Mode & Beauty alle pijlers

Rituals

08-04-2021 17:42 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van iemand een tegoedbon gekregen van de Rituals. Erg leuk allemaal, maar ik koop zelf echt nooit iets bij de Rituals. Zelf ben ik erg van de plastic vrije, duurzame en ecologische producten. Nu dacht ik dat misschien wel te vinden was bij de Rituals, maar als ik kijk op hun website krijg ik dat idee niet echt. Dat in combinatie met hoe duur alle prijzen zijn, verwonder ik me over de populariteit van deze zaak. Als ik de ingredienten lijst bekijk van hun cosmetica etc. en hun producten bekijk heb ik niet echt het idee dat je zoveel meer koopt dan bij een ander A merk bij de kruidvat. Dus mijn vraag is; wat maakt deze winkel in hemelsnaam zo populair? Is er iets wat ik over mijn hoofd zie of weten ze gewoon heel slim een bepaalde marketing truc in te zetten waardoor iedereen het maar koopt ondanks de prijzen.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
08-04-2021 19:34
1,5-2 uur laten branden is voor mij al te lang. Ik vind geuren vaak verl te heftig.
De enige geurkaars die ik kan hebben is die van Diptique, maar die is echt heel duur en dat heb ik echt niet over voor een kaars haha.
Diptyque... over marketing gesproken. Lekkere kaarsen hoor maar 50 euro voor een kaars(je)? Natuurlijk ben ik al lang in die val gelopen maar ik koop tegenwoordig kaarsen van The Very Good Candle company. Vooral Indio en Pilton vind ik heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Rituals heeft ook thee
keuken1987 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 19:43
4.55% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
08-04-2021 19:34
1,5-2 uur laten branden is voor mij al te lang. Ik vind geuren vaak verl te heftig.
De enige geurkaars die ik kan hebben is die van Diptique, maar die is echt heel duur en dat heb ik echt niet over voor een kaars haha.
Haha ja, sommige merken/geuren zijn echt heftig idd.

Heel soms ‘mag’ ik van mezelf een kaars van Marie Stella Maris kopen. 40 euro voor 40 branduren. Daar doe ik dus heeeeeeel lang mee.

Net als iedereen ben ik een sucker voor branding/marketing.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:01
Maar zo ontzettend duur is het toch ook weer niet?
Nou inderdaad, ik ben best een knieperd, dit valt toch wel mee?
En die vergelijking met drogistenmerken snap ik ook niet helemaal, alsof biologisch synoniem staat voor lekker in gebruik en kwaliteit.
Surebaby schreef:
08-04-2021 19:43
Nou inderdaad, ik ben best een knieperd, dit valt toch wel mee?
En die vergelijking met drogistenmerken snap ik ook niet helemaal, alsof biologisch synoniem staat voor lekker in gebruik en kwaliteit.
Voor mij is het gewoon zo, iets ligt in je straatje, of niet. Maar ik heb niet de illusie dat iets duurders daadwerkelijk beter moet zijn, of iets goedkoops slechter. Een douchegel zal ik niet snel veel geld aan uitgeven, maar aan shampoo of bodycremes geef ik makkelijk veel geld uit, maar ik heb op alle prijsniveaus missers en klappers.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-04-2021 19:36
Diptyque... over marketing gesproken. Lekkere kaarsen hoor maar 50 euro voor een kaars(je)? Natuurlijk ben ik al lang in die val gelopen maar ik koop tegenwoordig kaarsen van The Very Good Candle company. Vooral Indio en Pilton vind ik heerlijk.
Ik heb er ooit een gekregen. Ik ben helemaal niet gevoelig voor marketing namelijk en loop zelden in zo'n val. Als ik er al in loop is dat niet de val van €50 voor een kaars. Ik vind dat namelijk belachelijk, maar dat moedet iedereen voor zich bepalen.
Ik werk zelf in de marketing en tot voor kort in de mode/ cosmeticabranche. Ik ken het klappen van die zweep heel goed.
Verder koop ik nooit geurkaarsen omdat ik de meeste erg vies vind.
meisje22 wijzigde dit bericht op 08-04-2021 19:57
5.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
08-04-2021 19:43
Nou inderdaad, ik ben best een knieperd, dit valt toch wel mee?
En die vergelijking met drogistenmerken snap ik ook niet helemaal, alsof biologisch synoniem staat voor lekker in gebruik en kwaliteit.
Alles wat duur je duur vindt, is zijn geld niet waard.

Iets duur vinden is subjectief, het gaat erom of je de prijs van aanschaf in lijn vindt staan met de kwaliteit van het produkt. Dat is voor iedereen anders.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
08-04-2021 19:42
Haha ja, sommige merken/geuren zijn echt heftig idd.

Heel soms ‘mag’ ik van mezelf een kaars van Marie Stella Maris kopen. 40 euro voor 40 branduren. Daar doe ik dus heeeeeeel lang mee.

Net als iedereen ben ik een sucker voor branding/marketing.
Ja zo heeft iedereen zijn dingetjes. Als je ergens plezier aan beleeft en je hebt het geld er voor over is het toch leuk om jezelf daarmee te verwennen.

Ik koop een foundation van €50 hahahaha. Daar kan ik echt van genieten.
Alle reacties Link kopieren
Vind Rituals ook aan de dure kant, maar word toch wel erg blij van geur. Van de handzeep en de handcreme blijven je handen toch wel even een subtiel luchtje houden. Toegegeven, ik krijg het meestal als kadootje en kopen voor mezelf doe ik alleen als ik dan toch in de winkel sta om voor een ander een kadootje te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan wel crap vind, is dat ik nu een (gloednieuwe) bus doucheschuim heb waar de druk vanaf lijkt. Dus ik moet heel hard en lang drukken voor een klein straaltje. Is daar iets aan te doen (evt om te voorkomen)? Heb het al eerder gehad.
HappyGoLucky schreef:
08-04-2021 20:12
Wat ik dan wel crap vind, is dat ik nu een (gloednieuwe) bus doucheschuim heb waar de druk vanaf lijkt. Dus ik moet heel hard en lang drukken voor een klein straaltje. Is daar iets aan te doen (evt om te voorkomen)? Heb het al eerder gehad.

Doe je niks aan. Behalve bewaren en volgende keer meenemen als je bij een Ritualswinkel komt.
Doen ze nooit moeilijk over en ruilen ze om voor een nieuwe.
Alle reacties Link kopieren
HappyGoLucky schreef:
08-04-2021 20:12
Wat ik dan wel crap vind, is dat ik nu een (gloednieuwe) bus doucheschuim heb waar de druk vanaf lijkt. Dus ik moet heel hard en lang drukken voor een klein straaltje. Is daar iets aan te doen (evt om te voorkomen)? Heb het al eerder gehad.
Dat lijkt me een produktiefout. Ik denk dat je die gewoon mag terugbrengen en een nieuwe krijgt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 23:05
99.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De rituals marketing spreekt mij niet aan. Lush daarentegen vind ik superfijne verpakkingsvrije producten hebben.
Alle reacties Link kopieren
meisje22 schreef:
08-04-2021 19:34
1,5-2 uur laten branden is voor mij al te lang. Ik vind geuren vaak verl te heftig.
De enige geurkaars die ik kan hebben is die van Diptique, maar die is echt heel duur en dat heb ik echt niet over voor een kaars haha.
Ik brand geen geurkaarsen. Van sommige word ik al benauwd als ze gewoon op de kast staan.. er komt meer dan genoeg geur vanaf zonder ze aan te hebben.
Alle reacties Link kopieren
HappyGoLucky schreef:
08-04-2021 20:12
Wat ik dan wel crap vind, is dat ik nu een (gloednieuwe) bus doucheschuim heb waar de druk vanaf lijkt. Dus ik moet heel hard en lang drukken voor een klein straaltje. Is daar iets aan te doen (evt om te voorkomen)? Heb het al eerder gehad.
Oh dat vind ik zo balen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
08-04-2021 20:25
De rituals marketing spreekt mij niet aan. Lush daarentegen vind ik superfijne verpakkingsvrije producten hebben.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die bij Lush willen en kúnnen werken. Als ik er alleen al langs loop, word ik al bedwelmd door die lucht. Kan toch ook niet gezond zijn om daar de hele dag in te staan?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gerust een nieuwe cadeaubon ervan kopen en die weer weggeven..

Soms krijg ik een cadeaubon van 50 euro. En koop ik daar helemaal niks. Soms verkopen ze er cadeaubonnen en dan koop ik die om weer weg te geven.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
08-04-2021 20:45
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die bij Lush willen en kúnnen werken. Als ik er alleen al langs loop, word ik al bedwelmd door die lucht. Kan toch ook niet gezond zijn om daar de hele dag in te staan?
Dat heb ik ook. Ik wil daar niet eens naar binnen. Heb ik met Sabon ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
08-04-2021 20:45
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die bij Lush willen en kúnnen werken. Als ik er alleen al langs loop, word ik al bedwelmd door die lucht. Kan toch ook niet gezond zijn om daar de hele dag in te staan?
Ik ken de geur van Lush niet, maar het lijkt me heerlijk om bij een parfumerie te werken; die geuren: heeeeerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Huh waarom zou je een cadeaubon kopen met een cadeaubon? Dan geef je de cadeaubon die je zelf hebt gekregen toch gewoon verder? Volgens mij bestaat er trouwens ook een website waar je cadeaubonnen kunt ruilen voor geld.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
08-04-2021 19:36
Diptyque... over marketing gesproken. Lekkere kaarsen hoor maar 50 euro voor een kaars(je)? Natuurlijk ben ik al lang in die val gelopen maar ik koop tegenwoordig kaarsen van The Very Good Candle company. Vooral Indio en Pilton vind ik heerlijk.
Ik kende dit merk nog niet, dank voor de tip, ik ga wel een kaars proberen denk ik.

Ik vind de bio op de homepage wel hilarisch btw.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
bia-pia schreef:
08-04-2021 18:42
Ik heb dat een beetje met Lush, dat gevoel van: hoe kan het zijn dat zoveel mensen daar zoveel geld voor neertellen.
Heerlijk spul hoor, daar niet van. Maar 32 euro voor 500 ml douchegel?
Ik meen dat Lush zo duur is omdat het een van de weinige producten is die geen gebruik maakt van bijvoorbeeld conserveringsmiddelen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
08-04-2021 18:45
Nee, Therme heb ik verschillende van, maar die vind ik echt minder dan Rituals en zeker minder dan sommige andere merken die ik heb. Niks mis mee hoor, maar dan kan ik qua prijs beter gewoon jojoba-olie of kokosolie gebruiken.
Fluffy Body Butter van watmaaktjemooi.nl !

Ruikt lekker en ook verantwoord :)
Madelein schreef:
08-04-2021 22:21
Fluffy Body Butter van watmaaktjemooi.nl !

Ruikt lekker en ook verantwoord :)
Ik ga meteen kijken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven