Mode & Beauty alle pijlers

Niche parfum topic!

01-04-2021 21:20 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Sinds een poosje ben ik helemaal geïnteresseerd geraakt in de bijzondere wereld van de parfums. Nu pas merk ik wat een kunstwerken er worden geproduceerd, waar ik geen weet van had. Niche parfum is om deze reden een wonderlijke nieuwe ervaring en ook inmiddels een lichtelijke obsessie geworden :)

Ik zag alleen nog geen niche parfum topic, dus bij deze maak ik 'm zelf aan. Welke niche geuren/huizen vind je geweldig en welke zou je nog wel eens willen proberen?

TO trapt af zoals gebruikelijk:

Ik ben zelf erg fan van Amouage (Sunshine, Memoir) en Parfums de Marly (Delina Exclusif). Beach hut woman van Amouage vind ik ook top, hoewel ik daar echt voor in de stemming moet zijn.

Hoog op mijn lijstje om te proberen staan escentric molecule 01 en Portrait of a Lady.
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van sommige geuren van Juliette has a gun en ik vind Intense Café van Montale lekker.
Ik heb een sample liggen van Killian Angels share, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Chai van Baruti vind ik geweldig, maar mijn zoon heeft er een immense hekel aan, waardoor ik het toch wat minder vaak draag.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Halfeti en Peoneve van Penhaligon's heel lekker. Het zijn echt goed gecomponeerde geuren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Escentric molecule 01 is echt walgelijk
manisha-362 schreef:
01-04-2021 21:50
Escentric molecule 01 is echt walgelijk
Ik heb hier eigenlijk heel goede verhalen over gehoord
Jufjoke schreef:
01-04-2021 21:32
Ik hou van sommige geuren van Juliette has a gun en ik vind Intense Café van Montale lekker.
Ik heb een sample liggen van Killian Angels share, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Chai van Baruti vind ik geweldig, maar mijn zoon heeft er een immense hekel aan, waardoor ik het toch wat minder vaak draag.
Deze ruikt echt naar indiase thee, dat vind ik opzich lekker, maar deze is wel te heftig voor mijzelf
Goh ja, definieer niche :-)

Hier enkele uit de private collection van Tom Ford, die heerlijk zijn voor hem (en die ik zelf ook al wel eens durf stelen), maar is dat nog niche.

Killian Noir Aphrodisiaque doet het hier goed.
Byredo Midnight Candy ook, maar die maken ze intussen al niet meer dacht ik.
Masque Milano - L'Attesa is een summer favo
Alle reacties Link kopieren
Oeh Sinjoren, heb je dan ook tobacco vanilla of hoe heet die geur van Tom Ford ook alweer? Die schijnt echt zalig te zijn!

Die van Killian Noir die je noemt moet ik ook eens proberen :) Ik koop dan wel vaak testers, anders wordt het wel een heel dure hobby. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
manisha-362 schreef:
01-04-2021 21:50
Escentric molecule 01 is echt walgelijk
Ik vind dit een heerlijk geurtje bij een ander. Bij mezelf ruik ik em helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
01-04-2021 21:48
Ik vind Halfeti en Peoneve van Penhaligon's heel lekker. Het zijn echt goed gecomponeerde geuren.
Ken ik niet, gaan even op mijn lijstje om te checken.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
01-04-2021 21:32
Ik hou van sommige geuren van Juliette has a gun en ik vind Intense Café van Montale lekker.
Ik heb een sample liggen van Killian Angels share, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Chai van Baruti vind ik geweldig, maar mijn zoon heeft er een immense hekel aan, waardoor ik het toch wat minder vaak draag.
Ja! Lekker deze, voor tijdens de wintermaanden
Alle reacties Link kopieren
Fugazzi nummer 1 is zoooo lekker! 120 euro maar zooooo heerlijk.
Laatst had ik van Skins een proefje van een andere heerlijke geur, heel fris, maar ik ben het flesje kwijt dus ik weet niet meer welke het was :(
't Is al met al een heel gedoe
viamia schreef:
01-04-2021 22:01
Oeh Sinjoren, heb je dan ook tobacco vanilla of hoe heet die geur van Tom Ford ook alweer? Die schijnt echt zalig te zijn!
Yup, Tobacco Vanilla. Die is gewoon HE-LE-MAAL top. Geen geur voor jonkies, maar is waanzinnig lekker op hem :love: .
En op mezelf past die eigenlijk ook wel.
Die van Killian Noir die je noemt moet ik ook eens proberen :) Ik koop dan wel vaak testers, anders wordt het wel een heel dure hobby. Hoe doen jullie dat?
Noir Aphrodisiaque is ook iets speciaal; lekker zoet, absoluut geen aanrader voor zomerdagen of zo, maar voor de nacht, een lekker iets.
Met een testertje uitproberen idd; en als het echt wat is, dan ga je er gewoon voor.
Lilac Love van Amouage vind ik heerlijk ! :love:
Dat zijn niet echt niche merken wat mij betreft. Dan denk ik eerder aan Lorenzo Villoresi, Bond Street No 9, Moresque, Clive Christian, Linari en bijv Lalique. Amouage is tegenwoordig overal te koop.
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
01-04-2021 21:57
Ik heb hier eigenlijk heel goede verhalen over gehoord
Ja dat had ik ook, dus liet ik een tester komen. Gadver :facepalm:
polydox schreef:
01-04-2021 22:12
Dat zijn niet echt niche merken wat mij betreft. Dan denk ik eerder aan Lorenzo Villoresi, Bond Street No 9, Moresque, Clive Christian, Linari en bijv Lalique. Amouage is tegenwoordig overal te koop.
Tja, Amouage zag ik ook bij de bijenkorf. Maar is ook weer niet echt een merk wat je bij de Douglas of IciParis vindt.. wanneer is iets eigenlijk 'niche'?
bobobobo schreef:
01-04-2021 22:17
Tja, Amouage zag ik ook bij de bijenkorf. Maar is ook weer niet echt een merk wat je bij de Douglas of IciParis vindt.. wanneer is iets eigenlijk 'niche'?
Amouage is verkrijgbaar bij ICI Paris en Douglas. Toen ik het indertijd kocht was het verkrijgbaar op 4 plaatsen in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
01-04-2021 22:17
Tja, Amouage zag ik ook bij de bijenkorf. Maar is ook weer niet echt een merk wat je bij de Douglas of IciParis vindt.. wanneer is iets eigenlijk 'niche'?
Zelfde geldt toch eigenlijk ook wel voor Diptyque toch. Dat wordt over het algemeen als niche gezien maar is op zo veel plekken te koop. Heb er overigens nog nooit wat van geprobeerd
viamia schreef:
01-04-2021 22:01
Oeh Sinjoren, heb je dan ook tobacco vanilla of hoe heet die geur van Tom Ford ook alweer? Die schijnt echt zalig te zijn!
Het is een hele specifieke geur. Je moet ervan houden. Ik vind het zeker wat hebben. Tabak ruik je sterker dan de vanille en het is een geur die zwaar aanwezig is. Weleens uitgeprobeerd.
Ik heb een dupe van MAC, namelijk Velvet Teddy. Niet meer verkrijgbaar en ruikt naast tabak naar vanille en honing.

Molecule 01 is inmiddels ook overal te koop. Een tijd lang gedragen. Het voelt nu niet meer zo speciaal. Not a perfume van JHAG heeft er ook iets van weg maar ruikt sterker, heel neutraal en fris. Voor mij iets te saai maar geschikt voor op vakantie in landen waar zware parfums not done zijn.

Ik veel proefjes van Juliette has a gun. Het meeste vind ik niet zo lekker behalve Hmmm maar die is vrij toegankelijk.
Alle reacties Link kopieren
bobobobo schreef:
01-04-2021 21:58
Deze ruikt echt naar indiase thee, dat vind ik opzich lekker, maar deze is wel te heftig voor mijzelf
Het is inderdaad een heftige geur. De liefde heeft echt even moeten groeien bij mij, maar inmiddels ben ik er dol op. Dit is de enige geur (en ik heb er veel gehad door de jaren heen) die écht de hele dag blijft ruiken. Één keer sprayen (je krijgt echt spijt als je meer gebruikt) in de ochtend, en ik ruik het in de avond nog. Soms zelfs de volgende ochtend nog een beetje. Dat heeft nog geen enkele andere geur tot nu toe gekund, echt ongekende houdbaarheid. Nou geef ik direct toe dat je daar niets aan hebt als je het vindt stinken...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het topic maar vast bewaard voor hebberige tijden :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
StardustZiggy schreef:
01-04-2021 22:34
Molecule 01 is inmiddels ook overal te koop. Een tijd lang gedragen. Het voelt nu niet meer zo speciaal. Not a perfume van JHAG heeft er ook iets van weg maar ruikt sterker, heel neutraal en fris. Voor mij iets te saai maar geschikt voor op vakantie in landen waar zware parfums not done zijn.
Wat vinden jullie eigenlijk van arabische geuren? Arabian Oud enzo? Ik probeerde laatst Kalemat en die vond ik ook echt super lekker.
viamia schreef:
01-04-2021 23:03
Wat vinden jullie eigenlijk van arabische geuren? Arabian Oud enzo? Ik probeerde laatst Kalemat en die vond ik ook echt super lekker.
Ik denk dat het voor mij te sterk is. Bij anderen kan het interessant zijn.
Indiase chai thee geur spreekt me wel weer aan. Heerlijk zoet lijkt me dat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelings is Note de Yuzu, een samenwerking tussen Maison Kitsuné en James Heeley. Een combinatie van het friszoete van citrus (heel verfijnd) en zee. Heeley heeft ook een variant zonder yuzu, die is misschien een beetje mannelijker.

Van die molecule 01 had ik een tester. Hij verandert heel erg door de zuurgraad van je huid had ik het idee. Meer dan gewoonlijk. Helaas werd dat voor mij iets waar ik knetterende hoofdpijn van kreeg want de geur op zich vond ik wel erg lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven