Mode & Beauty alle pijlers

Rituals

08-04-2021 17:42 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand een tegoedbon gekregen van de Rituals. Erg leuk allemaal, maar ik koop zelf echt nooit iets bij de Rituals. Zelf ben ik erg van de plastic vrije, duurzame en ecologische producten. Nu dacht ik dat misschien wel te vinden was bij de Rituals, maar als ik kijk op hun website krijg ik dat idee niet echt. Dat in combinatie met hoe duur alle prijzen zijn, verwonder ik me over de populariteit van deze zaak. Als ik de ingredienten lijst bekijk van hun cosmetica etc. en hun producten bekijk heb ik niet echt het idee dat je zoveel meer koopt dan bij een ander A merk bij de kruidvat. Dus mijn vraag is; wat maakt deze winkel in hemelsnaam zo populair? Is er iets wat ik over mijn hoofd zie of weten ze gewoon heel slim een bepaalde marketing truc in te zetten waardoor iedereen het maar koopt ondanks de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
08-04-2021 19:01
Ik ben gek op Rituals.
Naar de ingrediënten kijk ik niet. Ik vind de verpakking mooi en het spul lekker ruiken.
Ik kan echt genieten van lekkere geuren. Heb ook een verpakkingsdoos bewaard waar ik al mijn haarspullen (elastiekjes, speldjes enz) in bewaar. Dan doe je de deksel eraf en komt de geur je (nog steeds) tegemoet.
Hier hetzelfde

Ik gebruik altijd de bodycreme en deo, en met regelmaat de foam en de doucheolie

Ingredientenlijst kijk ik echt niet naar

Ik vind het ook niet duur, juist goed betaalbaar.
met een pot creme doe ik een maand of 4, dus best voordelig.
Mijn voorkeur is ook de Sakura, Jing en net voor komende zomer wat van Mehr ( citrusachtig) gekocht

Ik vind de geur echt veel beter dan het goedkope spul
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
08-04-2021 18:44
Ik vind Rituals lekker, maar de greenwashing staat me wel tegen. Ik verwacht dat een groot deel van de Nederlanders zal zeggen dat Rituals en de Body shop even goed voor milieu en klimaat zijn. Dat is dus totaal niet zo, Rituals zet een heel sereen, zen beeld neer maar verwoest die mooie natuur waarvan ze foto's maken ondertussen wel..
Dit gevoel kreeg ik dus heel erg. Want het lijkt allemaal helemaal 'zen met natuur', maar volgens mij is het net zo slecht als wat.

Geef mij dan maar iets van HB of happy soaps waar je ook veel meer waar krijgt voor je geld

Ik denk dat ik van mijn bon overigens iets van een sportlegging ga kopen, want de rest vind ik allemaal een beetje zonde
Alle reacties Link kopieren
stokbootje schreef:
08-04-2021 18:44
Ik vind Rituals lekker, maar de greenwashing staat me wel tegen. Ik verwacht dat een groot deel van de Nederlanders zal zeggen dat Rituals en de Body shop even goed voor milieu en klimaat zijn. Dat is dus totaal niet zo, Rituals zet een heel sereen, zen beeld neer maar verwoest die mooie natuur waarvan ze foto's maken ondertussen wel..
Dit gevoel kreeg ik dus heel erg. Want het lijkt allemaal helemaal 'zen met natuur', maar volgens mij is het net zo slecht als wat.

Geef mij dan maar iets van HB of happy soaps waar je ook veel meer waar krijgt voor je geld

Ik denk dat ik van mijn bon overigens iets van een sportlegging ga kopen, want de rest vind ik allemaal een beetje zonde
Alle reacties Link kopieren
On topic: ik snap het ook niet en koop het zelf ook niet.

En sorry ook even off topic: ik hoor/lees wel goede verhalen over hun kleding en ben nu erg benieuwd naar hun badjassen. Ze zien er heerlijk uit. Kan iemand die aan/af raden?
Niqqi schreef:
08-04-2021 19:10
Dit gevoel kreeg ik dus heel erg. Want het lijkt allemaal helemaal 'zen met natuur', maar volgens mij is het net zo slecht als wat.

Geef mij dan maar iets van HB of happy soaps waar je ook veel meer waar krijgt voor je geld

Ik denk dat ik van mijn bon overigens iets van een sportlegging ga kopen, want de rest vind ik allemaal een beetje zonde
Die Happysoaps had je niet moeten zeggen want daar word ik erg hebberig van. Wat een leuke dingen. Wat is HB?
Ik vind de bodycrème goed spul maar de deostick vond ik vreselijk tegenvallen en de prijs echt niet waard. Het gaf witte "restjes" deo op m'n huid en de geur was zwak en hield transpiratiegeur niet goed tegen. Ik was blij toen hij op was.
Alle reacties Link kopieren
Marquise schreef:
08-04-2021 19:13
Die Happysoaps had je niet moeten zeggen want daar word ik erg hebberig van. Wat een leuke dingen. Wat is HB?
Holland en Barrett

Happy Soaps is inderdaad echt geweldig. Ik ben bezig mijn badkamer zo plastic vrij mogelijk te maken (sommige producten kunnen niet plasticvrij bij mij ivm een bepaald soort exceem) en daar hebben ze echt bijna alles van tandpasta tot conditioner etc.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
08-04-2021 19:07
Hier hetzelfde

Ik gebruik altijd de bodycreme en deo, en met regelmaat de foam en de doucheolie

Ingredientenlijst kijk ik echt niet naar

Ik vind het ook niet duur, juist goed betaalbaar.
met een pot creme doe ik een maand of 4, dus best voordelig.
Mijn voorkeur is ook de Sakura, Jing en net voor komende zomer wat van Mehr ( citrusachtig) gekocht

Ik vind de geur echt veel beter dan het goedkope spul
Eens.

Ik heb op dit moment best veel Rituals omdat ik het voor mijn verjaardag en kerst gekregen heb.
Je doet er idd lang mee.

Ik heb ook een paar Rituals kaarsen. Ik hang er soms echt boven om van de geur te genieten.

Mijn favoriet is de Hammam en de Sakura.
Alle reacties Link kopieren
Geurkaarsen kan ik hier dan weer niet hebben. Mijn man haat dat.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
De geurkaarsen van Rituals vind ik zo vies. Die zijn zo heftig. Instant hoofdpijn hier.
Ik heb ooit voor Kerst die advent kalender gehad. Heb de helft weggegeven maar die kaarsen in miniatuurvorm slingeren nog ergens in huis.
Ik zou bijna willen zeggen, wie in Amsterdam woont mag ze komen halen.
Alle reacties Link kopieren
Happysoaps ziet er ook leuk uit, maar wordt zo'n zeepje geen kledderboel?
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
08-04-2021 19:16
Geurkaarsen kan ik hier dan weer niet hebben. Mijn man haat dat.
Ja dat is mijn guilty pleasure. Ik weet dat het niet goed is en de prijs eigenlijk niet waard.
Maar toch, blijkbaar voor mij wel 😬
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
08-04-2021 19:19
Happysoaps ziet er ook leuk uit, maar wordt zo'n zeepje geen kledderboel?
Nee, ik moet zeggen dat ik een zeepblokje zoveel fijner vind. Je gebruikt precies wat je nodig bent en met een shampoobar vind ik je haar inzepen veel makkelijker.
Niqqi schreef:
08-04-2021 19:10
Dit gevoel kreeg ik dus heel erg. Want het lijkt allemaal helemaal 'zen met natuur', maar volgens mij is het net zo slecht als wat.

Geef mij dan maar iets van HB of happy soaps waar je ook veel meer waar krijgt voor je geld

Ik denk dat ik van mijn bon overigens iets van een sportlegging ga kopen, want de rest vind ik allemaal een beetje zonde

HB?
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
08-04-2021 19:19
De geurkaarsen van Rituals vind ik zo vies. Die zijn zo heftig. Instant hoofdpijn hier.
Ik heb ooit voor Kerst die advent kalender gehad. Heb de helft weggegeven maar die kaarsen in miniatuurvorm slingeren nog ergens in huis.
Ik zou bijna willen zeggen, wie in Amsterdam woont mag ze komen halen.
Misschien een kleine tip: ik ben dol op geurkaarsen en vooral een bepaalde geur van een ander merk. Hun advies: laat de kaars 1,5 a 2 uur branden, dat is meer dan genoeg voor ‘de geurbeleving’.

Natuurlijk ook wel een heel slimme verkooptruc voor een kaars van 40 euro, maar dat maakt het minder intensief.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Oh zie het al.
PoezzinBoots schreef:
08-04-2021 19:24
HB?
Holland and Barret
Oja de geurkaarsen. Daar heb ik er twee van in zo'n glas. Een witte en een zwarte, allebei gekregen en allebei hoofdpijnverwekkend wat mij betreft. Ik heb ze boven gezet en ze geuren me zonder ze aan te steken al een jaar tegemoet.
Als ik ze aansteek vind ik ze te heftig.
Ja, gewone zeep heb ik ook veel. Aleppo zeep enzo. Maar dat ruikt niet echt bijzonder. Ik zou ook nooit dagelijks hetzelfde kunnen gebruiken. Ik wissel dagelijks, zowel onder de douche als voor de crème erna.

Ik heb overigens helemaal niet het idee dat Rituals zich als milieubewust presenteert.
Chienandalou schreef:
08-04-2021 19:04
Dit refereert naar de lipstick index verzonnen door het merk Estee Lauder. Slimme marketing truc.

Het idee: tijdens economische crises is een rode lipstick nog steeds een haalbare luxe.
Oh, ik dacht altijd dat het het lipstick effect heette, daar valt Chanel toch ook gewoon onder, ook al is het door Lauder bedacht? Het werkt inderdaad niet andersom; dat je de economie kunt aflezen aan de lipstick-verkoop.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 19:30
15.65% gewijzigd
Chienandalou schreef:
08-04-2021 19:24
Misschien een kleine tip: ik ben dol op geurkaarsen en vooral een bepaalde geur van een ander merk. Hun advies: laat de kaars 1,5 a 2 uur branden, dat is meer dan genoeg voor ‘de geurbeleving’.

Natuurlijk ook wel een heel slimme verkooptruc voor een kaars van 40 euro, maar dat maakt het minder intensief.

Ik heb geur-waxinelichtjes van Bolsius (van die rode in een wintergeur) en die blaas ik na tien minuten al uit anders wordt de lucht zwaar van de geur.
Alle reacties Link kopieren
ik vind het een heerijke verwennerij, heb er een aardige voorraad van staan en ga ook altijd wel ruiken aan de limited editions. helaas heb ik weinig nieuws voorbij zien komen de laatste 2 jaar, in plaats daarvan geven ze de laatste tijd een bestaande geurlijn een ander naampje en jasje :-|
Niqqi schreef:
08-04-2021 19:15
Holland en Barrett

Happy Soaps is inderdaad echt geweldig. Ik ben bezig mijn badkamer zo plastic vrij mogelijk te maken (sommige producten kunnen niet plasticvrij bij mij ivm een bepaald soort exceem) en daar hebben ze echt bijna alles van tandpasta tot conditioner etc.
Ah, ja. Daar kom ik al regelmatig om mijn shampoo, conditioner en deodorant te kopen. :D Ik ga eens rondneuzen op happysoaps, ik vind het leuk dat het Nederlands is.

Meer ontopic: Rituals vind ik zelf niet zo, maar ik ben ook geen fan van de geuren. Lush vind ik veel te duur en niet lekker ruiken, al is één van hun shampoo's fantastisch om semi-permanente verf uit je haar te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 19:24
Misschien een kleine tip: ik ben dol op geurkaarsen en vooral een bepaalde geur van een ander merk. Hun advies: laat de kaars 1,5 a 2 uur branden, dat is meer dan genoeg voor ‘de geurbeleving’.

Natuurlijk ook wel een heel slimme verkooptruc voor een kaars van 40 euro, maar dat maakt het minder intensief.
1,5-2 uur laten branden is voor mij al te lang. Ik vind geuren vaak verl te heftig.
De enige geurkaars die ik kan hebben is die van Diptique, maar die is echt heel duur en dat heb ik echt niet over voor een kaars haha.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de geurkaarsen van Rituals wel lekker. Amber, sandelhout, oudh... in van die grote zwarte glazen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven