Mode & Beauty alle pijlers

Rituals

08-04-2021 17:42 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand een tegoedbon gekregen van de Rituals. Erg leuk allemaal, maar ik koop zelf echt nooit iets bij de Rituals. Zelf ben ik erg van de plastic vrije, duurzame en ecologische producten. Nu dacht ik dat misschien wel te vinden was bij de Rituals, maar als ik kijk op hun website krijg ik dat idee niet echt. Dat in combinatie met hoe duur alle prijzen zijn, verwonder ik me over de populariteit van deze zaak. Als ik de ingredienten lijst bekijk van hun cosmetica etc. en hun producten bekijk heb ik niet echt het idee dat je zoveel meer koopt dan bij een ander A merk bij de kruidvat. Dus mijn vraag is; wat maakt deze winkel in hemelsnaam zo populair? Is er iets wat ik over mijn hoofd zie of weten ze gewoon heel slim een bepaalde marketing truc in te zetten waardoor iedereen het maar koopt ondanks de prijzen.
Ik heb dat een beetje met Lush, dat gevoel van: hoe kan het zijn dat zoveel mensen daar zoveel geld voor neertellen.
Heerlijk spul hoor, daar niet van. Maar 32 euro voor 500 ml douchegel?
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:41
Bij een vette huid kan het acne verergeren en het sluit de huid geheel af. Dat laatste kan soms dan ook wel weer een pre zijn, bijvoorbeeld tijdens vorst.
echte onzin
https://www.dr-jetskeultee.nl/vaseline/

Maar fijn voor de baas-marketing, van de dure merken, dat mensen dit geloven!
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik wel zeer benieuwd naar hun wasmiddel.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
08-04-2021 18:30
Wat is er mis met vaseline? Volgens mij zit dat in de creme die ik van de apotheek kreeg.
Sluit de huid grotendeels af. Gemaakt van aardolie.
Of je dat wel of niet wilt is persoonlijk.
petra123456 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:48
2.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Rituals lekker, maar de greenwashing staat me wel tegen. Ik verwacht dat een groot deel van de Nederlanders zal zeggen dat Rituals en de Body shop even goed voor milieu en klimaat zijn. Dat is dus totaal niet zo, Rituals zet een heel sereen, zen beeld neer maar verwoest die mooie natuur waarvan ze foto's maken ondertussen wel..
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
08-04-2021 18:42
Ik heb dat een beetje met Lush, dat gevoel van: hoe kan het zijn dat zoveel mensen daar zoveel geld voor neertellen.
Heerlijk spul hoor, daar niet van. Maar 32 euro voor 500 ml douchegel?
Lush vind ik stinkspul.

Als ik al meer dan 30 euro aan een douchegel uitgeef (bijna nooit) dan heb ik liever Aesop!
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:24
Therme ook niet? Ik vind die Zen Lotus nog wat bodybutter erg lekker en best dik. Vaak bij de Kruidvat te koop met korting (2 halen en 1 betalen of tweede 50 procent korting)

Ben erg slecht in anderen aanraden wat het beste product is merk ik...je hebt echt niks aan mij sorry 😂
Nee, Therme heb ik verschillende van, maar die vind ik echt minder dan Rituals en zeker minder dan sommige andere merken die ik heb. Niks mis mee hoor, maar dan kan ik qua prijs beter gewoon jojoba-olie of kokosolie gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toegeven dat ik met dit soort producten nooit de ingrediënten bekijk.
Ik koop ook nooit rituals. Krijg altijd bonnen op mijn verjaardag en onder de kerstboom.
Alles komt goed, alleen de rest niet
yasmijn schreef:
08-04-2021 18:47
Ik moet toegeven dat ik met dit soort producten nooit de ingrediënten bekijk.
Ik koop ook nooit rituals. Krijg altijd bonnen op mijn verjaardag en onder de kerstboom.

The woke police will hunt you down and kill you.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:45
Nee, Therme heb ik verschillende van, maar die vind ik echt minder dan Rituals en zeker minder dan sommige andere merken die ik heb. Niks mis mee hoor, maar dan kan ik qua prijs beter gewoon jojoba-olie of kokosolie gebruiken.
En van Body Shop? Daar zou ik het eerst gaan kijken als ik een fancy butter of lotion zou willen.

Dat vaseline laagje leggen wist ik, was even benieuwd of ik nog iets anders gemist had haha.
ugli wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:50
10.54% gewijzigd
Ik ben heel gevoelig voor marketing, dat geef ik direct toe. Maar niet voor die van Rituals. Mijn marketing traps zijn bijvoorbeeld Kiehl’s, Laura Mercier, Aesop of Sol Janeiro. Die zijn wél echt te duur voor wat ze zijn. Toch wil ik het altijd weer proberen.
Ugli schreef:
08-04-2021 18:49
En van Body Shop? Daar zou ik het eerst gaan kijken als ik een fancy butter of lotion zou willen.

Dat vaseline laagje leggen wist ik, was even benieuwd of ik nog iets anders gemist had haha.
Ja, Body Shop heb ik ook wel. Maar vind ik zeker niet beter ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:48
The woke police will hunt you down and kill you.
🤣
Alles komt goed, alleen de rest niet
Kroonprinses schreef:
08-04-2021 18:48
The woke police will hunt you down and kill you.

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:49
Ik ben heel gevoelig voor marketing, dat geef ik direct toe. Maar niet voor die van Rituals. Mijn marketing traps zijn bijvoorbeeld Kiehl’s, Laura Mercier, Aesop of Sol Janeiro. Die zijn wél echt te duur voor wat ze zijn. Toch wil ik het altijd weer proberen.
Ik ben ook zeer gevoelig voor marketing (ik werk ook in een aanverwant vakgebied, haha). Ik heb een paar weken geleden wasmiddel gekocht van BDK Parfums. Een fles van 30 euro. Het is nog slecht spul ook.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-04-2021 18:42
echte onzin
https://www.dr-jetskeultee.nl/vaseline/

Maar fijn voor de baas-marketing, van de dure merken, dat mensen dit geloven!
Nee hoor, wat ik al eerder zei, het kan schadelijk zijn en het kan helpend/beschermend zijn. Dat ligt echt aan de omstandigheden en/of het huistype.

Het probleem zit hem in de uniformiteit én de claim.

Dan kan deze arts wel praten over hydrateren, maar geeneen cosmetisch produkt kan door de opperhuid (je laagje dode huidcellen) doordringen en dus ook niet je huid hydrateren. Wél beschermen tegen vochtverlies tijdens kou en het kan je een zacht opperhuidje geven en daardoor een comfortabel gevoel. Maar het doet niets blijvends. Het kan een droge huid fijn aan laten voelen en bij een vette huid puistjes verergeren.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-04-2021 18:42
Overigens ben ik wel zeer benieuwd naar hun wasmiddel.
Bij hun start up hadden ze zelfs afwasmiddel en vaatwastabletten.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Lady_Day schreef:
08-04-2021 18:52
Ik ben ook zeer gevoelig voor marketing (ik werk ook in een aanverwant vakgebied, haha). Ik heb een paar weken geleden wasmiddel gekocht van BDK Parfums. Een fles van 30 euro. Het is nog slecht spul ook.
Haha! Dat ben ik helemaal.

Daarnaast koop ik vaak een pot lekkere crème in plaats van iets anders echt duurs, en dan ben ik voor m’n gevoel voordelig uit.

Schijnt dat Chanel lipstick altijd goed verkoopt in crisistijd. Toch iets luxe, maar je blijft onder de €40.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 18:55
28.65% gewijzigd
bia-pia schreef:
08-04-2021 18:42
Ik heb dat een beetje met Lush, dat gevoel van: hoe kan het zijn dat zoveel mensen daar zoveel geld voor neertellen.
Heerlijk spul hoor, daar niet van. Maar 32 euro voor 500 ml douchegel?

Die snap ik echt wel een stuk beter dan Rituals.
Rituals staat ook altijd graag naast duurdere merken in warenhuizen. Dan valt het bij hun opeens allemaal nog best mee. Het is niet voor niks dat ze niet (standaard) bij de drogist liggen.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:57
Rituals staat ook altijd graag naast duurdere merken in warenhuizen. Dan valt het bij hun opeens allemaal nog best mee. Het is niet voor niks dat ze niet (standaard) bij de drogist liggen.
Ook dat is gewoon marketing natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:49
Ik ben heel gevoelig voor marketing, dat geef ik direct toe. Maar niet voor die van Rituals. Mijn marketing traps zijn bijvoorbeeld Kiehl’s, Laura Mercier, Aesop of Sol Janeiro. Die zijn wél echt te duur voor wat ze zijn. Toch wil ik het altijd weer proberen.
Qua ingrediënten en verpakking heb ik ook een voorkeur voor Aesop. Wel vind ik hun (veel hogere) prijzen ook absurd.

Maar ja, wat maakt het eigenlijk ook uit, daar gaat branding en marketing toch over?

Je betaalt wat je ervoor over hebt. En iedereen heeft andere criteria en daar spelen de merken slim op in.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op Rituals.
Naar de ingrediënten kijk ik niet. Ik vind de verpakking mooi en het spul lekker ruiken.
Ik kan echt genieten van lekkere geuren. Heb ook een verpakkingsdoos bewaard waar ik al mijn haarspullen (elastiekjes, speldjes enz) in bewaar. Dan doe je de deksel eraf en komt de geur je (nog steeds) tegemoet.
Chienandalou schreef:
08-04-2021 18:53
Bij hun start up hadden ze zelfs afwasmiddel en vaatwastabletten.
Grappig. Zie het helemaal voor me: zeer gelukkig bestek en wasgoed dat ultra zen aan de waslijn hangt.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:54
Haha! Dat ben ik helemaal.

Daarnaast koop ik vaak een pot lekkere crème in plaats van iets anders echt duurs, en dan ben ik voor m’n gevoel voordelig uit.

Schijnt dat Chanel lipstick altijd goed verkoopt in crisistijd. Toch iets luxe, maar je blijft onder de €40.
Dit refereert naar de lipstick index verzonnen door het merk Estee Lauder. Slimme marketing truc.

Het idee: tijdens economische crises is een rode lipstick nog steeds een haalbare luxe.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven