Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje2 schreef:
08-04-2021 08:44
En jeans zonder stretch gaan veel langer mee dan stretchbroeken. Bij mij in ieder geval :)
Zitten vaak ook mooier vind ik. Ze lopen alleen wel uit.
Alle reacties Link kopieren
LilyOfTheVally schreef:
08-04-2021 06:03
Volgens mij zijn skinny jeans very much in. Je hebt van die jongeren die met vintage en baggy rondlopen maar ik heb altijd het idee dat het een bepaalde type is die dit dragen, met die oversized brillen inderdaad.
mom jeans zijn in de mode maar dat past echt alleen bij bepaalde figuren hoor. Flared jeans komen en gaan elke keer. De boyfriend jeans waren een paar jaar terug in. Maar de skinny jeans is een blijvertje. Die zijn al 20+ jaar in en niet meer uit te krijgen. |-)

Voor wat betreft baggy jeans, mom jeans enz. Ik ziet er niet uit als ik dat draag. Ik ben 160cm met volle dijen dus dat past gewoon echt niet. Flared jeans en palazzo heb ik wel wat van liggen maar thats it.
Een goeie skinny is ook gewoon erg flatterend vind ik. Vooral de meisjes met maat 44 plus dragen graag skinny hier.
Ik merk ook wel dat een aansluitende broek meer complimentjes oproept. Ik heb een bepaalde broek die ikzelf een beetje ordi vind (skinny en dan donkergrijs) maar 1 collega roept elke keer als ik hem aanheb ' zie je! Ik dacht al dat je was afgevallen'.
kindrebel schreef:
08-04-2021 00:19
Ben zelf wel fan van de cigarette pants (is hier een Nederlandse term voor?). Beetje baggy, maar wel classy. Gecombineerd met een losjes vallende top en sneakers.

Afbeelding
Ik draag nooit jeans (heb denk ik misschien ooit wel eens een jeans gehad, maar al jarenlang niet eens meer jeans in huis).
Plaatje zoals hierboven: zo ga ik al ong 10 jaar gekleed. Niet altijd met blousje, ook vaak met een strakke body. In de zomer met los t shirt of crop top. Naar werk een bijpassend jasje erbij.
Killer heels, stan smith’s, chunky sneakers, penny shoes, brogues. Qua schoenen komt alles voorbij (wel dus altijd blote enkels)

Iemamd vroeg waar je dit kan kopen: vroeger kocht ik ze gewoon alleen bij mango en zara en sinds ik meer geld heb bij de Vanilia en Bijenkorf, Max Mara, dat soort winkels.
Voor de casual broeken (die ik dus als casual drAag, ga ik nog steeds naar se mAngo en zara.
Ik weet nog dat de skinny nieuw was en dat iedereen het echt raar vond. Ik was snel om, maar in het begin vonden mensen het echt iets dat je alleen met een bepaald figuur aan kon. Het heeft heel lang geduurd voor iedereen ze normaal vond. Grappig dat iedereen er nu zo aan vast klampt en ervan overtuigd is dat ze met hun figuur niets anders aan kunnen.

Millennial pink heb ik overigens nooit wat mee gehad.

Ik draag niet alles wat de jeugd nu draagt, maar ik woon in de buurt van veel studentenhuizen en die meiden zien er allemaal top uit, vind het echt heel leuk!
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 08:56
23.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nette pantalon, ik zou een skinny jeans niet zo gauw dragen op kantoor ivm zakelijke besprekingen.
novaviva schreef:
08-04-2021 08:54
Ik weet nog dat de skinny nieuw was en dat iedereen het echt raar vond. Ik was snel om, maar in het begin vonden mensen het echt iets dat je alleen met een bepaald figuur aan kon. Het heeft heel lang geduurd voor iedereen ze normaal vond. Grappig dat iedereen er nu zo aan vast klampt en ervan overtuigd is dat ze met hun figuur niets anders aan kunnen.

Millennial pink heb ik overigens nooit wat mee gehad.

Ik draag niet alles wat de jeugd nu draagt, maar ik woon in de buurt van veel studentenhuizen en die meiden zien er allemaal top uit, vind het echt heel leuk!
Haha ik weet dat ook nog heel goed, was zo rond 2003-2004. Ik weet nog heel goed welke meiden op school dat voor het eerst aanhadden. Bij de eerste skinny’s waren de pijpen ook wat te lang, zodat dat wat opgemoffeld bij de enkels zat. Iedereen had het erover.
novaviva schreef:
08-04-2021 08:54
Ik weet nog dat de skinny nieuw was en dat iedereen het echt raar vond. Ik was snel om, maar in het begin vonden mensen het echt iets dat je alleen met een bepaald figuur aan kon. Het heeft heel lang geduurd voor iedereen ze normaal vond. Grappig dat iedereen er nu zo aan vast klampt en ervan overtuigd is dat ze met hun figuur niets anders aan kunnen.

Millennial pink heb ik overigens nooit wat mee gehad.

Ik draag niet alles wat de jeugd nu draagt, maar ik woon in de buurt van veel studentenhuizen en die meiden zien er allemaal top uit, vind het echt heel leuk!
Ik heb verschillende broeken gedragen. Rechte, flared. Maar waar ik gelijk blij mee was, was de skinny.
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 08:57
Haha ik weet dat ook nog heel goed, was zo rond 2003-2004. Ik weet nog heel goed welke meiden op school dat voor het eerst aanhadden. Bij de eerste skinny’s waren de pijpen ook wat te lang, zodat dat wat opgemoffeld bij de enkels zat. Iedereen had het erover.
Ik was al wat ouder, ik studeerde al. Weet nog goed dat ik er een aan had en ermee naar een feest in een studentenhuis in een andere plaats ging, men heeft er de hele avond hardop om gelachen!
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe vormen zijn altijd wennen vind ik. Bij de skinny jeans lijken mijn benen op stokjes, super dun. Met een wijdere jeans vond ik echt even dat ik er dik in leek. Ben vooral blij dat een lagere taille terug komt, super hoog vind ik niet mooi staan bij mijn vrij rechte heupen.
Lagere taille vind ik niks. De hoge staan mij beter en vind ik fijner dragen.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 08:54
Ik weet nog dat de skinny nieuw was en dat iedereen het echt raar vond.
Wanneer was een skinny nieuw dan? Strakke spijkerbroeken bestaan al zo lang als ik me kan heugen. Mijn moeder van 70 lag er vroeger al mee in bad om hem goed strak te krijgen.
impala wijzigde dit bericht op 08-04-2021 09:12
54.05% gewijzigd
.
Drackie schreef:
08-04-2021 00:23
Shit, ik heb onlangs mijn eerste skinny jeans aangeschaft omdat ik eindelijk vind dat ik er niet te dik meer voor ben. En ik heb ook al jaren een zijscheiding.
Precies dit dus. Toevallig vorige week vrijdag mijn eerste skinny jeans gekocht. Met mijn maatje 48 vond ik dat niet staan maar nu met maat 40 wel. Het is trouwens de enige spijkerbroek die ik heb, draag verder altijd ( zwarte ) pantalons. En ik heb mijn hele leven al een zijscheiding. In het midden staat mij echt niet.
Ik vind de skinny wel een beetje zitten als een korset trouwens, man wat zit dat strak. :P
Durf bijna geen adem te halen.
impala schreef:
08-04-2021 09:10
Wanneer was een skinny nieuw dan? Strakke spijkerbroeken bestaan al zo lang als ik me kan heugen.
Natuurlijk, maar begin jaren 2000 was er (in de mainstream mode) een overstap van de bootcut naar de skinny. Toen zag je nauwelijks mensen met geheel strakke broeken. Ja, een overjarige punker uit de jaren ‘80 wellicht. In de hardrockscene is het ook altijd gebleven inderdaad.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 09:16
10.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fryskefaam schreef:
08-04-2021 05:16
Ik ben van de skinny's maar dat is omdat ik totaal niet weet wat ik anders aan moet. De mode van tegenwoordig vindt ik echt vreselijk dus daar zul je me niet in zitten. Een pantalon vind ik voor mezelf veel te netjes en te stijf maar deze broek van het plaatje vind ik leuk! Sportief maar toch netjes, waar vind ik zulke broeken of waar moet ik op zoeken?
Chino, paperbag, zo kom je wel op dat soort broeken. Ik ben zelf heel fan van zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Met een opvallende bovenkant met strik. Staat vrouwelijker en chiquer dan de gemiddelde mom jeans maar zit als een joggingbroek. :D
Alle reacties Link kopieren
Oh TO; je hebt natuurlijk ook nog de slim fit jeans. Dus als je wil afkicken is een fijne overgang van de skinny misschien naar slimfit en dan straight? Zijscheidingen let ik totaal niet op verder trouwens. Ik heb het altijd al in het midden gedragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag vanalles. Van bootcut jeans (blijvertje) tot dit (https://m.zalando.nl/kaffe-pantalon-mid ... m-k11.html) of dit (https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... undstooth?).

Net waar ik zin in heb.

Voordeel m.i. van ouder worden. Ik maak me niet zo druk om mode maar doe aan wat ik mooi vind en waar ik zin in heb.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 09:12
Natuurlijk, maar begin jaren 2000 was er (in de mainstream mode) een overstap van de bootcut naar de skinny. Toen zag je nauwelijks mensen met geheel strakke broeken. Ja, een overjarige punker uit de jaren ‘80 wellicht. In de hardrock scene is het ook altijd gebleven inderdaad.
Ik heb altijd (ook) strakke jeans gehad en ik ben geen punker en ook geen hardrocker. Overjarig misschien wel ;-)
Maar ik heb dus totaal geen skinny revolutie ervaren. Het is in mijn ogen sinds jaar en dag een basic. Enige verschil is dat er op een gegeven moment stretch in kwam.
.
impala schreef:
08-04-2021 09:17
Ik heb altijd (ook) strakke jeans gehad en ik ben geen punker en ook geen hardrocker. Overjarig misschien wel ;-)
Maar ik heb dus totaal geen skinny revolutie ervaren. Het is in mijn ogen sinds jaar en dag een basic. Enige verschil is dat er op een gegeven moment stretch in kwam.
Niet om op elke slakken zout te leggen, maar het gaat op zich niet alleen om strakke broeken, het gaat echt om de skinny. Ik droeg ook voor de skinny strakke broeken. Standaard jeansmerken als Levi’s en Diesel hadden voor die tijd überhaupt geen skinny’s in hun assortiment.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 09:21
9.82% gewijzigd
Apatura schreef:
08-04-2021 09:17
Ik draag vanalles. Van bootcut jeans (blijvertje) tot dit (https://m.zalando.nl/kaffe-pantalon-mid ... m-k11.html) of dit (https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... undstooth?).

Net waar ik zin in heb.

Voordeel m.i. van ouder worden. Ik maak me niet zo druk om mode maar doe aan wat ik mooi vind en waar ik zin in heb.
Leuke linkjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 en was al bijna 30 toen skinny's echt overal uit de lucht kwamen vallen. Ik heb ze en vind ze wel mooi staan, maar het trekt zoveel aandacht naar het been en alleen het been. Dat flatteert niet iedereen.

Ik houd meer van strakke flared jeans of een flared pantalon met een casual shirt, blouse of wollen truitje. Alles voor de taille! Deze vind ik allemaal leuk. https://www.whowhatwear.co.uk/best-flare-jeans
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 09:20
Niet om op elke slakken zout te leggen, maar het gaat op zich niet alleen om strakke broeken, het gaat echt om de skinny. Ik droeg ook voor de skinny strakke broeken. Standaard jeansmerken als Levi’s en Diesel hadden voor die tijd überhaupt geen skinny’s in hun assortiment.
Toen ik een jaar of 17 was, midden jaren 80, droegen we héle strakke Edwin broeken.
Enige was dat die om de enkels iets minder smal waren dan nu omdat er nog geen stretch bestond. Er is ook een periode geweest dat dit werd opgelost met ritsjes onderin de pijp. Superstrak en toch kon je voet erin.
.
Ik vind ze echt zo lelijk en zie ze helaas nog best veel. Vaak ook met enorme gatenpartijen over de hele lengte van het been. Anderen zullen ongetwijfeld ook vinden dat ik er niet heel goedgekleed of modieus bij loop (ook niet echt mijn doel trouwens) maar ai ai, wat vind ik skinny jeans verschrikkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 09:15
Chino, paperbag, zo kom je wel op dat soort broeken. Ik ben zelf heel fan van zoiets:

Afbeelding

Afbeelding

Met een opvallende bovenkant met strik. Staat vrouwelijker en chiquer dan de gemiddelde mom jeans maar zit als een joggingbroek. :D
Zulke broeken vind ik heel leuk maar staan mij dus voor geen meter.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
08-04-2021 09:37
Zulke broeken vind ik heel leuk maar staan mij dus voor geen meter.
Nee mij ook niet. Daar moet je lang (en slank) voor zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind een skinny jeans inderdaad niet casual chic. Al draag ik naar mijn kantoorbaan best wel eens een zwarte skinny met een blouse. Maar ik werk niet in een hele formele omgeving.

Verder trek ik me niet zoveel aan van wat gen-Z van mijn kledingkeuze vind.
misspiglet wijzigde dit bericht op 08-04-2021 09:45
Reden: tikfoutje
0.19% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven