Mode & Beauty alle pijlers

‘Lekker in een potje’ deodorant

02-04-2021 11:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent dit? Ik kwam net een reclame tegen. Ik ben erg zoekende naar een goede deo.
Ik zweet veel en stink. Vind ikzelf dan.
Houd deze deo de zweetgeur een dag weg?
Ik begrijp dat zweten ansich niet weg gaat en dat dat ook wel gewoon gezond is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tijdelijk ook veel last gehad van stinkzweet. Soms al 10 min na het douchen.
Zolang als de oorzaak niet opgelost was moest ik dus een oplossing hebben. Die heb ik gevonden in Odorex. Zo’n depper. Vast niet gezond, maar tijdelijk een prima oplossing!
Ik heb deze (de blauwe). Ik ben niet onverdeeld enthousiast. Ik zweet ook veel en ik ga hier raar van ruiken. Het is een natuurlijke deo, en ik vind in die categorie bijvoorbeeld Schmidt's veel beter.
Als je echt veel zweet wil je misschien liever een antitranspirant gebruiken, want die zorgt ook echt dat je minder zweet. Dat doet deze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het liefst iets wat wat natuurlijker is. En zo’n kartonnen potje spreekt me ook aan in het kader van de hoeveelheid afval enzo.

Odorex gebruik ik inderdaad ook weleens, maar ik heb het idee dat het na verloop van tijd allemaal minder goed gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken ze sinds een tijdje. Vriend is erg enthousiast, ik vind ze ook lekker ruiken maar ben er mega allergisch voor helaas :(
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
https://www.degroenemeisjes.nl/diy-deodorant/

werkt prima en weinig milieubelasting
Alle reacties Link kopieren
In de zomer gebruik ik Medex.
Smeer je om de drie dagen.
Gewoon online bestellen.
Kijk eens bij Loveli. Natuurlijk en werkt top.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds een jaar uitsluitend baksoda als deodorant en ik ruik mezelf minder dan ooit. tevoren! Kost geen drol en zit ook in karton.

Gewoon beetje poeder op de muis van je hand na het douchen en dan je hand even tegen je oksel duwen, klaar!
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
02-04-2021 12:38
Ik gebruik sinds een jaar uitsluitend baksoda als deodorant en ik ruik mezelf minder dan ooit. tevoren! Kost geen drol en zit ook in karton.

Gewoon beetje poeder op de muis van je hand na het douchen en dan je hand even tegen je oksel duwen, klaar!

Juist!
Werkt als een trein.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 06-07-2021 13:20
99.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden en gebruik de deo in een potje alweer 2 jaar. Maar ik zweet niet overdreven veel.
De potjes gaan bij mij ook erg lang mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik het. Het helpt nog steeds niet altijd. Bovendien lijk ik er in mn ene oksel verdikkingen (onderhuidse pukkels?) van te krijgen, als ik het een paar weken gebruik. Dan gebruik ik weer wat anders en zijn die verdikkingen na een paar dagen weer weg.

Ik vind het vooral lastig opsmeren en het blijft de hele dag onder/tussen m'n nagel zitten.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maduixa schreef:
02-04-2021 12:38
Ik gebruik sinds een jaar uitsluitend baksoda als deodorant en ik ruik mezelf minder dan ooit. tevoren! Kost geen drol en zit ook in karton.

Gewoon beetje poeder op de muis van je hand na het douchen en dan je hand even tegen je oksel duwen, klaar!
Mijn ervaring is dat natuurlijke deo met bak soda geweldig werken. Nadeel is dat veel mensen er allergisch voor zijn, waaronder ik. En zonder bak soda ze bijna niet werken.

Nuud deed echt niets voor mij. Odorex en aanverwanten echt veel te heftig voor mijn huid.

Ik vind het merk we love the planet heel fijn. Maar ook bak soda dus ik kan het maar om de paar dagen gebruiken.

Lekker in een potje werkte minder goed.

Ben bang dat het toch een kwestie van uittesten is :)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind nuud en loveli best duur. En deze is gewoon bij de Etos te koop. Nu zelfs 2+2 gratis.
Maar zo te horen moet ik deze toch niet hebben helaas.
Ik lees even mee. Hier ook zoekende wat deo betreft. Van bakingsoda krijg ik brandplekken onder m’n oksels en van reguliere deo’s met parfum ben ik allergisch.
Wat bij mij redelijk werkte was zo’n minerale zoutstick gevolgd door de regular deoleen crème. Maar dat is wel erg dubbelop, dus ik ben eigenlijk nog zoekende naar iets efficiënters...
Alle reacties Link kopieren
WollekeWiet schreef:
02-04-2021 12:26
Kijk eens bij Loveli. Natuurlijk en werkt top.
Inderdaad! Een hele fijne deo en effectief.
Maduixa schreef:
02-04-2021 12:38
Ik gebruik sinds een jaar uitsluitend baksoda als deodorant en ik ruik mezelf minder dan ooit. tevoren! Kost geen drol en zit ook in karton.

Gewoon beetje poeder op de muis van je hand na het douchen en dan je hand even tegen je oksel duwen, klaar!

Dit inderdaad! Ik meng het alleen wel met kokosolie. Al jaren mega blij hiermee. Weg met al die dure chemische niet werkende zooi. Ook mijn jasjes en colbertjes blijven zweetlucht vrij en scheelt me enorm in stomerij kosten. Enige minpunt is dat het soms irriteert als ik te veel heb gebruikt. Dan minder ik de baking soda of laat mijn oksels een dag deo vrij als ik nergens heen hoef.
Nuud! Bij mij werkte het direct. Maar sommige mensen hebben tijd nodig, dus als dat voor jou geldt: volg hun tips op voordat jd definitief besluit dat het niet werkt.

Duur? Ik gebruik 2 tubes (van 20 ml) per jaar, schat ik zo in. Voordat ik nuud had gevonden, was ik altijd zoekende naar een goede deo en heel snel "resistent" of inderdaad kon mijn huid er niet tegen. (Odorex, diy met baking soda/kokosolie) Nu nergens last meer van. Ik smeer ongeveer 2x per week.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een tijd baking soda met kokosolie gemengd. Werkte erg goed.
Schmidt's Rose + vanilla werkt goed bij me maar je moet het wel goed uitwrijven en niet direct je kleding aantrekken. De Salt of the earth lavender and vanilla roller werkt ook wel aardig maar moet ik toch wat vaker per dag gebruiken.

Lekker in een potje leek me niets omdat je dat moet smeren, maar achteraf gezien doe ik dat nu ook dus ik ga hem wel een keer proberen.
Alle reacties Link kopieren
Wattenbolleke schreef:
02-04-2021 13:37
Ik vind nuud en loveli best duur. En deze is gewoon bij de Etos te koop. Nu zelfs 2+2 gratis.
Maar zo te horen moet ik deze toch niet hebben helaas.

Voor die prijs kun je het allicht proberen toch? Het is een stuk goedkoper.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik hem al 2 jaar en ben er supertevreden over. De oranje/donkergele vind ik erg lekker ruiken en hij werkt bij mij de hele dag. Bij AH hebben ze regelmatig 1+1 gratis en dan sla ik er weer wat in, dan kosten ze ook niet veel. Ik had bijvoorbeeld eerst Soapwalla, maar die is veel en veel duurder. Dus ik blijf de Lekker deo als het kan nog heel lang gebruiken!
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
02-04-2021 14:27
Voor die prijs kun je het allicht proberen toch? Het is een stuk goedkoper.
Klopt. Alleen als ik van te voren al weet dat het kansloos is dan doe ik het niet.
Maar 1+1 gratis bij de ah is nog beter, dan heb ik minder ‘over’ als het niks is
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het persoonlijk helemaal niks, helaas! Ben nog steeds op zoek naar een goede deo, waardoor ik minder ga zweten. Tot nu toe werkt alleen odorex wat me niet heel goed spul lijkt verder..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven