Mode & Beauty alle pijlers

Welk nephaar om in te vlechten?

02-04-2021 22:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag het haar van mijn 11-jarige dochter invlechten met kunsthaar, waardoor het langer wordt. Ze heeft vrij fijn en steil blond haar op schouderlengte. Nu zie ik verschillende aanbieders online, maar kan moeilijk inschatten welk soort haar en welke hoeveelheid ik nodig heb.
Iemand ervaring/tips?
The time is now
Wat voor vlechten wil je laten zetten? Box braids? Kun je een foto plaatsen?

Mijn eerste gedachte is dat het erg lastig wordt op steil/Europees haar. Het glijdt er zo weer uit.
anoniem_646336d701a6f wijzigde dit bericht op 02-04-2021 22:29
2.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het trekt ontzettend aan je hoofdhuid. Dit zou ik mijn kind echt niet aandoen. Het doet serieus pijn als je het niet gewend bent. Bij Europees haar gaat het bovendien nogal pluizen en ziet het er snel onverzorgd uit.
Waarom zou je dit willen? Haar haar is toch niet breekbaar als het blond is?
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
02-04-2021 22:26
Het trekt ontzettend aan je hoofdhuid. Dit zou ik mijn kind echt niet aandoen. Het doet serieus pijn als je het niet gewend bent. Bij Europees haar gaat het bovendien nogal pluizen en ziet het er snel onverzorgd uit.
Precies dit. Dan kun je nog liever een soort mat doen al is dat wel wat fanatiek voor een 11 jarige.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
02-04-2021 22:20
Wat voor vlechten wil je laten zetten? Box braids? Kun je een foto plaatsen?

Mijn eerste gedachte is dat het erg lastig wordt op steil/Europees haar. Het glijdt er zo weer uit.
Hhmm, dat is wel een dingetje idd. En vlechten met alleen eigen haar? Is dat een optie? Of blijft dat ook niet zitten?
The time is now
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
02-04-2021 22:28
Waarom zou je dit willen? Haar haar is toch niet breekbaar als het blond is?
Ze wil graag lange vlechten ;-D
The time is now
het duurt heel lang om zulke vlechten te maken. Heeft je dichter dat geduld? En ken jij die techniek van vlechten ?

Anyway, elk merk kan goed zijn,vooral als het er waarschijnlijk niet lang in blijft zitten .
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
02-04-2021 22:31
Hhmm, dat is wel een dingetje idd. En vlechten met alleen eigen haar? Is dat een optie? Of blijft dat ook niet zitten?
Je haar lijkt heel erg dun als je enkel van je eigen haar vlecht en ook dat gaat trekken, pijn doen en pluizen.
Banba schreef:
02-04-2021 22:32
Ze wil graag lange vlechten ;-D
Geduld oefenen dus.
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
02-04-2021 22:32
Ze wil graag lange vlechten ;-D
Mijn dochter wilde ook lang haar toen ze 9 was. Helaas groeide het nooit langer dan schouderlengte, tot haar grote frustratie.
Inmiddels is ze 10 jaar verder en groeit haar haar wel iets verder, maar echt lang wordt het nooit. Ze heeft overigens prachtig platinablond haar (natuurlijke kleur) en mooie krullen en slag. Nu is ze er erg blij mee.

Het hoort er ook een beetje bij: blij zijn met wat je hebt. Zeker op deze leeftijd is dat belangrijk. Niet alles is maakbaar of bereikbaar.

Inzouten met een kapper kijken wat een goed kapsel is voor haar haar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien uitleggen dat niet iedereen gezegend is met lang haar. Op die leeftijd al extensions gebruiken?

Als ze dan uit zijn dan heb je kans dat ze niet meer zonder durft. Ik vind dat wel erg ver gaan. Tevreden leren zijn met wat je hebt. Vooral op die leeftijd.
Ik heb het als tiener twee keer gehad: heel veel vlechtjes met nephaar. Ik vond het super leuk voor een paar weken. Maar: wat anderen al zeggen: het is echt veel werk en je moet heel strak kunnen vlechten. Een vriendin van de middelbare school heeft het bij mij gedaan maar ze is er een hele dag mee zoet geweest.
Het er uit halen kost ook weer veel tijd.
Maar voor de rest heeft mijn haar er niet veel onder te lijden gehad, dus ik snap de negatieve reacties hierboven niet zo goed.
Woman1 schreef:
02-04-2021 23:32
Misschien uitleggen dat niet iedereen gezegend is met lang haar. Op die leeftijd al extensions gebruiken?

Als ze dan uit zijn dan heb je kans dat ze niet meer zonder durft. Ik vind dat wel erg ver gaan. Tevreden leren zijn met wat je hebt. Vooral op die leeftijd.
Het zijn geen extensions.

Het is gewoon een manier om te variëren met je kapsel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven