Mode & Beauty alle pijlers

Milennials en Skinny jeans

07-04-2021 21:26 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag bereikte mij het nieuws dat generatie Z de Skinny jeans en de zijscheiding van milennials helemaal uit vinden. Nou daar zit ik dan met mijn zijscheiding en strakke super Skinny jeans.
Ik had al zoiets in de gaten dat ruime kleding weer hip is, maar nu komt mijn vraag:
Als je casual chique gekleed naar je werk wil, wat draag je dan in plaats van een Skinny jeans? Je kan toch niet in zo'n slobberbroek of broek met wijde pijpen naar je kantoorbaan?
- Fight for your right to party -
mcsteamy schreef:
08-04-2021 16:50
Ik vind bepaalde drop crotch jeans heel fijn, maar die zijn moeilijk te vinden:
Afbeelding

Dat heette vroeger een harembroek, daar had mijn zus er een paar van anno 1988 :)
Ik moest eerst 3 keer de eerste zin lezen voordat ik snapte wat je bedoelt.

Dat ze het niet meer hip vinden dus.

Ik zie inderdaad veel wijde kleding. Wijde gebreide truien, wijde spijkerbroeken en enorme grote lange teddyjassen.
Ik gebruik trouwens ook nog steeds de cry/laughter emoji. Dat zou Gen Z ook nooit meer doen, haha! Dat was laatst in het nieuws.

Afbeelding

https://www.cnn.com/2021/02/14/tech/cry ... index.html
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 17:44
Ik gebruik trouwens ook nog steeds de cry/laughter emoji. Dat zou Gen Z ook nooit meer doen, haha! Dat was laatst in het nieuws.

Afbeelding

https://www.cnn.com/2021/02/14/tech/cry ... index.html
Serieus? Is een van de leukste emoji.
Net als de dansende banaan van Hyves. Die kennen ze natuurlijk ook niet.
Daveotion schreef:
08-04-2021 17:48
Serieus? Is een van de leukste emoji.
Net als de dansende banaan van Hyves. Die kennen ze natuurlijk ook niet.
Showing our age.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 17:44
Ik gebruik trouwens ook nog steeds de cry/laughter emoji. Dat zou Gen Z ook nooit meer doen, haha! Dat was laatst in het nieuws.

Afbeelding

https://www.cnn.com/2021/02/14/tech/cry ... index.html
GenZ stuurt stickers... onbegrijpelijke stickers...
lilalinda schreef:
08-04-2021 18:18
GenZ stuurt stickers... onbegrijpelijke stickers...
Ja, die stickers gebruik ik zelden.
KamilleT schreef:
08-04-2021 16:41
Dat is dus een wortelbroek.
Haha, serieus? :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
We hebben nu 20 jaar de skinny gehad. Time to move on. Ik heb onlangs de laatste in de kringloopzak gedaan. Ik vind ze echt gedateerd. Ik heb nu rechte modellen zonder stretch. Heerlijk. De keeper cut van & Other Stories vind ik lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
08-04-2021 16:50
Ik vind bepaalde drop crotch jeans heel fijn, maar die zijn moeilijk te vinden:
Afbeelding

Met de disclaimer dat ik zo'n beetje alles aan mag naar kantoor van de baas.
Des te beter dat ze moeilijk te vinden zijn.

Hou zoiets alsjeblief voor huis- en tuin-gebruik.
En ga er niet mee naar buiten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Palmbomen-zijn-cool schreef:
08-04-2021 17:23
Echt?? Ik vind dit dus echt niemand goed staan. Echt niemand. Zo’n drollenvanger...
Eens . Lelijkste model broek ooit denk ik.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-04-2021 18:31
Haha, serieus? :biggrin:
Als je googelt op wortelbroeken, krijg je dit soort. Was in de jaren 90 echt een heel gangbare term.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
08-04-2021 17:33
Ja, onder die term ken ik deze broek ook. Drollenvanger! Niet echt een gangbare stijl voor iedereen lijkt me.

Ik had eerlijk gezegd geen idee bij welke generatie ik hoor, maar het blijkt de patatgeneratie te zijn. Eens kijken welke kledingstijl daarbij hoort..
Ik blijk nu dus een patat-millennial te zijn. Ik krijg een identiteitscrisis van dit soort topics.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
08-04-2021 17:36
Dat heette vroeger een harembroek, daar had mijn zus er een paar van anno 1988 :)
Ja, heb ik ook nog een gehad. Niet in spijkerstof trouwens. Maar ik had er een witte gehaald met kleine blauwe bloemtjes bij Didi.

Ik heb trouwens geen skinny jeans. Wat mij betreft zijn die nooit in geweest. Een zij scheiding heb ik trouwens wel. Want zo valt mijn haar nu eenmaal. En daar kun je niet tegen in gaan.
KamilleT schreef:
08-04-2021 18:59
Als je googelt op wortelbroeken, krijg je dit soort. Was in de jaren 90 echt een heel gangbare term.
Daar heb ik geen actieve herinneringen aan. ;)
MissPiglet schreef:
08-04-2021 19:53
Ik blijk nu dus een patat-millennial te zijn. Ik krijg een identiteitscrisis van dit soort topics.
Dat is wel een hele Nederlandse niche.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
08-04-2021 18:59
Als je googelt op wortelbroeken, krijg je dit soort. Was in de jaren 90 echt een heel gangbare term.
Mijn broertje heeft ooit, eind jaren 90 waren wortelbroeken uit den boze!, een briefje geschreven waarin hij zweert echt nooit, maar dan ook echt nooit, een wortelbroek zou dragen.

en ik zie hem ervoor aan om dat nu dus gewoon wel te doen.
Kassa de wortelbroeken! Die term ken ik van de eerste helft van de 00’s.
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
08-04-2021 10:42
Uit welk jaar kom jij? :high5:
Toen ik 15 was, liep ook iedereen er mee rond. Eigenlijk zijn ze best onflatteus haha.

Als maar niet ooooooit die ballerina's met punten weer inkomen. Ik weet nog zo goed dat een klasgenootje op de middelbare rode puntballerina's had. Afschuwelijk vond ik ze. Drie maanden later liep ik er zelf mee... :proud:
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet eens wat een wortelbroek is. Zijn ze soms oranje?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-04-2021 21:40
Ik weet niet eens wat een wortelbroek is. Zijn ze soms oranje?
Hebben de vorm van een wortel: breed van boven en heel smal van onderen. En ze flatteren niemand :)
.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
08-04-2021 21:40
Ik weet niet eens wat een wortelbroek is. Zijn ze soms oranje?
Boven breed onder smal. Wortelvorm dus.
impala schreef:
08-04-2021 21:47
Hebben de vorm van een wortel: breed van boven en heel smal van onderen. En ze flatteren niemand :)
De gemoderniseerde versie die ik ken als de cigarette pants staat mij anders fantastisch. :A:

En dan bedoel ik dus dit:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
08-04-2021 21:51
De gemoderniseerde versie die ik ken als de cigarette pants staat mij anders fantastisch. :A:
In mijn hoofd waren wortelbroeken eigenlijk een soort taps toelopende culottes.

Cigarette pants zijn veel te strak en recht.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
08-04-2021 21:47
Hebben de vorm van een wortel: breed van boven en heel smal van onderen. En ze flatteren niemand :)
Oh! Maar dat is toch precies een skinny jeans? Die hebben toch zo'n model? En dat is precies waarom ik ze niet vind flatteren. Ik draag dan liever flared jeans, waarbij de pijpen boven aansluitend zijn. Die maken mij langer en slanker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven