Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
08-04-2021 10:36
Ballerina's zijn nooit cool geweest, de tuttigheid ten top. Maar ik zie ze nog wel eens hoor.

Maar goed, collegeschoenen zijn ook supertuttig en die waren wel een tijd cool.
Dat heb je dan echt gemist, die waren heel erg in. Bij mij op de middelbare liep iedereen erop rond 2004/2005
-
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 10:34
Ja! Ballerina’s! Die zie ik eigk ook nooit meer
Uit welk jaar kom jij? :high5:
-
Alle reacties Link kopieren
Ik draag tegenwoordig meestal een aansluitende jeans met nauwelijks stretch en blote enkel. Of een mom jeans. Skinny jeans met veel stretch en heel strak bij de enkels droeg ik heel veel. Ben nu aan het oriënteren op meer wijdere modellen. Lijkt me heerlijk zitten, maar moet er wel erg wennen aan hoe het eruit ziet. Al brengt zoiets me meteen terug naar de tweede klas middelbare school:

https://www.perfectlybasics.nl/closed-g ... 41105.aspx
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:40
Jaaaa echt wel. De French Sole en London Sole. Mega duur, mega blaren.
Kate Moss
Afbeelding
PRECIES dat ja! Met die tas er ook bij! En dan je pony schuin of boven op je hoofd vastgepind. Ballerina's heb ik nooit aangekund, mijn maat zat te krap en een maat groter en ze vielen uit. En de punt laarzen waren ook te klein of veel te ruim, noway dat ik mijn teentjes in een taartpuntje ging proppen (degenen die die dingen droegen kunnen niet anders dan pijn geleden hebben toch?).
Alle reacties Link kopieren
Perongeluk mezelf gequote
phloxx wijzigde dit bericht op 08-04-2021 10:52
99.01% gewijzigd
-
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 10:33
Zijn ballerina's met skinny's ooit cool geweest? Oprechte vraag.

ja wel in, maar ze staan echt niemand
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 10:47
PRECIES dat ja! Met die tas er ook bij! En dan je pony schuin of boven op je hoofd vastgepind. Ballerina's heb ik nooit aangekund, mijn maat zat te krap en een maat groter en ze vielen uit. En de punt laarzen waren ook te klein of veel te ruim, noway dat ik mijn teentjes in een taartpuntje ging proppen (degenen die die dingen droegen kunnen niet anders dan pijn geleden hebben toch?).
Ik draag heel graag puntlaarzen en nee die doen geen pijn. De punt is gewoon loze ruimte. Met maat 36 is dat de enige manier om nog voet te zien onder een flared broek.
.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2021 10:49
ja wel in, maar ze staan echt niemand
Ik zie vooral lange vrouwen in ballerina's. Ik denk dan altijd dat die vrouwen een beetje een lengtecomplex hebben en geen centimeter langer willen worden door schoenen. Maar het flattert totaal niet.
.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
08-04-2021 10:54
Ik draag heel graag puntlaarzen en nee die doen geen pijn. De punt is gewoon loze ruimte. Met maat 36 is dat de enige manier om nog voet te zien onder een flared broek.
Ah oké. Ik heb maat 41 en die was dan dus te krap voor mijn tenen, dus bij mij werden het echt heksenschoenen omdat ik moest upsizen en dan schoof ik dus door die laars heen. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 10:58
Ah oké. Ik heb maat 41 en die was dan dus te krap voor mijn tenen, dus bij mij werden het echt heksenschoenen omdat ik moest upsizen en dan schoof ik dus door die laars heen. :lol:
Met maat 41 lijken puntlaarzen me ook niet echt een succes nee. Dan krijg je wel echt schuiten.
Met hele stompe/ronde neuzen krijg ik dan weer een soort klompvoetjes.
.
To is winkelen?
fryskefaam schreef:
08-04-2021 05:16
Ik ben van de skinny's maar dat is omdat ik totaal niet weet wat ik anders aan moet. De mode van tegenwoordig vindt ik echt vreselijk dus daar zul je me niet in zitten. Een pantalon vind ik voor mezelf veel te netjes en te stijf maar deze broek van het plaatje vind ik leuk! Sportief maar toch netjes, waar vind ik zulke broeken of waar moet ik op zoeken?
Ik ken deze broek als cigarette pants en ik heb ze bij Zalando, ASOS en H&M gehaald. Merken weet ik niet, ik knip de labels altijd uit mijn kleding.

Ik vind het fijn dat ze een beetje op je heupen hangen en losjes vallen. Dan lijkt het alsof ik heupen heb. :)
Het is voor mij ook prettig dat ze een boven de enkel-lengte hebben. In broeken met een normale lengte heb ik altijd last van hoog water met mijn jeansmaat 28/34.
Alle reacties Link kopieren
ZonnedauwRegenboog schreef:
07-04-2021 21:26
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
Casual chique is bij mij niet persé een skinny jeans maar vaak ook een pantalon met witte longsleeve en een jasje of eventueel bootcut jeans, overhemd en jasje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een millennial (ik gok zo rond dezelfde leeftijd als Phloxx, gezien de timing van de ballerina rage en de LC foto) en ik merk dat ik nu kleding en vooral broeken ook heel lastig vind. Ik ben 30+, moeder van 2, heb een serieuze baan, dus heel veel dingen vind ik niet meer bij me passen, maar ik hoef ook niet in ubertruttige mantelpakjes rond te lopen.

Ik heb nu nog een paar (kortere) skinny's die ik combineer met oversized truien en verder wat paperbag broeken, nette pantalons met bijbehorende blazers (die al ruim een jaar in de kast hangen) en sinds kort wat flared leggings (want: thuiswerken, maar joggingbroek gaat me toch te ver). Overigens heb ik ook een shitload aan bloesjes die veeeel te wijd zijn, maar ook daar heb ik nog niet echt een alternatief voor bedacht. Voorlopig draag ik jurken als ik naar kantoor moet.

Ben momenteel aan het afvallen, zwangerschapskilo's van jongste inmiddels kwijt en nu nog 5 kilo voor de 'mooi'. Als ik op gewicht ben en de winkels weer open gaan, ga ik eens uitgebreid op kledingjacht. Maaaaar: wat zijn nou fijne winkels daarvoor? Ik wil eigenlijk niet meer naar niveautje H&M, maar de echt mooie "grote mensen merken" (denk: Vanilia) zijn dan weer heeeeel duur en ik wil eigenlijk veel verschillende soorten en merken broeken passen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een grappig topic! Gen Z hier! :bye:

Wel grappig inderdaad om te zien dat de skinny jeans echt in een jaar/anderhalf jaar tijd is vervangen door straight/wide leg/flared/mom jeans.

Voor casual/chic zou ik inderdaad gaan voor een pantalon. Daarnaast zie je nu ook heel veel beige broeken terug, wide leg/flared/straight. Vind die ook wel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 10:47
PRECIES dat ja! Met die tas er ook bij! En dan je pony schuin of boven op je hoofd vastgepind. Ballerina's heb ik nooit aangekund, mijn maat zat te krap en een maat groter en ze vielen uit. En de punt laarzen waren ook te klein of veel te ruim, noway dat ik mijn teentjes in een taartpuntje ging proppen (degenen die die dingen droegen kunnen niet anders dan pijn geleden hebben toch?).
Ja dit herken ik allemaal wel, maar dat was mainstream mode - ik vind dat niet hetzelfde als cool.
Als het op middelbare scholen en op de zuidas wordt gedragen is het juist behoorlijk standaard.
Dat gezegd hebbende ik mis mijn repetto en london soles ballerina's nog weleens, hoewel ik vaak heel koude voeten had.
Toen de skinny jeans zo rond 2000 weer na een periode bootcut terug kwam was hij onderaan nogal losjes herinner ik me.
Droeg er altijd hogere laarzen overheen tot zo onder de knie gemiddeld.

Nu is het vooral gympen en toen nog alleen gymp als je ging sporten volgens mij en meer mannen dan vrouwen die ermee liepen in mijn herinnering althans.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 11:50
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FoxtrotAlpha schreef:
08-04-2021 10:34
Ja! Ballerina’s! Die zie ik eigk ook nooit meer
Ik nam ze nog wel eens mee in mijn tas voor de zekerheid, als ik op hoge/niet-comfortabele hakken liep. Bij feesten en partijen, pre Corona.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Flomo schreef:
08-04-2021 11:33
Ik ben ook een millennial (ik gok zo rond dezelfde leeftijd als Phloxx, gezien de timing van de ballerina rage en de LC foto) en ik merk dat ik nu kleding en vooral broeken ook heel lastig vind. Ik ben 30+, moeder van 2, heb een serieuze baan, dus heel veel dingen vind ik niet meer bij me passen, maar ik hoef ook niet in ubertruttige mantelpakjes rond te lopen.

Ik heb nu nog een paar (kortere) skinny's die ik combineer met oversized truien en verder wat paperbag broeken, nette pantalons met bijbehorende blazers (die al ruim een jaar in de kast hangen) en sinds kort wat flared leggings (want: thuiswerken, maar joggingbroek gaat me toch te ver). Overigens heb ik ook een shitload aan bloesjes die veeeel te wijd zijn, maar ook daar heb ik nog niet echt een alternatief voor bedacht. Voorlopig draag ik jurken als ik naar kantoor moet.

Ben momenteel aan het afvallen, zwangerschapskilo's van jongste inmiddels kwijt en nu nog 5 kilo voor de 'mooi'. Als ik op gewicht ben en de winkels weer open gaan, ga ik eens uitgebreid op kledingjacht. Maaaaar: wat zijn nou fijne winkels daarvoor? Ik wil eigenlijk niet meer naar niveautje H&M, maar de echt mooie "grote mensen merken" (denk: Vanilia) zijn dan weer heeeeel duur en ik wil eigenlijk veel verschillende soorten en merken broeken passen.
Ik ben weer een paar jaar ouder (40+, basisschoolkinderen, babykilo's zijn er af maar rimpels komen opzetten) en geef tegenwoordig mijn geld uit in de bijenkorf. Het liefst bij Max Mara, Isabel Marant, Reiss of Sandro. Broeken zijn me daar te kort, die koop ik graag bij Massimo Dutti. Dat is sowieso wel betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
08-04-2021 11:49
Ik nam ze nog wel eens mee in mijn tas voor de zekerheid, als ik op hoge/niet-comfortabele hakken liep. Bij feesten en partijen, pre Corona.
Jaa daarvoor heb ik van die brogues of penny loafers. Heerlijk gevoel om die aan te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Toch zie ik de pubermeisjes echt nog heel veel in skinnys hoor.
Ik voelde me trouwens van de week echt oud toen ik tegen een jong stel zei dat ik ze er zo lekker eighties uit vond zien, ze keken me zo glazig aan..dachten vast oud wijf bahahha
Maar de jongen had zo een hoge levi 501 aan iets wijd en enkel lengte met een levi spijkerjasje ook wat oversized, meisje ook helemaal into eighties. Nou ja dat is dus nu hip de tijd dat ik jong was. Zelfde als mijn vader het blijkbaar heel leuk vind als ik er een beetje hippie bij loopt..je weet wel flared Wrangler jeans, broderie blouse en dikke lederen riem met bucket.
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:42
Uit welk jaar kom jij? :high5:
1991, ik vermoed jij ook rond die tijd?
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
08-04-2021 11:59
Toch zie ik de pubermeisjes echt nog heel veel in skinnys hoor.
Ik voelde me trouwens van de week echt oud toen ik tegen een jong stel zei dat ik ze er zo lekker eighties uit vond zien, ze keken me zo glazig aan..dachten vast oud wijf bahahha
Maar de jongen had zo een hoge levi 501 aan iets wijd en enkel lengte met een levi spijkerjasje ook wat oversized, meisje ook helemaal into eighties. Nou ja dat is dus nu hip de tijd dat ik jong was. Zelfde als mijn vader het blijkbaar heel leuk vind als ik er een beetje hippie bij loopt..je weet wel flared Wrangler jeans, broderie blouse en dikke lederen riem met bucket.
Mijn Gen-Z-ers hier dragen wijde broeken of strakke rokjes
Ballerina's nog niet gespot, de 1 is van de sneakers, de ander draagt hakken. Zodra de ballerina's zich melden, waarschuw ik jullie
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 11:51
Ik ben weer een paar jaar ouder (40+, basisschoolkinderen, babykilo's zijn er af maar rimpels komen opzetten) en geef tegenwoordig mijn geld uit in de bijenkorf. Het liefst bij Max Mara, Isabel Marant, Reiss of Sandro. Broeken zijn me daar te kort, die koop ik graag bij Massimo Dutti. Dat is sowieso wel betaalbaar.
Even gegoogeld, maar ik denk dat ik Max Mara aan me voorbij laat gaan. Toegegeven, je ziet op de foto al de kwaliteit, maar van bij H&M 40 naar 300 euro per broek bij de Bijenkorf is een iets te grote stap :euro:
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
08-04-2021 11:53
Jaa daarvoor heb ik van die brogues of penny loafers. Heerlijk gevoel om die aan te trekken.
Ook onder een jurk? Penny loafers droeg ik altijd veel, toevallig ben ik toe aan een nieuw paar, maar eigenlijk alleen onder broeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven