ik een beetje wat ik kan aanhouden
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg het nog maar eens: Zarqa, voor heel veel huidtypen fijne producten zonder troep (wel zo prettig als je tot nu toe nog helemaal niks gebruikt hebt) en geen micro plastics inderdaad.
Er zullen nog veel meer fijne producten op de markt zijn maar het heeft bij mij zooo lang geduurd voor ik iets vond waar mijn huid goed op reageerde, ik had ook heel vaak dat mijn huid rood werd en branderig aanvoelde, gevoelig huidje!
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
In Nivea zitten geen microplastics. Hier een stukje daarover.

https://www.nivea.nl/wereld-is-onze-huid
Alle reacties Link kopieren
JoanWatson schreef:
13-01-2021 16:34
Heel erg bedankt voor de adviezen JufJoke!

Ik ga er mee aan de slag!
Dit is een hele fijne dagcreme met SPF 30. Gebruik hem al jaren, naast mn andere producten.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-sensit ... /p/3445730
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
13-01-2021 23:33
Dit is een hele fijne dagcreme met SPF 30. Gebruik hem al jaren, naast mn andere producten.

https://www.kruidvat.nl/kruidvat-sensit ... /p/3445730
Die heb ik gister gekocht!! Ga hem zo proberen. Vond hem gister al erg fijn voelen op mijn hand!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven