Mode & Beauty alle pijlers

Welke shampoo/ conditionerbar?

17-01-2021 15:52 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met welke shampoo en/of conditionerbar heb je ervaring?
Ik zie verschillende merken zoals Loofy’s of Shampoobars.nl.
Die van de Lush bevallen me niet,helaas.
Dus welke maakt je haar zacht en geurig? Welk merk en welke geur?
Alle reacties Link kopieren
Ik volg! Ik stap graag over maar heb nog geen bar gevonden die het haar glanzend maakt. Vooral heel droog en heel veel moeite om het helemaal gewassen te krijgen gezien het niet veel afgeeft of schuimt. En douchen moet ook snel kunnen. Of is dat een deceptie met een bar?
Repeat: ik lees mee!
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben juist al 10+ jaren fan van Lush. Nooit meer iets anders.
Af en toe laat ik me verleiden toch eens iets anders te kopen, maar dat valt keer op keer tegen.

Ik heb geprobeerd: Helemaal Shea, N.A.E. en Werfzeep. Alledrie shampoo's die geen enkel belletje schuim geven en dus niet reinigen. Ik krijg er vies, vet haar van. Kreeg vaak de tip om m'n haar na te spoelen met appelazijn, maar dat haalt ook niets uit.

Die mij maar weer gewoon Lush. Bij voorkeur de Montalbano.
Je moet bedenken wat je wilt; wil je geen SLS en siliconen? Dan schuimt het minder. Ik gebruik zelf Soap7, spoel na met wat appelazijn sterk verdund met water, daar blijft mijn haar mooi zacht bij. Lush zit SLS in, soap 7 niet. Als je producten in je haar gebruikt heb je vaak SLS nodig, omdat in producten meestal veel siliconen zitten.
stippensokken schreef:
17-01-2021 16:37
Ik ben juist al 10+ jaren fan van Lush. Nooit meer iets anders.
Af en toe laat ik me verleiden toch eens iets anders te kopen, maar dat valt keer op keer tegen.

Ik heb geprobeerd: Helemaal Shea, N.A.E. en Werfzeep. Alledrie shampoo's die geen enkel belletje schuim geven en dus niet reinigen. Ik krijg er vies, vet haar van. Kreeg vaak de tip om m'n haar na te spoelen met appelazijn, maar dat haalt ook niets uit.

Die mij maar weer gewoon Lush. Bij voorkeur de Montalbano.
Dat komt dus omdat in Lush SLS zit en in weerfzeep en helemaal Shea niet. Als je stopt met SLS kan je beter geen siliconen meer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hier dan van Werfzeep. En ja hoor gewoon glanzend haar.
En het schuimt hier thuis wel, waterontharder, maar verder vrijwel nergens. Haar wassen duurt wat langer, want langer uitspoelen. Maar ik was het slechts 1 keer per week ipv 4 keer.

Geurig.. niet echt maar dat vind ik prettig. Ik hou niet van naar parfum keuren. En ja 5 geurtjes door elkaar..bah. (shampoo, zeep, dagcrème, haarlak, make-up, parfum, bodylotion, wasmiddel)
Alle reacties Link kopieren
Juist wel Lush en dan de Godiva. Daar gaat je haar zo lekker van ruiken en je hebt niet eens conditioner nodig. Mag wel maar mijn haar is heel zacht na Godiva. Hij is net terug sinds januari.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
17-01-2021 16:40
Dat komt dus omdat in Lush SLS zit en in weerfzeep en helemaal Shea niet. Als je stopt met SLS kan je beter geen siliconen meer gebruiken.
Maar ik gebruik verder helemaal geen stylingproducten in mijn haar. Alleen shampoo. Geen conditioner, spray, mousse, masker, whatever. Niks!

Toch doen die shampoo's zonder SLS bij mij totaal niks. Ook niet na vier weken doorzetten.
Hoe kan dat dan?
stippensokken schreef:
17-01-2021 16:56
Maar ik gebruik verder helemaal geen stylingproducten in mijn haar. Alleen shampoo. Geen conditioner, spray, mousse, masker, whatever. Niks!

Toch doen die shampoo's zonder SLS bij mij totaal niks. Ook niet na vier weken doorzetten.
Hoe kan dat dan?
Hoe bedoel je dat ze totaal niks doen? Hoe hard is je water? Spoel je na met een zuur? SLS ontwennen kan langer dan vier weken duren. Het zuur is niet alleen bedoeld als conditioner, maar ook om haarschubben te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Sága schreef:
17-01-2021 17:05
Hoe bedoel je dat ze totaal niks doen? Hoe hard is je water? Spoel je na met een zuur? SLS ontwennen kan langer dan vier weken duren. Het zuur is niet alleen bedoeld als conditioner, maar ook om haarschubben te sluiten.
Het doet niks als in: het schuimt niet en het reinigt al zeker niet.

Ja, er komt hier heel hard water uit de kraan. Maar in een huurwoning kan en wil ik geen waterontharder installeren.
En ja, ik spoelde na met appelazijn, zowel puur als verdund geprobeerd. Had geen effect.

Langer dan vier weken (tijdens een vakantie) kan ik niet met vette slierten haar rondlopen. Ik moet er op mijn werk verzorgd uitzien, niet als een onverzorgde hippie.

Ergo: doe mij maar gewoon Lush.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de shampoobars van Aromaesti heel erg fijn. Doen goed hun werk, ruiken heerlijk en schuimen heel goed juist.

Vrij van SLS/SLES, palmolie, parabenen, alcohol, siliconen, en dierproefvrij.

https://www.metolijf.nl/natuurlijke-haa ... d18eb27af7
Met heel hard water is het inderdaad lastiger, mijn bars van soap7 schuimen wel gewoon trouwens. Zonder SLS enzo
Alle reacties Link kopieren
Ik maak zelf zeep en shampoobars. Wellicht is dat ook een optie voor je? Is ook nog een leuke hobby in tijden van corona en niks te doen.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo bar heb ik van de kruidvat. Volgens mij heb je drie soorten, ik heb die met honing.

Conditoner bar heb ik van happy soaps. Nu een chocolade, maar er zijn nog veel meer soorten.


https://thehappysoaps.com/?gclid=EAIaIQ ... gLesPD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vanille conditioner van shampoobar.nl Ik vind 'm erg lekker, mijn haar voelt zacht. Niet zo droog. Ik zoek hierna iets van soap7, omdat die hier in de buurt gemaakt wordt, en ik ze in het winkelcentrum kan kopen, maar de shampoobar is nog lang niet op :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik wil alvast iedereen bedanken voor de reacties! Ik ben druk aan het rondkijken🙃
Meer ervaringen natuurlijk welkom🤪
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik de shampoo bar van Soopie: heerlijk! ( er is er een zonder geur en 1 mét)
Ik heb pas een shampoobar en conditioner van Beesha gekocht. Ik was positief verrast. Het fijn is ook dat je proefverpakkingen kunt proberen.
En wat betreft Lush, my all time favorit, die hebben de formule aangepast en er zit volgens mij geen SLS meer in.
Miranda_86 schreef:
18-01-2021 07:30
Ik heb pas een shampoobar en conditioner van Beesha gekocht. Ik was positief verrast. Het fijn is ook dat je proefverpakkingen kunt proberen.
En wat betreft Lush, my all time favorit, die hebben de formule aangepast en er zit volgens mij geen SLS meer in.
Ah heel recent? Vorig jaar gaven ze nog aan dat ze het niet goed schuimend kregen zonder sulfaten.
Sága schreef:
18-01-2021 10:15
Ah heel recent? Vorig jaar gaven ze nog aan dat ze het niet goed schuimend kregen zonder sulfaten.
Er zit nu natrium lauryl sulfaat in ipv SLS. Is alsnog een chemisch goedje denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de Heali Kiwi bar van Ethique, gekocht bij Holland & Barrett. Ik doe er al meer dan een jaar mee en ben er heel blij mee. Vloeibaar of vast wil ik dat mijn shampoo een laag-neutrale pH heeft, milde surfactanten (mogen ook sulfaten zijn in de juiste formulering), en zo min mogelijk geur, dus de zeep-gebaseerde bars die hier genoemd worden zou ik sowieso laten liggen. Van wat hier genoemd wordt zou ik Beesha het best inschatten op basis van de ingrediënten, dank voor de tip Miranda_86!

Natrium Lauryl Sulfaat is overigens hetzelde als Sodium Lauryl Sulfate, natrium is de Nederlandse vertaling van sodium. Lush heeft zowel shampoos met SLS als shampoos met SCS, dat is milder dan SLS maar ik zou het allebei liever niet als enige surfactant in mijn shampoo hebben.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels de Vanille shampoobar en conditionerbar van Shampoobars.nl binnen. En de Blossem 2-1 shampoobar van Shampoobars.nl
Ik zal hier nog een update over plaatsen🕺
Alle reacties Link kopieren
nursy schreef:
17-01-2021 17:34
Ik maak zelf zeep en shampoobars. Wellicht is dat ook een optie voor je? Is ook nog een leuke hobby in tijden van corona en niks te doen.
Hoe doe jij dat?
Alle reacties Link kopieren
kiddootje schreef:
19-01-2021 14:30
Bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels de Vanille shampoobar en conditionerbar van Shampoobars.nl binnen. En de Blossem 2-1 shampoobar van Shampoobars.nl
Ik zal hier nog een update over plaatsen🕺
Ik heb de Blossem 2-1 van Shampoobars. nl gebruikt, en ik ben enthousiast. Hij schuimt goed, wel beter gelijk over haar wrijven, en mijn haar is zacht. Voelt iets wat stug na wassen, maar het kamt makkelijk en droogt zacht op. Ik bewaar hem in een zakje, die je ook via site kan kopen.
Werkt dat, in een zakje bewaren? Ik heb nog een hele voorraad gewone zeep, maar die wordt zo papperig als je het in de douche legt... heeft iemand tips daarvoor?
En is dat met die shampoo bars ook zo of hebben die daar minder last van?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven