Mode & Beauty alle pijlers

Rituals

08-04-2021 17:42 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand een tegoedbon gekregen van de Rituals. Erg leuk allemaal, maar ik koop zelf echt nooit iets bij de Rituals. Zelf ben ik erg van de plastic vrije, duurzame en ecologische producten. Nu dacht ik dat misschien wel te vinden was bij de Rituals, maar als ik kijk op hun website krijg ik dat idee niet echt. Dat in combinatie met hoe duur alle prijzen zijn, verwonder ik me over de populariteit van deze zaak. Als ik de ingredienten lijst bekijk van hun cosmetica etc. en hun producten bekijk heb ik niet echt het idee dat je zoveel meer koopt dan bij een ander A merk bij de kruidvat. Dus mijn vraag is; wat maakt deze winkel in hemelsnaam zo populair? Is er iets wat ik over mijn hoofd zie of weten ze gewoon heel slim een bepaalde marketing truc in te zetten waardoor iedereen het maar koopt ondanks de prijzen.
novaviva schreef:
08-04-2021 18:14
Wat raad jij aan bijvoorbeeld? Voor bodybutters in dit segment?

Ik ben een fan de Dove bodylotions. Dus helaas kan ik je niks aanraden in het middensegment. Misschien iemand anders die op dit topic schrijft?
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:21
Ik ben een fan de Dove bodylotions. Dus helaas kan ik je niks aanraden in het middensegment. Misschien iemand anders die op dit topic schrijft?
Ja, Dove is voor mij niet dik/vet genoeg.
novaviva schreef:
08-04-2021 18:22
Ja, Dove is voor mij niet dik/vet genoeg.

Therme ook niet? Ik vind die Zen Lotus nog wat bodybutter erg lekker en best dik. Vaak bij de Kruidvat te koop met korting (2 halen en 1 betalen of tweede 50 procent korting)

Ben erg slecht in anderen aanraden wat het beste product is merk ik...je hebt echt niks aan mij sorry 😂
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:11
Het is overigens vooral Nederland waar Rituals echt bekend is. Ze hebben wel wat flagship stores in het buitenland, zoals in New York ofzo, maar ze zijn in het buitenland echt geen groot merk.
In kleinere hotels en b&b's in het buitenland kom ik het ook vaak tegen.
.
Alle reacties Link kopieren
Uiteindeljk is alles marketing, denk je dat mensen zonder verleidt te worden €12,- voor een shampoobar van Lush neer zouden tellen? En dat geldt ook voor veel andere merken. Alles wat je kunt kopen wordt vermarkt en gebrand. Daar is toch niets mis mee?
Ik vind het leuke winkels waar de spullen mooi gepresenteerd worden, maar ik realiseer me ook dat wanneer je een Kruidvat-verpakking om die potjes heen doet, en de stellingen overvol zet, dat het dan nog minder dan de helft hoeft te kosten. Maar weet je, ik hou van verwennerij. En voor jouw zit die verwennerij, of waarde in luxe biologische linksdraaiende ingrediënten. Bij mij zit dat in een fraai winkelpand, op een mooie locatie, luxe verpakkingen, een lekker luchtje, een meisje dat mijn handen wast en een kopje thee serveert tijdens het winkelen. En dat ik dan €40,- moet neertellen voor een pakje thee, een tube handscrub, en bodybutter, maakt het alleen maar fijner. Dat luxe gevoel zou ik niet krijgen van koop er 3, betaal er 2 tubes bodylotion van het Kruidvat.
Als ik echte luxe wil koop ik iets van Dior, maar daar heb ik echt niet altijd het geld voor over.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:22
Ja, Dove is voor mij niet dik/vet genoeg.
Vaseline Intensive Care misschien.

Maar eerlijk gezegd moet ik zeggen dat ik de body butter van de Hema het lekkerste vind. Heel cheap, heel dik, heel voedend en de volgende dag nog helemaal van die zachte, gladde benen. Heb hem alleen al een tijd niet gezien dus ik weet niet of ze hem nog hebben. Witte pot.
meisje22 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:27
1.04% gewijzigd
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 17:50
Ik vind Rituals overrated. Net zoals James Bond films.

Ik hou van beide :biggrin:


Mijn badkamer lijkt wel een Ritualswinkel.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2021 18:14
Natuurlijk is Rituals te duur. Elke dermatoloog zal je vertellen dat de creme van de zeep of Nivea net zo goed is. Je betaalt voor die mooie panden, dure juffen in de winkel en mooie verpakkingen.
En als je Rtuals niet duur vindt, ben je echt puur gevallen voor een andere cremepje met mooie woorden. Grote complimenten aan de Baas Marketing daar
Ja en nee. Ieder merk wat allerlei beloftes doet is natuurlijk een beetje de consument zand in de ogen aan het strooien. Geeneen huidverzorgingsprodukt kan nl door de opperhuid doordringen en echt diep in de huid veranderingen aanbrengen en wonderen verrichten.

Nivea is trouwens een merk van Beiersdorf, een grote concurrent van Unilever op het gebied van ‘personal care’.

Persoonlijk vind ik dat de claims van de ingrediënten van dat lager segment zeer misleidend en soms zelfs schadelijk. Vaseline en/of alcohol zijn vaak de (goedkope) hoofdbestanddelen en kunnen wel degelijk soms schade aanbrengen. Ook zijn dus de ingrediënten en verpakkingen minder duurzaam. Denk bv. Aan plastic scrubs.

De meer natuurlijke en wat hoger geprijsde merken kunnen ook hun claims niet waarmaken, maar zijn vaak minder schadelijk en ‘groener’.

Dat is wat mij een beetje tegenstaat aan dit merk: wel de sfeer van dit ‘hoger segment’ neerzetten met een iets hoger prijs, maar dezelfde (qua kosten) verpakking en ingrediënten gebruiken van dat lager segment.

Van die grotere (tov nivea) marge kun je je idd die winkelervaring veroorloven.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
08-04-2021 18:03
En jij bent echt een van de enige 0,00001% die zich verdiept in wat je nou eigenlijk koopt.
De rest van Nederland heeft echt geen enkel idee bij of gevoel van kwaliteit.

Goh, hoe verzin kom je aan dat cijfer?

Er is juist steeds meer bewustwording mbt ingrediënten en onnodige/overdadige verpakkingen, vaak ook nog van plastic. Steeds meer merken brengen ook ‘bars’ aan in plaats van plastic verpakkingen. En dat doen ze niet als er geen markt voor is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:28
Ja en nee. Ieder merk wat allerlei beloftes doet is natuurlijk een beetje de consument zand in de ogen aan het strooien. Geeneen huidverzorgingsprodukt kan nl door de opperhuid doordringen en echt diep in de huid veranderingen aanbrengen en wonderen verrichten.

Nivea is trouwens een merk van Beiersdorf, een grote concurrent van Unilever op het gebied van ‘personal care’.

Persoonlijk vind ik dat de claims van de ingrediënten van dat lager segment zeer misleidend en soms zelfs schadelijk. Vaseline en/of alcohol zijn vaak de (goedkope) hoofdbestanddelen en kunnen wel degelijk soms schade aanbrengen. Ook zijn dus de ingrediënten en verpakkingen minder duurzaam. Denk bv. Aan plastic scrubs.

De meer natuurlijke en wat hoger geprijsde merken kunnen ook hun claims niet waarmaken, maar zijn vaak minder schadelijk en ‘groener’.

Dat is wat mij een beetje tegenstaat aan dit merk: wel de sfeer van dit ‘hoger segment’ neerzetten met een iets hoger prijs, maar dezelfde (qua kosten) verpakking en ingrediënten gebruiken van dat lager segment.

Van die grotere (tov nivea) marge kun je je idd die winkelervaring veroorloven.
Wat is er mis met vaseline? Volgens mij zit dat in de creme die ik van de apotheek kreeg.
Alle reacties Link kopieren
De geurstokjes zijn echt wel de allerbeste vind ik hoor
Alle reacties Link kopieren
Vind een aantal producten van Rituals heerlijk.
Bijv. hun thee. Echt een aanrader.
Gebruik een paar huidproducten van de serie Namaste. Gelukkig ook met refill verkrijgbaar.
Geurstokjes en geurtje voor in auto, heerlijk. net voor lockdown nog in The word of Rituals in Amsterdam geweest. Daar is ook erg veel textiel. Heb er een heerlijk linnen dekbed gekocht.
Voor mij zijn het fijne producten, ook om cadeau te geven. Behalve hier dan, hoor ik zelden iets negatiefs over Rituals.
Alle reacties Link kopieren
Is Luci er al? :mrgreen:
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Rituals probeert een beleving te verkopen, net als bijna alle merken. Door een verpakking, het ontwerp en de kleur daarvan. Een mooi verhaaltje er omheen etc. aankleding in de winkel, winkelpersoneel in bepaalde kleding met een bepaalde uitstraling. Door een hoofdingrediënt als water ineens 'aqua' te noemen etc.
Maar eerlijk is eerlijk, ik vind veel producten lekker. Maar dat vind ik van de Baleadouchegel van de DM ook, en die kost 89 cent en van mijn Bvlgari douchegel, kleine tube 30 euro ook. Allebei voor mij het geld waard.
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:34
0.09% gewijzigd
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
08-04-2021 17:50
Toch doen ze dat goed, op Funda staan in de meeste badkamers van de huizen die te koop staan spullen van Rituals.
Gevuld met water te leen bij de makelaar/fotograaf.
Alle reacties Link kopieren
Veelal krijg ik het, maar ik koop de douchegel ook weleens zelf. Ik vind Rituals eerlijk gezegd gevarieerder qua geuren dan welk merk ook. Houd niet van heel goedkope merken als Fa.

Kneipp douche gebruik ik ook, en Therme. Maar de geur van bijv. hamam van Rituals blijft echt langer hangen en de geuren an sich zijn in mijn beleving rijker geschakeerd.
Ik gebruik bijna niets aan douchespul enzo en ik let normaal ook erg op de ingrediënten. Maar voor de doucheschuim van rituals maak ik een uitzindering. Die vind ik echt zaaalig romig en schuimig en heel lekker geparfumeerd (de oranje en de witte vooral). Dat is echt anders dan van andere merken.
Die koop of krijg ik dus wel graag.
beetjegek schreef:
08-04-2021 18:30
De geurstokjes zijn echt wel de allerbeste vind ik hoor

De huisparfum vind ik ook lekker.
Ik heb zo'n grote witte fles.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 18:30
Wat is er mis met vaseline? Volgens mij zit dat in de creme die ik van de apotheek kreeg.
Vaseline is gemaakt van petroleum. Het trekt niet in de huid, legt er alleen een laagje op.

Soms kan dat prima zijn: bijvoorbeeld als het vriest beschermt het je huid tegen uitdroging. Zelf gebruik ik wel eens ‘pseudotranen’ waarin vaseline zit ter bescherming van mijn ogen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:28

Persoonlijk vind ik dat de claims van de ingrediënten van dat lager segment zeer misleidend en soms zelfs schadelijk. Vaseline en/of alcohol zijn vaak de (goedkope) hoofdbestanddelen en kunnen wel degelijk soms schade aanbrengen. Ook zijn dus de ingrediënten en verpakkingen minder duurzaam. Denk bv. Aan plastic scrubs.


welke schade brengt vaseline aan?
Eurus schreef:
08-04-2021 18:32
Is Luci er al? :mrgreen:

:HA:
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 18:30
Wat is er mis met vaseline? Volgens mij zit dat in de creme die ik van de apotheek kreeg.
Sluit de huid af. Gemaakt van aardolie.
Of je dat wel of niet wilt is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
08-04-2021 18:38
Sluit de huid af. Gemaakt van aardolie.
Of je dat wel of niet wilt is persoonlijk.
nee hoor
https://www.drleenarts.com/wat-kan-vase ... betekenen/

Vaseline sluit de huid helemaal niet volledig af zoals veel mensen denken. Van “verstikken” is dus geen sprake. Verschillende studies hebben dit aangetoond en het is dus een echte fabel!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2021 18:37
welke schade brengt vaseline aan?
Bij een vette huid kan het acne verergeren en het sluit de huid geheel af. Dat laatste kan soms dan ook wel weer een pre zijn, bijvoorbeeld tijdens vorst.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Hele sterke marketing. Jaloersmakend zelfs.

Mijn moeder heeft jaren geleden een keer Rituals bonnen gekregen als onderdeel van haar kerstcadeau van werk. Volgens mij was het iets van 150 euro. Zij had er geen behoefte aan en gaf ze aan mij. Heb er echt een paar jaar lang van kunnen douchen en smeren. Prima spul maar zou het voor mezelf niet per se kopen. Behalve een aantal parfums. Die vind ik heerlijk. En niet duur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven