Mode & Beauty alle pijlers

Rituals

08-04-2021 17:42 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand een tegoedbon gekregen van de Rituals. Erg leuk allemaal, maar ik koop zelf echt nooit iets bij de Rituals. Zelf ben ik erg van de plastic vrije, duurzame en ecologische producten. Nu dacht ik dat misschien wel te vinden was bij de Rituals, maar als ik kijk op hun website krijg ik dat idee niet echt. Dat in combinatie met hoe duur alle prijzen zijn, verwonder ik me over de populariteit van deze zaak. Als ik de ingredienten lijst bekijk van hun cosmetica etc. en hun producten bekijk heb ik niet echt het idee dat je zoveel meer koopt dan bij een ander A merk bij de kruidvat. Dus mijn vraag is; wat maakt deze winkel in hemelsnaam zo populair? Is er iets wat ik over mijn hoofd zie of weten ze gewoon heel slim een bepaalde marketing truc in te zetten waardoor iedereen het maar koopt ondanks de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
08-04-2021 17:47
Rituals staat strak van de marketing. De producten zijn helemaal niet beter dan menig huismerk van een drogist. Daarnaast zit het vol met geurstoffen en alcohol dat het mij niet echt optimaal lijkt voor je huid.
De oprichter was een hoge pief bij Unilever en kreeg een flinke zak geld mee toen hij daar vertrok om dit merk te beginnen.
Ze hebben het trouwens in de eerste jaren wel lastig gehad, er was bijna sprake van een faillissement.
Qua branding is het in deze tijd echt wel knap gedaan.
Maar persoonlijk vind ik het een beetje misleidend. Het lijkt allemaal niche, luxe, natuurlijk, spiritueel enzo, maar het blijven idd qua ingredienten ‘gewoon’ massaproducten die gelijk zijn aan andere Unilever merken. Alleen dan met een iets hoger prijskaartje.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Ik vind het niet schrikbarend duur en ik vind de geuren veel lekkerder dan die van drogist producten. Ook vind ik de meeste producten heel fijn
Ze hebben ook van alles als je geen zin hebt in de cosmetica..ze hebben ook geurstokjes voor in huis en geurtjes voor in de auto
Alle reacties Link kopieren
Oh door dit topic moet ik aan Sabon denken. Ik dacht dat dat een poos niet meer leverbaar was, maar blijkbaar wel weer. Dat vind ik zo'n fijn merk; https://www.sabon.nl/nl/fall-in-scrubs
TsumTsum schreef:
08-04-2021 17:54
Ja je ziet het bij heel veel mensen in huis staan en ze zeggen bijna allemaal dat ze het te duur vinden om zelf te kopen maar wel leuk vinden om te krijgen. Als er bij mij in de familie iemand jarig is krijgt die 9 van de 10x iets van Rituals. Heb dus ook het idee dat ze het vooral moeten hebben van de mensen die het cadeau doen aan een ander.

Rituals heeft door de marketing, zweverige teksten en onmogelijke beloftes op de verpakking een zweem van mysterie, welzijn, gelukzaligheid en eeuwig geluk. Met Rituals waan je je iedere dag in een spa resort. Geen wonder dat mensen hun huis er vol mee zetten voor ze foto's op Funda zetten.

Ik krijg het vaak cadeau en neem het met een grote grijns aan. Ooohhhhh Rituals! Dank je wel zeg! Had je écht niet hoeven doen! Oohhh deze is zo lekker....hmmmm....hier Truus, ruik eens? Lekker hè....dit weekend ga ik hier zo van genieten, echt even een verwen momentje nemen met deze over the top gemarketeerde veel te dure producten.
Alle reacties Link kopieren
En jij bent echt een van de enige 0,00001% die zich verdiept in wat je nou eigenlijk koopt.
De rest van Nederland heeft echt geen enkel idee bij of gevoel van kwaliteit.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:01
Maar zo ontzettend duur is het toch ook weer niet?
Duur is relatief natuurlijk.
Ik vind het aan de prijs, maar dat komt ook omdat ik het niet lekker vind en het er daarom niet voor over heb.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:01
Maar zo ontzettend duur is het toch ook weer niet?
De prijs/kwaliteit verhouding klopt m.i. niet helemaal.

Maar eerlijk gezegd is dit midden segment daardoor best lastig te marketen en dus knap dat Rituals daar wel een plek heeft gevonden.
Wanna grow up to be
Be a debaser
jo12345 schreef:
08-04-2021 18:03
En jij bent echt een van de enige 0,00001% die zich verdiept in wat je nou eigenlijk koopt.
De rest van Nederland heeft echt geen enkel idee bij of gevoel van kwaliteit.

Tuurlijk wel, steeds meer mensen lezen ingrediënten. Maar niet iedereen wil altijd voor elke situatie 100% biologisch.
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:05
De prijs/kwaliteit verhouding klopt m.i. niet helemaal.

Maar eerlijk gezegd is dit midden segment daardoor best lastig te marketen en dus knap dat Rituals daar wel een plek heeft gevonden.
Ja, maar iedereen gaat er nu vanuit dat dit duurder is. Maar voor veel mensen is het juist een goedkope optie, even wat lekkers tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben ik een simpel wezen en gaat mijn beauty ritueel niet verder dan de Etos, Appie of Kruidvat. Maar ik heb laatst voor het eerst een flesje body creme, shampoo en conditioner gekregen van Rituals. De shampoo en conditioner vond ik niks speciaals behalve leuke verpakking. De body creme vond ik wel heel luxe hoor. Rook super duidelijk en super lang naar een spa en zat in mooie verpakking. Als ik ooit in een BECAUSE I'M WORTH IT fase ben koop ik die wel weer een keer denk ik. Maar goed ik koop dat soort dure dingen normaal dus niet dus ik ben een leek.
ugli wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:09
8.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:01
De oprichter was een hoge pief bij Unilever en kreeg een flinke zak geld mee toen hij daar vertrok om dit merk te beginnen.
Ze hebben het trouwens in de eerste jaren wel lastig gehad, er was bijna sprake van een faillissement.
Qua branding is het in deze tijd echt wel knap gedaan.
Maar persoonlijk vind ik het een beetje misleidend. Het lijkt allemaal niche, luxe, natuurlijk, spiritueel enzo, maar het blijven idd qua ingredienten ‘gewoon’ massaproducten die gelijk zijn aan andere Unilever merken. Alleen dan met een iets hoger prijskaartje.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:07
Ja, maar iedereen gaat er nu vanuit dat dit duurder is. Maar voor veel mensen is het juist een goedkope optie, even wat lekkers tussendoor.
Ja dat ligt er natuurlijk aan in welke bubbel je zit. In mijn bubbel vinden mensen het niet een goedkope optie. In mijn bubbel is Kruidvat, Etos ed de goedkope optie en Rituals gewoon middensegment.
meisje22 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:12
0.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:01
Maar persoonlijk vind ik het een beetje misleidend. Het lijkt allemaal niche, luxe, natuurlijk, spiritueel enzo, maar het blijven idd qua ingredienten ‘gewoon’ massaproducten die gelijk zijn aan andere Unilever merken. Alleen dan met een iets hoger prijskaartje.
Precies. Ik vind de prijs-kwaliteitverhouding heel slecht. Vandaar mijn aanduiding ‘kapitalen’ :mrgreen:
novaviva schreef:
08-04-2021 18:07
Ja, maar iedereen gaat er nu vanuit dat dit duurder is. Maar voor veel mensen is het juist een goedkope optie, even wat lekkers tussendoor.

Niet iedereen vindt het duur. Ik vind het een hoop poeha om niks. En voor niks betalen vind ik best duur.
Het is overigens vooral Nederland waar Rituals echt bekend is. Ze hebben wel wat flagship stores in het buitenland, zoals in New York ofzo, maar ze zijn in het buitenland echt geen groot merk.
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:01
De oprichter was een hoge pief bij Unilever en kreeg een flinke zak geld mee toen hij daar vertrok om dit merk te beginnen.
Ze hebben het trouwens in de eerste jaren wel lastig gehad, er was bijna sprake van een faillissement.
Qua branding is het in deze tijd echt wel knap gedaan.
Maar persoonlijk vind ik het een beetje misleidend. Het lijkt allemaal niche, luxe, natuurlijk, spiritueel enzo, maar het blijven idd qua ingredienten ‘gewoon’ massaproducten die gelijk zijn aan andere Unilever merken. Alleen dan met een iets hoger prijskaartje.
Leuk zeg, wist ik niet!
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:11
Niet iedereen vindt het duur. Ik vind het een hoop poeha om niks. En voor niks betalen vind ik best duur.
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:07
Ja, maar iedereen gaat er nu vanuit dat dit duurder is. Maar voor veel mensen is het juist een goedkope optie, even wat lekkers tussendoor.
Snap ik, dat is ook hun verdienmodel: het middensegment. Persoonlijk geef ik liever óf iets meer uit aan een niche en/of natuurlijker produkt in een mooie verpakking óf wat minder geld aan een natuurlijk produkt in een minder mooie verpakking.

Het zijn allemaal keuzes.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is Rituals te duur. Elke dermatoloog zal je vertellen dat de creme van de zeep of Nivea net zo goed is. Je betaalt voor die mooie panden, dure juffen in de winkel en mooie verpakkingen.
En als je Rtuals niet duur vindt, ben je echt puur gevallen voor een andere cremepje met mooie woorden. Grote complimenten aan de Baas Marketing daar
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:11
Niet iedereen vindt het duur. Ik vind het een hoop poeha om niks. En voor niks betalen vind ik best duur.
Wat raad jij aan bijvoorbeeld? Voor bodybutters in dit segment?
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:11
Niet iedereen vindt het duur. Ik vind het een hoop poeha om niks. En voor niks betalen vind ik best duur.
Precies!
Ik ben heel benieuwd naar andere lekker merken van de drogist. Ik ben namelijk een product junkie!
Mijn huid droogt heel erg uit van Rituals. Het is veel te sterk!

Verder is het vooral marketing. Het merk oogt Aziatisch/Japans/sereen en mensen trappen erin.
novaviva schreef:
08-04-2021 18:11
Het is overigens vooral Nederland waar Rituals echt bekend is. Ze hebben wel wat flagship stores in het buitenland, zoals in New York ofzo, maar ze zijn in het buitenland echt geen groot merk.

Weer iets wat ik niet wist. Best interessant dat Rituals wereldje.
Alle reacties Link kopieren
neerlandicus schreef:
08-04-2021 18:17
Mijn huid droogt heel erg uit van Rituals. Het is veel te sterk!
Dat geurspul voor in de auto vind ik ook veel te sterk. Krijg er gewoon hoofdpijn van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven