Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
08-04-2021 01:14
De jeugd lijkt op een stel zwervers. Vooral de meisjes. Liep vrijdag in de stad en schrok me kapot.

Helft van de dames liep er als volgt bij:
Ongekamd haar op schouderlengte, nepbril, veeeel te grote teddyjas of geruitejas, grote baggy trui met 3/4 lengte oversized oversized jeans waarin elke vorm ontbreekt, witte sokken die er onder uit piepen en dan of All Stars of grote zwarte kisten.

Wtf doe je jezelf dan aan. Zij kijken over 10 jaar terug en denken, waarom liep ik destijds als een zwerver over straat.
Ik heb al veel modegrillen meegemaakt, maar dit....
Echt het ziet er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
08-04-2021 05:16
Ik ben van de skinny's maar dat is omdat ik totaal niet weet wat ik anders aan moet. De mode van tegenwoordig vindt ik echt vreselijk dus daar zul je me niet in zitten. Een pantalon vind ik voor mezelf veel te netjes en te stijf maar deze broek van het plaatje vind ik leuk! Sportief maar toch netjes, waar vind ik zulke broeken of waar moet ik op zoeken?
Ja iemand schreef dat ze ze droeg, ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar waar ze ze koopt. Op het plaatje staat het echt super leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 50 en draag graag skinny jeans.
Inderdaad altijd op werk wel alleen de zwarte.
Gecombineerd met bv een klassieke witte blouse in de broek of anders blouses.
Ben ook gek op streepjes longsleeves zwart wit of rood wit.
Colbertje erover en voel me helemaal eigen.
Flared jeans heb ik ook maar ik ben niet zo lang dus vind dat alleen mooi staan met hakken en ik trek die hakken niet meer de hele dag.
Ik ben altijd spijkerbroekfanaat geweest en gaat ook niet veranderen. Heb gelukkig geen baan waarin ik een nette broek aan moet dus doe lekker m’n skinny aan.
Ik heb dan wel altijd al een middenscheiding in mijn haar, maar doe wat ik zelf leuk en prettig vind, gaat de mening van Gen Z niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
08-04-2021 07:37
Ik ben altijd spijkerbroekfanaat geweest en gaat ook niet veranderen. Heb gelukkig geen baan waarin ik een nette broek aan moet dus doe lekker m’n skinny aan.
Ik heb dan wel altijd al een middenscheiding in mijn haar, maar doe wat ik zelf leuk en prettig vind, gaat de mening van Gen Z niet veranderen.
:)

en zo blijf jij dus tot je 60e in skinny jeans lopen met een middenscheiding, net zoals die oudere mensen die je nu ziet lopen, met kleding uit hun jeugd

We houden met zijn allen graag vast aan de stijl die mode was, toen we jong waren
Mevrouw75 schreef:
08-04-2021 06:35
Je wordt ouder mama, geef het maar toe
And proud of it! :biggrin:
lilalinda schreef:
08-04-2021 07:39
:)

en zo blijf jij dus tot je 60e in skinny jeans lopen met een middenscheiding, net zoals die oudere mensen die je nu ziet lopen, met kleding uit hun jeugd

We houden met zijn allen graag vast aan de stijl die mode was, toen we jong waren
Ja dat is wel hoe het werkt inderdaad. Dit krijg je pas door als je zelf ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
viamia schreef:
08-04-2021 06:56
Ja iemand schreef dat ze ze droeg, ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar waar ze ze koopt. Op het plaatje staat het echt super leuk :)
Volgens mij is kun je dan het beste zoeken op chino broek. Dat is bij zalando in elk geval de categorie waar je veel van zulke broeken kunt vinden! Ik vind ze ook erg leuk.
meisje22 schreef:
07-04-2021 21:49
Een spijkerbroek vind ik ook zeker kunnen naar kantoor, maar een skinny jeans valt niet onder casual chic in mijn optiek.

Kan. Ligt aan je functie.
Alle reacties Link kopieren
Zo is een skinny toch wel casual chic?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
louti schreef:
08-04-2021 01:14
De jeugd lijkt op een stel zwervers. Vooral de meisjes. Liep vrijdag in de stad en schrok me kapot.

Helft van de dames liep er als volgt bij:
Ongekamd haar op schouderlengte, nepbril, veeeel te grote teddyjas of geruitejas, grote baggy trui met 3/4 lengte oversized oversized jeans waarin elke vorm ontbreekt, witte sokken die er onder uit piepen en dan of All Stars of grote zwarte kisten.

Wtf doe je jezelf dan aan. Zij kijken over 10 jaar terug en denken, waarom liep ik destijds als een zwerver over straat.
Ik heb al veel modegrillen meegemaakt, maar dit....
Ik liep er zo rond mijn 15e, 34 jaar terug, ook zo bij.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag al een paar jaar geen skinny's meer. Ik ben heel hip hahah. Maar ik zit ook op de grens tussen millennial en gen z, dus daar zal het wel aan liggen. En ik heb ook een middenscheiding!
Perzikthee schreef:
08-04-2021 07:45
Volgens mij is kun je dan het beste zoeken op chino broek. Dat is bij zalando in elk geval de categorie waar je veel van zulke broeken kunt vinden! Ik vind ze ook erg leuk.
Iemand linkte hier in de eerste pagina’s de pantalons van LaDress
Ik blijf wel skinnys dragen. @(
Ik heb met wijdere pijpen afhankelijk van het model de keuze tussen lompe trien en ikmoetwassenmaarhebnetindeverkleedkistnogwatgevondenomaantedoen.
Alleen met recht kom ik nog weg maar dat vind ik zo ontzettend saai en mutsig (op mezelf in elk geval)

Ben voorlopig toch nog thuis. Op het werk kijk ik tegen die tijd wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet dat die middenscheiding een 'ding' was. Zal er eens op letten :biggrin:

Strakke spijkerbroeken draag ik wel, maar niet het met het idee dat dat chique is oid. Denk wel dat ik vrij automatisch naar de broeken met stretch loop, dat vind ik de 'gewone' broeken :-]
Je kunt méér.
Dit is niet echt nieuw. Ik ben ouder dan millennials, maar ik ben ook al tijden klaar met de skinny en ben ook al een hele tijd terug op de middenscheiding overgestapt. Nu ik het zo opschrijf lijkt het erg trend-volgerig, maar het is geleidelijk gegaan. Ik was de skinny gewoon zat. Straight leg, cropped, high-waisted, en vooral geen stretch hier. En flared, die draag ik altijd, trend of niet.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 08:38
12.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
08-04-2021 07:49
Kan. Ligt aan je functie.
Nee, aan de branche. Ik heb alleen maar in de creatieve en de culturele sector gewerkt. Daar worden in elke functie gewoon jeans gedragen.
Sjulia schreef:
07-04-2021 21:48
Overigens is de straight jeans toch een hele kleine verandering, maar lijkt op de skinny?
Die van mij niet hoor, het geheel zit toch losser.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 08:34
Dit is niet echt nieuw. Ik ben ouder dan millennials, maar ik ben ook al tijden klaar met de skinny en ben ook al een hele tijd terug op de middenscheiding overgestapt. Nu ik het zo opschrijf lijkt het erg trend-volgerig, maar het is geleidelijk gegaan. Ik was de skinny gewoon zat. Straight leg, cropped en vooral geen stretch hier. En flared, die draag ik altijd, trend of niet.
Zelfde hier.
Ik draag graag skinny jeans. Vind dat mezelf het leukste staan. Zolang ze verkocht worden koop ik ze.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 08:38
Die van mij niet hoor, het geheel zit toch losser.
Van mij ook. Anders zou ik hem niet dragen, want te skinny.
meisje22 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 08:42
1.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik draag ook skinny jeans en heb een paar rechte. Die wijde staan gewoon niet bij mij. Heb er een in de kast liggen en die zit fijn maar het ziet er niet uit dus doe ik niet vaak aan.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-04-2021 07:57
Zo is een skinny toch wel casual chic?

Afbeelding
Ik vind dit geheel niet chic, maar smaken verschillen.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 08:38
Die van mij niet hoor, het geheel zit toch losser.
Zijn verschillende modellen in. Je kan hem strak dragen, hij zit alleen niet strak om de enkels zoals bij de skinny.
Alle reacties Link kopieren
En jeans zonder stretch gaan veel langer mee dan stretchbroeken. Bij mij in ieder geval :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven