Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo zonder SLS

05-04-2021 23:27 22 berichten
Ik wil eens mijn shampoo wisselen naar eentje zonder SLS erin. Ik kwam oa Naïf tegen maar deze vond ik wel heel duur. Hebben jullie tips?

Wensen:
- Voor dun slap en vet haar
- Gevoelige hoofdhuid
- Voorkomt dat haar gaat klitten (zorgt er liefst voor dat ik minder conditioner nodig ga hebben)
- Niet stad en land voor af hoeven in coronatijd
- Enigszins betaalbaar

Bestaat dit?
Ik gebruik zelf Petal Fresh, is gewoon bij de Kruidvat te koop. Zit niks raars in (want ook geschikt voor de curly girl methode).
Ik gebruik Vichy Dercos ultra kalmerende shampoo en daarnaast Neutral conditioner. Sinds ik deze combi gebruik heb ik geen last meer van schilferingen of puistjes op mijn hoofdhuid onder mijn haar.
Het is wel van belang dat je geen producten met siliconen gebruikt als bijv versteviging of voor extra glans. Zonder sls worden siliconen niet goed uitgewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ivm allergie al een tijdje SLS vrij aan het wassen.

Heb shampoo van dr Organic, vaak 1+1 bij Holland en Barrett. Kwam erachter dat de Hema shampoo Everyday ook SLS vrij is. Beide best betaalbaar.
Ik heb verschillende geprobeerd van o.a. Petal Fresh, Nature Box, Dr. Organic en Love Beauty & Planet. Van die 4 vond ik Love Beauty & Planet nog het beste werken voor mijn haar. Bij alle SLS vrije shampoos die ik heb getest deden ze het eerst prima maar uiteindelijk werd mijn haar steeds sneller weer vet en pluizig waardoor ik het juist weer meer ging wassen terwijl ik juist wilde minderen. Heb dus nog geen SLS vrije shampoo gevonden die op de langere termijn goed werkt met m'n haar.

Zowel Nature Box als Love Beauty & Planet zijn regelmatig 1+1 gratis bij Kruidvat en Etos.
Dank voor jullie snelle tips, leuk!

Tsumtsum, ik heb bij de Love, beauty and planet op de ingrediëntenlijst gekeken maar daar zag ik SLS tussen staan?
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
06-04-2021 01:11
Dank voor jullie snelle tips, leuk!

Tsumtsum, ik heb bij de Love, beauty and planet op de ingrediëntenlijst gekeken maar daar zag ik SLS tussen staan?
Daar heb je 2 soorten van. Sommigen hebben een sulfate free sticker.
vivapimpelmees schreef:
06-04-2021 01:13
Daar heb je 2 soorten van. Sommigen hebben een sulfate free sticker.
Ah, goed om te weten!
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
06-04-2021 01:14
Ah, goed om te weten!
Ik heb het curly girl topic geupt voor je. Daar staan wellicht tips in.
vivapimpelmees schreef:
06-04-2021 01:18
Ik heb het curly girl topic geupt voor je. Daar staan wellicht tips in.
Bedankt, ik ga daar kijken!
Ik vind dr organic fijn; die is bij holland&barret. Deze is heel regelmatig in de aanbieding, 2+1 enzo. Gebruik hun deo ook.
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 07-04-2021 11:45
39.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren Maria Nila en dan de head and heal versie.
Supershampoo !
Spotty schreef:
06-04-2021 08:50
Ik gebruik al jaren Maria Nila en dan de head and heal versie.
Supershampoo !
Poeh, die is nog een heel stukje duurder dan de Naif!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook al veel geprobeerd. Heb ook vrij dun en slap haar. Ik vond dr organics in het begin wel fijn, maar uiteindelijk werd het echt touw. Vreselijk.
Petal fresh vind ik wel fijn.
Ik heb nu een nieuwe: naughty, nu in de reclame bij Boozyshop voor 6 euro nog wat. Ik heb die voor krullen, maar jij zou misschien deze kunnen proberen:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
O, en de shampoo en conditioner van Nature Box vind ik ook fijn. Ook gewoon bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook heel lang nature box gebruik, die met olijfolie. Tot mijn verbazing zit daar nu ineens wel sls in. Er staat nu ook niet sls - free op de fles, was voorheen wel zo. Ik denk dat de formule is aangepast. Baalde als een stekker.

Ik ben overgestapt op petal fresh. Die is prima.
Alle reacties Link kopieren
Tarabella schreef:
07-04-2021 14:39
Ik heb ook heel lang nature box gebruik, die met olijfolie. Tot mijn verbazing zit daar nu ineens wel sls in. Er staat nu ook niet sls - free op de fles, was voorheen wel zo. Ik denk dat de formule is aangepast. Baalde als een stekker.

Ik ben overgestapt op petal fresh. Die is prima.
O echt? Dat was inderdaad wel zo. Zonde zeg. Nou ja, er zijn genoeg andere.
Alle reacties Link kopieren
baukelien schreef:
07-04-2021 10:40
Poeh, die is nog een heel stukje duurder dan de Naif!
Klop idd geen goedkope shampoo, maar ik doe (kort haar) best lang met een fles. En je hebt niet zo veel nodig
Alle reacties Link kopieren
Tarabella schreef:
07-04-2021 14:39
Ik heb ook heel lang nature box gebruik, die met olijfolie. Tot mijn verbazing zit daar nu ineens wel sls in. Er staat nu ook niet sls - free op de fles, was voorheen wel zo. Ik denk dat de formule is aangepast. Baalde als een stekker.

Ik ben overgestapt op petal fresh. Die is prima.
Petal Fresh heeft afwijkende ph waarde en niet iedereen reageert daar lekker op.
De nature box is idd niet meer cg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Love Beauty and Planet. Heb zelf veel en dik haar en het werkt goed om het niet te laten pluizen maar ook niet zwaar te maken (de variant met ylang ylang en die ene met weet-ik-wat-boter-olie, dat bruine nootje/fruitje waar ik de naam van kwijt ben). En gebruik uiteraard ook de conditioner ervan. De variant voor slap haar gebruik ik zelf niet, maar is het proberen waard wellicht. Gewoon te koop bij Appie of Etos en weleens in de reclame voor 2e halve prijs of 1+1.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Happy Soaps. https://thehappysoaps.com/
Die hebben ze ook gewoon bij de drogist.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy75 schreef:
07-04-2021 20:56
Ik gebruik Happy Soaps. https://thehappysoaps.com/
Die hebben ze ook gewoon bij de drogist.
Ik ook! Ze hebben verschillende shampoo en conditioner bars. Je doet er lang mee en je hebt ook nog eens minder plastic in je badkamer :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven