Mode & Beauty alle pijlers

Voetbalshirts wassen

22-04-2021 19:50 19 berichten
Hoi!

Hoi!

Sinds wij een nieuwe wasmachine hebben laten de emblemen/logo's los op de dure voetbalshirts van mijn vriend. Ik was ze altijd binnenstebuiten en nooit warmer dan 30/40 graden (dit staat ook overigens op het wasetiket). Wat nu? De shirts zijn 3 tot 4 jaar oud maar dit zou niet mogen gebeuren. Met de vorige wasmachine was er niets aan de hand. Ik laat de shirts ook aan de lucht opdrogen.
Zijn ze duur omdat het replica’s zijn? Dat is geen beste kwaliteit, maar duur omdat het merchandise is.
Alle reacties Link kopieren
Schijnt vaak te gebeuren bij ajax shirts
Nee, het zijn geen replica's. Het zijn echt officiële voetbalshirts :)
Westerpaviljoen schreef:
22-04-2021 20:17
Schijnt vaak te gebeuren bij ajax shirts
Hahaha zeker omdat jij voor Feyenoord bent? :p
Ze gaan misschien niet los door de nieuwe wasmachine maar gewoon omdat ze ouder zijn. Vier jaar is best oud voor zoiets.
Andersom schreef:
22-04-2021 20:18
Ze gaan misschien niet los door de nieuwe wasmachine maar gewoon omdat ze ouder zijn. Vier jaar is best oud voor zoiets.
Maar dit kan toch niet van de een op andere dag?
Toen mijn vriend nog thuis woonde had hij ook voetbalshirts en die gingen zelfs langer dan 8 jaar mee..
Daarom dat ik het zo gek vind.
Alle reacties Link kopieren
Wat nu?

Andere wasmachine kopen of op de hand gaan wassen.
S-Groot schreef:
22-04-2021 20:26
Andere wasmachine kopen of op de hand gaan wassen.
Maar het zou dus aan de wasmachine kunnen liggen?
Alle reacties Link kopieren
CatGirl1992 schreef:
22-04-2021 20:27
Maar het zou dus aan de wasmachine kunnen liggen?

Weet ik echt niet. Ik weet niet of de kwaliteit van je huidige machine gelijk is aan de vorige en of dat echt uit kan maken. Misschien ligt het aan langere wasprogramma's? Dat je die shirts beter op een kort programma zou draaien (zoals oudere wasmachines doen) ipv zo lang nat te blijven/weken.
S-Groot schreef:
22-04-2021 20:32
Weet ik echt niet. Ik weet niet of de kwaliteit van je huidige machine gelijk is aan de vorige en of dat echt uit kan maken. Misschien ligt het aan langere wasprogramma's? Dat je die shirts beter op een kort programma zou draaien (zoals oudere wasmachines doen) ipv zo lang nat te blijven/weken.
Ik was de gevoelige dingen altijd op een kort programma (dus max. 50 minuten) :)
Ik heb nu deze wasmachine trouwens: https://www.bol.com/nl/p/frilec-koblenz ... oductTitle
Alle reacties Link kopieren
Dan kan het niet aan de duur liggen. Dan zou ik ze de komende tijd op de hand wassen om te kijken of dat uitmaakt. Maakt het niets uit dan ligt het waarschijnlijk aan de leeftijd van de shirts.
Ja, hoor. Na 4 jaar gaan dingen los.
Alle reacties Link kopieren
Als het van die "rubberen" logo's zijn die erop gedrukt zijn; dat spul droogt uit, gaat na een poos aan de randen los en krullen en uiteindelijk blijft er niets meer van over.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat raar, centrifugeert je wasmachine misschien te hard of iets dergelijks? Geen idee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een ander wasprogramma gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
En voorheen had je een Miele?
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
tussen 30 en 40 gr zit wel een groot verschil, ik zou zulke shirts niet warmer dan 30gr wassen. Wellicht was de thermostaat van je oude machine beetje kaduuk en waste je vroeger kouder dan je dacht?
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
22-04-2021 21:20
Als het van die "rubberen" logo's zijn die erop gedrukt zijn; dat spul droogt uit, gaat na een poos aan de randen los en krullen en uiteindelijk blijft er niets meer van over.
yup

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven