Mode & Beauty alle pijlers

Roodheid (couperose) wangen verbergen met make-up

28-03-2021 20:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik draag lang niet altijd make-up, maar ik vind het soms wel echt fijn. Nu ben ik zelf van een naturelle make-up, maar ik heb roodheid t.h.v. mijn kaaklijn. Ik gebruik weleens de cc cream van Maybelline, omdat ik dit heel naturel vind, maar de roodheid is hier niet mee weg te werken. Dus nu mijn vraag: hoe kun je roodheid wegwerken zonder er te geplamuurd uit zien?
Ik gebruik alleen een concealerstick, groen mengen met dagcreme en dan aanstippen en uitsmeren met vingers of een make-up sponsje en dan mijn matte kleurloze poeder. Ik gebruik sowieso verder nooit foundation, vind ik heel lelijk bij mij.
Een groene primer.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik La Roche-Posay Rosaliac CC Corrigerende Crème
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
28-03-2021 21:06
Een groene primer.
Die gebruik ik al maar dat helpt niet alles. Daar overheen gebruik ik https://www.douglas.de/de/p/5002488790
Dat smeer ik niet, maar dat dep ik. En alleen plaatselijk dus, op de couperose.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig (of niet eigenlijk) zag ik van de week een advertentie van Rosalique langskomen op Facebook.
Soort crème, groen, die je als primer kunt gebruiken. Maar ook alleen als soort van foundation. Zou roodheid verbergen.
Heb maar even een tester besteld. :) Geen idee of de kleur goed is voor mij. Maar dan heb ik in ieder geval niet een hele tube liggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind groenige crème niks, het kleurt niet goed bij mij en ik ga eruit zien als een spook. Ik gebruik gewoon een dun laagje half dekkende foundation. Max Factor Lasting Performance of Bourjois Healthy Mix.
.
Alle reacties Link kopieren
Die groene creme werkte niet voor mij. Je bleef het toch zien op de een of andere manier.
Ik gebruik nu een bb Cream (van ici paris BE creatieve) en die dekt wel aardig maar geen full cover make-up look.
Dan hier en daar nog wat Mac studio fix concealer erop en dan is het aardig gedekt.
iones schreef:
28-03-2021 22:26
Die gebruik ik al maar dat helpt niet alles. Daar overheen gebruik ik https://www.douglas.de/de/p/5002488790
Dat smeer ik niet, maar dat dep ik. En alleen plaatselijk dus, op de couperose.
Ja, een primer (grondverf), daar moet altijd nog wat overheen natuurlijk.
TO ik heb hetzelfde probleem.
Watvoor mij heel goed werkt is de bb cream van Garnier.
Die van Estee Lauder vond ik ook erg fijn. (Mocht je wat meer budget hebben)
Alle reacties Link kopieren
Deppend foundation aanbrengen, voor zoveel mogelijk dekking. Je zou ook poeder foundation kunnen overwegen. Groene primers/crèmes zou ik overslaan, je krijgt er een ongezonde teint van, je ziet het toch aan de ondertoon van je huid.
Sjulia schreef:
29-03-2021 08:28
Deppend foundation aanbrengen, voor zoveel mogelijk dekking. Je zou ook poeder foundation kunnen overwegen. Groene primers/crèmes zou ik overslaan, je krijgt er een ongezonde teint van, je ziet het toch aan de ondertoon van je huid.
Ik zou dat ook niet doen.
Je hebt couperose dus je huid is erg dun en gevoelig, dan moet je imo niet te veel gaan klieren qua huidverzorging.
(Ik weet niet wat je als huidverzorging gebruikt maar ik zou je wel zonder parfum aanraden. Dat is trouwens beter voor iedere huid want ook voor niet gevoelige huiden voegt parfum niks toe. Behalve dat het lekker ruikt dan...)
Had je dit topic al niet eerder? Kan het zijn dat ik toen Chanel vitalumiere aqua had aangeraden of als het zomer was water fresh tint en dat dat je die te duur vond?
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag voor alle personen hier met couperose: hoe is jullie darmwerking? Is deze goed?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-04-2021 19:00
Even een vraag voor alle personen hier met couperose: hoe is jullie darmwerking? Is deze goed?
Bij mij niet... Waarom vraag je dit?
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
01-04-2021 19:06
Bij mij niet... Waarom vraag je dit?
Nou, een en ander zou met elkaar te maken hebben. Mijn lelijke couperose huid en mijn slechte darmen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
01-04-2021 19:00
Even een vraag voor alle personen hier met couperose: hoe is jullie darmwerking? Is deze goed?
Bij mij heeft het geen verband, het is genetisch. De fam van moederskant hebben het allemaal.
iones schreef:
01-04-2021 19:07
Nou, een en ander zou met elkaar te maken hebben. Mijn lelijke couperose huid en mijn slechte darmen.
Ja, hier ook. Mag ik ook nog wat vragen? Zijn er ook veel mensen die naast couperose/slechte huid last hebben van de darmen en ad(h)d?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik anti redness colouring cream van Sans Soucis

Kloppend aanbrengen, dekt goed ( heel weinig gebruiken, ik doen met een tube van 30cc anderhalf jaar)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een afspraak maken bij een goede winkel. Ik ben goed geadviseerd bij ICI Paris en daar heeft ze me ook met het spul opgemaakt, zodat ik zag dat het werkte. Als je voor een cc Cream gaat zou ik ze goed uittesten, als ik dun smeer is dat goed maar iets te dik en het slaat overal oranje uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven