Mode & Beauty alle pijlers

Brexit uitleg

04-02-2021 21:06 10 berichten
Hoi iedereen

Kan iemand mij ietd uitleggen over Brexit?
Ik ben gek op kleding en kocht vaak via winkels die zich baseren in de UK. Omdat voor 2021 de UK nog bij europa hoorde hoefde ik hiervoor nooit extra kosten voor in te leggen. Alleen met de brexit wel, alleen hoeveel?
Ik weet dat je onder de 22€ veilig zit. maar boven komen en er inklaringskosten, btw en invoerrechten bij maar hoeveel zou ik allemaal niet weten
iemand die in 2021 nog iets uit de uk heeft besteld die het misschien weet?
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je gewoon opzoeken online. Alles buiten de EU heeft hetzelfde tarief.
...
http://www.invoercalculator.nl/
Alle reacties Link kopieren
Het VK hoort nog steeds bij Europa, maar niet bij de EU. Je betaalt non-EU importkosten en die zijn heel makkelijk op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht volgende week een bestelling uit Engeland van ongeveer 80 euro en verwacht sowieso 21% btw te betalen plus invoerrechten (volgens site van douane is dit max 12% voor kleding)

Maar ik heb al verschillende verhalen gehoord dat ups ook nog inklaringskosten in rekening brengt en dat de bijkomende kosten totaal wel 50% van de waarde van de bestelling kan zijn.

De site waar ik heb besteld heeft wel de VAT in mindering gebracht op de prijzen voor EU klanten.

Volgende week weet ik dus meer, mochten er dan nog geen andere ervaringen gedeeld zijn.

Edit: ik las laatst een bericht dat veel webwinkels uit de UK bezig zijn met distributie panden in Oostblok landen omzo het hele brexit gezeik te omzeilen.
Alles wat je koopt (écht álles!) Heeft een wereldwijd geharminiseerde code. De HS-code (in het Engels commodity code)

Vervolgens heeft elke land zijn eigen importtarief per code bepaald. Die tarieven zijn een percentage van het factuurbedrag. Dus ínclusief verzend/transportkosten.
Daarnaast betaal je 21% BTW. En voor accijsngoederen als alcohol en tabak ook accijns.

Daarnaast mag je een heleboel artikelen geheel niet invoeren, of als particulier niet, en er zijn artikelen waarvoor een specifieke importvergunning nodig is. (Medicijnen, voedsel, planten, dieren en zaden, diverse chemicaliën, wapens en munitie, vuurwerk, etc.)

Doordat particulieren goederen niet in kunnen klaren, omdat je daarvoor een BTW-nummer nodig hebt, word deze inklaring veelal door de pakketdienst verzorgd. En díe tarief......

Je kan je jurk beter zelf gaan naaien!
rosepudding schreef:
04-02-2021 22:40
Ik verwacht volgende week een bestelling uit Engeland van ongeveer 80 euro en verwacht sowieso 21% btw te betalen plus invoerrechten (volgens site van douane is dit max 12% voor kleding)

Maar ik heb al verschillende verhalen gehoord dat ups ook nog inklaringskosten in rekening brengt en dat de bijkomende kosten totaal wel 50% van de waarde van de bestelling kan zijn.

De site waar ik heb besteld heeft wel de VAT in mindering gebracht op de prijzen voor EU klanten.

Volgende week weet ik dus meer, mochten er dan nog geen andere ervaringen gedeeld zijn.

Edit: ik las laatst een bericht dat veel webwinkels uit de UK bezig zijn met distributie panden in Oostblok landen omzo het hele brexit gezeik te omzeilen.
En Nederland.

Goede infra, goed internet, opleidingsniveau, talenkennis, Rotterdam, Maastricht airport en Schiphol, en fiscaal ook niet heel vervelend......
dit werkt niet voor de uk
rosepudding schreef:
04-02-2021 22:40
Ik verwacht volgende week een bestelling uit Engeland van ongeveer 80 euro en verwacht sowieso 21% btw te betalen plus invoerrechten (volgens site van douane is dit max 12% voor kleding)

Maar ik heb al verschillende verhalen gehoord dat ups ook nog inklaringskosten in rekening brengt en dat de bijkomende kosten totaal wel 50% van de waarde van de bestelling kan zijn.

De site waar ik heb besteld heeft wel de VAT in mindering gebracht op de prijzen voor EU klanten.

Volgende week weet ik dus meer, mochten er dan nog geen andere ervaringen gedeeld zijn.

Edit: ik las laatst een bericht dat veel webwinkels uit de UK bezig zijn met distributie panden in Oostblok landen omzo het hele brexit gezeik te omzeilen.
ben beniewd!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het pakket vandaag binnen gekregen maar vreemd genoeg hoefde ik niets te betalen.

Nu heb ik het op mijn werk laten bezorgen en ik was net even buiten de deur toen het is bezorgd dus ik heb het niet zelf aangenomen.

Volgens mijn baas heeft de bezorger het afgegeven en is zo weer weggegaan. Hij heeft verder ook niet gevraagd of er wat betaald moest worden.

Ik kon ook geen sticker of bon ofzo vinden en heb ook geen mail ontvangen over een te betalen bedrag, dus ik denk dat ik mazzel heb gehad.
Want ik zou sowieso btw verschuldigd zijn en ik heb al verschillende verhalen gehoord over bijkomende inklaringskosten.

Dus ik heb geluk gehad maar ben dus niet veel wijzer geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven