Mode & Beauty alle pijlers

Vette roos op hoofdhuid; milde shampoo?

05-04-2021 21:12 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie van jullie heeft ook ervaring met vette roos op de hoofdhuid, en heeft daar een milde, maar goed werkende shampoo tegen gevonden?
Degene voor wie ik dit vraag waste jarenlang met head & shoulders, maar toen die onlangs op was is er gegrepen naar een fles andrelon voor normaal haar, inmiddels is de roos in volle glorie terug.
Head & shoulders is wat heftig en ook is de oorzaak van de roos uiteindelijk niet aangepakt.
Iemand tips of de holy grail?
Het gaat hier overigens om een man met korter haar, een volle bos, dus we hoeven geen rekening te houden met geverfd haar of styling / hitte producten etc. enige wat erin gaat behalve shampoo onder de douche, is goedkope gel vd supermarkt na het douchen.

De poll is met een knipoog, ik zoek wel serieus tips uiteraard :)

Welke anti roos producten gebruik jij?

Totaal aantal stemmen: 3

Gewone shampoo Geen stemmen
Groene zeep Geen stemmen
Head & Shoulders (67%)
Shampoo met klei erin (merk hieronder noemen) Geen stemmen
Ik gebruik helemaal geen shampoo Geen stemmen
Natuurazijn Geen stemmen
Anders, namelijk (licht hieronder toe) (33%)
Een combinatie van dingen, namelijk (licht toe) Geen stemmen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, maar dan vrij extreem, zogenaamd seborroïsch eczeem. Ik heb van de huisarts een speciale shampoo en lotion voorgeschreven gekregen. Over het algemeen geldt bij mijn hoofdhuid zeker niet hoe milder hoe beter. Toen ik nog geen recept had bood spoelen met azijn wel enige soelaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de shampoo van eucerin, de kalmerende urea variant. Werkt zo goed!
Ik heb zelf snel last van psoriasis achtige klachten op de hoofdhuid en hiermee hoef ik geen medicinale shampoos meer te gebruiken.

Head & Shoulders zou ik niet aan beginnen, heel agressief voor de hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren
Is het geen vorm van berg?
Dat komt vaak bij baby’s voor maar zeer incidenteel ook bij oudere mensen (hiermee bedoel ik ouder dan een baby ;-) )
Ik zou eerst eens langs de huisarts gaan. Roos ken ik niet vettig, alleen droog en stoffig. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het is idd een variant van seborroisch eczeem, Linlux.
Wat is de werkzame stof in jouw lotion? Dan kan ik daar op selecteren in mijn zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
biekoe schreef:
05-04-2021 21:17
Is het geen vorm van berg?
Dat komt vaak bij baby’s voor maar zeer incidenteel ook bij oudere mensen (hiermee bedoel ik ouder dan een baby ;-) )
Ik zou eerst eens langs de huisarts gaan. Roos ken ik niet vettig, alleen droog en stoffig. Succes!
Het is idd een variant van de eczeem die Linlux beschrijft. Lijkt wel wat op berg, maar dan vetter.
hobbeltverder wijzigde dit bericht op 09-04-2021 08:54
41.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Mediceuticals, je begint met om de andere dag wassen, en als de schilfers verdwijnen, ga je over op je normale wasritme.
Alle reacties Link kopieren
In de shampoo zit ketoconazol, de hoofdlotion hydrocortisonbutyraat. Denk dat beide alleen op recept verkrijgbaar zijn
Alle reacties Link kopieren
Hornbach schreef:
05-04-2021 21:22
Ik gebruik Mediceuticals, je begint met om de andere dag wassen, en als de schilfers verdwijnen, ga je over op je normale wasritme.
Normale was ritme is normaal gesproken om de dag, andere dag is het alleen nat uitspoelen onder de douche.
Alle reacties Link kopieren
Linlux schreef:
05-04-2021 21:23
In de shampoo zit ketoconazol, de hoofdlotion hydrocortisonbutyraat. Denk dat beide alleen op recept verkrijgbaar zijn
Thanx. Ik ga het toch maar eens voorleggen denk ik. Maar het is een stijfkop met deze dingen :ugeek:
Alle reacties Link kopieren
Nooit head & shoulders gebruiken. Dat spul zorgt ervoor dat het erger wordt. Het is schadelijk voor je hoofdhuid. Ik heb psoriasis en gebruik shampoo wat ik van de huisarts heb voorgeschreven.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
05-04-2021 21:24
Thanx. Ik ga het toch maar eens voorleggen denk ik. Maar het is een stijfkop met deze dingen :ugeek:
Haha Ik heb er ook jaren mee gelopen hoor, ben niet zo'n huisarts-ganger. Wel blij dat ik het toch uiteindelijk gedaan heb, al is het probleem wel meteen weer terug als ik stop met het gebruiken, of als ik het heel onregelmatig gebruik :-(
Alle reacties Link kopieren
Tuinbank schreef:
05-04-2021 21:17
Ik gebruik de shampoo van eucerin, de kalmerende urea variant. Werkt zo goed!
Ik heb zelf snel last van psoriasis achtige klachten op de hoofdhuid en hiermee hoef ik geen medicinale shampoos meer te gebruiken.

Head & Shoulders zou ik niet aan beginnen, heel agressief voor de hoofdhuid.
Is dat deze; Eucerin DermoCapillaire
?
Sanex antiroos. Ik heb ook seborroïsch eczeem. Alles al zo'n beetje geprobeerd. Sanex antiroos is het enige wat werkt.
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
05-04-2021 21:32
Is dat deze; Eucerin DermoCapillaire
?
Je quote mij niet, maar ik heb wel goede ervaringen met die shampoo. Had veel last van jeuk en schilfers. dacht eerst ook roos, maar was het niet. Uit de lijn van eucerin heb je ook een lotion. Die gebruikte ik ook. Ik heb het niet eens zo gek lang hoeven gebruiken en de klachten waren eindelijk weg! Nu was ik alleen nog maar met Neutral shampoo. Klachten nooit meer terug gekomen.

Eucerin is te koop bij de apotheek, zonder recept. Of online.

En niet elke dag wassen. Ook zou ik stoppen met die goedkope gel. Via een goede kapper kan hij vast wel iets fatsoenlijks vinden. Ik gebruik Kevin Murphy. Verschillende producten. Nooit gedoe mee. Ook geschikt voor mannen.
Alle reacties Link kopieren
Moet ik dan de Urea of de ph5 variant hebben?
Alle reacties Link kopieren
HobbeltVerder schreef:
05-04-2021 21:57
Moet ik dan de Urea of de ph5 variant hebben?
Ik had deze:

https://www.pharmamarket.nl/eucerin-der ... j0QAvD_BwE

https://www.deonlinedrogist.nl/eucerin- ... kkQAvD_BwE
Alle reacties Link kopieren
Ik had last van schilfers en een droge, jeukende hoofdhuid. Sinds december gebruik ik een shampoobar van Happy Soaps, en sindsdien zijn mijn klachten weg! Een enorme aanrader dus wat bij betreft. Ik had eerst de kamille variant, en nu probeer ik de groene thee uit.
Alle reacties Link kopieren
Een vette hoofdhuid kan juist een teken zijn van vochtarm. Mijn haar was ook snel vet. Antiroos, zoals H&S is knetter agressief en droogt heel erg uit met overmatige talgproductie tot gevolg. ergo: probleem wordt erger. Milde producten zijn veel beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen tip voor shampoo maar wel voor de vette hoofdkussenhoezen. In sprayen met dasty en daarna wassen.
Alle reacties Link kopieren
Die shampoo met ketoconazol is (iig bij mijn apotheek) niet leverbaar. Ik hou de jeuk en de schilders redelijk onder controle met een shampoobar van lush, soak n float.

Verder helpt het bij mij om de hoofdhuid flink te masseren tijdens het wassen. Dat kan sowieso niet zo veel kwaad, dus dat zou je iig kunnen proberen.

Met vloeibare shampoo (op de ketoconazol na) heb ik trouwens de meeste schilfers en jeuk.
Dit klinkt echt als huisartsen-werk. Gewoon echt even naar laten kijken, dit gaat verder dan een beetje ongemak.
Ik gebruik Selsun.

Ik had altijd jeuk, schilfers, rode plekken met witte korsten en bij krabben altijd wit onder nagels zag er niet uit met donker haar. Ik had via dokter ketaconazol dat werkte bijna niet en toen kreeg ik een x Selsun en verhip dat hielp wel. Dat is ook gewoon zonder recept te krijgen 😄
En met gewone alledaagse shampoo geen head en Shoulders en zeker geen Andrelon daar krijg je juist jeuk van laatstgenoemde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet goed in (blijven) reageren, maar wil wel dit meegeven:

Hier een extreem droge huid en eczeem, tot cremes op recept aan toe. Sodium Laureth Sulfate (SLS) bleek een grote boosdoener. Zorgt ervoor dat o.a. shampoo lekker schuimt, maar werkt als een soort schuurpapier voor je huid. Sinds ik shampoo en badschuim zonder heb, is mijn huid en hoofdhuid bijna een babyvelletje. Daar zou ik de ingrediënten dus ook eens op naslaan.
Ik gebruik nu overigens Naïf shampoo.

Voor het overige: huisarts of dermatoloog laten kijken. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven