Mode & Beauty alle pijlers

Wimpers zijn lelijk geworden

19-01-2021 22:22 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallootjes!

Ik was altijd op 1 ding trots van mijn lichaam en dat waren mijn ogen. Ik had altijd mooie lange wimpers die heel mooi recht op stonden.

Nu heb ik sinds 3 weken ong. Dat mijn wimpers heel lelijk zijn, ze hangen ( letterlijk naar beneden. Dus niet recht vooruit echt v omlaag) en zitten door de war. En het blijft zo...

Ik draag 5 dagen in de week make up:
Eyeliner, oogpotlood en mascara. Dit doe ik al voor 6 jaar. Snachts draag ik een slaapmasker omdat mijn kamer heel licht is. Dit doe ik al 3 jaar.
Ik verwijder mijn make up voor het slapen met olie.

Dus ik weet niet wat hier mis is gegaan?!

Iemand enig idee? En mischien tips hoe ik weer me oude wimpers terug krijg??
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens een tijd geen make up te dragen. Kijk of dat verschil uitmaakt.
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt. Er is limiet van 255 tekens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het oprecht vervelend voor je, want het klinkt alsof je er heel trots op was.
Maar tegelijkertijd fascineert het me ook ontzettend op war voor ieniemienie onderdelen van het lichaam wij vrouwen zich kunnen focussen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, geen idee. Wat vervelend.
Haal je de restjes olie weg met een cleanser? Heb je andere dingen die anders zijn? Moe, haaruitval, stress, veel afgevallen?
Een slaapmasker zou gedurende de nacht je wimpers denk ik wel wat naar beneden kunnen duwen, maar dat gebruik je dus al drie jaar. Of dat nou meteen het probleem is...
Is je kamer echt niet donkerder te maken? Dan kun je testen wat er gebeurt als je het masker eens een maand of zo niet draagt.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je een wimperserum? Want dat kan wel degelijk invloed hebben. Ik heb wel vaker gelezen dat bij sommige mensen de wimpers heel warrig werden. Al gebruik ik zelf ook een wimperserum en ik heb het zelf niet.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij lag het toch echt aan het slaapmasker. En ja, eerst ging dat wel goed. Ben zonder masker gaan slapen ( super vervelend in het begin!) en na een paar weken zag ik verbetering ;-) Nog steeds zijn mijn wimpers hier en daar wat rommelig, dus helemaal over is het niet. Maar zoals gezegd: echt wel verbeterd sinds ik zonder masker slaap.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-01-2021 22:28
Jeetje, geen idee. Wat vervelend.
Haal je de restjes olie weg met een cleanser? Heb je andere dingen die anders zijn? Moe, haaruitval, stress, veel afgevallen?
Een slaapmasker zou gedurende de nacht je wimpers denk ik wel wat naar beneden kunnen duwen, maar dat gebruik je dus al drie jaar. Of dat nou meteen het probleem is...
Is je kamer echt niet donkerder te maken? Dan kun je testen wat er gebeurt als je het masker eens een maand of zo niet draagt.
Wel zo nu en dan een wimper die uitvalt. Maar dat is het wel. Ik wou laatst karton online bestellen om het glas af te plakken waar het licht doorheen komt. Maar dan kom je al gauw op min 80 euro uit. Dus dan maar even wachten tot de knutselwinkels weer open zijn.
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
19-01-2021 22:39
Bij mij lag het toch echt aan het slaapmasker. En ja, eerst ging dat wel goed. Ben zonder masker gaan slapen ( super vervelend in het begin!) en na een paar weken zag ik verbetering ;-) Nog steeds zijn mijn wimpers hier en daar wat rommelig, dus helemaal over is het niet. Maar zoals gezegd: echt wel verbeterd sinds ik zonder masker slaap.
Dan ga ik het toch maar proberen... hopen dat het werkt!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het een natuurlijk proces van vernieuwing. Net als je soms tijdelijk veel hoofdhaar kan verliezen. Geef het een paar weken, ik denk dat het vanzelf weer goed komt. Zo gaat dat bij mij in ieder geval.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
19-01-2021 22:28
Ik vind het oprecht vervelend voor je, want het klinkt alsof je er heel trots op was.
Maar tegelijkertijd fascineert het me ook ontzettend op war voor ieniemienie onderdelen van het lichaam wij vrouwen zich kunnen focussen.
Omdat toevallig een van haar sterkere punten een relatief klein onderdeel is van het menselijk lichaam.
wij slapen nooit.
Cat_26 schreef:
19-01-2021 22:50
Wel zo nu en dan een wimper die uitvalt. Maar dat is het wel. Ik wou laatst karton online bestellen om het glas af te plakken waar het licht doorheen komt. Maar dan kom je al gauw op min 80 euro uit. Dus dan maar even wachten tot de knutselwinkels weer open zijn.
Probeer het eerst eens tijdelijk met karton van dozen! Er wordt nu zo veel online besteld dat je daar makkelijk aan moet kunnen komen.
Komt door dat slaapmasker.
Alle reacties Link kopieren
Cat_26 schreef:
19-01-2021 22:50
Wel zo nu en dan een wimper die uitvalt. Maar dat is het wel. Ik wou laatst karton online bestellen om het glas af te plakken waar het licht doorheen komt. Maar dan kom je al gauw op min 80 euro uit. Dus dan maar even wachten tot de knutselwinkels weer open zijn.
Niet mooi, maar tijdelijk op te lossen met vuilniszakken danwel kranten ervoor plakken? Anders stukje multiplex van de bouwmarkt?

Kun je in ieder geval dat masker af doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je raam eerst gewoon even afplakken met vuilniszakken (wel dubbel gevouwen laten, en dan gewoon die dikkere trekband zakken).
Wij hebben hier verduisterende rolgordijnen van ikea en die werken perfect en waren absoluut niet duur!
Maar voordat je dat aanschaft zou ik eerst inderdaad even testen of je in slaap kan vallen zonder dat masker met vuilniszakken op je raam.

Ben je toevallig ook niet een ander soort mascara gaan gebruiken? Misschien dat dat ook invloed kan hebben
alongwiththesunshine schreef:
19-01-2021 22:53
Omdat toevallig een van haar sterkere punten een relatief klein onderdeel is van het menselijk lichaam.
Ogen vallen sowieso nogal op want daar kijken mensen (uitzonderingen en pervs daargelaten) naar als ze met je praten.
TinyTiny schreef:
19-01-2021 23:43
Niet mooi, maar tijdelijk op te lossen met vuilniszakken danwel kranten ervoor plakken? Anders stukje multiplex van de bouwmarkt?

Kun je in ieder geval dat masker af doen.
Duurde even voor ik door had dat dit niet over de ogen ging haha
Alle reacties Link kopieren
Daar is een wimperkruller toch voor?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-01-2021 22:30
Gebruik je een wimperserum? Want dat kan wel degelijk invloed hebben. Ik heb wel vaker gelezen dat bij sommige mensen de wimpers heel warrig werden. Al gebruik ik zelf ook een wimperserum en ik heb het zelf niet.
Klopt. Bij mij groeiden sommige haren ondersteboven dus moest ik die uittrekken wilde ik ze niet in mijn oog krijgen.
retrostar wijzigde dit bericht op 20-01-2021 07:42
16.43% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Je kunt karton halen bij de Aldi, vaak zit er op pallets cola, sinas etc karton tussen elke laag die gestapeld is. Die van de wc papier zijn erg groot 😄 succes
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook gewoon een handdoek of T-shirt over je ogen leggen, dan schuurt er ook niks tegen je wimpers.
Werkt net zo goed als een maskertje, is een stuk comfortabeler en het kost niks.
Maar in de winter is het toch donker buiten? Heb je dan toch nog karton of een slaapmasker oid nodig?
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst dat er opwarmbare wimperkrullers bestaan. Echt waar.
Misschien een idee?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
20-01-2021 09:37
Maar in de winter is het toch donker buiten? Heb je dan toch nog karton of een slaapmasker oid nodig?
Licht komt van binnen uit. Woon in een oud kantoorpand waar 2 enorme ramen naast de deur zitten. En slaap tegenover wastafels waar licht schijnt.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
20-01-2021 09:58
Ik las laatst dat er opwarmbare wimperkrullers bestaan. Echt waar.
Misschien een idee?
Zoiets heb ik ook voorbij horen komen. Maar dan dat je de kruller zelf moet opwarmen met een föhn. Binnenkort dan toch maar even lamgs de kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je kunt m natuurlijk ook zelf opwarmen met de föhn. Lijkt me gedoe, maar dan weet je wel of het helpt.
Die ik bedoel warmen zichzelf op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven