Mode & Beauty alle pijlers

Maskne - zijden mondkapje

29-03-2021 14:19 13 berichten
Maskne - acne door het dragen van een mondkapje - is het niet helemaal. Eerder een soort rode irritatie-bultjes op mijn wangen na het dragen van een mondkapje, zelfs al is het maar kort. Mijn huid is erg gevoelig, dus het verbaasd mij niet. Nu las ik dat zijden mondkapjes voor minder irritatie kunnen zorgen. Maar die dingen zijn behoorlijk prijzig. Dus voordat ik ze koop, heeft hier iemand ervaring mee? Maakt het echt verschil uit?
Wat voor mondkapjes draag je nu?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er twee en ze zijn idd lekker luchtig. Ze beschermen ook minder natuurlijk. De pasvorm is alleen niet geweldig. En je kan ze niet in de wasmachine gooien.
Ik heb ook gewone katoenen (van Etos) , die zitten ook al een stuk fijner dan wegwerp kapjes. Die gaan bij mij ook heel snel broeien. Dus als ik voor langere tijd een kapje op moet, in het OV ofzo, dan gebruik ik de katoenen of de zijde.
.
Ik heb zijden mondkapjes. Wel luchtiger maar het nadeel vind ik dat ze zo "meegaan met je adem"..... Beetje moeilijk uitleggen.....
Pasvorm is perfect, daar ligt het niet aan.
*Sally* schreef:
29-03-2021 14:22
Wat voor mondkapjes draag je nu?

Ik draag nu katoenen mondkapjes. Heb laatst ook de papieren wegwerp-versie geprobeerd, maar dat maakte geen verschil in de irritatie.
Ik koop ze via Etsy, en ze kunnen prima in de wasmachine. Sindsdien geen irritatie en puistjes meer, maar het beschermt ook zo goed als niet.

Ik draag ze alleen als ik sowieso afstand kan bewaren.
kopen jullie dan mondkapjes die 100% satijn zijn?

wat betreft de bescherming.. dat is natuurlijk ook wel een ding. zou het een optie zijn om een zijden mondkapje onder mijn katoenen te dragen? dan is de wrijving nog steeds minder toch?
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
29-03-2021 16:49
kopen jullie dan mondkapjes die 100% satijn zijn?

wat betreft de bescherming.. dat is natuurlijk ook wel een ding. zou het een optie zijn om een zijden mondkapje onder mijn katoenen te dragen? dan is de wrijving nog steeds minder toch?
Bij mij komt de irritatie van het broeien, niet van de wrijving.
.
ah daar had ik nog niet aan gedacht, dat het broeien ook een oorzaak kon zijn. dank je wel Impala.

het zal wel een kwestie zijn van maar gewoon uitproberen. al vind ik het idee dat ik minder goed beschermd ben wel onprettig.
Alle reacties Link kopieren
Enkel personeel op de COVID afdelingen dragen mondkapjes die hen beschermen. Alle andere beschermen enkel andere mensen. Jijzelf bent helemaal niet beschermd met een zijden/katoenen/papieren mondkapje. Je kan zelfs besmet worden via je ogen.
Je draagt een mondkapje enkel om anderen te beschermen en je eigen eventueel besmette speekseldruppels tegen te houden.
Stoffen mogen hier in B trouwens op veel plaatsen niet gedragen worden omdat mensen die niet vaak en heet genoeg wassen.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
30-03-2021 06:10
Enkel personeel op de COVID afdelingen dragen mondkapjes die hen beschermen. Alle andere beschermen enkel andere mensen. Jijzelf bent helemaal niet beschermd met een zijden/katoenen/papieren mondkapje. Je kan zelfs besmet worden via je ogen.
Je draagt een mondkapje enkel om anderen te beschermen en je eigen eventueel besmette speekseldruppels tegen te houden.
Stoffen mogen hier in B trouwens op veel plaatsen niet gedragen worden omdat mensen die niet vaak en heet genoeg wassen.
Daar heb je alleen jezelf mee lijkt mij. Tuurlijk worden mondkapjes een broeinest van bacteriën en virussen. Ook wegwerpkapjes, de meeste mensen gebruiken die ook meer dan 1x.
Ik heb trouwens een keer in mijn kapje geniest en ik had geen reserve bij me. Fijn voor de omgeving, maar erg smerig voor jezelf.
.
Alle reacties Link kopieren
Satijn is heel iets anders dan zijde.
Satijn is meestal synthetisch.

Ik heb een mondkapje van zijde en die is heel dik en daardoor wat stugger, die beweegt niet zo mee op je adem. Wat je ook kunt doen om het geheel wat stugger te maken is (als je zelf maakt bijvoorbeeld) een koffiefilter of stuk stofzuigerzak erin doen, tussen de twee lagen. Dat maakt hem ook stugger.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zijden mondkapje draag ik eigenlijk niet omdat ik de katoenen veel comfortabeler vind. Het is wel echte zijde dus geen satijn. Zijde is ook veel kwetsbaarder dan katoen, het slijt snel als je het steeds op 60 graden wast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven