Mode & Beauty alle pijlers

Beugels BH doen zeer, alternatief voor grote cup?

03-04-2021 20:50 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Zoals de titel al zegt; ik krijg steeds meer last van de beugels in mijn BH. Onder mijn borsten is de huid verkleurd van de pukkeltjes, ontstekingen en het in mijn huid “snijden” van de beugels.

Ik heb best zware borsten (75G/H) dus mijn beha uit is lekker maar zit ook niet heel comfortabel als ik ga lopen oid. Naar buiten zonder beha kan al helemaal niet.

Wie heeft/ had daar ook last van en weet een goed alternatief? Of een middeltje om de plekjes minder pijnlijk te maken?
Alle reacties Link kopieren
Naturana minimizer nu.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, talk.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde cup, maar herken het alleen bij goedkopere BH's, van Hunkemoller bijvoorbeeld. Heb je het bij alle BH's?

Ik draag nu met thuiswerken regelmatig sport BH's, maar dan die zonder beugels, voor low impact sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb BH's zonder beugels die zijn ook in grote maten te verkrijgen. Die heb ikzelf ook. Helaas niet altijd even leuk.
Alle reacties Link kopieren
Mijn cup is iets groter (80i) en ik draag van die katoenen bh's van bonprix, zonder beugels. Echt veel steun geeft het niet maar het voelt wel steviger dan alleen een topje. Even kijken hoe de maat valt want ik heb gewoon een veel te grote omvang gekocht met een G cup. Maar er stond bij dat ze wat kleiner in de rug vielen.

Ik verdraag geen beugels, zelfs niet van Prima Donna of andere dure merken, heb ze wel gehad, maar voelt nu veel fijner met gewoon die beugelloze bh's.
Anita bh's.
En ik vind deze met beugel te doen. Ik heb een H cup en na 30 jaar haat ik ook beugels ondertussen.

https://eu.triumph.com/bh-s/minimizer/1 ... 0004_Black
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
03-04-2021 21:05
Anita bh's.
Voor naar het werk Anita inderdaad of dat zuster erk, met beugel te doen en zonder beugel ook prima voor bijv onder een shirt.
Die van de bon prix gaan ook wel maar zijn minder charmant.
Heb laatst van de h&m een bh gekocht die ook best goed zit, zit wel een beugel in naar zit best goed. Ze hebben nu een soort comfortabele lijn en daar is deze van.
Surebaby schreef:
03-04-2021 21:09
Voor naar het werk Anita inderdaad of dat zuster erk, met beugel te doen en zonder beugel ook prima voor bijv onder een shirt.
Die van de bon prix gaan ook wel maar zijn minder charmant.
Heb laatst van de h&m een bh gekocht die ook best goed zit, zit wel een beugel in naar zit best goed. Ze hebben nu een soort comfortabele lijn en daar is deze van.
Dan heb je vast geen G/H cup?
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
03-04-2021 21:10
Dan heb je vast geen G/H cup?
F inderdaad. Maar bij bon prix had ik niet de grootste maat. En h&m was de cup f te groot. Het loont soms de moeite wel te passen.
Beter passende bh kopen. Bijvoorbeeld je goed laten voorlichten bij superbra. Ik heb een grote cup en nooit last van de beugels. Alleen als de bh te groot is of niet passend.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hetzelfde. Een aantal beugelloos gekocht. Fijn voor thuis. Maar nu ook een triumph minimizer gekocht, ander model dan ik eerst had, en die zit ook prima.
Dus echt uitproberen. Online kopen en veel bestellen en proberen.
Succes
Ik zou naar een lingeriezaak gaan! Bij mij echt groot verschil tussen bijv Hunkemöller bh en een Anita.
Alle reacties Link kopieren
Alternatief wat en mooi staat en fijn zit is er volgens mij niet. Ik pas er gewoon heel veel en hoop dat er een goede tussen zit. Maten verschillen onderling best wat. Ik heb nu van passionata en freya (valt klein) een aantal bh’s die erg fijn zitten. Mijn ervaring is wel dat gewone beugelbhs beter zitten qua vorm dan voorgevormde bh’s.

Oh en zinkzalf smeren! Werkt als een tierelier tegen de verkleurde huid en irritaties.
Alle reacties Link kopieren
haantje69 schreef:
03-04-2021 21:41
Ik had hetzelfde. Een aantal beugelloos gekocht. Fijn voor thuis. Maar nu ook een triumph minimizer gekocht, ander model dan ik eerst had, en die zit ook prima.
Dus echt uitproberen. Online kopen en veel bestellen en proberen.
Succes
Niet online, maar naar een goede winkel en passen en hulp vragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik volg, maar dan voor tips juist voor een kleinere maat. Al die beugels drukken zo op mijn borstbeen, ben een keer naar een dure zaak geweest, daar zeiden ze over een bh dat die helemaal top zat, ik vroeg nog of het niet te strak zat, nee dit was echt prima. Puntje bij paaltje draag ik die niet meer, doet ook pijn. Nu ben ik ook aan het kijken naar bh's zonder beugel maar dan juist wel met wat push up effect.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Kihei schreef:
03-04-2021 22:53
Ik volg, maar dan voor tips juist voor een kleinere maat. Al die beugels drukken zo op mijn borstbeen, ben een keer naar een dure zaak geweest, daar zeiden ze over een bh dat die helemaal top zat, ik vroeg nog of het niet te strak zat, nee dit was echt prima. Puntje bij paaltje draag ik die niet meer, doet ook pijn. Nu ben ik ook aan het kijken naar bh's zonder beugel maar dan juist wel met wat push up effect.
En de Hema dan? Ik heb een gemiddelde boezem en heb nu een bh aan van de Hema stevig en zonder beugel.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
03-04-2021 22:53
Ik volg, maar dan voor tips juist voor een kleinere maat. Al die beugels drukken zo op mijn borstbeen, ben een keer naar een dure zaak geweest, daar zeiden ze over een bh dat die helemaal top zat, ik vroeg nog of het niet te strak zat, nee dit was echt prima. Puntje bij paaltje draag ik die niet meer, doet ook pijn. Nu ben ik ook aan het kijken naar bh's zonder beugel maar dan juist wel met wat push up effect.

Als de band te strak zit dan kan je zo’n klein verlengstukje kopen, voor tussen de sluiting.
Ik draag voortaan een sporttop van hema, geeft voldoende steun, heb een flinke cup .
Heb nog geen zoektocht gedaan naar een goede beugelloze bh, ben hier blijven steken. Kost 10 euro.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
03-04-2021 22:53
Ik volg, maar dan voor tips juist voor een kleinere maat. Al die beugels drukken zo op mijn borstbeen, ben een keer naar een dure zaak geweest, daar zeiden ze over een bh dat die helemaal top zat, ik vroeg nog of het niet te strak zat, nee dit was echt prima. Puntje bij paaltje draag ik die niet meer, doet ook pijn. Nu ben ik ook aan het kijken naar bh's zonder beugel maar dan juist wel met wat push up effect.
Hoi kihei, ik was de beugel bh's ook zat,was altijd blij als ik hem na t werk gelijk uit kon doen.
Ik ben overgestapt naar de zero bracelette van sloggie.
Heerlijk, kan deze de hele dag aan zonder kwelling.
haantje69 schreef:
03-04-2021 21:41
Ik had hetzelfde. Een aantal beugelloos gekocht. Fijn voor thuis. Maar nu ook een triumph minimizer gekocht, ander model dan ik eerst had, en die zit ook prima.
Dus echt uitproberen. Online kopen en veel bestellen en proberen.
Succes
Triumph heeft meerdere modellen met een fijnere beugel.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
03-04-2021 22:53
Ik volg, maar dan voor tips juist voor een kleinere maat. Al die beugels drukken zo op mijn borstbeen, ben een keer naar een dure zaak geweest, daar zeiden ze over een bh dat die helemaal top zat, ik vroeg nog of het niet te strak zat, nee dit was echt prima. Puntje bij paaltje draag ik die niet meer, doet ook pijn. Nu ben ik ook aan het kijken naar bh's zonder beugel maar dan juist wel met wat push up effect.
Ik draag vooral nog bh´s omdat het dan nog ergens op lijkt (cup AA-A afhankelijk van het merk), maar deze vind ik erg fijn zitten:
https://www.hunkemoller.nl/voorgevormde ... 68041.html
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Als je de beugel van je bh voelt zitten dan draag je de verkeerde maat.

Bij een te kleine omvangsmaat prikt hij in de borst en bij een te grote omvangsmaat in je oksel.

Bij een goede maat heb je nergens last van.

De beugel moet je borst omsluiten.

Als je last van je borstbeen krijgt dan zit hij sowieso te strak.
Alle reacties Link kopieren
Wow thanks voor alle reacties, ik ga alles even bekijken :thumbsup:
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven