Mode & Beauty alle pijlers

Beste epileerapparaten (& ontharingstips)

14-01-2021 22:20 27 berichten
Hallo Viva's

Ik heb jaren mijn benen en oksels geschoren. Snel en makkelijk. Maar wat ook snel is, is het terugroeien van de haren. Wil ik gladde benen dan moet ik elke dag scheren. Mijn lichaamsaren zijn vrij dik en donker. Ik kom niet weg met 1x in de week zoals mijn blonde vriendinnen helaas.

Ik was dit beu en ben gaan waxen. Nadeel is dat er toch een harige tijd overheen gaat voor de volgende waxbeurt. Nu ben ik me beetje aan het verdiepen in epileren. Mogelijk is dit een betere methode voor mij.

Het gaat vooral om mijn (onder) benen. Ook een dingetje, mijn enkels zijn wat knokig waardoor ontharingen wat moeilijker is. Zo kom ik met scheermesje niet altijd even makkelijk bij alle haren. Kan me voorstellen dat een epileer apoaraat met extra brede kop daar niet echt gemakkelijk werkt?

Dus waar ik jullie voor nodig heb:
-Tips en ervaringen wat betreft ontharen
-Niet te duren epileer apparaten. Tuurlijk is kwaliteit belangrijk maar voor een eerste apparaat en voor een student...😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een van Carmen, voor nog geen 30,- gekocht op bol. Heeft ook een ladyshave-kop, die ook handig is gebleken. Ik gebruik de epilator voor mijn onderbenen, vind het ideaal! de haartjes blijven niet weken weg ofzo, maar minstens een aantal dagen. Dus je hoeft er dan even niet aan te denken. Ik epileer een keer in de week, en dat kan gewoon op de bank terwijl ik tv kijk (hoef niet onhandig in de douche te klooien). Meestal scrub ik mijn benen van tevoren, dan weet je zeker dat die alle haartjes meeneemt. Dus ik vind het een prima ding!
Alle reacties Link kopieren
nolimit-economy schreef:
14-01-2021 22:33
Ik heb een van Carmen, voor nog geen 30,- gekocht op bol. Heeft ook een ladyshave-kop, die ook handig is gebleken. Ik gebruik de epilator voor mijn onderbenen, vind het ideaal! de haartjes blijven niet weken weg ofzo, maar minstens een aantal dagen. Dus je hoeft er dan even niet aan te denken. Ik epileer een keer in de week, en dat kan gewoon op de bank terwijl ik tv kijk (hoef niet onhandig in de douche te klooien). Meestal scrub ik mijn benen van tevoren, dan weet je zeker dat die alle haartjes meeneemt. Dus ik vind het een prima ding!
Precies wat deze forummer zegt alleen epileer ik met een Braun Silk Epil. Ik doe het iets minder dan 1x per week, want ik ben lui.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de silk epil van Braun al jaren! Ooit in de sale gekocht en er rond de 40-50 euro voor betaald. Ik vind hem ook goed te gebruiken voor smalle oppervlakten, zoals oksels.

Wat ik fijn vind aan waxen/epileren is dat de haartjes na een lange tijd dunner worden en verminderen (consequent gebruiken een geen scheermes tussendoor).

Het is wel tijdrovender dan het gebruik van een scheermesje.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook van het dagelijkse scheren af en heb een aantal jaren geleden (ook) een Braun Silk Epil gekocht. Met als resultaat vooral heel veel ingegroeide haren. Ieder jaar voor de zomervakantie denk ik het weer een kans te moeten geven (want: toch wel makkelijk niet dagelijks scheren op vakantie), en ieder jaar zit ik elke dag alsnog alle ingegroeide haartjes er met een pincet uit te plukken. Wat nog veel tijdrovender is en er natuurlijk al helemaal niet fraai uit ziet. Scrubben en al het andere wat aangeraden wordt, maakt bij mij helaas geen verschil.

Dus ik ben weer terug bij braaf iedere week scheren. Het is wat het is.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik heb zo ipl van Philips. Ideaal. Ik hoef tegenwoordig nog maar 1x2 per weken te gebruiken op benen en oksels. Ga nu beginnen aan bikinilijn
Ik heb ook ontzettend veel zwarte haren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een Braun Silk Epil, ik gebruik hem voor het epileren van mijn onderbenen en bikinilijn. Oksels heb ik nog niet geprobeerd, heb daar weinig haartjes en daar haal ik net zo makkelijk even het scheermes overheen (lijkt mij ook heel pijnlijk dus ik durf ook niet zo goed 😂).
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werken dergelijke Epilady-apparaten dan weer niet goed omdat ik een ander soort huid heb die geniepig tussen de grijpertjes of de veer gaat zitten in plaats van de haren. Mijn onderbenen kan ik er wel mee behandelen. Daar werkt het goed; er zitten ook niet zoveel pijnzenuwen. Maar de rest niet.. brr. Doet veel te veel pijn en de haren blijven zitten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
15-01-2021 06:28
Bij mij werken dergelijke Epilady-apparaten dan weer niet goed omdat ik een ander soort huid heb die geniepig tussen de grijpertjes of de veer gaat zitten in plaats van de haren. Mijn onderbenen kan ik er wel mee behandelen. Daar werkt het goed; er zitten ook niet zoveel pijnzenuwen. Maar de rest niet.. brr. Doet veel te veel pijn en de haren blijven zitten.
Dat zit denk ik in je hoofd of je hebt een extreem dunne huid want een normale epilady kan niet je huid 'knijpen'.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
15-01-2021 06:28
Bij mij werken dergelijke Epilady-apparaten dan weer niet goed omdat ik een ander soort huid heb die geniepig tussen de grijpertjes of de veer gaat zitten in plaats van de haren. Mijn onderbenen kan ik er wel mee behandelen. Daar werkt het goed; er zitten ook niet zoveel pijnzenuwen. Maar de rest niet.. brr. Doet veel te veel pijn en de haren blijven zitten.
Dan is je Epilady stuk. Ik heb dit ook eens met een apparaat gehad. Nieuwe gekocht, niks meer aan de hand.
Ik epileer ook, maar het duurt wel lang. Nu doe ik het wekelijks en dat scheelt tijd, alleen ik moet elke strook zo 2 a 4 x doen, omdat die niet alle haren steeds meepakt. Ik heb de silk 9 ofzoiets. Die pakt ook de allerkleinste haartjes mee.
Ik lees veel over braun silk epil. Welk model hebben jullie? Extra opzetstukken/accessoires bijgekocht?

De 9 vind ik toch wel wat te duur. Ben nu vooral veel reviews aan het kezen over de 5 en de 7.
Ik heb de 9, maar al die opzetstukken zijn echt onzin. Ik gebruik het nooit. Dus een goedkopere voldoet.
Ikkuz schreef:
16-01-2021 14:10
Ik heb de 9, maar al die opzetstukken zijn echt onzin. Ik gebruik het nooit. Dus een goedkopere voldoet.
Goed om te weten. Gebruik jij hem dan alleen voor benen of ook oksels en bikinilijn?
Alle reacties Link kopieren
Femsylove schreef:
15-01-2021 22:37
Ik lees veel over braun silk epil. Welk model hebben jullie? Extra opzetstukken/accessoires bijgekocht?

De 9 vind ik toch wel wat te duur. Ben nu vooral veel reviews aan het kezen over de 5 en de 7.
Ik heb geen idee welk model ik heb. Ik heb hem alweer een paar jaar. Geen extra opzetstukken erbij. Ik heb de kop er zelfs afgehaald omdat dat voor mij beter werkt.

Dagen van te voren lekker je huid scrubben en gehydrateerd houden. Epileren op een droge huid doet extra zeer.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
16-01-2021 16:30
Ik heb geen idee welk model ik heb. Ik heb hem alweer een paar jaar. Geen extra opzetstukken erbij. Ik heb de kop er zelfs afgehaald omdat dat voor mij beter werkt.

Dagen van te voren lekker je huid scrubben en gehydrateerd houden. Epileren op een droge huid doet extra zeer.
Dat doe ik inderdaad ook als ik mijn bikinilijn epileer! Dan is ie smaller en kun je er beter bij. Ik scrub inderdaad ook, benen smeer ik elke avond voor het slapen in. Bikinilijn epileer ik meteen na het douchen, poriën staan dan toch meer open. Kost mij niet meer dan 5 minuutjes.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Hendrikje106 schreef:
16-01-2021 21:24
Dat doe ik inderdaad ook als ik mijn bikinilijn epileer! Dan is ie smaller en kun je er beter bij. Ik scrub inderdaad ook, benen smeer ik elke avond voor het slapen in. Bikinilijn epileer ik meteen na het douchen, poriën staan dan toch meer open. Kost mij niet meer dan 5 minuutjes.
Ik hoef mijn bikinilijn gelukkig niet meer te epileren. Heb dat al zo vaak gedaan dat er bijna geen haar meer heb. Epileren loont echt.
Femsylove schreef:
16-01-2021 14:55
Goed om te weten. Gebruik jij hem dan alleen voor benen of ook oksels en bikinilijn?
Nu alleen de benen. Ik heb een jaar lang littekens en hele bulten gehad door het epileren daar. Ik was na 2 maanden zoiets gestopt, omdat ik constant ingegroeide haren had, maar ook met normaal scheren bleef ik bulten houden. Niks hielp toentertijd ook. Uiteindelijk heeft een vriendin een hele goede serum gemaakt en dat hielp. Sindsdien ook alleen nog vaak kleine bultjes met scheren. Ik ga er nooit meer epileren. Wel reageert elke huid anders.
Bij de bikinilijn bedoel ik. Het epileren van mijn benen gaat prima.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
16-01-2021 22:43
Ik hoef mijn bikinilijn gelukkig niet meer te epileren. Heb dat al zo vaak gedaan dat er bijna geen haar meer heb. Epileren loont echt.
Klopt inderdaad, bij mij zijn het ook nog enkele haartjes.
The problem is people are being hated when they are real, and are being loved when they are fake.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat met mijn benen ook te bereiken, maar dan moet ik nog even zwoegen. Doe dat pas weer sinds een half jaar. Oksels doe ik niet. Weleens geprobeerd maar die pijn op die plek trek ik erg slecht.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
17-01-2021 13:41
Oksels doe ik niet. Weleens geprobeerd maar die pijn op die plek trek ik erg slecht.
Ja, ik durf de oksels ook (nog) niet. De bikinilijn eigenlijk ook niet. Is dat jou meegevallen? Vind het nog een beetje een eng idee😂
Alle reacties Link kopieren
nolimit-economy schreef:
18-01-2021 11:50
Ja, ik durf de oksels ook (nog) niet. De bikinilijn eigenlijk ook niet. Is dat jou meegevallen? Vind het nog een beetje een eng idee😂
Ik epileer mijn bikinilijn en oksels ook! Het kan natuurlijk per persoon en huid verschillen, maar ik denk dat het even wennen is. In het begin deed het bij mij ook pijn. Toen de haartjes daar, door het epileren, wat dunner werden nam de pijn ook af!

Hoewel het ook aan het apparaat kan liggen! De silk epil die ik nu heb is fijner!
O ja en ik epileer wanneer mijn huid droog is, dus niet na het douchen/sporten (dat doet pijn!)
Alle reacties Link kopieren
nolimit-economy schreef:
18-01-2021 11:50
Ja, ik durf de oksels ook (nog) niet. De bikinilijn eigenlijk ook niet. Is dat jou meegevallen? Vind het nog een beetje een eng idee😂
Nee viel zeker niet mee 🤣 maar ik kon dat beter aan op een of andere manier. Bij mijn oksel ben ik snel geneigd om mijn arm snel naar beneden te doen. Gelukkig heb ik daar niet heel veel haar en scheer ik dat gemakkelijk weg.

Ik epileer vóór het douchen op een droge huid. Na het douchen op nog een nadampende huid vind ik niet prettig.
Alle reacties Link kopieren
Femsylove schreef:
15-01-2021 22:37
Ik lees veel over braun silk epil. Welk model hebben jullie? Extra opzetstukken/accessoires bijgekocht?

De 9 vind ik toch wel wat te duur. Ben nu vooral veel reviews aan het kezen over de 5 en de 7.
Ik heb de Silk peil 7. Vorig jaar een nieuwe gekocht omdat de oude het na ca 20 jaar niet goed meer deed (batterij), erg tevreden over! Dochter gebruikt het scheerhoofd nu ook, dat zit er bij de 7 ook bij. Vind het model fijn in de hand liggen, batterij gaat lang mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven